Jump to content

1.6 Enjeksiyonlu Motora Çevirmek Hakkında (89-94)


NoooFearrrr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merakla bekleyecem, bir ara bende türkiyede bulmuştum komple enjeksiyon sistemini karbüratör sistemini verip üstüne 1000 tl ödemem gerekiyordu sonradan sanayideki tamirci arkadaşlar beni çaydırdılar, söyledikleri şuydu ;

      323 hb 3 ileri oto vites bir arabanın 87 hp olduğunu vede enjeksiyon sistemiyle bu gücün artacağını ayını şekilde otomatik şanzımanın bu değişen güce ayak uyduramama durumu olduğunu söylediler yani şanzımanın gecikebileceğini bununda araçta sorun çıkarabileceğini dile getiridiler bide arabama ne kadar düşkün olduğumu bildikleri için ayar tutmaz vede sorun olursa arabamdan soğuyacağımı bu yüzden de hiç boşuna para ödemeden şu andaki orjinal haliyle binmem gerektiğini söylediler bende onlara hak verdim vede vazgeçtim ; karbüratör sistemini karşıya vermeden alabilseydim enjeksiyon sistemini, belki deneme yapama imkanım olurdu ama karşı tarafın pazarlığı böleydi.

  hayırlısı olsun sen denemeni yap sonuçları paylaş fotolarınıda yayınla. eğer ayar tutarda parçalar uyum sağlarsa bilki elinde kalan karbüratör sistemini türkiyede satıp tüm aldığın diğer parçaların tutarını karşılayabilirisin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest greystone

merakla bekleyecem, bir ara bende türkiyede bulmuştum komple enjeksiyon sistemini karbüratör sistemini verip üstüne 1000 tl ödemem gerekiyordu sonradan sanayideki tamirci arkadaşlar beni çaydırdılar, söyledikleri şuydu ;

      323 hb 3 ileri oto vites bir arabanın 87 hp olduğunu vede enjeksiyon sistemiyle bu gücün artacağını ayını şekilde otomatik şanzımanın bu değişen güce ayak uyduramama durumu olduğunu söylediler yani şanzımanın gecikebileceğini bununda araçta sorun çıkarabileceğini dile getiridiler bide arabama ne kadar düşkün olduğumu bildikleri için ayar tutmaz vede sorun olursa arabamdan soğuyacağımı bu yüzden de hiç boşuna para ödemeden şu andaki orjinal haliyle binmem gerektiğini söylediler bende onlara hak verdim vede vazgeçtim ; karbüratör sistemini karşıya vermeden alabilseydim enjeksiyon sistemini, belki deneme yapama imkanım olurdu ama karşı tarafın pazarlığı böleydi.

  hayırlısı olsun sen denemeni yap sonuçları paylaş fotolarınıda yayınla. eğer ayar tutarda parçalar uyum sağlarsa bilki elinde kalan karbüratör sistemini türkiyede satıp tüm aldığın diğer parçaların tutarını karşılayabilirisin.

güç fazla artmaz 84 hp /127 tork karbiratörlü 88 hp/135 tork enjeksiyonlu olan motor. olacağı 4 hp fark anlatılan gibi bahsi geçen 120 hp güç olmaz ancak turbo taktırırsan belki 120 hp olur onada piston kolları dayanırmı bilmem.

Ancak  sıralı sisteme dönmek zorunda olduğu için lpg'de ciddi fark olacaktır .

Şanzımanlar beygir güçüne orantılı değil tork gücüne orantılı şekilde takılıyor. Örneğin opel astraya takılı  1.6 99 beygir 150 tork opel motora 130 tork'u kaldırabilecek otomatik şanzıman takılı ve hiç bir sorun olmuyor. Yani arada 20 tork fark var ustalara sorsan 150 tork motor var 130 torkluk şanzımanı kaldırırmı diye sorarsan 1 km sonra şanzıman aşağı iner diye cevap verirler.

Şanzımanın kaldırmayacağı bir güç artışı olmayacağından şanzıman ile alakalı hiç bir sorun olmaz. Kısaca şuanki benzin performansını lpg'de alabileceksin ben o yüzden taktırmayı düşünüyorum. Benzinde 1 vitesde 70 km hızı görüyor şuan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben daha önce bu işe kalkıştığımda bana sizin sölediğinizden daha fazla tork vede HP farkı olacağı sölenmişti , yanlış bilgilendirilmişim bu durumda sanırım. :(

  fakat otomatik şanzımanda 1. vites diğer şanzımanlarda L olarak geçer sanırım 50 km hızı aşmak çok zararlı haberiniz olsun , oto vites ile alakalı epey bir araştırma yapmıştım kullanım hatası olmasın diye gözüme çarpmıştı bir makalede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Guest greystone

Çevrilir. Hiç bir sıkıntıda olmaz. ben b3 ü çevirdim. b6 da zaten aynı motor.

beyin tesisat pompa komple dolu manifold la olur.  Çevirmek istersen takıldığın noktalarda yardımcı olailirim.

komple orjinal manifold  ve beyin işini halletim başka neler gerek bana . emisyon sensörü varmı varsa nasıl takılacak egsoz manifold denilnipmi takılıyor .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 3 hafta sonra ...
  • 3 hafta sonra ...

manifold araca uymadı  enjektörlü ile karbiratörlü motorda üst kapak farklı

En baştan beri bu konuyu merak ettim ve sormadım... Ama şimdi soruyorum;

Böyle bir olayın gerçekleşme ihtimali var mıydı? Nasıl?

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Var tabiki. tesisatı ve ecusuyla toptan bir motor bulursunuz, sizin aracın sadece bloğunu kullanarak (motor no ile ilgili sıkıntıları ve alınacak motordaki sıkıntıları bertaraf etmek için) aracınıza takarsınız. hiçbir sıkıntı da olmaz ama işte o işten anlayacak ve riskini alacak usta bulmak konusu tartışmalı. günümüzde enjeksiyonlu sistem karburatörlüye göre daha avantajlı duruyor fakat sıkıntıları da karburatörlüye göre daha fazla artıları eksileri tartışılıp ona göre bir yol izlenmeli. Ben olsam, benim böyle bir imkanım olsa hiç düşünmem taktırırım. hatta ECU ya bile gerek yok megasquirts firmasının universal ecuları piyasada mevcut ve çok avantajlı. Her türlü parametreyi sisteminizin izin verdiği sınırlar içinde doğrudan bilgisayar bağlantısı yoluyla ayarlayabiliyorsunuz (ateşleme haritası, lambda oranı vs vs...)

image013.jpg

TS_front.GIF

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yine diyiyorum.Çok yanlış bir çaba enjeksiyonlu 323 hb alınabilir neden uğraşılıp o kadar para sarf edilsinki

Bende böyle düşündüğüm için sonradan çevirilecek motorun ne kadar randımanlı veya ne kadar değeceğini anlayamamıştım...

Zoptrik verdiğin bilgiler için çok teşekkürler. Blok haricinde motor aksamları değişecekse, komple motor değiştirmek daha mantıklı bence... Ya da; satarsın aracı, yapacağın masrafı üzerine eklersin sorunsuz enjeksiyon sistemi bulunan bir araç alırsın...

(bence)

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...