Jump to content

Kafam Karıştı Yardımlarınızı Bekliyorum


cihan55
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

yokuş aşağı inerken vitesi küçültmeniz gerekli teknik olarak aracın ağırlığı ve  yokuşun ivmesinden tekerlekler aktarma organlarını ve dolayısı ile motoru çevireceğinden araç yakıt yakmaz bilgisayar da 0 gösterir üstelik bu size aracı dizginleme imkanı verir araç alıp başını gitmez kullanma kitabında da özellikle yokuş aşağı inerken vites küçültülmesi gerektiği belirtilmiştir saygılarımla kazasız günler

Aynen dediginiz gibi ancak ben tum viteslerde bunu denedim makul sınırları zorlamadan tüm devirlerde de denedim.ancak ya benim aracin cut off denen sistemi calismiyor yada yol bilgisayari dogru gostermiyor.ben cut off denen sistemin calismadigini dusunuyorum cunku bostayken ne gosteriyorsa vitesteykende tam olarak aynisini gosteriyor anlik tuketim degeri

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen dediginiz gibi ancak ben tum viteslerde bunu denedim makul sınırları zorlamadan tüm devirlerde de denedim.ancak ya benim aracin cut off denen sistemi calismiyor yada yol bilgisayari dogru gostermiyor.ben cut off denen sistemin calismadigini dusunuyorum cunku bostayken ne gosteriyorsa vitesteykende tam olarak aynisini gosteriyor anlik tuketim degeri

Mantıken yazıyorum;

Cutt off sistemini test etmek için düz yolda aracınızı 2.viteste önce 2 bin devire kadar getirin ve ayağınızı gazdan çekin aracınızın hızı ve deviri düşerek 1.100 devirlere geldiğinde kendisi otomatik olarak gaz vererek aracınızın yol almasını sağlayacaktır, sağlamıyorsa bu sistem arızalı demektir, sağlıyorsa sistem çalışıyor demektir...

Benim tahminim yol bilgisayarının gerçek değerleri göstermiyor olduğudur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Mantıken yazıyorum;

Cutt off sistemini test etmek için düz yolda aracınızı 2.viteste önce 2 bin devire kadar getirin ve ayağınızı gazdan çekin aracınızın hızı ve deviri düşerek 1.100 devirlere geldiğinde kendisi otomatik olarak gaz vererek aracınızın yol almasını sağlayacaktır, sağlamıyorsa bu sistem arızalı demektir, sağlıyorsa sistem çalışıyor demektir...

Benim tahminim yol bilgisayarının gerçek değerleri göstermiyor olduğudur.

YAZDIKLARINIZI AYNEN UYGULADIM.DEVIR BIRAZ DUSTU VE ARAC İLERLEMEYE DEVAM ETTI

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sisteminiz görevini yapıyor demektir... Endişeye ve kuruntu yapmaya gerek yok diyorum...

Teşkkürler umarım haklısınızdır.Ankara'ya yolum düşerse servise de göstererim bakalım onlar ne diyecekler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen dediginiz gibi ancak ben tum viteslerde bunu denedim makul sınırları zorlamadan tüm devirlerde de denedim.ancak ya benim aracin cut off denen sistemi calismiyor yada yol bilgisayari dogru gostermiyor.ben cut off denen sistemin calismadigini dusunuyorum cunku bostayken ne gosteriyorsa vitesteykende tam olarak aynisini gosteriyor anlik tuketim degeri

Benim araçtada da vites te yokuş aşağı yakıt değeri gösteriyor,aynı sizin dediğiniz gibi bir sorun yoktur,kafaya takmaya gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araçtada da vites te yokuş aşağı yakıt değeri gösteriyor,aynı sizin dediğiniz gibi bir sorun yoktur,kafaya takmaya gerek yok.

Oh be simdi rahatladim.Hocam senlede ayni yerdeyiz ama bir turlu tanismak nasip olmadi.Bir ara hoporlor degistirmeyi falan dusunuyordunuz neoldu biseyler yaptinizmi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oh be simdi rahatladim.Hocam senlede ayni yerdeyiz ama bir turlu tanismak nasip olmadi.Bir ara hoporlor degistirmeyi falan dusunuyordunuz neoldu biseyler yaptinizmi

Sakal bırakıp, fotoğrafını avatar olarak kullanmam gerekiyor heralde...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet veli bey sizin de dediğiniz gibi malesef o cut-of denen arıza var sanırım.Bugün buradaki sanayide bilgisayardan baktılar bir arıza göremediler ama cut-of olduğunu düşünüyor lpg taktırdığım ustada da aynen senin gibi veli bey.Şİmdi sıradaki soru şu: Ben bu arıza için yani cut-of çalışmıyor diye 300 km yapıp servise gitmelimiyim.Diyelim ki gittim nasıl bir arızadır bu acaba bana masraf çıkarır mı?Ya da gitmesem servise bir arızaya neden olurmu bu cut-of.Ben anlamadım ya 10-15 yaşındaki x marka bir sürü araçta bu konuda bir sorun yokken böyle acayip şeyler neden benim başıma gelir  ???

öncelikle bu olayın lpg yada benzinle alakası yok. sizin aracınızda ise bir sıkıntıda yok. peugeot, citröen, ford vs vs bir çok aracın kullandığım bazı modellerinde fuel cut off devredeyken veya boşta yokuş aşağı inerken bile 0,9-2,0 lt gibi sabit değerler gösterir. mesela bizim şirket aracı 2012 ford fiesta da aynı şekilde. yanlış hatırlamıyosam cut off devredeyken 1 lt'nin altına düşmüyor...

bence bunun iki açıklaması var. birincisi motor freniyle inerken yanma odalarını kuru kuru çalıştırmamak, motorun zarar görmesini minimum seviyeye indirmek için. ikincisi de EURO normları gereği cut off devredeyken gaza bastığınızda enjektörlerden püskürtülen ani benzin yada lpg'nin çiğ olarak dışarı atılmaması için. çünkü gaza bastığınız esnada enjektörler birden açılacak ve enjektör ağzında biriken yakıt bir anda yanma odasına dolacak. bu yakıtın bir kısmı yanacak, yanamayan ise egzozdan çiğ olarak dışarı atılacak veyahutta katalitikde takılıp zamanla kurum bağlayacak. mesela ben bunu bazen hem mazda da hem de marea hlx'mde yaşıyorum. cut off devredeyken iki aracında anlık tüketimi sıfır gösteriyor. evle iş arasında 3-4 km lik uzun inişlerim var. motor freniyle yani cut off devredeyken yokuşu indiğimde hızlanmak için tekrar gaza bastığımda iki arabada egzozdan çiğ benzin veya lpg atıyor. aynadan bunu görebiliyorum. mesela tesadüf ki bugün aynı olayı önümdeki 1999 küsür kasa bir mazda 323'de de gördüm. aynı yokuşu indik adamla. hızlanmak için gaza bastığında çiğ benzini koyuverdi arkadan :)

yani diyeceğim, yukarıda yazdığım maddelerden birisi veya ikisi için bu anlık tüketimin görünmesi. bana göre mantıken başka bir açıklaması yok...

bu arada fuel cut off motor deviriniz 1750 d/d den yukarıda iken devrededir. (aşağı yukarı 150 d/d kadar değişkenlik gösterebilir)...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk gönderiler platformla ilgiliydi. sonradan anlık/ortalama yakıt tüketimi ile ilgili konuya dönmüş, platformla ilgili bir link vereyim: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mazda_platforms

Mazda Platformları (kusura bakmayın Türkçesi yok)

    DA/DL/DB/DW/DG/DY/DE - subcompact FWD (ex: Mazda Demio)

    SS/SR/SG - subcompact minivan FWD (ex: Mazda Bongo)

    BD/BV/BF/BG/BA/BH/BW/BJ/BK - compact FWD (ex: Mazda Familia/Mazda GLC/Mazda 323/Mazda Protege/Mazda3)

    CA/CB/CG/CP - mid-size FWD (ex: Mazda Lantis)

    GC/GD/GV/GE/GF/GW/GG/GY/GH/GZ - mid-size FWD (ex: Capella/Atenza/626/MX-6/6/Ford Probe)

    MA/MB - mid-size FWD (ex: Mazda Persona)

    TA - mid-size FWD (ex: Mazda Millenia)

    HC/HD/HE - full-size RWD (ex: Mazda Luce/929)

    JC - full-size RWD (ex: Eunos Cosmo)

    LV/LW/LY - minivan FWD (ex: Mazda MPV)

    FB/FC/FD/FE - sports cars RWD (ex: Mazda RX-7, Mazda RX-8)

    NA/NB/NC - sports cars RWD (ex: Mazda MX-5)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sakal bırakıp, fotoğrafını avatar olarak kullanmam gerekiyor heralde...

:D

Veli bey siz sakal bırakmadan da yorumlarınız itibar görüyor merak etmeyin saygılar:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle bu olayın lpg yada benzinle alakası yok. sizin aracınızda ise bir sıkıntıda yok. peugeot, citröen, ford vs vs bir çok aracın kullandığım bazı modellerinde fuel cut off devredeyken veya boşta yokuş aşağı inerken bile 0,9-2,0 lt gibi sabit değerler gösterir. mesela bizim şirket aracı 2012 ford fiesta da aynı şekilde. yanlış hatırlamıyosam cut off devredeyken 1 lt'nin altına düşmüyor...

bence bunun iki açıklaması var. birincisi motor freniyle inerken yanma odalarını kuru kuru çalıştırmamak, motorun zarar görmesini minimum seviyeye indirmek için. ikincisi de EURO normları gereği cut off devredeyken gaza bastığınızda enjektörlerden püskürtülen ani benzin yada lpg'nin çiğ olarak dışarı atılmaması için. çünkü gaza bastığınız esnada enjektörler birden açılacak ve enjektör ağzında biriken yakıt bir anda yanma odasına dolacak. bu yakıtın bir kısmı yanacak, yanamayan ise egzozdan çiğ olarak dışarı atılacak veyahutta katalitikde takılıp zamanla kurum bağlayacak. mesela ben bunu bazen hem mazda da hem de marea hlx'mde yaşıyorum. cut off devredeyken iki aracında anlık tüketimi sıfır gösteriyor. evle iş arasında 3-4 km lik uzun inişlerim var. motor freniyle yani cut off devredeyken yokuşu indiğimde hızlanmak için tekrar gaza bastığımda iki arabada egzozdan çiğ benzin veya lpg atıyor. aynadan bunu görebiliyorum. mesela tesadüf ki bugün aynı olayı önümdeki 1999 küsür kasa bir mazda 323'de de gördüm. aynı yokuşu indik adamla. hızlanmak için gaza bastığında çiğ benzini koyuverdi arkadan :)

yani diyeceğim, yukarıda yazdığım maddelerden birisi veya ikisi için bu anlık tüketimin görünmesi. bana göre mantıken başka bir açıklaması yok...

bu arada fuel cut off motor deviriniz 1750 d/d den yukarıda iken devrededir. (aşağı yukarı 150 d/d kadar değişkenlik gösterebilir)...

  Değerli yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim saygılar:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oh be simdi rahatladim.Hocam senlede ayni yerdeyiz ama bir turlu tanismak nasip olmadi.Bir ara hoporlor degistirmeyi falan dusunuyordunuz neoldu biseyler yaptinizmi

Evet dediğiniz gibi,bir türlü karşılaşamadık, hoparlör değişimini gerçekleştiremedim,tam o işe odaklanmışken cd changer arızalandı onu tamir ettirmeye çalışırken canım sıkıldı,uğraşmadım ama hala bazı planlar var aklımda,uygularsam haber veririm,ben sürekli safranbolu da oluyorum müsait bir zaman görüşürsek iyi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...