Jump to content

Soğuk Havalarda özellikle 2 nci vitesten boşa atınca STOP ediyor.


thetrcoder
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba mazdaclub.

Arabam Mazda 323 1.5 Family Sedan. KM 185000 de

benim sorunum aracım ısınıncaya kadar vitesi boşa atınca stop etmesi. bu genelde ikinci vitesten boşa atınca oluyor, hafif viraj dönerken vs. araba ısınınca olmuyor ama rolantide durunca devir ibresi aşırı olmasada yerinde titriyor.

ustaya gösterdim bujileri söktü. sanki tansiyon aletinin ibresi gibi ibreli bir aletle. aletin ucunda galiba buji var. tek tek 4 tane buji yerine söktü çıkardı. 3 tanesi 9 10 gösterdi. ilk baştaki 3 5 arası gösterdi. sonra karbörator galiba ona benzer bir şey söyledi.boğaz kelebeğine falan bakmaya gerek yok dedi. siboplar ya çok sıkı dedi yada değişmesi gerekiyor dedi. başka bir usta onunla alakası yok direk boğaz kelebeğini değiştirmek gerekiyor dedi.

boğaz kelebeğini servise sordum 1500 lira dedi :(

fikirleriniz önerileriniz. lütfen yardım  :kafa:  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yazmayı unutmuşum eskiden 170 e basan araba 120 den yukarı gitmiyor. yokuş aşağı basarsam sorun yok. düz yolda 170 i bulan araba 120 den yukarı çıkmıyor.

siyah bir boru var. hava filtresi borusu galiba. o yırtılmış bantlı şekilde kullanıyorum. ondan kaynaklanan bir şey değildir :S galiba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşim merhaba.Rolanti sorunu geçenlerde benim 1.8 Familia da'da olmuştu.Hatta öyleki devir saati 3000 lere kadar çıkıp çıkıp iniyor,araç nefes alır gibi ses çıkartıp hırlıyordu:) En sonunda tamirciye götürdüm.Adam boğaz kelebeği üzerinde bi kaç ayar yaptı tornavşda ile ve araç eski haline çok yakın bi duruma geldi.Ama bu işlemden sonra rolanti 900-1000 devir arası azda olsa titriyor.Bunun havaakışmetreden olacagını söyledi.Açıkçası beni çokta rahatsız etmiyor bu hali,şimdilik yaptırmaya gerek duymuyorum.Sana tavsiyem havaakışmetreye bi baktır derim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız lpg'li ise; sorun büyük ihtimalle hava gaz karışımının dengesizliğinden kaynaklanmakta olabilir... İyi bir lpg ustası sorunu çözer...

Bahsettiğiniz gibi patlak borudan fazla havanın girmesiyle bu sorun oluşabilir...

Araç lpg li değilse şayet; yine siz bu dengesizlik üzerine yoğunlaşın, gerçi benzinli de hava fazla girdiği takdirde geç çalışma veya patlama gibi düzensizlikler meydana gelebilmekte.

Geçmiş olsun, neticeden bilgi verirseniz memnun oluruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yorumlarınız için teşekkür ederim.bu günlerde eskisi gibi boşa atınca stop etmiyor. galiba havaların ısınmasından kaynaklanıyor. ama bu gün fark ettim ki araç çalışınca devir ibresi 2000 i buluyor sonra 1 dak içinde eski yerine geliyor.

LPG ye gelince LPG ana bayisine gittim gerekli temizlikleri vs yaptılar . horrtumlar dahil LPG ile alakalı değişmesi gereken ne varsa değiştirdiler.

SAĞLAM BİR USTA lazım. antalyada yada denizlide bilen varsa olabilir. daha fikirler ve başına gelenler varsa yardımlarınızı bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

aynı sorun bende de başgöstermişti arkadaşlar. boşa atınca stop etme. direksiyonu çevirince rolanti düşmesi boşta ise stop. performans kaybı özellikle rampada. ışıklarda beklerken titreme. sorunlar bunlardı. 10bin bakımı yapılırken izmitte subap ayarı ( 16 adet galiba subap dediği tornacıda işlem görmüş ) yapıldı boğaz kelebeği hava akışmetre temizliği yapıldı. birde usta aküyü söküp oralarda birşey yapmış görevde olduğum için arabanın başında duramamıştım ne yaptığını bilmiyorum. şimdi arabam dehşet süper olmuş performans gayet yerinde. arabadan soğumuştum ama şimdi gerçek bi usta bulunca çözümsüz bi konu olmadığını anladım. tamir sürecinde 99 corolla 1,6 kullandım. 99 323 üme binince anladım mazdanın kıymetini. ve masraflı bi işlem olmadı bunlar arkadaşlar bu arada gayet uygundu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Izmit zirve oto bir trabzonlu bide erzurumlu usta var trabzonlu ustanin ismini unuttum ama erzurumlu ustanin ismi adem.

Toyota araclara bakiyorlar yogunlukla bunun yaninda diger japonlara da bakiyorlar ben bilecikte gorev yapiyorum zirve otoyu bana izmitte bulunan bir arkadasim onermisti. Oneri uzerine gittim cokta memnun kaldim dogrusu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba mazdaclub.

Arabam Mazda 323 1.5 Family Sedan. KM 185000 de

benim sorunum aracım ısınıncaya kadar vitesi boşa atınca stop etmesi. bu genelde ikinci vitesten boşa atınca oluyor, hafif viraj dönerken vs. araba ısınınca olmuyor ama rolantide durunca devir ibresi aşırı olmasada yerinde titriyor.

ustaya gösterdim bujileri söktü. sanki tansiyon aletinin ibresi gibi ibreli bir aletle. aletin ucunda galiba buji var. tek tek 4 tane buji yerine söktü çıkardı. 3 tanesi 9 10 gösterdi. ilk baştaki 3 5 arası gösterdi. sonra karbörator galiba ona benzer bir şey söyledi.boğaz kelebeğine falan bakmaya gerek yok dedi. siboplar ya çok sıkı dedi yada değişmesi gerekiyor dedi. başka bir usta onunla alakası yok direk boğaz kelebeğini değiştirmek gerekiyor dedi.

boğaz kelebeğini servise sordum 1500 lira dedi :(

fikirleriniz önerileriniz. lütfen yardım  :kafa:  :kafa:

bnde 2000 model otomatik citroen vardı..sogukken stop ediyordu..ısınınca az stop edıyordu.ama ısıklarda beklemek fln tam bir stres..tam yesıl yanar gaza basarım stop))))arkadan kornalar dısarısı -20 iken terlemişliğim vardır..ustaya götürdüm lpgli araçlar uzun vadede conta sıkar o yapar demişti,,araç boşta calısırkende sallanıyordu,,motor contası değişti %70 azaldı.benzınde yapmıyordu lpg.de azalmıstı..sehir içi bnzınle kullanıyordum stop etmesın die.lpg den olan dertte bobin arızasıymıs bobin değiştim.oda bitti araç normale döndü

bnde de ilk basta buji değiştiler ama nafile..ezber galiba ne olsa direk buji diyolar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...