Jump to content

2014 Yeni Mazda3 Donanım ve Fiyat Listesi


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Youtubeta birsürü 1.5 videosu var. Test, 0-100 vs. Ama hepsi 100 hp :( 1.5 120 hp ile hiç görmedim :(

Ondan ziyade detayların türkçe anlatılmasını bekliyoruz :D

Malzeme, yol tutuş, ses ve yalıtım gibi önemli detaylar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 921
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    91

  • domestos

    64

  • Onur

    77

  • Bikes44

    58

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Youtubeta birsürü 1.5 videosu var. Test, 0-100 vs. Ama hepsi 100 hp :( 1.5 120 hp ile hiç görmedim :(

yanlisim varsa duzeltenin agzini burnunu kirarim :P

120hp 1.5 sadece turkiye'ye mi gelecekti?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlisim varsa duzeltenin agzini burnunu kirarim :P

120hp 1.5 sadece turkiye'ye mi gelecekti?

yok abi azerbaycana 125lik gidiyormuş galiba. bir de rusya'da varmış 120lik bildiğim kadarı ile :D onların da benzinleri rezilmiş. öyle didiler
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi kaç kişi mps ye biniyor. :) impressive a/t den bahsediyorum.

İmpressive A/T  4 vites oluşundan ötürü oldukça seri ve sportif bir araç... Gaza basınca koltuğa yapıştırıyor, bir honda veya diğer otomatik üstadlarında böylesi performanslı bir A/T örnek gösterebilir misin ?

Özellikle 2012 ve üzeri olanlar daha sportif:

http://www.mazdaclubtr.com/23611/2012-model-makyajli-mazda3-ler-turkiye-yollarinda/

Mazda’nın en çok satan ve dünya çapında toplam 124 adet ödül kazanan modeli Mazda 3 makyaj geçirerek şimdi, daha da yüksek şıklık, konfor ve güvenlik seviyeleri sunuyor.

Tüketimde ve emisyonda azalma

Mazda3, sürücüsüne tam istendiği gibi tepkiler veren üstün sürüş performansını daha ileriye taşırken çevre duyarlılığı açısından da başarılı gelişmeler sunuyor. 1.6  litrelik 4-ileri otomatik şanzıman seçeneği de sunan ,105 bg gücündeki 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu MZR motorun manuel şanzımanlı versiyonda, yeni vites değiştirme oranlarının de etkisiyle yakıt tüketimi 6.4 l/100 km olarak gerçekleşirken,CO2 emisyon oranı, 149'dan 147 g/km'ye düşürüldü.

Mazda3'ün 115 bg gücündeki 1.6 litrelik turbodizel motor seçeneğiyse. yağ pompasının rezistansının düşürülmesiyle ortalama yakıt tüketimi 4.3 l/100 km’ye, ortalama CO2  emisyonu ise 115 g/km’ye azaltıldı.

Daha iyi bir aerodinamik yapı ve tasarım

Makyajla birlikte 'Güz Kahve mika' adında yepyeni bir dış renk seçeneği  ve 16-17 inç ebadında yeni tasarımlı jantlara kavuşan Mazda3'teki diğer görsel değişiklikler, aerodinamik yapıyı iyileştiren yeni ön tampon ve eskisinden daha sportif görünen arka tampondan oluşuyor. Aerodinamik verimlilik için gövde altı kaplaması yüzde 10 oranında genişlerken, ön lastik deflektörü de yüzde 50 oranında artırıldı. Bu değişikliklerle sedan versiyonun rüzgar sürtünme katsayısı 0,28'den 0,27 Cd'ye, hatchback modelinkiyse 0,30'dan 0.29 Cd'ye düşürüldü.

Mazda3’ün iç tasarımındaki amaç, göstergelerin okunabilirliğini artırarak daha kullanıcı dostu bir iç ortam yaratmak oldu. Mazda bunu orta konsoldaki kontroller ile vites kolunun etrafındaki alanın rengi gümüşten siyaha, Çoklu Bilgi Ekranı ve LCD ekrandaki yazıların rengini kırmızıdan beyaza değiştirerek başardı. Ayrıca göstergelerde siyah arka fon yerine beyaz renkli ışıklandırma kullanılmasıyla gün ışığında bile yüksek derecede okunurluk sağlandı.

Şürüş konforu için iyileştirmeler

Mazda3, sürüş karakteri açısından sınıfının en sportif modellerinin başında geliyor. Otomobilin yol tutuşu ve direksiyon tepkileri dinamizmi seven sürücüler için birebir. Bunun yanında makyajın kapsamında aracın sürüş karakterini etkileyen dokunuşlar da bulunuyor. Döşeme altı takviyesiyle gövde tokluğu artırılıp yol gürültüsü azaltılırken, amortisörler de düzgün olmayan yüzeylerde yol tutuş becerisini artıracak şekilde ayarlandı. Direksiyon sisteminde de iyileştirmeler yapılan Mazda3 tok bir sürüşe sahip ve sürüş karakteri olarak daha çok sportiflik sunuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda3lerin basar basmaz koltuğa yapıştırmasının sebebini hep şanzıman yapısından ötürü diye bilirdim. tam otomatikler malum hemen kavrayıp fırlıyor.. vites sayısı olarak ta 4ileri vitesin de performanslı sürüşe katkı sağladığını ilk defa duyuyorum açıkçası :D benim bildiğim kadarı ile kısa vites oranlı şanzımanlar daha iyi performans sağlayabiliyordu.. activematic sağlamdır kusursuzdur vs. ama vites geçişleri de  öyle ahım şahım değil..

impressive atyi de hantal bulmuyorum. bence günümüz şartlarında ideal.  sürüş keyfi ile hızlı sürüş aslında ap ayrı şeyler. mazda3 impressive at çok keyifli bir araç sürüş keyfi şahane ama hızlı değil.. Ama misal 1.4 tsi 160 hp motorlu bir passat oldukça performanslı ve seridir ama sürüş keyfi konusunda pek iddialı olduğunu söyleyemem.

bazı şeyler için bazı şeylerden ödün vermek gerekiyor 8:) eğer ömürlük bir motor istiyorsanız maalesef turbo motor bunun için müsait değil  :-[ mazda'nın da en önem verdiği konu arıza vermeyen araç üretmek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen ehliyet al , trafikte araba kullanmaya başla  ondan sonra yazdığın yorumların bir kıymeti olsun...

yaşı kaç olursa olsun hiç tanımadığınız biriyle bu üslupla konuşuyorsunuz.. forumun yeri saygılı bir şekilde fikirleri tartışmaktır.  her 16 yaşındaki birey, sizin 16 yaş döneminizdekiyle aynı olmak zorunda değil. ayriyetten saygı adına, lütfen üslubunuza dikkat edin.  :hi:  açık olmak gerekirse, bu üslubunuz beni rahatsız ediyor. fikirlerim bunlardır, ve açıkça saygı çerçevesi içinde bunları yazmak en doğal hakkımdır. eğer katılmıyorsanız sizin de en büyük hakkınız kendi fikirlerinizi savunmaktır haliyle ama siz maalesef saygılı davranmıyorsunuz. aşağılayıcı cümleler kullanıyorsunuz.  hele ki aşaladığınız kişiyi gerçek hayatta hiç görmeden, hiç tanımadan.. 
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neyse bir şey yazamama gerek kalmamış. Abi neden bu kadar alınıyorsunuz. Mazda3 iyi araba Allah nasip ederse bundan sonra da hep mazda ya bineceğim. Ama gerçekleri de kabul etmek lazım. Sen şimdi mazda 3 at ye 1.4 160 bg dsg muamelesi yaparsan kusura bakma. Ha hantal mı değil ama bir tsi değil :) .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda performans sunmayacaksa zoom zoom U bıraksın, vıy vıy da vıy vıy koysun. Bırakında biraz şahlansın değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Neyse bir şey yazamama gerek kalmamış. Abi neden bu kadar alınıyorsunuz. Mazda3 iyi araba Allah nasip ederse bundan sonra da hep mazda ya bineceğim. Ama gerçekleri de kabul etmek lazım. Sen şimdi mazda 3 at ye 1.4 160 bg dsg muamelesi yaparsan kusura bakma. Ha hantal mı değil ama bir tsi değil :) .

Şimdi siz bir Mazda3 ,  kendisiyle aynı fiyatlarda olmayan 1.4 140 hp dsg VW Golf(74900 tl) değil diye performansız diyebilir misiniz , yahut Türkiye'deki  Mazdalar da performans yok derseniz doğru yazmış oluyor musunuz?

Yani alındığım falan yok tabiki ancak sportifliğe bütünsel olarak bakılmaması , sadece motora yahut 0-100 kağıt üstü verilerine dikkat edilmemesi gerektiğini söylemek istiyorum, sportiflik siz aracı kullanırken aracın size verdiği hissiyattır aynı zamanda. Usta bir şöför bir Mazda3 ün direksiyonuna oturur oturmaz sportifliği hisseder.

Peki Mazda3 neden sportif addedilebilir:

-Tasarımı  (aeordinami, sürtünme katsayı, jant ebadı vs)

-Süspansiyon sistemleri (arkalar burda fark yaratıyor)

-Direksiyon tepkileri (bir Reno , Hyundai direksiyonu ile Mazda mukayese edilmez ancak Honda'dan dahi iyidir diyebilirim arka amortisörlerin yardımıyla)

-İlk çalıştırma ve motor , egsoz sesi

-Şanzıman özellikleri ve motor ile uyumu

-Ve siz aracı sportif kullanırken tasarımındaki uygunluk nedeniyle sürekli sizi sanayiye/servise sokmaması DSG yahut Zoptronik benzerleri gibi

Ben VW in Golf7 1.2  105 hp TSI sini arada bir kullanıyorum , direksiyondan vites değiştiriyorum denemeler yapıyorum ancak bu araçda Mazda3 ün akıcılığını bulamıyorum.. Turbonun devreye girmesi  zank diye duran frenler, sinir bozucu bir start-stop derken bir sürü komplikasyon oluyor, bunlarda araçdan alacağım zevki törpülüyor o nedenle sportif bir araç diyemiyorum Golfün bu modeline...

Ayrıca siz 140 hp lik bir araçdan bahsediyorsunuz ve  fiyatı 74900 tl den başlıyor 82300 e çıkıyor . Peki benim bütçem 55 bin tl diyelim üstüne 20 bin tl daha  verdikten sonra  başka kapılar da açılıyorr, 2.el de var ... Herşeyden önce 2 aracı karşılaştırırken almayı düşündüğümüz bütçedeki araçları karşılaştırmaya gayret edelim ki daha realistik bir karşılaştırma olsun, velevki Golf daha tatmin edicidir diyeceksek alamadıktan sonra bu aracı yapılan karşılaştırmanın  bir kıymeti var mı ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yav şimdi kendimi vw in kör savunucuları gibi hissettim. :) abicim konuyu kapatalım bence kavramlar karışmaya başladı. Birde konu ile alakası yok. Sportiflik ile performans ayrı şeyler en azından senin Sportiflik tanımına göre yani bir arabanın servise az girmesi performanslı olduğunun yada sportif olduğunun göstergesi değildir bence. Aynı şekilde çok arıza yapması da performanssız olduğunu göstermez. 72000 pahalı diyorum e diğer araçlar da öyle diyorsunuz vw performanslı diyorum e onun fiyatı yüksek diyorsunuz (halbuki yakın) Neyse vw i hiç sevmem onu da söyleyim de tekrar çok kullandım. Velhasıl kelam mazda 3 harika araba ama eleştirilecek yönleri de var. Önce ki mazdam 3 ümü ben özlüyorsam sattığıma pişmansam ben mazdayı Eleştiririm arkadaş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beyler henüz 2500 kmdeki guzumu satıp Reflex donanımdaki yeni kasadan mı alsam ? Yakıt tüketim değerleri doğruysa almam lazım o arabayı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya anlamadığım bişey var Anahtarsız giriş ve çalıştırma var POWER da ama REFLEX te sadece  Anhatarız çalıştırma var ikisi arasındaki fark ne ya çok merak ettim heryere baktım anlamadım. sabredemedim de arabanın gelmesini  8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya anlamadığım bişey var Anahtarsız giriş ve çalıştırma var POWER da ama REFLEX te sadece  Anhatarız çalıştırma var ikisi arasındaki fark ne ya çok merak ettim heryere baktım anlamadım. sabredemedim de arabanın gelmesini  8:)

dalga gecmiyorsun degil mi

yada okumadan sormuyorsun degil mi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya anlamadığım bişey var Anahtarsız giriş ve çalıştırma var POWER da ama REFLEX te sadece  Anhatarız çalıştırma var ikisi arasındaki fark ne ya çok merak ettim heryere baktım anlamadım. sabredemedim de arabanın gelmesini  8:)

Anladığım kadarıyla kapı kolunda bir tuş var. Anahtar cebinde ise tuşla kilit açıp kapatiyorsun. Diğerinde ise sadece anahtar dan kapı kilitleri açılıyor. Zaten start stop tuşu hepsinde var. Anahtar sokma çevirme diye bi olay yok...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yav şimdi kendimi vw in kör savunucuları gibi hissettim. :) abicim konuyu kapatalım bence kavramlar karışmaya başladı. Birde konu ile alakası yok. Sportiflik ile performans ayrı şeyler en azından senin Sportiflik tanımına göre yani bir arabanın servise az girmesi performanslı olduğunun yada sportif olduğunun göstergesi değildir bence. Aynı şekilde çok arıza yapması da performanssız olduğunu göstermez. 72000 pahalı diyorum e diğer araçlar da öyle diyorsunuz vw performanslı diyorum e onun fiyatı yüksek diyorsunuz (halbuki yakın) Neyse vw i hiç sevmem onu da söyleyim de tekrar çok kullandım. Velhasıl kelam mazda 3 harika araba ama eleştirilecek yönleri de var. Önce ki mazdam 3 ümü ben özlüyorsam sattığıma pişmansam ben mazdayı Eleştiririm arkadaş.

Ama sportif araçların performanslı olması beklenir değil mi...  Mazda3 ise yukarıda saydığım , direksiyon tepkileri, yol tutuş, seri hızlanma ve akıcı tasarım özellikleri nedeniyle sportif dolayısıyla performanslı addedilebilir. Bu aracı performanslı kullanırken verdiğiniz para karşılığında yeteri kadar performans alırsınız çünkü şanzıman bozuldu diye sanayiye gitmezsiniz bazı markalarda  " abi sen bunu +/- de mi kullandın ondan bozuldu bu şanzıman" denildiğini duyuyoruz, şimdi bu araç performanslı addedilir mi ? Bu nedenle sorunsuzluk önemlidir, sürekli ralli yapacaksanız aracın sizi yolda bırakmamasını dilersiniz... Ben şahsen 0-100 yarışı yapmıyorum , draglara da katılmıyorum, kırmızı yeşile döndümü gaza basıyorum . Geçen Vitaramdan inip arkadaşa aldığımız Onur'un 2012 Mazda3 AT'sine bindim, yeşil yandı alışık olduğum gibi gaza bastım, baktım herkes aynada kayboldu, araç 5 otomatik vites olsa nolur ekstra vites değişim hissi , ben böylede Mazda3 den performans alıyorum...

Yeni kasadan memnun olmanız için birkaç şey daha ekleyim,  önceki kasanın boyutları, tasarımı güncel beklentileri karşılamıyordu, kasalar yenilendi, ölçüler büyüdü , üstelik tüketimi de azaldı ... Demek ki müşteriler performans beklerken sadece 0-100 beklentisinde değiller, boyutlarda önemli yoksa otoban fareleri hala üretilmeye devam edilirdi... Bu nedenle Mazda3 lere performanssız dememelisiniz, 0-100 ü beni tatmin etmiyor diyebilirsiniz örneğin...

Bugün forumumuza üye F-16 pilotu arkadaşlar Mazda3 ü tercih etmişler ancak yer uçağı pilotlarına beğendiremiyeceksek bu aracı fazla uğraşmasak da olur yani, o nedenle  boşuna pişman hissetmeyin artık derim , sahip olduğunuz aracın size bütünüyle sunduğu değeri iyi bilip keyfini çıkarmaya bakın en iyisi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...