Jump to content

2014 Model Yeni Mazda3 Beş Şehirde Aynı Anda Tanıtıldı


chaos
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • Yanıt 449
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    64

  • domestos

    36

  • EgeG

    76

  • EskiGolflü

    35

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Sedanın kırmızısı, hb'nin beyazı süper olmuş.

http://www.carscoops.com/2013/07/2014-mazda3-sedan-new-gallery-with-37.html

Tanıtımda bulunan arkadaşlar aşağıdaki yazdıklarımı orada yaptıkları inceleme ile çürütürse gerçekten çok mutlu olacağım.

Ya şaşırıp kalıyorum resmen, 29 numaralı resme bakın. Yine sadece şöför camı tam otomatik. Allah rızası için şu 15 sene önce icad edilip artık neredeyse standart donanım olarak kabul edilen olayı bu canım arabadan çalmayın. Bunun mantığı nedir o da ayrı bir husus. Süper donanım var kabul ama böyle bir arabada bu eksiklik de saçmalık oluyor artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıtımda bulunan arkadaşlar aşağıdaki yazdıklarımı orada yaptıkları inceleme ile çürütürse gerçekten çok mutlu olacağım.

Ya şaşırıp kalıyorum resmen, 29 numaralı resme bakın. Yine sadece şöför camı tam otomatik. Allah rızası için şu 15 sene önce icad edilip artık neredeyse standart donanım olarak kabul edilen olayı bu canım arabadan çalmayın. Bunun mantığı nedir o da ayrı bir husus. Süper donanım var kabul ama böyle bir arabada bu eksiklik de saçmalık oluyor artık.

Bir otomobil ve Mazda sever olarak, bu özelliğe hiç takılmıyorum. Çünkü otomobil kullandığım sürece, kaç sefer o camları tek seferde açıp, kapatma ihtiyacı duyabilirim ki ? O yüzden bu özellik varmış yada yokmuş hiç takılmam...

Yoksa da zaten Mazda mühendislerinin bir bildiği vardır. Güvenlik zaafından dolayı olabilir.

Ona bakarsanız hareket sonrası da otomatik kapı kilitleme de yok. Bu duruma da takılan çok arkadaşımız var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir otomobil ve Mazda sever olarak, bu özelliğe hiç takılmıyorum. Çünkü otomobil kullandığım sürece, kaç sefer o camları tek seferde açıp, kapatma ihtiyacı duyabilirim ki ? O yüzden bu özellik varmış yada yokmuş hiç takılmam...

Yoksa da zaten Mazda mühendislerinin bir bildiği vardır. Güvenlik zaafından dolayı olabilir.

Ona bakarsanız hareket sonrası da otomatik kapı kilitleme de yok. Bu duruma da takılan çok arkadaşımız var.

Hocam eğriye eğri doğruya doğru demek lazım. Hem premium oluyorum diye ortaya çıkıp hem de bu basit standartları barındırmamak çelişkidir. Siz ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama demek ki sizden başka birçok insan ihtiyaç duyuyormuş, piyasadaki otomatik camlı araçların %90'ı bu şekilde üretiliyor. Otomatik kapı kilitleme olmaması da ayrı bir ayıp.

Mazda mühendisleri doğru düşünür de bizim başbakan herşeyi bilire döndü. Bu hususların güvenlikle falan alakası yok. Ayrıca yurtdışında otomatik kapı kilitleme fonksiyonu var. Ülkemize de bir yıla kadar tüm camları tam otomatik araçlar geliyordu. Düpedüz bildiğin eksikler işte.

Mazda'ı seviyoruz, kullanıyoruz, hak ettiği yere gelmesini istiyoruz tamam. Ama yanlış gördüğünüzü de söyleyin ki belki biri okur dikkate alır. Takım tutar gibi marka tutmanın bize kazandıracağı birşey yok. Bakınız: vosvos markası ve müritleri. 

Edit:İmla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir otomobil üretip, tüm kullanıcıları memnun etmek mümkün değil. Örneğin benim için ufak ve önemsiz olan bu özelliğe siz takılmışsınız. Bu durumda çok doğal. Herkesin bir otomobilden beklentisi farklıdır.

Benim için öncelik güvenlik ve konfordur. Yeni Mazda 3'te güvenlik olarak oldukça dolu bir otomobil. Mazda 6'da yer alan güvenlik donanımlarının bir çoğu var. Konfor özelliği açısından, tek seferde cam açıp kapatma özelliğinden önce. Dizel otomatik vites seçeneği, benim için daha çok aradığım bir özellik.

Sizinle aynı fikirde olmamam, takım tutar gibi Mazda markasını körü körüne savunduğumun bir göstergesimidir. Forumun temel amacı zaten, değişik görüş ve fikirlerin konuşulması, tartışılmasıdır. Bu birazcık ön yargılı bir yaklaşım olmuş.

Bana göre de yeni Mazda 3'de eksiklikleri şöyle sıralayabilirim. Bu saydıklarım da sizin için önemsiz olabilir. Herkesin bakışı ve beklentisi çok farklı.

Ön plaka yeri çok kötü. Canım güzel panjuru çok çirkinleştiriyor.

İç kapı cepleri, orta kol dayama eşya gözleri küçülmüş, kullanışsız hale gelmiş.

7" ekran içeri girmiyor. O şekilde sırıtıyor ortada. Ama yeni nesil Audi, Bmw tarzı otomobillerde hep böyle artık

Koltuklar güzel hoş. Lakin iri kıyım arkadaşlar sığmakta zorlanabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın İlhan; son yazdıklarınızın altına imzamı atarım çünkü objektif olarak bakmışsınız. Tespitleriniz doğru. Burada konu olan tespitlerinizin kimin için önemli olup olmaması değil doğru olup olmaması. Sizin sıraladıklarınız da doğru. Şimdi biri çıkıp da hayır efendim bunlar benim için sorun değil diyebilir ancak bu var olan veya olmayan bir hususu ortadan kaldırmaz.

Benim sizin ilk yazdığınıza olan tepkim de buydu. Sizin bir takım eksiklere takılmamanız onların varlığını yok etmiyor. Evet eksik ama benim için çok önemli değil olabilir. Oysa benim için de çok önemli mesela. Benimle aynı fikirde olmayabilirsiniz ancak ortada olan bir şeyi sizin için önemli olmaması adına göz ardı etmenize ben takım tutar gibi marka tutmak dedim. Bunu yazarken kişisel bir hakaret amacım olmadı ama eğer öyle algılandıysa peşinen özür dilerim.

Son olarak bir mühendis olarak bu mazda mühendisleri doğru bilir lafına cidden uyuzum. Doğruyu bulmanın tek yolu soru sormak, araştırmaktır sunulanı kabul etmek değil. Bazı arkadaşlar otomatik kapı kilitlemeyi mazda mühendislerinin bizlere bir büyük güvelik lütfu olarak tarif etti. Sonra yurtdışındaki mazda sipariş formlarında bunun bir opsiyon olarak halihazırda sunulduğu görüldü.

Yani demem o ki eğer bu araba artık premium diyorsanız ve fiyatlandırma konusunda da bizi yüksek fiyatların beklediğinin sinyalini veriyorsanız sunduğu ileri donanımlar basit eksiklerinin mazereti olamaz. Çünkü artık premiumsunuz!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serdar bey bahsi geçen konuları daha öncede konuşmuştuk hatırlarsınız. O zamanda değişik görüş ve fikirler çıkmıştı. Her iki özellikle ilgili farklı görüş ve fikirler var. Sizinde dediğiniz gibi hiç olmamasındansa, olupta kullanmamak elbet daha mantıklı. Konuyla ilgili daha önceki mesajların olduğu, konuların bağlantısını paylaşıyorum.

http://www.mazdaclubtr.com/29173/kapilarin-belirli-hizda-otomatik-kilitlenmesi/msg491322/#msg491322

http://www.mazdaclubtr.com/21189/kapilarin-otomatik-kilitlenmemesi/msg400311/#msg400311

http://www.mazdaclubtr.com/4963/kapilarin-otomatik-kilitlenmesi/msg76740/#msg76740

http://www.mazdaclubtr.com/22464/mazda-3-gizli-ozellikler/msg424680/#msg424680

http://www.mazdaclubtr.com/3763/camlarin-otomatik-inip-kalkmasi-icin-programlama/msg462467/#msg462467

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet özetle demek istediğim bu kadar zengin bir donanım yelpazesindeki araç artık lütfen basit standart donanımları es geçerek eksiklik hissi uyandırmasın. Özellikle de kendisine artık premium diyorsa.

Bunlar konuşuldu evet. Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama şimdi tekrar üzerinden bir kez daha geçmek bence çok anlamlı değil. Yeni bir aracın konusunu eski tartışmalar ile boğmayalım.

Bu konuda benimle tartışmak istediğiniz hususlar varsa elbette özel mesajlarınıza cevap vermeye çalışırım. Bunun dışında sanırım birbirimizin ne demek istediğini anladık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle hemfikirim. Klavyede duygu akışı olmadığından, bazen kendimizi doğru ifade edemeyebiliyoruz. Yada asıl anlatmak istenilenler yerine, başka şeyler anlaşılabiliyor. Ama sizinle mutabıkız. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İki aracın ağırlığını karşılaştırdığımızda ;

Mevcut araçta ;

Boş ağırlık (maksimum) 1271 (MT) 1297 (AT)

2014 Modelde

Min. boş ağırlık (sürücü olmadan)  1,190kg (MT) 1,220kg (AT)

Min. boş ağırlık (75kg sürücü dahil) 1,265kg (MT)  1,295kg (AT)

Hangi değerleri karşılaştırmamız gerektiğine karar veremedim. Mevcut kasadaki ağırlık ölçüsü eğer sürücü olmadan ise ciddi bir fark var.

AT şanzıman hala ağır kalıyor demek. düz vites farkı çok şaşırtıcı. uçar o makine :D Gerçi istanbul trafiğinde çok fark etmiyor. Gallardo ile bile kapışacak cesareti kendinde bulabiliyorsun :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanıtımda bulunan arkadaşlar aşağıdaki yazdıklarımı orada yaptıkları inceleme ile çürütürse gerçekten çok mutlu olacağım.

Ya şaşırıp kalıyorum resmen, 29 numaralı resme bakın. Yine sadece şöför camı tam otomatik. Allah rızası için şu 15 sene önce icad edilip artık neredeyse standart donanım olarak kabul edilen olayı bu canım arabadan çalmayın. Bunun mantığı nedir o da ayrı bir husus. Süper donanım var kabul ama böyle bir arabada bu eksiklik de saçmalık oluyor artık.

şikayet üzerine yapmış olabilirler , mesela ben hep camı biraz aralarım, ama otomatik açılan camları açtığımda tüm cam iner ondan sonra tekrar kaldırmayla uğraş aracı sürerken...Yani benim için sıkıntılı bir durum, tahminimce camları hızlı açılır kapanır yapmışlardır , yani kale kapısı gibi ağır açılan tam otomatik cam yerine , seri bir otomatik cam koymuş olabilirler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şikayet üzerine yapmış olabilirler , mesela ben hep camı biraz aralarım, ama otomatik açılan camları açtığımda tüm cam iner ondan sonra tekrar kaldırmayla uğraş aracı sürerken...Yani benim için sıkıntılı bir durum, tahminimce camları hızlı açılır kapanır yapmışlardır , yani kale kapısı gibi ağır açılan tam otomatik cam yerine , seri bir otomatik cam koymuş olabilirler...

Arkadaslar, mazda'nin bazi konularda inatlari var ama inat ettigi seyler operasyonu etkileyen seyler degil. vardir bir bildikleri diyorum ben baska bisey gelmiyo elimden.

evet;

- sofor cami haric hic biri tam otomatik degil

- evet sofor cami haric hic biri isikli degil

- evet yan aynalar hala manuel kapatilabiliyor (dugmeler iyilestirilmis ben sevdim)

- evet hala merkezi kilit sistemi yok sofor harici kapilarda

- evet hala merkezi kilit dugmesi yok

bunun gibi bir kac bize gore eksikler var. ama headup display kimde var? hangi C sinifi arabada (merco-bmw haric) mazda'daki gibi gelismis entegre yol bilgisayari ve navigasyon sistemi var? ordaki sistemin tamamnindan bahsediyorum dikkat edin sadece tomtomdan degil.

motora sanjumana sasiye hic girmiyorum bile.

mesela sizler gormemis olabilirsiniz kapi iclerinde cep yoktu? belki o arac prototip diye yoktu belki de gerek yok lan dediler koymadilar. herseyin %100 4-4luk olmasi beklemek haksizlik olur, adamlarin kendince bi hesaplari kitaplari planlari vardir elbet. mesela alette cift USB ve + olarak SD girisi var. ben buna cok sevindim mesela cunku uzun yolda iki tane bana lazim oluyor onun icin ben mevcut arabama cift girisli usb cakmak aleti aldim. simdi ona da gerek kalmayacak.

yani arti'lar ve eksi'ler alt alta konulunca inanin arti'lar cok pis agir basiyor.

amiyane bir tabirler gotten basa kadar ben arabayi cok begendim cok sevdim, gozum 6'da olmasa bir salise dusunmeden giderim bir bayiye veririm siparisi ilk gelecek aleti bana yazin derim. o kadar net... cok havali cok cok..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şikayet üzerine yapmış olabilirler , mesela ben hep camı biraz aralarım, ama otomatik açılan camları açtığımda tüm cam iner ondan sonra tekrar kaldırmayla uğraş aracı sürerken...Yani benim için sıkıntılı bir durum, tahminimce camları hızlı açılır kapanır yapmışlardır , yani kale kapısı gibi ağır açılan tam otomatik cam yerine , seri bir otomatik cam koymuş olabilirler...

ama 6larda tüm camlar otomatik bence ucuzlasın diye yapıyorlar :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar, mazda'nin bazi konularda inatlari var ama inat ettigi seyler operasyonu etkileyen seyler degil. vardir bir bildikleri diyorum ben baska bisey gelmiyo elimden.

evet;

- sofor cami haric hic biri tam otomatik degil

- evet sofor cami haric hic biri isikli degil

- evet yan aynalar hala manuel kapatilabiliyor (dugmeler iyilestirilmis ben sevdim)

- evet hala merkezi kilit sistemi yok sofor harici kapilarda

- evet hala merkezi kilit dugmesi yok

bunun gibi bir kac bize gore eksikler var. ama headup display kimde var? hangi C sinifi arabada (merco-bmw haric) mazda'daki gibi gelismis entegre yol bilgisayari ve navigasyon sistemi var? ordaki sistemin tamamnindan bahsediyorum dikkat edin sadece tomtomdan degil.

motora sanjumana sasiye hic girmiyorum bile.

mesela sizler gormemis olabilirsiniz kapi iclerinde cep yoktu? belki o arac prototip diye yoktu belki de gerek yok lan dediler koymadilar. herseyin %100 4-4luk olmasi beklemek haksizlik olur, adamlarin kendince bi hesaplari kitaplari planlari vardir elbet. mesela alette cift USB ve + olarak SD girisi var. ben buna cok sevindim mesela cunku uzun yolda iki tane bana lazim oluyor onun icin ben mevcut arabama cift girisli usb cakmak aleti aldim. simdi ona da gerek kalmayacak.

yani arti'lar ve eksi'ler alt alta konulunca inanin arti'lar cok pis agir basiyor.

amiyane bir tabirler gotten basa kadar ben arabayi cok begendim cok sevdim, gozum 6'da olmasa bir salise dusunmeden giderim bir bayiye veririm siparisi ilk gelecek aleti bana yazin derim. o kadar net... cok havali cok cok..

abi sd kart konusunda seni üzmek istemem ama o navigasyonun sd kart girişi :D kanımca herhangi bir sd kartın içindeki şarkıları okumaz :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Total değerlendirme olarak Yeni Mazda 3 zaten alınabilir bir araç olduğu izlenimini bizlerde bıraktı.

Merak edilen fiyatının ne olacağı? Cost effective olacak mı o merak konusu. Ama beklenti olacağı yönünde. Yani segmentin örnek gösterilen aracı Golf 1.4 TSI ACT 140 ps Bluemoion DSG Highline liste fiyatı 68.400 tl iken. 70-72 tl beklentisi yok. 65-67 reel olur. 63-65 ise süper...

Detaylar konusu bence tartışılmalı. Mazda mühendisleri böyle uygun gördüyse vardır bir mantığı fikri doğru söylemek gerekiyorsa bana göre değil. Bir malın özelliklerini tabiki satıcı belirler. Ancak alıcının fikirlerine göre üretilmesi detay ama çok önemlidir. Premiumum diyorsan zaten yakıtı ilk etapta düşünmeyeceksin.Donanım eksiksiz ve alımlı olmalı. 4 cam otomatik-ışıklı vs olacak. Camlar-sunroof anahtardan açılıp kapanacak. Merkezi kilit için tek tuş konulacak. İyi bir ses yalıtımı yapılacak ki premium olsun. Bunlar yok ama vw de olmayanlar varsa sen de vw de premium olamazsın. Tabiki bunlar fiyatı ve kg ı artırır ancak o biz alıcıların değil mühendislerin problemi. Bu satış rakamlarında Mazda Türkiye "Yalnızca Türkiye için"120 bg motor getirtebiliyorsa bunları da geri dönüş olarak başarabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi sd kart konusunda seni üzmek istemem ama o navigasyonun sd kart girişi :D kanımca herhangi bir sd kartın içindeki şarkıları okumaz :D

okuyabilir teknik olarak, emin olamayiz gormeden. okumasa da lulu yani cift usb girisi va

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Premium diyorsan yakıtı düşünmeyeceksin! Ben de aynı görüşteyim. Peki çoğunluk öyle mi? Hayatımda 4 adet BMW sahibi oldum en düşük hacimli motor 2.500cc idi. Şu anda Türkiye'de 2.000 cc üzeri 5 serisi ve benzinli 5 serisi satılamıyor. 1.6d getirin 2.0d de satılamaz. BMW 3 serisi satışlarında 1.6 benzinli olan 2.0 d'nin üzerine çıktı. Neden? ÖTV ve MTV! 1.6d ile 2.0d tamamen biter, 1.6i minimuma iner. Mercedes C serisine 1.6 motor koydu, satışları 3'e katlandı. Yani garip bir şekilde Premium segmentte de MTV ve tüketim çok önemli ciddi bir çoğunluk için.

Total değerlendirme olarak Yeni Mazda 3 zaten alınabilir bir araç olduğu izlenimini bizlerde bıraktı.

Merak edilen fiyatının ne olacağı? Cost effective olacak mı o merak konusu. Ama beklenti olacağı yönünde. Yani segmentin örnek gösterilen aracı Golf 1.4 TSI ACT 140 ps Bluemoion DSG Highline liste fiyatı 68.400 tl iken. 70-72 tl beklentisi yok. 65-67 reel olur. 63-65 ise süper...

Detaylar konusu bence tartışılmalı. Mazda mühendisleri böyle uygun gördüyse vardır bir mantığı fikri doğru söylemek gerekiyorsa bana göre değil. Bir malın özelliklerini tabiki satıcı belirler. Ancak alıcının fikirlerine göre üretilmesi detay ama çok önemlidir. Premiumum diyorsan zaten yakıtı ilk etapta düşünmeyeceksin.Donanım eksiksiz ve alımlı olmalı. 4 cam otomatik-ışıklı vs olacak. Camlar-sunroof anahtardan açılıp kapanacak. Merkezi kilit için tek tuş konulacak. İyi bir ses yalıtımı yapılacak ki premium olsun. Bunlar yok ama vw de olmayanlar varsa sen de vw de premium olamazsın. Tabiki bunlar fiyatı ve kg ı artırır ancak o biz alıcıların değil mühendislerin problemi. Bu satış rakamlarında Mazda Türkiye "Yalnızca Türkiye için"120 bg motor getirtebiliyorsa bunları da geri dönüş olarak başarabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya arkadaşlar bu araç sınıf atlamadı. Aynı sınıfta ama çağın gereksinimleri olan donanımları ve çizgiyi yakalamış. Bu aracın fiyatı ilk çıkışta 60.000-TL üstü olamaz. Mazda ile VW pazarı karşılaştırılmamamlı. Biz bu araç için 65 - 70 Bin dersek bu aracı üreten teknolojiyi geliştiren zeki insanların zeki pazarlamacılarıda  faliyete geçer. Araçı 70-Binden satışa sunarlar. Hemen bir opsiyon kampanyası ve 63 Bine satarlar. Bizde karlı aldık diye seviniriz. Bu aracın hakkı bence 60.000-Tl dir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Premium diyorsan yakıtı düşünmeyeceksin! Ben de aynı görüşteyim. Peki çoğunluk öyle mi? Hayatımda 4 adet BMW sahibi oldum en düşük hacimli motor 2.500cc idi. Şu anda Türkiye'de 2.000 cc üzeri 5 serisi ve benzinli 5 serisi satılamıyor. 1.6d getirin 2.0d de satılamaz. BMW 3 serisi satışlarında 1.6 benzinli olan 2.0 d'nin üzerine çıktı. Neden? ÖTV ve MTV! 1.6d ile 2.0d tamamen biter, 1.6i minimuma iner. Mercedes C serisine 1.6 motor koydu, satışları 3'e katlandı. Yani garip bir şekilde Premium segmentte de MTV ve tüketim çok önemli ciddi bir çoğunluk için.

"Yakıtı düşünmeyeceksin"dememdeki kasıt "ilk etapta düşünmeyeceksin" demek içindi. ÖTV ve MTV otomobil fimalarının suçu değil hatta önündeki engel bencede. 30850 tl Mazdaya 21 150 tl devletimize ödeyerek M3 satın alabiliyorsak burada gerçek bir sıkıntı var demektir. Mercedes-BMW üst vergi dilimine girmemek için 1.6 ya yöneldiler Türkiye de Yoksa biliyoruzki Mazdanında 2.2 cc 2.5 cc motorları var. Mersonun premium algısı tabiki yıkılmadı ama E serisi 1.6 motor? c180 gibi modellerle biraz sarsıldı sanırsam.

Segmentler için algım:

A segment arabam olsun da 4 teker olsun

B segment evlerin ikinci arabası olmalı, az parası olan ve sıfır araç isteyenlerin tercihi

C segment çoğunluğun kullandığı-halkın kullandığı araçlar ( tüm memur-işci-esnafın hayatının bir döneminde 0 veya 3-4 yıllık yeni sayılabilecek bir araç alabileceği aile arabası)

D segmenti Patron olmaya namzet kişilerin veya kendini patron zannedip de parası az olan ya da paraya kıyamayanların aracı

E segment Patron aracı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...