Jump to content

LPG Zararının Maliyeti


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

beniğm arabada da ilk taktırdığımda yanmıştı rölanti dışı çok fakir karışım diye. zaten araba 5 bin devire yaklaşınca besleme yetersizkalıp otomatik olarak benzine geçiyordu ve arıza ışığı yakıyordu. enjektörleri ayarlayınca bu sorun  geçti... ilk çalışmada sıkıtnı var şu anda marşı geç alıyor bugün tekrar gideceğim LPG ayarına...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 129
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    22

  • Fotifoti

    10

  • dakyildiz

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

ben de anlamadım zaten o durumu  ama kesinlikle LPG den. çünkü takılana kadar hiçbirşey yoktu. bazan direk LPG de çalışıyor araba muhtemelen programda hata var...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ulen ne konu açmışım be  :D helal olsun bana...  :2funny:  :egy: 2-3 günde 50 civarı yorum geldi konuya. kendimi çok katılımcı hissediyorum.  :tey: :tey: :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konunun yönünü değiştirip,biraz yeni kan vereyim.

bu PRINS hakkında ne düşünüyorsunuz? Yağlamalı tıpışlamalı falan deniyor. "Ağrısız sancısız kulak delinir." gibi reklam ve yorumlar var. Bunu taktırmak avantajlı mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne demek abiler, Lpg konusu çok ilginç bir konu. Ufak tefek noktalar çok şeyi değiştiriyor.

Prins diğer markalardan sadece yazılım olarak daha başarılı. Başka bir üstünlüğü yok. Yağlama işi ise tamamen uydurma. Yağlama konusu çok geniş bir konu. Başlı başına 2-3 sayfa sürecek bir konu.

Kabaca, lpg kuru bir yakıt değildir. Benzin de subaplardan yanma odasına girerken atomize olur ve çok küçük tanelerde gaz fazına yakın bir şekilde girer. Lpg de aynen böyledir. Subap sorunlarının tek sebebi zengin ya da fakir karışım ve yanlış zamanlamadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yağlama sistemlerine yıllardır gıcığım...

Hem lepegeciler "temiz yakıt motor ömrünü uzatır" derler, ardından kuru yakıt, problem olmasın diye yağlama kiti itelemeye çalışırlar...

organize işler bunlar, kapitalist düzenin minik oyunları :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün de bana kaktırdılar lpg 10000 bakımında ekstradan bi 20 tl! parasında değilim ama kaktırıldığı için acayip zoruma gitti. Yok tune up koyduk ondan dolayı 60 tl yerine 80 tl felan bi sürü kıvırdı kaypak adam. ama parayı vermeden gitmektense al lanet olsun deyip gitmek herzaman tarzım olduğu için verdim 20 tl yi. severmisin sabaha mı saklarsın... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yağlama sistemlerine yıllardır gıcığım...

Hem lepegeciler "temiz yakıt motor ömrünü uzatır" derler, ardından kuru yakıt, problem olmasın diye yağlama kiti itelemeye çalışırlar...

Aynen :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün de bana kaktırdılar lpg 10000 bakımında ekstradan bi 20 tl! parasında değilim ama kaktırıldığı için acayip zoruma gitti. Yok tune up koyduk ondan dolayı 60 tl yerine 80 tl felan bi sürü kıvırdı kaypak adam. ama parayı vermeden gitmektense al lanet olsun deyip gitmek herzaman tarzım olduğu için verdim 20 tl yi. severmisin sabaha mı saklarsın... :D

arkadaşım benim mazda 3 de 110 bine geldi. brc taktıralı 30 bin km oldu. daha servisine gidip yok filtresiymiş yok bilmem nesiymiş hiçbir şeyini değiştirmedim. maşallah diyelim arabamdan da memnunum. bana servislerde ve lpgcilerde yapılanların çoğu ne soksak kardır hesabı gibi geliyor.

aldığımdan beri 100 bin de debriyajı değiştirdim bir o zaman masraf açtı. sanırım bu sıra da bilmem ne kayışları değişecek öyle bir masrafı olacak. onun harici çok mutluyum. kıl olursan araba da sana kıllık yapıyo. çok uğraşmayın arabalarınızla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ayrıca yok sübaplar çok sıcaktan bozuluyomuş diyolar ya inandırıcı gelmiyor bana.

bunun bir teknik servis ya da mazda tarafından teknik bir incelenmesi yapılmış mı?

örneğin lpg nin yanınca ortaya çıkarttığı sıcaklığı nedir benzinin yanınca ortaya çıkarttığı sıcaklığı nedir? bu aradaki fark sübapların malzemesine etkisinin teknik incelemesi ne durumdadır?

bir mazda yetkilisi neden bir açıklama yapamamaktadır?

bana ustalar çöle dedi, şöle olmuş, 50 binde bitmişmiş, 150 bin gitmişmiş gibi şeyler saçma geliyor.

ben daha servisten çıkmadan söndürülen arıza ışığının yandına şahit oldum. en kıdemli usta dediki; tüpten. eeee 20 bin kmdir neden yanmıyor hiçbir ayar yapılmayan motor? usta işte.

arkadaşlar bunların çoğu ef-sa-ne.

teknik analiz yapılmadan hiçbirşeye inanmayın derim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu yağlama sistemi efsane olabilir ama sübaplar efsane değil sanırım ne yazık ki... Focus 1 kullanıcısı 2 arkadaşım var. Biri 1.6, biri 2.0 lt. Her ikisi de yaklaşık 4 sene önce BRC taktırmışlardı, 100000km. civarında sübaplarını değiştirdiler. Hatta bir set yanımdaki masanın üstünde duruyor  :) Kendi tecrübem de annem Uno'sunu 150000 kmye kadar kullandı (benzinli) , sübap problemi diye birşey hiç yaşamadık. Demek ki LPG ile sübap arasında seviyeli bir ilişki söz konusu. Ha magnezyum alaşım olayına hiç girmedim farkettiyseniz. O da bir başka şehir efsanesi gibi geliyor bana. Şirkette 2 LPG li Mazda 3 kullanıcısıyız. Ben devirli kullanıyorum, arkadaş sakin. Bakalım ne olacak :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam bu olay tamamen sıcaklıkla ilgili. Devirli kullanmak, ayarsız kullanmak , yanma odasında aşırı ısınma bunlar mutlaka motorun ömründen götürür . benim 626 300.000km gitti , en az yarısı lpg ile gitti hemde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

98 civic 1.6iES e 96 bin km de taktırdım tartarini marka 176 binde abime verdim arabayı şu anda eleman kullanıyor araba 210 bine geldi. Araba ile ilgili LPG den hiç problem yaşamadım. İlk başta ayarı yapamadıklarından yok buji buji kablosu boğaz kelebeği kirli  v.b bir miktar uğraştırdılar. ama yüzde yüz eminim ki ayar beceremedikleri için. Başka servise gittim ayar yaptılar şu an hala takır takır çalışıyor hiç problem yok. Bir defa gaz beyni su kaçırıyor değiştirelim demişlerdi 150 bin civarıtdı değiştirmedim 210 bin km de hala değiştirilmedi. Maalesef her ustaya güven olmuyor artık hepsi yakaladı mı ....  Ben düzgün takılmış ve ayarları düzgün yapılmış LPG nin motorun ömrünü uzattığına inanıyorum. şimdi karşı çıkan çok olacak ama şöyle söyleyeyim hondaya takmadan çok araştırmıştım. Benzin sanılanın aksine daha kirli bir yakıt. Yandığı zaman az da olsa kurum çıkartır. Yağlı bir yakıttır motoru yağlar falan küllün hikaye zaten yunma odasına gaz halinde giriyor ve yandıktan sonra bir miktar kurum bırakır odaya. Yanma odasında bir miktar kurum oluşur. Bujilerin ömrü benzinde daha kısadır. Oysa gaz daha temiz bir yakıttır ve motor daha temiz kalır.

Hondayı alınca özel Honda servisine (tam honda ustasıydı ama) bakıma gittim. Güzel bi bakım yaptırdım subap ayarı falan da yaptı. Üst kapağı da açtı o zaman bana kirli kurum bağlamış falan dedi o zaman carbon clear yaptırmadım. LPG taktırdım iki bakım sonra 110 binde arabaya carbon clear yaptırmaya gittim. Öyle kıytırıktan değil direk makineye bağlayarak özel solüsyonları ile birlikte baya bir uğraşmıştı. Usta git eksoza bak şimdi neler çıkacak falan dedi. Usta dedim gayet temiz gözüküyor geldi baktı uğraştı falan tekrar açtı baktı v.s çıktım gaz ayarına gittim. oradaki usta dediki hiç gerek yok carbon clear a zaten LPG nin öyle bir etkisi var bir süre kullandıktan sonra...

Sonuç olarak LPG nin motora hiçbir zararı olmadığına inanıyorum arkadaşlar. Tek problem düzgün yapılmayan montaj ve ayarsızlık. Ayarı yapılmadığı zaman tekleme, avans v.s uygunsuz patlamalar olur motorda... Motora zarar veren bunlar... Benzinli motoru da ayarsız kullanırsan aynı sonuc olur ama benzinli motor fabrikadan ona göre üretildiği için ve beyni ona göre ayarlandığı için hiçbir problem olmaz benzinde. Gaz takanlar genelde sadece para saymayı bildikleri için ayarı düzgün yapma ihtiyacı duymazlar. çalışıyormu çalışıyor devam abi hiç birşey yok... Neyseki bizim arabalar arıza ışığı yakıyor fakir karışım, rolanti sorunu v.s diye.. Ayrıca tasarruf için LPG takıyorsan devirli de kullanma kardeşim :D :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

problem malesef dünyadaki en pahalı benzini bizde olması, çare LPG yonelmekte oluyor, arkadşlarında deiği gibi LPG montaji çok önemli , şahsen benim mazda 3te LPG bir onceki sahibi taktırmış ve 20 bin km. geçti takalı, halen şükür ki hiç bir sorun yok performans açısındanda memnunum ve yakıttanda. atktırmadan once bence LPG markasını ve taktırdınız yeri iyi seçin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca tasarruf için LPG takıyorsan devirli de kullanma kardeşim :D :D :D

Çevreye karşı saygımdan LPG taktırdım desem :) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu LPG tankını, yakıt deposunun içine koysalar ya da doğrudan benzin deposunu kullanabilsek, 1 dakka durmam hemen taktırırım.  Hem bagaj küçülmez, stepne sökülmez hem de menzil artar.

Yanlış hatırlamıyorsam Hyundai, doğrudan lpgli araç üretmişti. Dönüşüm kiti yok, araç sadece lpg ile çalışıyor. Demek ki oluyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine aynı şey ;) Çok basınca emisyon artıyor :)

Aaaaa bu konuya ayrı başlık açabiliriz bak....Bi defa LPG yanınca ne çıkıyor ortaya; su buharı ve CO2 bi de yanmamış LPG :) :), benzin yanınca ne çıkıyor, NOx, CO2, SO2, su buharı ve bilimum zararlı-zararsız gaz. Ee bu dünya için bi CO2 mi zararlı? Bilakis bitkiler için CO2 gerekli, sadece sera etkisi yapıp küresel ısınmayı etkiliyor. SO2 nooluyor, yağmurla birleşip sülfirik asit oluyor... NOx, hepten zararlı gaz topluluğu vs vs.

Her şekil LPG çevreye duyarlı, buna söz söylenmez. Haa motora duyarlı mı duyarsız mı yıllardır tartışıyoruz zaten...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...