Jump to content

Mazda Türkiye Neyi Bekliyor? Bir İsyan Yazısıdır..


Montimpex
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Son kullanıcı zarar edeceğini bile bile niye Mazda alır, bunu sormak lazım. Şahsım adına cevaplayabilirim;

-İstatistiği bir bilim kabul edersek; bilimsel olarak dünyanın en sorunsuz otomobillerini üreten bir firma.

-Sürüş odaklı bir yapısı var. Mazda' daki sürüş keyfini örneğin bir Corolla' da, Vectra' da ya da mesela Passat' ta bulamıyorum.

-Sürücüyü yormayan bir iç tasarımı var. Bunu bugün şirketteki Corolla'yı kullanırken bir daha farkettim. Mazda' da her şey olması gereken yerde, kolumu bacağımı çok yormadan her şeye ulaşabildiğimi anladım. Enteresan ve ilginç ayrıca ilginç ve enteresan da... 

-İnanılmaz sağlam motorlar var. 13 saat boyunca, arada sadece 2 defa yarımşar saatten 1 saat mola vererek 1.450 km boyunca kullandım. Bana mısın demedi. Benzer durumda yolda kalan 1-2 yaşında ve tamamen bakımlı araçlarım da oldu.

-Tasarım görecelidir ama yeğenimi almaya giderken üniversitedeki kız çocuklarının arabama dönüp bakmaları pek gururlandırdı beni. Genç olmadığıma hayıflandığım ender anlardan biriydi.

Bunları Mazda Türkiye bilir mi acaba, pek sanmıyorum. Takarlar mı, ondan da emin değilim.

Türkiye' de çok satılmaması bir kara yazgıdır, kabul ederim. Ama sunulacak hiç bir fikir sadece 2 tek model ve 9 ilde bayisi olan Alfa Romeo' dan çok daha az satmasının kabul edilebilir olduğunu kabul ettiremez.

Edit : Lütfen kurum ve kişileri hedef alan sözlerden kaçınalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 88
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • emregc

    7

  • domestos

    10

  • Onur

    7

  • mtutun

    17

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Arkadaşlar önce şunu belirteyim sözlerim meclisten dışarıdır ve genel bir hatırlatma mahiyetindedir. Pek kimse dikkatlice okumadığı için forum kurallarımızın II/7. maddesini aşağıya alıntılıyorum,

II/7. Tüketicinin memnun kalmadığı hizmet ya da ürün hakkındaki şikayetini yasalar çerçevesinde dile getirmesi, ‘düşünce ve kanaat özgürlüğü’ kapsamında Anayasal güvencedir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile kanun koyucu tüketicinin yanında iken, diğer yandan Türk Ticaret Kanunu ile de aleyhe yanıltıcı beyanlarla ticari itibarı zedeleyici hareketlerde bulunmak tazminat sebebi sayılmıştır. Bu itibarla, kullanıcısı veya tüketicisi olmadığınız ürün ve hizmetlerle ilgili olumsuz yorum yapılmaması, mesaj atılmaması gerekmektedir.

Buradan çıkarmamız gereken sonuç ve bizim uygulamamız şu şekildedir; Üyelerimizden herhangi biri Mazda kullanıcısı ise, Mazda hakkında, Mazda Türkiye ve servisler hakkında, Mazda'nın ülkemizdeki geleceğinden duyduğu endişe hakkında dilediği yorumu yapabilir, eleştirilerini yöneltebilir. Bunun sınırı hakaret ve karalama olmamasıdır.

Mazda kullanıcısı olmayan üyelerimiz ise farklı bir sınırlama altındadır, yukarıda belirtildiği gibi "Aleyhe yanıltıcı beyanlarla ticari itibarı zedeleyen" mesajlar atamazlar, yorum yapamazlar.

Bunun herkes tarafından net olarak anlaşılmasını istiyoruz.

Forumumuzun Mazda ile hiçbir organik bağı yoktur, resmi veya yarı resmi bir oluşum değildir. Daha önce Mermerler döneminde böyle resmi bir oluşum vardı, artık yok bildiğim kadarıyla.

Diğer yandan Mazda'yı sevmek, Mazda'nın ürettiği otomobilleri sevmek, Mazda markasını sevmek farklıdır, Mazda'nın yerel veya global satış, hizmet ve destek politikalarını sevmek, Mazda servislerini sevmek farklıdır, biz birincisiyiz. Bu çizgimizi hiç bozmadık, bozmaya da niyetimiz yok, ikinciler hakkında yukarıda belirtilen sınırlamalar dahilinde her türlü eleştiri burada yer alabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emre kullanıcısı olmadığın bütün ürünler için geçerli bu, sınırlama yukarıda da açıkladığım gibi Ticaret Kanunu'ndan kaynaklanıyor..

Mazda bir örnek, geçmişte başımıza geldi, bir lastik bayii, bir yakıt tasarruf cihazı üreticisi yanlış hatırlamıyorsam, bize başvurup mesajların ve konuların kaldırılmasını talep ettiler ki bu bağlamda haklıydılar, çünkü arkadaşlarımız o ürünleri kullanmadan saydırmışlardı...

Ticari itibarın zedelenmemesi gerekiyor, çünkü sanal ortamda bir mesajın kopyalanarak nerelere yayılabileceğini tahmin etmek mümkün değil...

Buna karşılık sohbet bölümlerimiz ziyaretçilere, hatta 50 mesajın altındaki üyelere kapalı olduğundan, orada daha rahatız, çünkü aleniyet kayboluyor, kapalı bir arkadaşlar arası toplantıya dönüşüyor yazdıklarımız..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nefes alsan dava açarım! Seni uzun zamandır huzursuz görüyorum, Mazda yok diye mi?

Aynen abi , Mazda yok huzur yok :( oradan tıkırtı , burdan ses , sanayiden çıkamadık bi türlü... akustik uzmanı oldum (marka ismi vermeden söylüyorum , laf aramızda :) )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa Abi'nin bir çiftliği var gibi demişsin...

Ses bulma eğitimlerini biraz değiştirdik. Önce mevcut sesin desibelini ve yerini ölçüyoruz. Sonra tam simetriğine aynı desibelde bir başka ses kaynağı koyarak ilk sesi nötrleştiriyoruz. Biraz gürültü artıyor ama detaylara takılmayalım. Sonuçta şikayet ettiğin sesi duymuyorsun. Bu teknolojinin adı, Symmetrical Sound Deadining System, yani SSDS!

Mustafa Abi'nin eğitim merkezinde ses bulma eğitimi vardı yanlış hatırlamıyorsam :D Kaydol istersen Emre :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa Abi'nin bir çiftliği var gibi demişsin...

Ses bulma eğitimlerini biraz değiştirdik. Önce mevcut sesin desibelini ve yerini ölçüyoruz. Sonra tam simetriğine aynı desibelde bir başka ses kaynağı koyarak ilk sesi nötrleştiriyoruz. Biraz gürültü artıyor ama detaylara takılmayalım. Sonuçta şikayet ettiğin sesi duymuyorsun. Bu teknolojinin adı, Symmetrical Sound Deadining System, yani SSDS!

Vallaha iyiymiş... Öğrenciler olmasa Milli Eğitimi ne güzel idare ederdim misali...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa Abi'nin bir çiftliği var gibi demişsin...

Ses bulma eğitimlerini biraz değiştirdik. Önce mevcut sesin desibelini ve yerini ölçüyoruz. Sonra tam simetriğine aynı desibelde bir başka ses kaynağı koyarak ilk sesi nötrleştiriyoruz. Biraz gürültü artıyor ama detaylara takılmayalım. Sonuçta şikayet ettiğin sesi duymuyorsun. Bu teknolojinin adı, Symmetrical Sound Deadining System, yani SSDS!

Yani bir baska deyisle (S)... (S)... (D)uyacaksın (S)esi demek oluyor :)

Sent from my iPhone using Tapatalk, sorry for typos.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu biraz boyut kazanmış. Önce eleştiri konusunda yorum yapayım, bundan 1-2 sene önce MÜŞTERİSİ olduğum ttnet hakkında birkaç sitede eleştiride bulunmuştum fakat...eleştiri ilettiğim tüm iletilerim  SİLİNMİŞTİ!!! Oysa ki sadece ttnet'in sunduğu hizmetin sadece elektrik sarfiyatı+altyapı yatırım amortismanı+bakım ve işletme giderleri toplamı aylık 3TL olarak hesapladığımı 68TL fatura ödediğimi, aradaki farkın gereksiz bi sürü türev hizmet ve yıgınla reklam ve bilmediğimiz başka yerlere harcadığından bahsederek eleştirimi iletmiştim. (Acaba bu gönderim de silinir mi? Valla silinse de çok fark etmez, aşağıda konuya dönüyorum)

Mazda'da ses yapma olayı gerçekten başarılı, en azından kullan dığım ilk ve tek Mazda olan RX-8'de. 119bin km'de olmasına rağmen kabin içi ve dışı ses yok araçta ve biraz o yüzden de cok sevdim bu aracı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir iki mesajdan söylediklerimin yanlış yorumlandığını görüyorum. Halbuki ben kendimi oldukça iyi ifade edebildiğimi sanırdım. Uzun okumaktan hoşlanmayan ve net bilgi arzu edenler için iki cümleye düşürmeye çalışayım;

1. Kullanıcısı olduğunuz ürünleri hakaret etmeden dilediğiniz şekilde yorumlayabilirsiniz.

2. Siz en iyisi kullanıcısı olmadığınız ürünlerle ilgili konuşmayın, sınırın nerede çizileceği belli değil.

Burada bir başka sorun ortaya çıkıyor tabii, kim gerçek kullanıcı kim karalamacı, bizim sitemizde araba sözkonusu olduğunda bunu tespit etmek kolay ama mesela cep telefonu? Dolayısıyla bazı siteler bunu tespit edemeyecekleri için bütün eleştirileri siliyorlar, kolay yolu seçmişler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selman Abi,

Hayatı birçok hukuki işlemin içinde geçen birisi olarak seni de, vurgulamak istediğin konuyu da çok iyi biliyor ve anlıyorum. Yaptığın işe de saygı duyuyorum. Sadece biraz sana takılıp, seni kızdırmak istiyorum bazen, şu resmi tarih uyuşmazlığımızdan beri hiç yüz vermiyorsun vallahi! Yani ben kendim için söylüyorum; söylediklerine katılıyorum, destekliyorum, saygı duyuyorum. Ama burası otomobil forumu olduğundan bazen espri de katmaya çalışıyorum. Yoksa senin yazdıklarını sulandırmak değil maksadım...

Ve hatta ciddi olarak bir ek yapayım, o ürünün sahibi de olmanız yetmez. Söyledikleriniz marka'nın imajını ve ticari itibarını da etkileyebilecek düzeydeyse eğer, o ürünün kullanıcısı dahi olsanız söylediklerinizi isbat etmeniz gerekir. İsbat da sözle olmaz.

Örneğin; ben bu ürünün dizaynını beğenmedim, şeklinde eleştirmek, tamamen kişisel özgürlük konusudur ve ne kullanıcı olmayı ne de isbat etmeyi gerektirir. Ancak bu ürünün şanzımanları kilitleniyor ve çok ciddi kaza tehlikesi atlatılıyor demek, aynı zamanda bu durumun tamamen gerçek olmasını ve isbat edilebilir olmasını gerektirir. Kullanıcısı olsanız da, olmasanız da! Eğer bu durum sadece sizin ürününüzde olduysa, bunu bu durum açıkça anlaşılacak şekilde, yani sadece sizin ürününüzde yaşadığınız bir problem olarak yazmak lazım. Ancak bunu o ürünün kullanıcısı olsanız bile genele mal etmek, isbat edilebilirliği gerektirir.

Genellikle bu tip yazıların altına benim kişisel tecrübemdir veya fikrimdir yazmak bir tedbir unsurudur.

Bir iki mesajdan söylediklerimin yanlış yorumlandığını görüyorum. Halbuki ben kendimi oldukça iyi ifade edebildiğimi sanırdım. Uzun okumaktan hoşlanmayan ve net bilgi arzu edenler için iki cümleye düşürmeye çalışayım;

1. Kullanıcısı olduğunuz ürünleri hakaret etmeden dilediğiniz şekilde yorumlayabilirsiniz.

2. Siz en iyisi kullanıcısı olmadığınız ürünlerle ilgili konuşmayın, sınırın nerede çizileceği belli değil.

Burada bir başka sorun ortaya çıkıyor tabii, kim gerçek kullanıcı kim karalamacı, bizim sitemizde araba sözkonusu olduğunda bunu tespit etmek kolay ama mesela cep telefonu? Dolayısıyla bazı siteler bunu tespit edemeyecekleri için bütün eleştirileri siliyorlar, kolay yolu seçmişler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir firma ve bir ürünü sorunluysa zaten ondan bahseden, ürünü eleştiren kişi ve kullanıcılarla uğraşmak yerine firma önce kendisini ve ürününü düzeltmelidir.

Tam bu konuyla ilgili kendi yaşadığım bir örnek verebilir miyim? Ürün otomobil değil :) 3 sene önce Bursa'da büyük bir parfümeri mağazasından "Aluminyum içermeyen koltuk altı deodorant" almıştım (koltuk altı deodorantların tamamına yakını Aluminyum içeriyor ve Aluminyumun sağlığa zararı malum) Bana o zamanın parasıyla tam 42TL 'ye  aluminyumsuz özel roll-on deodorant sattılar. Eve geldiğimde ambalajına dikkat ettim, içerik kısmı üzerinde bir etiket vardı, etiketi kaldırınca alttan başka bir içerik yazısı çıktı ve o yazıda Aluminyum yazıyordu! Hemen mağazaya gittim, ambalajı gösterip bana aluminyumsuz diye sattınız ama aluminyumlu çıktı dedim. Mağaza sorumlusu kişi ne dedi biliyor musunuz? "Ürünü aldınız ve 1 gün boyunca kullandınız, geri alamayız" Sattığı üründeki ayıbı görmek yerine sucu bana attı yani... Neyse sonra durumu Tüketici Sorunları Hakem Heyetine intikal ettirdim ve aradan birkaç hafta geçtikten sonra aynı mağazadan arayarak "lütfen davayı geri alınız, yoksa ticari itibarımız zedelenecek" gibisinden birşeyler dediler! Davayı geri çektim, ürünü geri verdim.

Yukardaki örnekten sonra Mazda markasının bu açıdan çok iyi olduğunu düşünüyorum. Yani bir kullanıcı herhangi bir sorunu varsa Mazda elinden gelen herşeyi yapıyor, masraftan kaçınmıyor bile. Cunku Mazda sorunun kaynağını hep kendinde görüyor. Bu dediğim ancak tabiki dünya çapındaki Mazda'dan bahsediyorum. Türkiye'mizde durum biraz daha farklı olabilir. Ancak Türkiye'de olmama rağmen marka olarak fevkalade olumlu izlenimler edindim. Bi ufak örnek vermem gerekirse, RX-8'lerde debriyaj pedalı erken zamanda menteşe yerinden kopmaya başlamış, o yüzden Mazda tam olarak o parçanın garanti süresini 7 yıla çıkarmış. 7 sene içinde kopma olursa ücretsiz değişim. Başka marka olsa, o parça sorun yaparsa "pedala fazla asılıp koparmışsın" deyip, yenisini satarlardı herhalde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için, ben daha yukarıdaki temel ilkeleri anlatabilmeye çabalarken dava süreçlerini de açıklamışsın, hepsi doğrudur, bunların bir de ispat ve dava süreçleri var.

Hepinizin bildiği gibi Burak sitenin bütün yükünü tek başına sırtlanmış vaziyette, buna ilave olarak bütün hukuki ve mali yükümlülükler de bir kişinin üzerinde. Benim kendisine daha 7 sene önce vermiş olduğum bir söz var site kurulurken, o sebeple onun yüzünü ve kendi yüzümü yere baktırmamaya çabalıyorum, burada bulunmama tek sebep de bu kaldı neredeyse, çok soğudum son iki yılda olanlardan, insanların riyakarlıklarından.

Politik konularda olanlar orada kalır, ikimizin de bu yaştan sonra görüşlerini değiştirmesi mümkün değil, bütün mesajlarını severek ve birçoğuna gülerek okuyorum, aramızda benim açımdan hiçbir sorun yok. Sorun gibi görünen benim genel soğukluğum, sağlıcakla... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selman Abi ve Mustafa Abi iyiki varsınız. Konuyla alakası yok ama içimden geldi :)

Tamamen katılmakla birlikte, her iki değerli kişiliği yüz yüze tanımış olmaktan gurur ve mutluluk duyduğumu ilave etmek istiyorum...

Sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Edit : Lütfen kurum ve kişileri hedef alan sözlerden kaçınalım.

« Son Düzenleme: Dün, 11:07:50 Gönderen: Burak »

Sevgili Burak,

Mesajımın bazı kısımlarını editleyerek silmenize anlam veremedim. Bu kısımda silinecek bir şey olmadığı kanaatindeyim. Keşke mesajım olduğu gibi kalsaydı da önyargılarıma konunun diğer okurları da şahit olsaydı...

Ayrıca acaba forumun politikası hakkında biraz daha açık olmak gerekir. Forumlar, siteler; kanun nezdinde bir platformdan ibaret ve kullanıcıların yazdıklarından sadece kullanıcılar sorumludur. Mazda ve yahut başka bir marka aleyhinde yıpratıcı bir yorum/mesaj görüldüğünde, tedbiren yapılması gereken şey; kişisel kanaatle mesajı silmek değil, uyarı mesajı göndermek olabilir.

Mesajları sadece şahıs ya da kurumların resmi başvurusu halinde silmenizin/editlemenizin forumun canlılığına ve çok sesliliğine daha olumlu katkı yaptığını farkedebiliriz. Pek çok sosyal mecrada işler bu şekilde yürüyor. Aksi durumda forumun kurucusu/admini ya da sorumlusunun kişisel kanaatlerine dayanarak mesajlarda ayıklamaya gitmek forumu tek sesli, tek düşünceli hale getirmez mi?

Selamlar, saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...