Jump to content

Mazda 323 Rolanti Problemi


eiskent
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

slm aynı sorunla karsı karsıyayım ben daha once kelebeği değistim randıman alamadım tıtreme , vuruntu ne one atılma sıkıntı yaratıyor bende rolanti valfinden olduğunu dusunuyorum bulgarıstana gırıp cıkan bı arkadasım var orda bunun sıfırını bulmaya calışacam aksı taktırde burda parcalar gercekten cok pahalı gaz kelebeğinin fıyatı kdv dahil 3500 lere cıkabılıyor buda cok anormal bı rakam..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rakamlar gerçekten mantıksız. Motor takozunun tanesine 400.-TL, orjinal bobine 450.-TL fiyat çıkarıyorlar. Allahtan baskı balatayı 390.-TL'ye kapattık. 6 ay önce aracı aldığımda eski sahibi baskı balatayı yeni değiştirdiğini söyledi. Ancak çok yukarda kavrayan debriyaj 6 ay sonunda koku ve ayırmama sorunlarına neden olunca, bu sefer orjinal olsun dedim. ÜZerinden Valeo Kore (muadilin en iyisi) baskı balata takım çıktı fakat orjinali kelepçeli olmasına rağmen yan sanayide kelepçeler yok. Sorun yaratıyormuş.

Bu arada yaptığım araştırmalara göre; baskı balata Kıa Sephia 95-96 model ile yanı 99 323'ün. Ancak Kia'nın orjinalı MAzda'dan pahalı olunca almadım:)

Akışmetremiz, Suzuki vitara jiplerin 96-97 model 2.0 motorları ile aynı.

Boğaz kelebeğinden emin değilim fakat o da sanırım CArisma ile aynı. 626'da aynıymış.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

valla bende şaşırdım ne yapacağımı aynı problemlerı yasayan 98 323 sedan mazda kullanıcı varsa bıze yardımcı olursa sevınırız..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

sorununu cozdunmu benımde arac benzınlı fakat ılerı atılma ve vuruntu hala devam edıyor valla arabadan sogudum yardımcı olursan sevınırım aracımı satmak ıstemıyourm ama zararrına verecem artık bu sorunu gıderemessem. 6 ay oldu bı turlu sorunu cozemedım 2 kelebek degıstı gene olmadı nomaram 05364161375 bı mesaj at ben sana doneyım konusarak teşısı daha kolay belırlerız sımdıden sagol hayırlı bayramlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda nın en büyük sorunuda yedek parça,90 94 arası 323 lerin yan sanayisi güçlü ve elektronik olmadığından araçlar sıkıntı çıkarmıyor ama bu yeni nesil mazdaların yedek parça fiyarları insanı delirtir.mazda şunu anlamalı türkiyede piyasa yapacaksa,mantıklı bir yedek parça politikası olmalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda nın en büyük sorunuda yedek parça,90 94 arası 323 lerin yan sanayisi güçlü ve elektronik olmadığından araçlar sıkıntı çıkarmıyor ama bu yeni nesil mazdaların yedek parça fiyarları insanı delirtir.mazda şunu anlamalı türkiyede piyasa yapacaksa,mantıklı bir yedek parça politikası olmalı.

Yeni araçlarda yedek parça sıkıntısı yok, fiyatları da dudak uçuklatan cinsten değil... Ancak; eski (15-20 yıllık) mazdalarda parça bulunuyor fakat yerine göre fiyatı dudağımızı uçuklatabiliyor, bazı parçalar yan sanayi olanını da kabul etmiyor, maalesef...

Ön motor kulağına 361 Tl + KDV yazılan yedek parça listesi gördüm ben.

:sopa:

Fakat ne olursa olsun, bu marka ve araçlar diğerlerinden veya çoğundan ayrıcalıklı kırmızı ışıkta durduğunda pişti olma şansın çok az...

Genel anlamda ben memnunum, ama can sıkan tarafları yok mu? Elbette var...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Aracıma nazar değdi.

Bu rölanti sorununu ben de yaşamaya başladım. Özellikle motor soğukken  rölanti 300-800 arası gidip geliyor. Bobin ve bujileri değiştirdim. Sorun çözülmedi. Yarın da manifold contasına baktıracağım.

Bu iş başımı da cebimi de ağrıtacağa benziyor ya hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

      Arkadaşlar benim aracımada nazar değdi şimdiye kadar aracımda hiçbir rölanti problemi yaşamadım ,

        Ne olduysa dün oldu ; dün birpetrolden lpg aldım ayrılırken aracı çalıştırdım emniyet kemeriyle uğraşırken aniden stop etti, neyse tekrar çalıştırdım devam ettim tam tatvan şehir içinde en az 6 kez stop etti vede trafiğin içinde rezil oldum öle böle derken caddeden kenara çektim sorun düzelmişti.

        Sorun şu ; aracı çalıştırıyorum 15- 20 saniye çalıştıktan sonra rölanti aşağı yukarı inip çıktıktan sonra stop ediyor.

        Dünkü cadde sendromundan sonra bu sabah aracı çalıştırdım otomatik jikle devrede araç ısındı ama bi anda stop etti gene aynı sorun başgösterdi bende hava filtresini söküp karbüratörü vede boğaz kelebeğini , ilgili aksamları güzelcene özel karbüratör temizleyici ile temizledim benzinde olarak hava filtresi olmaksızın epey bir zaman geçti stop etmedi bende aracı topladım 50 km de yol yaptım sonra akşam gene uğraşırken aynı şekilde stop etmeye başladı tekrar söktüm bütün vakum hortumları, manifold hortumları, karbüratörün bağlantı yerleri kontrol edildi sorun yok, bobinden ateşleme süper geliyor sorun yok, tevzi makarası vede ditribütör çalışlıyor akşam uğraşlarım sonucunda gene problemi giderdim vede bırakıp geldim fakat gene tekrar etmesinden endişe etmekteyim tam olarak problemi bulamadım distribütör modülünde olacağı sölendi , bobindne olacağı sölendi , hava alıyor olabileceği sölendi , hepsini kontrol ettim vede şu an sorun yok şekilde stop ettim acaba neden oluyor bu durum yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

oğuzhan verdiğin linki kontrol etmiştim ama gene baktım benim durum buradakilarden farklı  yolda falan kalmıyorum vede çalışmama durumu olmuyor, servisten sordum bu parçalardan olamaz dediler, dün sabah arabayı çalıştırdım bir kaç kez stop etti ama sonra düzeldi 150 km yol yaptım gittiğim yerde tekrar çalıştırmayı denedim gene çalıştıktan 15 saniye sonra bir kaç kez stop etti sonra normal çalıştı 150 km geri geldim yolda hiç sorun yaşamdım bu sabah gene çalıştırmayı denedim otomatik ciklede çalıştıktan 15 saniye sonra bu kez ısınmadan stop etti sonra bi daha bastım çalıştı vede düzeldi , anlaşılan bu modülü servisten sipariş edip değişmek gerek fazladan bide bobini de istiyecem iki ihtimalide düşünerekten umarım orjinalleri uygundur fiyat olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1993 323 hb otomatik şanzıman aracımda vites D'de iken ışıkta felan durduğumda hissedilir şekilde titreme yapıyor rolantiye alması gerekmiyormu aracın durduğunda. Her durduğumuzda N VEYA P 'yimi almamız gerekiyor. Tecrübe ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

Havalar soğumaya başladığından beri arabayı çalıştırdığım andan itibaren sanki otomatik jikle hiç devreden çıkmıyor...sürekli devir 2000'lerde..kırmızı ışıkta durunca o bağırma sesini duymaktan gına geldi artık..ben de kendmce motoru aldatıyorum yani ışıkta beklerken vitese takıp ayağım frendeyken debriyajdan ayağımı hafifi kaldırıyorum sanki kalkış yapar gibi, devir düşmeye başladığında 1000 devirde debriyaja basıp vitesi boşa alıyorum ve ışık yeşil olana kadar sabit bir devirde bekliyorum ancak bu işlemi her ışıkta yapıyorum..hararet ortayı bulduğunda bu olmuyor ancak gösterge tam ortaya gelecek derken düz yola çıkıyroum ve hararet yine düşüyor..genelde 15-20 dakikalık kısa yolculuklar yaptığım için hararet ortayı bir türlü gösteremiyor ve bu yüksek rölanti (sadece otomatik jikle devedeyken) sürekli olduğu için çok rahasız edici..sorunum termostattan kaynaklanabilir mi sizce? Veya en iyisi, otomatik jikle iptal edilebiliyormu? Sabahları 1-2 dakika hafif gazla motoru ben ısıtmaya razıyım..Bu konuda bilgi ve deneyimlerini paylaşacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
omer_istes34@hotmail.com

Arkadaslar mehaba araniza yeni ktildim cok guzel bir paylasim sitesi olmus mazda kullanicilari icin . Bende ,mazda 323 91 model hb var aracimin motoru cok sarsintili calisiyor ve rolantide tekleme yapiyor birde.dizel motor gibi ses cikariyor bir turlu cozum bulamadim lutfen yardim edin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar öncelikle arcınızda lpg var mı bende de aynı sorun vardı bende lpg yok uzun araştırmalarım sonucu yine bu formdaki deyimlerin paylaşılmasının sonucunda çözümü buldum emme manifold contasından hava alıyordu değişim yapıldı ve gaz (boğaz) kelebeği de temizlendi (maslak EVO da) sorun çözüldü 1 aydır bir problem yok contanın tespiti kolay üzerine fıskiye ile bir sıvı  sıkılıyor ve tespit ediliyor kontrol ettirin derim umarım yardımcı olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

omer_istes34@hotmail.com

Evet aracimda lpg var bu emme monifoltu dediginiz motor kapaginin uzerinde siyah buji basligina benzer bisey bi hortum takili ve hava filtresinin altinda biyerlere bagli ondan mi bahsediyoruz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçlar enjeksiyonlu hava borusunun bağladığı parçanın botor bloğuna eklediği yerde conta uzunlamasına,sizin ki sanırım karbüratörlü o da karbüratörün altında olabilir eğer benizde iken de yapıyorsa sorun orada olabilir ama sadece lpg de yapıyorsa lpg ayarı konusunda pek bilgim yok...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim araçalrımızda o bahsi geçen conta karbüratörün manifoldun üstüne otorduğu yerde yani karbiratörle manifold arasında fakat sizin sorununuzun oradan olduğunu sanmam zaten oradan hava alıp almadığını tespit etmek çok basit hava filtresinin ağzını elinizle kapatın araç stop edecek kadar havasız kalıyosa sorun yok , eğer araç ta fark oluşmuyosa malesef denildiği gibi araç bir yerlerden hava alıyor fakat illa o contadan olmayabiilir hava filtresinden lpg mikserinin yanlarında v.s. iyice bakmak gerek motorunuz dizel gibi ses çıkarıyosa kesinlikle bir problem ver demektir

1- sübaplarda olabilir ona usta bakmalıdır vede üst kapak açılmalıdır.

2- rölanti düzensizliğinden vede boğaz kelebeğinden olabilir.

3- avast ayarı yapılması gerekebilir.

4- motor sorunlu olabilir ve bahsi geçen problemlerin kaynagı motor olabilir.

Çözüm

1- mazdadan anlayan bir usta motora bakmalıdır gerekirse üst kapak açılıp süpap lastikleri veya sübap takım değişebilir. üst kapak contasıda beraber tabiki orjinal olmak kaydıyla.

2- aracınızın rölantisinin düzensiz olması ki bunun sebebi genelikle karbüratörün pis vede boğaz kelebeğinin görevini yapamamasıdır, karbüratör vede boğaz kelebeği temizleyici spreyle temzlenmesi gerekir vede test edilir.

http://www.hepsiburada.com/liste/sprayway-karburatorbogaz-kelebek-temizleyici-090018/productDetails.aspx?productId=otm090018&categoryId=20035767

bunu tavsiye ederim ben hem karbüratörümü hemde motorda su değmeden temizlemem gereken yerleri bununla temzilerim.

3- motorunuzun avast ayarı iyi olmazsa motorunuzun zamanlaması bozulur vede düzenli çalışamaz bu ayarın hassa şekilde rölantiyle beraber ayarlanması gerekir. Bir mazda ustası tarafından kara düzen ,deneme yanılma yoluyla iş yapan usta bozuntuları tarafından değil.

4- Motorunuz sorunlu olabilir yani aşırı km yapmış bakım yapılması veya tümden motor yapılması gerebilecek bir sorunu olabilir. bunada usta karar verecektir.

    ben sadece tahminlerde bulundum vede beraberinde önerilerde, umarım önemli bir sorun yoktur vede halledilir, geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...