Jump to content

Mazda 323 Rolanti Problemi


eiskent
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar sağolsun arkadaş yazdı müşürün ne müşürü olduğunu abi sen baya anlıyon bizim arabalardan herhalde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Amatörce takılıyorum, kendi aracım ile ilgili daha çok tecrübeye ve bilgiye sahibim, bildiğim kadarıyla yazıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Arkadaşlar 2000 model 323 famila klimayı açınca aracımın rölantisi çok düşüyor bazen de stop ediyor neden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 2000 model 323 famila klimayı açınca aracımın rölantisi çok düşüyor bazen de stop ediyor neden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum.

Konunuzu daha önce de bu problemin tartışıldığı bir diğer konuyla birleştirdim. Umarım faydalı olur
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Sizin araçlarda rölanti düzenleyici bir elektronik parça olduğunu duymuştum, diğer adıyla rölanti sensörü , o parçayı kontrol etseniz iyi olur, biliyosunuz klima çalışınca hem motora  hemde elektrik sistemine yük biner bu durumda arabanın yeniden bir rölanti ayarlaması yapması gerekir benim aracımda bu durum mekaniktir ama sizinkinde elektronik. aracın neresinde olduğunu da bilmiyorum, Mepaz mazda servisine ugramanı öneriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler.

Sizin araçlarda rölanti düzenleyici bir elektronik parça olduğunu duymuştum, diğer adıyla rölanti sensörü , o parçayı kontrol etseniz iyi olur, biliyosunuz klima çalışınca hem motora hemde elektrik sistemine yük biner bu durumda arabanın yeniden bir rölanti ayarlaması yapması gerekir benim aracımda bu durum mekaniktir ama sizinkinde elektronik. aracın neresinde olduğunu da bilmiyorum, Mepaz mazda servisine ugramanı öneriyorum.

Teşekkürler.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar 1998 model 1.5 z5 motor 323 sedan mazdam var.aldıktan 1 ay sonra hararet yaptı.üst kapak conta yaktı.motor açıldı pistonların biri klapej yapmış orjinalleri ile değiştirilip sekman atıldı.üst kapak taşlandı.sonra bujiler,buji kabloları,hava hortomu,triger hepsini orjinali değiştirdim.ustam nerdeyse tam motor yapıldı diyerek rodaj süresinde aracı çok sıkıştırmadan bin sonra sibob ayarı ve yağ değişimi yapalım dedi.yaklaşık 3000 km 3000 deviri geçmeden sıkıştırmadan bindikten sonra sibob ayarı ve yağ değişimi yapıldı.sorunlarım bundan sonra başladı.arabama binen arkadaşlar bu araç dizelmi bu araba sibob vuruyor gibi uyarılar yapmaya başladılar.artı en çok canımı sıkan olay ise arabanın devir saatinin far,teyp,klorifer fanı açıkken yani yük binice rolantinin diplere vurup tekrar yükselmesi.bu durumda frene basınca aynı olay dahada hissedilir şekilde artmasıdır.normalde rolanti far veya fan kapılıyken çok az milim oynuyor oynamıyor.ustama götürüp sesini ve bu rolanti olayını anlattın aracı 1 gün sanayiye bıraktım.aracı teslim aldım sesi bir nepze azalmış çekiş biraz daha da artmıştı.ustam tekrar sibob ayarı yaptım dedi.rolantinin ise frene baınca artmasını normal deyip savuşturmaya çalıştı.ısrarla bu normal dememe rağmen pek aldırış etmedi.şu an kara kara düşünmekteyim siz değerli arkadaşlarımdan acil görüş ve önerililerinizi şiddetle beklemekteyim.sıktıysam özür dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Senin  yaptıklarına yakın işlemi bende yaptım aracima yağ yakma sorunu vardı 345000 de rektefiyeci ahbabimizdi o da sadece japon araclarina bakan bir ustayla beraber yaptı işlemleri kapak ilk kez sokulmuş conta dahi yakmamis araç ilk kez taslandi ölçümleri yapıldı sekman dışında bir problem yok dedi LPG ile kullanıldığı için daha uzun ömürlü olması sebebiyle yapma sekman takıldı. Rotaj suresince senin gibi sıkıştırmadan kullandım şuan 900 km oldu ama yine araçtan duman ve egzozdan yağ kokusu geliyor ama araç yağ eksiltmiyor yada çok az eksiltiyor ben fark etmiyorum rektefeciye bahsetti sekmandandir dedi yeniden sekman atılacak araca bu sefer kesinlikle orjinal kullancam. Bu araçlar için şunu anladim herkes anlamıyor bu arabalardan ve mazda malasef parça ve servis konusunda yetersiz ve araçlar yan sanayi parçalara hiç uyum saglamiyor. Birde piyasada orijinal diye aldığımız parçaların çoğu yan sanayi 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Rolanti problemleri her zaman aynı yerden kaynaklanmaz. Bazen rolanti motoru bazen Tp sensör, bazen hortumların çatlak olması vs... olabilir. Ama En önemli yerlerden biri de Emme manifoldudur. Emme manifoldu kirli ise, gaz kelebeğini ne kadar temizletseniz de bir müddet sonra rolanti problemi devam edecektir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkdslar aracim mazda 323 93 model sedan. Bostayken frene basinca rolanti dusuyor sizce sebebi ne olabilir. Motorcu arkadaslar yardimlarnzi bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Braveheart833 :

Arkdslar aracim mazda 323 93 model sedan. Bostayken frene basinca rolanti dusuyor sizce sebebi ne olabilir. Motorcu arkadaslar yardimlarnzi bekliyorum. 

Forumdaki mevcut ortak konu başlığı ile birleştirilmiştir.

Birde aracınızla ilgili biraz daha ayrıntı paylaşabilir misiniz ? 

Kaç Km'de

Lpg var mı ? Var ise ne zaman takıldı ? Benzin/Lpg hepsinde mi yapıyor ?

Rolantideki düşme Motor soğukken, sıcakken fark ediyor mu ?

Yeni yakıt aldıktan sonra mı bu şikayet başladı ?

Akünüzün durumu nasıl bu arada. Bu gibi frene basıldığında rolanti şikayeti olanlarda, aküsünün zayıf olanlarda. Frene basıldığında arka fren lambaları yandığı için daha fazla güç tüketimine bağlı rolanti düşüklüğü şikayetleri okumuştum. Farları yaktığınızda filanda benzer durum oluyor mu ?

Bu arada akünüzün durumunu basit bir şekilde kendiniz kontrol edebilirsiniz. Hava karanlıkken otomobilinizin burnunu bir duvara yaklaştırın. Farlar açık vaziyette kontağı çevirip çalıştırın. Bu esnada farlarınızın sönüp sönmediğini kontrol edin. Farlar kapanıyor ise, akünüz zayıflamış ve sizi her an yolda bırakabilir.

Tabi bu konuyu %100 aküye bağlamak doğru değil. Rolanti ile ilgili bir sürü daha ihtimal var..Ama sizin biraz detay vermeniz lazım bu konuda..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Akünün yeterli akım ürettiği kontrol edilmeli asıl  önemlisi şarj dinamosunun da yeteri kadar araca enerji sağlayıp sağlamadığı oto elektrikçide ölçülmeli bunun dışında rölanti ayarı iyi olmalı, her halükarda fren sistemi arabadan enerji çekecektir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracim 340 bin kmde. Lpg uzun suredir var sanirim tank 7 senelik. 2 ay once aldim araci ve aldigimdan beri frene bastigmda bu rolantinin dusme problemi var. Ama simdi daha da artti. Farlari kaloruferi falan actigimda da dusme oluyo ama en cok frene bastgmda dusuyo suanda. Aku 60 amper ve banada zayif gbi geldi elektrikciye olcturdum daha once biraz zayif dedi. Ama simdilik yazi gecirir kisa dogru degistir dedi. Bide daha once rolanti 1500lerde geziyodu benim. tamircim karburatorun kelebek milinden hava aliyor dedi ama sikinti degil dedi. Bu hava almasinin sizcede bi zarari olmaz mi. Ayni gun bujiler gaz beyni hava filtrei falan dedgisti. Simdi rolanti yukselmesi duzeldi ama dedigim gibi frene basinca rolanti cok dusuyor ve araba titriyor. Dediginz gibiyse once sarz dinamosuna mi baktirmaliym yoksa akuyu mu degistirmelym oncelik olarak

 

Ek olarak frene bastigimda rolantide olan dusme araba sicakken yada sogukken fark etmiyor. Sicakken yada sogukken frene basinca ayni sekilde dusuyor rolanti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şarj dinamosuna en önce baktır. Kelebek milinden hava alma mevzusuna gelince fren ile ve alaksı yok genel olarak performans ve rölanti düzenziliği sorunları olur araba fazla hava emdiğinden fakir karışım olur. Rölaninin 1500ledrde olmasının sebebi kelebeğin takılı kalması mil geri gelsede içindeki gaz kelebeği takılı kalabiliyor bakım yapılması gerekebiliyor. temizlik yağlama v.s.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tsk ederim peki karburatorun temizligini kendim yapabilr mym sokmeden. Bide karburatorun hava  almasi yakiti arttirir mi? Bunu tamir etmek icin ne yapilmasi gerekiyo ve ne kadar tutar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

s.a öncelikle herkese iyi formlar arabam mazda 323 hb 92 arabayı çalıştırıyorum herşey normal ama farları açıyorum devir düşüyor sonra fanı açıyorum devir biraz daha düşüyor sonra teybi açııyorum devir  0  ila 1 arasında 2 veya 3 çubukta sayıyar sarsıntı yapıyor sorun neden olabilir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, dgn1374 :

s.a öncelikle herkese iyi formlar arabam mazda 323 hb 92 arabayı çalıştırıyorum herşey normal ama farları açıyorum devir düşüyor sonra fanı açıyorum devir biraz daha düşüyor sonra teybi açııyorum devir  0  ila 1 arasında 2 veya 3 çubukta sayıyar sarsıntı yapıyor sorun neden olabilir 

Elektriksel bir problem gibi. Şarj dinamondan başlayarak, ateşleme sistemine kadar her şeyi gözden geçirmen gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şarj dinamosunun şarjını ölçtürdüm normal çıktı ama

 

bujiler artı buji kaplosu hepsi yeni degişti disbiratörle alakalı ola bilirmi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...