Jump to content

Ayıplı Otomobil Değişimi Hakkında


Guest Orbitus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Konuyu dağıtmak istemem ama ben multijet'i yanlış ifade ile cümle içinde kullandım özür... Multijet'in günümüz dizelleri içinde en sorunsuzu olarak değerlendirdiğimi anlatmak istemiştim.

Mazda PSA ile anlaşacağına Fiat ile anlaşıp bu kasalara 1,6 multijet koysaydı harika olurdu.

Konuya dönecek olursak;

Fatih bey sizin sorunlar ilk aracı teslim alırken başlamış ve maalesef devam etmiş üzülerek "pas pas" hikayesini de okudum ve bir kat daha üzüldüm... Vardır bir hayır diyelim.

ne demek istediğini anladım zaten veli abi. fiat damarım kabardı da ondan dolayı bi açıklama yapmak istedim 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 285
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • domestos

    39

  • apojitsu

    23

  • ibomaz

    33

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

İlginize teşekkür ederim.

Şu anda, son durumu servise telefon açıp sormaya bile çekiniyorum. Zira önemli bir parça değişmeli derlerse iyice yandık, 15 günden önce çıkmaz araba.

Ankara'da diğer servisleri de denedim, biliyorum çok farklı değil durum. Hatta daha kötü diyebilirim. Yeni bir tane açılmış ona mı gitsem bundan sonra !

Sorunların servisle ilgili olanları da var ama en önemlileri fabrikasyon sorunlar...

PSA meselesine gelince, 2008 model 140.000'deki peugeot'umuzun motor kaputunun altında şimdiye kadar hiçbir sorunla karşılaşmadık. Keza yürüyen aksamda da.

Oda arkadaşımın 2011'de aldığı volvo S40 var, yine aynı alt yapı, arabada tık yok.

Aynı katta başla bir arkadaşımın 2010 ford focus'u var, yine aynı alt yapı, tık yok.

Apartmanda 2012 3008 aldı bir arkadaş, beraber aldık, aynı alt yapı, tık yok.

Ben PSA'nın kötü olduğunu düşünmüyorum, bence konu tamamen Japon'yanın kalite kontrol mekanizmasıyla ilgili. Galiba Türkiye sevkiyatları için gereken dikkati göstermiyorlar... Zaten Mazda servisleri'nin Türkiye'deki temel sorunu da kalite kontrol eksikliği.

Veya tüm bu yorumlarım yanlış; ben bahtsız bir bedeviyim ve çölde kutup ayısıyla karşılaştım. Ama çölün her yerin de mi kutup ayısı olur ? Yani kutup ayılarının tamamı göç edip artık çölde mi yaşıyorlar da, haberimiz yok.

Konuyla ilgisi olmasa da bir iki hikayemi daha anlatayım; hazır hepinizi germişken iyice gerginleştireyim:  :)

Bir de yaz başında arabaya minik lokal boya yaptırdım. Bilyorsunuz tampon plastik, birkaç sürtme izi vardı vardı, bir de arka kapıyla çamurluğun arasındaki sert sac kısmını hafif 1 cm kadar göçertmiştim. Neyse yaptırdık, sadece estetik kaygısı tabi...Üstüne de bi boya koruma çektirmiştim. Offf offfff

Çıktım servisten yaklaşık 1 saat sonra 508'li çok genç biri geldi; tamponun boyattığım kısmına aynı şekilde sürterek işin içine etti. O da kapıdan vurmuş onun kapı hafif göçtü; tutanak falan derken; karşı taraf birşey yok, zaten ehliyetim de yok, masrafını vereyim ben gideyim dedi. Belli ki babasının arabasını yürütmüş. Neyse güle güle dedik.

Sonra birgün arabaya yaklaştım; arka lastiğin yanağında koca bir oyuk, yani biraz dürtsen oradan patlayacak. Lastikçiye gittim; ne iş dedim ? Sürtme izi yok, darbe izi yok, lastikçiye göre birisi oturmuş eline keskin birşey almış orayı oymuş, ama görseniz çok güzel oymuş, estetik bir çalışma. Tamiri olmuyor, değiştirecem lastikleri...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir ay öncesinden yaşanılan ve naklen bana anlatılanı anlatıyım abi :

toyota corolla 1.4 90 hp dizel alan birisi aynı gün içinde aldığı gibi susurluğa doğru yol almış yolda giderken aracın motoru aniden durmuş kapanmış resmen .. baya bi agresif birisiymiş bu adam direk toroya müşteri hizmetlerini arayıp baya bi sinirli ve küfürlü bir şekilde konuşmuş sıfır km araba bu nasıl olur nasıl durur onca para saydım vs diye söylemiş ve tam bir saatiniz var bir saat içinde aynı renk aynı model sıfır km araba buraya geldi geldi gelmedi ( bursanın en ünlü merkezi yeri heykeldir yani istanbul gibi kalabalıktır orası ) bu arabayı heykele çıkarıp öküzlere bağlayıp kocaman pankartlarla sizi rezil edip gezdiririm falan diye tehdit etmiş kapatmış telefonu .. yarım saat içinde çekici üstünde sıfır km arabayla gelmiş evraklar vs herşey tamam sadece plakaları söküp yenisine takmışlar ve eskisini de alıp gitmişler ..

bunu bana direk olaya tanık olan arkadaşım anlattı kendisindede aynı araçtan var resmen şok oldum barış falan dedi ..

diyeceğim şu burası türkiye haklı haksız diye birşeye bakmıyorlar kim borusunu öttürürse o kral muamelesi görüyor .. yanlış anlama abim bugüne kadar yazdığın her arızayı her sıkıntıyı okudum çok çektin gerçekten :(

Yani emniyetten şasi ve motor numaralarını ruhsata değiştirtmiş ha!

İyi sallamışlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne alaka Türkler?

Genelde o şekilde tanık olduğum için türkler dedim. pc sektöründe tanık olduğum şeyler oldu.

"bu müşteri sıkıntılı aman ha" diye eleman arkadaş öyle diyordu. teknik servise geliyor adam bağırıyor. Herkese aynı muamele ile yaklaşmak gerekiyor.

Yabancı kökenli kuruluşlarda öyle birşey yok. isim vermeyeyim bir Yerli Kurumsal(Zİncir mağaza) Pc mağazasında iade değişim hakkı 3 gün, ama yabancı kökenli bir mağazada 15 gün, ayrıca nakit para iadesi bile yapılıyor. Başka bir yerli mağzada bile 15 gün içinde para iadesi olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.youtube.com/watch?v=1c7FzXygCG0

Kötü servisi protesto etmek için balyozla arabaya zarar vermek, daha önce iki kere gördüğümüz bişey , ikisi de Çin ‘de. Bu akım pek alışık olmadığımız daha önce görmediğimiz bir bölgede çıktı karşımıza. Frankfurt Otomobil Fuarı’nın ana girişindeki fuara gelenler benzer bir manzaraya tanık oldu,

Önceki nesil BMW M6′nın sahibi bir arkadaşıyla beraber performans aracını parçalamaya başladı. İran asıllı işadamı Pourmohseni Hadi yeni M6 yı 120.000 €’ya Italya’da BMW satıcısından aldı, ama daha sonra otomobilde bir diziz teknik problemler yaşamaya başladığını iddia etti.

Alman Bild’deki bir rapora göre, Hadi vites değişimlerinde titreşimlerinden, tıkırtılardan ve bazı sarsıntılardan şikayet etti, ve otomobile 10 kere Italya BMW servis merkezlerine götürdü ama sorunlar çözülemedi. Pourmohseni ye göre ne BMW Italya ne BMW Almanya iddia edilen hataların sorumluluğunu almak istemiuor. Yani tek şansı BMW İtalya’ya karşı 7 ila 10 yıl sürebilecek dava açmak.

O zamandan sonra adam durumuyla ilgili ses getirmeye kararlıydı. BMW genel müdürlüğüne yazdığı mektubun cevaplanmamasını müteakiben M6 yı Frankfurt’ta toplum önünde infaz etmeye karar verdi. Ama hepsi bu değil, Hadi otomobili tamir ettireceğini ve Berlin’deki Alman parlamentosunun önünde de parçalayacağını söylüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok geçmiş olsun.bence aracınızda servisten kaynaklanan hatalr olduğu gibi asıl sorun fabrikasyon bence.umarım fazla üzmez sizi bu araç.ben mazda 3 dizeli daha sessiz beklerdim.gerçekten araç ses makinası.hem de tuhaf seslerden oluşan bi senfoni....Hele 1800-2500 devir arasındaki tıkı tıkı sesii.Gerçi Okkoo bey bu sesin şanzımandan geldiğini ve şanzımanın doğal çalışma sesi olduğunu formda söylese de bana bu açıklama yeteli gelmiyor..bu ses olağan dışı...Bu arada Okkko Bey formdan anladığım kadarı ile yetkili servis yetkilisi.mutlaka bir bildiği vardır.ama bence Türkiyedeki yetkili servisler üretciye bu konuyu aksettirmeli ve resmi açıklama almalılar mazdanın itabarı için bu şart.Sayın Orbitus siz Ankara da hangi serviste yaptırdınız..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genelde Mebbasayar`a gidiyorum. Arabanizda ses varsa mutlaka akli basinda bir servide goturun. Ustanin iyi olmasi lazim. Yoksa birsey yok deyip gonderirler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle bunların hepsinin birden sizin başınıza gelmiş olması çok şanssız bir durum... açıkçası gerçekten üzüldüm.

Peki bunları mazda tr ile paylaştınız mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu güne kadar olanları paylaştım; iyi niyet dileklerinden başka bir şey olmadı. Bu son problemlerin sebepleri ortaya çıkınca yine paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu güne kadar olanları paylaştım; iyi niyet dileklerinden başka bir şey olmadı. Bu son problemlerin sebepleri ortaya çıkınca yine paylaşırım.

ben çözüm ile ilgili bir şeyler yazdım ama siz gidip yine iyi dilek mesajlarını görmüşsünüz. sonra da herkes sadece iyi dilek diledi diye inceden atıfta bulunuyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her markanın bu şekilde sorunlu araçları vardır.Forumlarda gezinildiği zaman bu görünüyo zaten.Ama sonuç şu ki bence mazda 3 dizel 115 hp 6 manuel viteslerin hepsi sıkıntılı gibi, üzücü olan yetkililerin üreticiye ciddi anlamda geri dönüşümde bulunmaması, yetersiz servis vs.Gerçekten bu arabalardan gelen sesler normal değil, cazırtı cızırtı, tak tak, guv guvv, tıkırtı..bu arabayı alanlar alalım bir mazda, rahat edelim, uzun yıllar binelim diye aldılar.yoksa niye gidip mazda alsın insanlar...mazdayı tercih edenlerin tek nedeni bence bu araçların sorunsuz olduğunu düşünüp almaları...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

PSA nın burda bir komplosu olmuş olabilir, arızalı motorlar onlardan geldi neticede...

mantıklııı ;) ne dümenler dönüyor bu sektörde. bu neden olmasın ki...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onun için kendi motorun olacak , bu iş de bir ticari savaş bir bakıma... Mesela , vakti zamanında fransızlar bize savaş gemileri satacaklardı tanesi 500 milyon dolardan , o alım yalan oldu bizimkiler uyandı baktılar gemiler  ticari maksatlı yapılmış gezi teknesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ses varsa sorun vardır.Çalışma sesidir diyip olay geçiştirilemez...

Çok haklısın, arkadaş zaten elektrikli bisikletten bahsederek konu açmıştı, unuttuk... Kesinlikte sesin olmaması gerek...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...