Jump to content

LPG Zararının Maliyeti


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Her şekil LPG çevreye duyarlı, buna söz söylenmez. Haa motora duyarlı mı duyarsız mı yıllardır tartışıyoruz zaten...

Bu konuya itirazım yok ama sonuç olarak bastıkça daha fazla zararlı gaz salınımı oluyor mu ? Oluyor. Benim kastım bu. Çevreye duyarlılık sebepse o zaman sakin kullanmak bunun sonucu olmalı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
  • Yanıt 129
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    22

  • Fotifoti

    10

  • dakyildiz

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Dün serviste 40 küsür bin kilometrede bir Mazda3'ün sübapları değişiyordu. 10.000 km de taktırmış ve titremeye başlayınca servise gelmiş.

Masraf yaklaşık 1900 TL ama araç sahibi çok devirli kullandığını kabul etmiş.

Bilginiz olsun ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Demekki yüksek devirde kullanmanında etkisi var. Ama gönlünce basamadıktan sonra bi anlamıda yok benzinde sakin kullanıp lpg olayına hiç girmemek daha mantıklı o zaman :)

Ya da 4000 devirden sonra LPG/Benzin karşımı kullanmak da çözüm olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Zengin/Fakir karışım olayına düşmemek için doğru düzgün yapılmış ayarlarla böyle bir problem olacağını sanmıyorum. Metin'in araba bence bu anlamda en güzel örnektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Aman Allah'ım... Ne büyüksün... Eski anti lepegeciler, en ateşli, pardon gazlı  lepege savunucuları oldular :D :D :D

Benzin 5 lira, lpg 2 küsur.

Nasıl olmayalım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Öyle deme Kerem Hocam, yağlama sistemleri var ufak bir ücret karşılığı Lepegecilerde :D

Önce LPG aracın motorunu uzatır de, ardından kuru yakıt, motora zarar olmasın diye yağlama sistemi sat :D Taktik bu :D

:) :)

benim aklım lpg işini hiç kesmedi nedense...bilemiyorum..bunun yerine uygun bir araç almayı düşünürdüm sanırım (ki öyle de yaptım geçmişte)...

tabii renkler ve zevkler konusu bu...bendeki Alfa' ya lpg takalım diyen ustayı dövecektim az kaldı...lpg istesem neden çift karbüratörlü araç alayım ki...değil mi?

:) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG taktırmamın temel sebebi Mazda6'dan vazgeçememek.. Satıp alt sınıf bir araç alacağıma LPG li kullanıp olası risklerini göze aldım.

Yağ meselesi çok muamma. Bu konuda Ömer Yıldır'ın güzel bir açıklaması vardı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

yakıtın yağlama görevini kim yerine getiriyor peki?...

Benzin yağlıyor mu?

Depoya 1 su bardağı 10 numara yağ koyarsak bu oluyordur ama normal şartlarda yağlama yapmak yerine detarjan etkisi ile temizlik yaptığı iddia edilir yakıt üreticilerince :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yakıtın yağlama görevini kim yerine getiriyor peki?...

Yakıtın yağlama görevi yok ne yazık ki. O görevi yağlama sistemi üstlenmekte :) Yakıt sübaplarda kuruma neden oluyor, o da sübapları koruyor falan filan. Aslında bu konuda yazılacak o kadar çok şey var ki... Ama küçük bir hesap: Benzinli Mazda3 km. de 35 kr. yakıyor, LPG li Mazda3 20 kr. yakıyor. Fark 15 kr!  10000km. de 1500 TL kardayız. Zaten sistemi de 1500 TL ye taktırmıştık. 25000 km. de sübap arızasını da amorti ettik. Ha olur da motor 50000km dayanırsa deymeyin keyfe :)

Bu zevk meselesi değil, direk para meselesi. Dizel, koltuk ısıtmalı, sunrooflu, ön cam rezistanslı, 41000 TL ye Mazda3 ayarında bi araba varsa hemen alayım, garantili garantili rahat rahat bineyim...

Yaa benzinden "İstanbul Kültür Başkenti Vakfı" vergisi alınıyormuş. Neden ödeyeyim. Bana mı başkent? :) Olabilir mi böyle bişey yaaav!!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün serviste 40 küsür bin kilometrede bir Mazda3'ün sübapları değişiyordu. 10.000 km de taktırmış ve titremeye başlayınca servise gelmiş.

Masraf yaklaşık 1900 TL ama araç sahibi çok devirli kullandığını kabul etmiş.

Bilginiz olsun ;)

Kısmet... Görcez bakalım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55.000 de lpg takılan aracım 96000 de motor arızası verip beni yolda bıraktı.

denizli turkuaz da arabam 1 hafta kaldı.

sonuç şu:

triger kayışı yerine kullanılan zincirin gerginlik ayarını yapan küçük mekanik parçada arıza çıktı.

buna bağlı olarak motor subap yataklarında oluşan problem de tamir edildi.sadece 1. silindir de kinde sorun varmış.lpg ile 40000 küsür yol giden mazda 3 üm de subap başları ve yataklarıyla ilgili tek problem buymuş.

toplam maliyet 1100 tl

41000 km yol yaptım 1500 tl lpg sistemi 1100 tl masraf

çoktan çıkarttığım bi para bu benim kim ne derse desin

lpg olayı okadar da korkulacak bişey deil.

hem aracınızın hemde lpg sisteminizi düzenli bakımlarını aksatmadığınız sürece

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55.000 de lpg takılan aracım 96000 de motor arızası verip beni yolda bıraktı.

denizli turkuaz da arabam 1 hafta kaldı.

sonuç şu:

triger kayışı yerine kullanılan zincirin gerginlik ayarını yapan küçük mekanik parçada arıza çıktı.

buna bağlı olarak motor subap yataklarında oluşan problem de tamir edildi.sadece 1. silindir de kinde sorun varmış.lpg ile 40000 küsür yol giden mazda 3 üm de subap başları ve yataklarıyla ilgili tek problem buymuş.

toplam maliyet 1100 tl

41000 km yol yaptım 1500 tl lpg sistemi 1100 tl masraf

çoktan çıkarttığım bi para bu benim kim ne derse desin

lpg olayı okadar da korkulacak bişey deil.

hem aracınızın hemde lpg sisteminizi düzenli bakımlarını aksatmadığınız sürece

Bu olay lpg'den kaynaklanmamış zaten, yanlış anlamadıysam?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya ben lpg nin motoru kuruttuğu fikrine katılmıyorum alakası yok benzinedede aynı yakıtın yandığı bölüm gene kuru yag olan bölüm zaten yag dolu. lpg nin kötü tarafı şuki bence motoru çürütüyor çünkü içinde su buharı var  belki dikkat etmişsinizdir lpg bazı araçların eksozlarından çeşme gibi su akar hele yakıt kötü ise hiç sormayın bu benzinde kolay kolay olmaz eğer araçta bir sorun yoksa, işte lpg nin bir numaralı zararı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

subap arızasının belirtisi sadece titreme değil. motor aradabir tekleme de yapıyor. rolantisinde dengesizlik ve istikrarsızlık oluyor. ayrıca motor içinden hışırtı ya da zincir veya kayış sesi gibi ses de geliyor. bu nuhtemelen ileriki aşamalarda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Bende yaklaşık 5000 km dir brc marka lpg li kullanıyorum, çok memnunum hele mazda gibi çok yakıt tüketen araçsa beklenenden daha kısa sürede lpg amorti olup kara geçmeye başlıyorsun. Yaklaşık 6-7ayda lpg kendini amorti edecek gibi böyle giderse.

Beklenen süpap arızası (ki ben inanmıyorum kullanımla ya da yıllar içinde yıpranmayla alakalı çoğu diye düşünüyorum) 50-80.000 km sonra olacaksa yinede çok çok ciddi bir kar demek.

Kaldıki lpgli araçta her arızayı lpgye bağlama eğiliminde oluyor insan buda dikkat etmek lazım. Daha önce peugeotumda (lpgsiz) düzenli bakıma rağmen 38000 de sübap sorunu çıktı. Lpgli olsaydı bende dahil hemen herkes lpg den kaynaklanıyor derdi. Muhtemelen sık olmasada otobanda yüksek devirli kullanımlardan kaynaklandı, bu nedenle lpgde motor devrine biraz daha dikkat ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen gün brc yetkili servisiyle görüştüğümde,bizim araçlara brc vsr diye bir sistem uygulanıyormuş.bana gönderdiği maili sizlerle paylaşıyorum.

Sübap sorunlu araçlar için BRC' nin yeni geliştirmiş olduğu VSR sistemi kullanılarak sorun ortadan kaldırılmaktadır

(aracınız LPG' de yüksek devirlerde daha fazla ısı ürettiği için sübaplar hasar görüyordu, VSR sistemi sayesinde aracınız 4000 devirin üzerine çıktığında %80 LPG, %20 benzin gönerilerek sübaplarınızda soğutma yaratmaktadır. 4000 altı devirlerde aracınız tamamen LPG' de çalışmaktadır).

Bu geçiş devrini 3500 veya 4500 yapmak sizin ve benim isteğime bağlı olarak değişebiliyor. Tavsiye edilen devir 4000 dir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...