Jump to content

LPG Zararının Maliyeti


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 129
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    22

  • Fotifoti

    10

  • dakyildiz

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

47.000 km  :o  Hani en sağlam araçlardan bahsediyorduk? Ya da bu sadece titizlik; titreme önemli değil mi dersiniz?  :)

LPG takılan bir motordan bahsediyoruz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

her aracta olacak diye bir kaide yok... bacanaginki 35bin olmus, hafta sonu sordum... bir sikinti yok, ustelik 110binde takildi lpg...

Aynen öyle. Servislerden biri 100.000 km dir LPG kullanan bir Mazda3 gördüm demişti. Birçok etken var bu problemin ortaya çıkması için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdalarda subaplar; magnezyum alaşımdan yapıldığı için,sıcağa dayanıklı değildir.Lpg gibi yüksek ısılı yakıtlarda ileriki kilometrelerde motor sorunlarının oluşması normaldir.Lpg kullanan herkes bunu göze almalıdır....Benzinle,lpg yi motor ömrü açısından karşılaştırmayalım.En uzun ömürlü motorlar,benzinli motorlardır....Lpg motorun ömrünü kısaltır...(istisnalar kaideyi bozmaz)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben zaten göze alarak taktırmıştım. Sürekli yüksek devirde kullandığım için biraz daha erken oldu. LPG kalitesi derseniz 2 depo Aygaz, 2 depo POgaz kullandım geri tüm kullandığım Shell İpragazdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

meg hocam, yakında erzurumdayım inşallah geleceğim.  :egy: direk sizi bulurum. biz arada arkadaşlarla geliyoruz gezmeye cağ kebabı yemeye falan.  :egy: size de söyleriz cağ kebabı. telefnum 05056331623. sizde telefonunuzu bi zahmet yazarsanız sevinirim.

Ben genellikle Aşkale' deyim.Gelirseniz beklerim :) Ama gelmeden telefonlaşalım ki bazen de Erzincan tarafında oluyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi, aracında hiç arıza ışığı yanmışmıydı? Birde lpg ne marka. Eğer Brc ise beyindeki haritayı kaydettirip gönderebilir misiniz? Harita nasıl yazılmış incelemek istiyorum. Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arıza ışığı ilk takıldığı zaman bir kez yandı serviste baktırdım zengin/fakir yakıt karışımı. Arızayı sildirdim LPG ye tekrar kalibrasyon ayarı yapıldı. Daha sonra hiç yanmadı.

Markası Tartarini. Öyle bir özelliği varsa çıkarttırayım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Brc olsaydı, bendeki haritalarla karşılaştıracaktım. Ancak senin araçta kesinlikle kalibrasyon sıkıntısı vardır. 42000km oldukça az. Ben şu anda 45000deyim ve hiç bir sıkıntı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle arıza ışığı yakar. Aslında servisde obd den lft ve sft ye baktırsanız, aracın kendi beyninin ne kadar zenginleştirme ya da fakirleştirme yaptığını görebilirsiniz. Ankara tarafına yolunuz düşerse mutlaka bakalım. Lft ve sft ye göre yorumlar yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

long fuel trim, short fuel trim. Türkçeye kısa ve uzun benzin durumu diye çevirebiliriz.

Kısa benzin durumu ilk çalıştırmada motora giden yakıt/oksijen durumunu gösteriyor.Uzun olan da belli km sonra ortalama yakıt/oksijen durumunu gösteriyor.

Lpg ayarı bozuksa (zengin ya da fakirse) beyinin aldığı ortalama oksijen/yakıt bilgisi de bozuluyor. Böyle olunca ilk çalıştırmada titreme, stop etme gibi sorunlara neden oluyor.Zengin karışım varsa bu motorun daha fazla ısınması anlamına geliyor, bu da sübapları erken kaybetmenize neden olmuş olabilir.

Ayrıca araçta bozuk ayar düzeltildiyse bir süre benzinle gitmek gerekiyor . Çünkü ecu eski değerlere göre ortalama aldığı için onları kullanmaya devam eder . benzinde bir süre aracı kullanıp normal değerlerden ortalama alması daha sonra lpgye geçmek gerekiyor. Önce benzine alıp sonra lpg ayarı da yapılabilir tabi.

ben kabaca böyle biliyorum , yanlışım varsa düzeltin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Temelde doğru ancak, Durumu değilde ayarı desek daha doğru olur. Beyin; lamda sensörü, su sıcaklıklığı sensörü, Maf, Tps ve vuruntu senseründen vs aldığı değerlere göre lft ve sft yi ayarlar. Beyinin içinde fabrika tarafından girilen değerler vardır. Siz aracı lpg ile çalıştırdığınızda, aracın beyini fabrika tarafından girilen değerleri yakalamak için düzeltmeler yani ince ayarlar yapar. Buna uzun yakıt düzeltmesi ve kısa yakıt düzeltmesi denir. Lpg de bu düzeltmeler ne kadar az ise yanma odasındaki şartlar o kadar benzinli kullanımın kine yakındır. Yani lft ve sft düzeltmesi yüzde olarak ne kadar az ise, lpg kalibrasyonu o kadar başarılı demektir.

Mesela, yakıt olarak sadece benzin kullanan motorlar da bu düzeltmeyi yaparlar. Genelde yakıt kalitesi ve katalizörün durumuna göre lft ve sft ye müdahele eder. Bir nevi otamtik düzeltmedir.

Bu lft ve sft belirli bir noktaya kadar yanma odasındaki karışımı düzenler. Ta ki lft ve sft nin gücü yetmediğinde araç arıza ışığı yakar ve arıza kayıdı kaydeder.

Bu sebepden dolayı arıza ışığı yanıyormuydu diye sormuştum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Böyle olunca ilk çalıştırmada titreme, stop etme gibi sorunlara neden oluyor.

Bu durum benimkinde var ama biraz farklı. Motor soğukken çalıştırdığımda zaten 1500-1600rpm de benzinde 2-3 dakika çalışıp lpg ye geçiyor. O ilk 3-5 dakika içinde stop edip tekrar çalıştırırsam eğer, gaza basıp lpg ye geçene kadar sarsıntılı çalışıyor. 1-2 ara gaz verince kendine geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ömer çok güzel bilgiler , paylaşım için teşekkürler.

Bir de ustalar arıza ışığı problem değil derler.. O kadar da değilmiş demek ki .

büyük hacı abi o bazı araçlar tüple geçinemediği için sürekli lamba yakıyor. onlar için söylüyorlar. Bende yanmıyor mesela, yakarsa direk giderim servise ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...