Jump to content

Mazda3 2000 Devirde Titreme - Derdim, Çilem Bitmedi


casedede
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ben napcam şimdi yokmu tanıdık sanayide mazda ustası olan işinin ehli..

ben kendi arabamın ustası olduğum için yok malesef 8:) gözümüzle görsekte yorum yapsak ama o da yok :sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben napcam şimdi yokmu tanıdık sanayide mazda olduğundan işinin ehli..

Sen de Ankara dasın Apojitsu yu musait olduğu bir zamanda ziyaret etmende fayda var diye düşünüyorum. Tabii onun da musait olduğu bir zamanda :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorun motor kulağı(takozu)  derim...çünkü aynı sorun bendede var... :( ustam motor altındaki kulakçığın(takozun) yıpranmış olduğunu ya tamir yada değişmesi gerektiğini söylemişti....

bilginize...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor kulakları diyorsun iyi hoş da bu araba neden rolantide yada sadece 2000 devirde hareketsizken yapıyor.motor kulakları olsa heer daim sarsıntı olmaz mı birde diğer bir sorum ne kadara patlar motor kulak olayı?  apojitsu özelden msj atıcam hafta içi müsait olduğunuzda getirir gösteririm isterseniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşük devirde çalışan her türlü motorda titreme olayı daha fazladır. İlk yorumda yaptığım gibi banada sorun motor takozlarında (kulak) gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

motor kulakları diyorsun iyi hoş da bu araba neden rolantide yada sadece 2000 devirde hareketsizken yapıyor.motor kulakları olsa heer daim sarsıntı olmaz mı birde diğer bir sorum ne kadara patlar motor kulak olayı?  apojitsu özelden msj atıcam hafta içi müsait olduğunuzda getirir gösteririm isterseniz.

Her devirde yapmaz. Motorun yapisina gore bazi devir araliginda vibrasyon maksimum seviyededir. 2011 model arabada motor kulagi deformesi bana garip geliyor ama uretim hatasi vs den dolayi olmayacak bir seyde degil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun.

Sorun motor kulağında gibi.bende yaklaşık 2 ay önce değiştirdim.Aynı sarsma ve sallama vardı.Sağ motor kulağı tamamen deforme olmuş ve içindeki sıvı tamamen boşalmıştı.

Motor kulağı değiştikten sonra sanki 0 km arabaya binmiş gibi oldum.

90 TL motor kulağının fiyatıydı.

Ayrıca benim aracımda lpgli ve hem lpg için hemde diğer sıkıntıların için seni yönlendirebileceğim yerler var.

Eğer istersen özel msj at haberleşip gideriz beraber.

Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkadaşlar Olgun Lpg de Kadir Ustayla tanıştım gaz ayarı yaptı 3 kez ışık yaptı 4.de sorunu çözdü ışık yakmıyor araba.ve bu sırada dün 80 bin km bakımını yaptırdım ÜÇEL Garaj da zaten güvendiğim yerdi mazda dışında hep oraya gittim. 20 30 40 bin bakmları için şimdide 80 bin için gittim şikayetimi söyledim kontrol ettiler  ve en sonunda motoru ileri esnettikleri zaman titremeyi kesiyor motor ve sanzıman kulaklarının değişmesi lazım dediler. bu sırada kontroller sırasında spiral egzos(vibrasyonu önleyen) çatlamış ve Sağ ön Fişek ömrünü tamamlamış olduğunu öğrendim . Yani siz haklısınız kulakçıklarda sorun.Bu arada 80 bin bakımı:MOBİL 3000 SUPER 5W30 YAĞ(75tl)-YAĞ FİLTRESİ(15tl)-POLEN(20)-HAVA FİLTRESİ(15)=BUJİ KONTROLU(0.8CM ayarlattım şansızaman yağ kontrolu )+işçilik(40tl)=165 TL tuttu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sorunsuz deniyor en az sorun çıkaran araç deniyor  nerdeyse her üç mazda nın birinde titreme sorunu var....yoksa bu sorun sorun olarak geçmiyormu...90'lı yıllarda tipom vardı  onu hatırlattı bana...her ay takozlar için sanayiye giderdim...sonunda satıp kurtulmuştum...her markada sorunlar problemler çıkabilir normaldir lafım yok, tabiki  kronik olmadığı sürece...

ama dünyada en az arıza yapan en sorunsuz  otomobil olarak bilinen bir markayada (tipomdan başka aracımda görmediğim)bu tarz şeyleri yakıştıramıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım 99model 15 yaşında hiç sorun yok? İşin içine lpg girerse olaylar değişiyor. Lpg taktırmayın periyodik bakımları yaptırın arıza yaparsa o zaman haklısınız derim. Ben lpg düşmanı değilim biliyorum ki insanlar ekonomik nedenlerden dolayı taktırıyorlar bu illeti ama bazı lpg savunucularnın söylediklerinin aksine araç sorun çıkma olasılığı artıyor. Bunun suçlusuda Mazda değil.

benim araçta lpg yok hiç takılmadı...bu olayın lpg ile alakasıda yok kanımca...mühendislik hatası...sizin aracınızın motoru en az 4 takozla sabitlenmiştir.öyledir genelde çünkü... bizdeki m3 lerde ise 3 durum farklı,3 takozla sabitlenmiş... bizzat Adem usta gösterdi bende şahit oldum...mühendislik hatası başka bişey denilemez çünkü...araç yeniyken 3 takoz motoru sabitlemeye yetiyor...ama  çok geçmeden alttaki tek takoz sorun veriyor yada üst takozların sorun vermesine neden oluyor... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Motor takozları titreşimi iyi emmediğinde en fazla oto viteslerde bu problem belirgin oluyor, vitese atınca, şanzımana yük bindiğinde, araç titriyor, bunun tek çözümü yetkili servisten orjinal motor takozu almanız, yan sanayi almayınız, problem gene devam ediyor, bunu bizzat ustadan duymuştum, özellikle mazda 3 lerde ,  ama değişmeden önce size bir önerim var sertleştiğini düşündüğünüz takozlara würt silikon sprey sıkın bakalım ne olacak, sonuçta fayda vermezse her halükarda gene değişirsiniz.  Geçmiş olsun, unutmadan tüm takozları kontrol etmelisiniz, önce elinizi takoza koyup titreşimi hissediniz, sonra elinizi takozun bağlatışının olduğu kaportaya koyun eğer titreşim var ise o takoz sorunludur, o takoza sprey uygulayınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Motor takozları titreşimi iyi emmediğinde en fazla oto viteslerde bu problem belirgin oluyor, vitese atınca, şanzımana yük bindiğinde, araç titriyor, bunun tek çözümü yetkili servisten orjinal motor takozu almanız, yan sanayi almayınız, problem gene devam ediyor, bunu bizzat ustadan duymuştum, özellikle mazda 3 lerde ,  ama değişmeden önce size bir önerim var sertleştiğini düşündüğünüz takozlara würt silikon sprey sıkın bakalım ne olacak, sonuçta fayda vermezse her halükarda gene değişirsiniz.  Geçmiş olsun, unutmadan tüm takozları kontrol etmelisiniz, önce elinizi takoza koyup titreşimi hissediniz, sonra elinizi takozun bağlatışının olduğu kaportaya koyun eğer titreşim var ise o takoz sorunludur, o takoza sprey uygulayınız.

Kesinlikle orjinal motor takozu ... eğer motor takozu bozuk değil ama yan sanayi falan ise yine motor takozundandır.. Orjinal motor takozunun yerini hiçbiri tutmaz
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Olgun Lpg de Kadir Ustayla tanıştım gaz ayarı yaptı 3 kez ışık yaptı 4.de sorunu çözdü ışık yakmıyor araba.ve bu sırada dün 80 bin km bakımını yaptırdım ÜÇEL Garaj da zaten güvendiğim yerdi mazda dışında hep oraya gittim. 20 30 40 bin bakmları için şimdide 80 bin için gittim şikayetimi söyledim kontrol ettiler  ve en sonunda motoru ileri esnettikleri zaman titremeyi kesiyor motor ve sanzıman kulaklarının değişmesi lazım dediler. bu sırada kontroller sırasında spiral egzos(vibrasyonu önleyen) çatlamış ve Sağ ön Fişek ömrünü tamamlamış olduğunu öğrendim . Yani siz haklısınız kulakçıklarda sorun.Bu arada 80 bin bakımı:MOBİL 3000 SUPER 5W30 YAĞ(75tl)-YAĞ FİLTRESİ(15tl)-POLEN(20)-HAVA FİLTRESİ(15)=BUJİ KONTROLU(0.8CM ayarlattım şansızaman yağ kontrolu )+işçilik(40tl)=165 TL tuttu.

Süper fiyat gerçekten.Bedavadan sadece 165 tl pahalıymış :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçta lpg yok hiç takılmadı...bu olayın lpg ile alakasıda yok kanımca...mühendislik hatası...sizin aracınızın motoru en az 4 takozla sabitlenmiştir.öyledir genelde çünkü... bizdeki m3 lerde ise 3 durum farklı,3 takozla sabitlenmiş... bizzat Adem usta gösterdi bende şahit oldum...mühendislik hatası başka bişey denilemez çünkü...araç yeniyken 3 takoz motoru sabitlemeye yetiyor...ama  çok geçmeden alttaki tek takoz sorun veriyor yada üst takozların sorun vermesine neden oluyor... 

Yönetiminin ve çalışanlarının çoğunluğunu mühendislerin oluşturduğu bir markaya bunu diyebilmek için takılan o 3 takozun mantığını öğrenmek gerekir. Mutlaka bir nedeni vardır... 8 yıllık aracın motor takozunun yıpranması normal değil mi? Orijinal takoz takarsan seni aynı sorundan dolayı bir daha rahatsız etmez... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yönetiminin ve çalışanlarının çoğunluğunu mühendislerin oluşturduğu bir markaya bunu diyebilmek için takılan o 3 takozun mantığını öğrenmek gerekir. Mutlaka bir nedeni vardır... 8 yıllık aracın motor takozunun yıpranması normal değil mi? Orijinal takoz takarsan seni aynı sorundan dolayı bir daha rahatsız etmez... ;)

bence mantığı yok...ama nedeni vardır muhakkak...ama hiç bir neden benim için geçerli olamaz...sonuçta problem yaşatıyor...ve eminimki bi sonraki kasada ve şuanki güncel kasada hatalarını anlayıp sistemi değiştirmişlerdir...8 yaşına gelince aracın takozu yıpranacak diye bişey yok zaten...yıpransa 99 model 15 yaşındaki Oğuzhan beyin aracının takozları yıpranırdı...

saygılar sevgiler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence mantığı yok...ama nedeni vardır muhakkak...ama hiç bir neden benim için geçerli olamaz...sonuçta problem yaşatıyor...ve eminimki bi sonraki kasada ve şuanki güncel kasada hatalarını anlayıp sistemi değiştirmişlerdir...8 yaşına gelince aracın takozu yıpranacak diye bişey yok zaten...yıpransa 99 model 15 yaşındaki Oğuzhan beyin aracının takozları yıpranırdı...

saygılar sevgiler...

Oğuzhan da keyfe keder takoz değiştirmedi, yıprandığı için değiştirdi... Yani sonuçta değiştirdi... Motor takozu mutlaka yıpranır, kullanıma bağlı olarak süresi değişir o kadar...

Motor takozunun sağlığı için küçük bi tavsiye; sokak geçişlerindeki çukur/yüksekliklere veya kaldırıma park ederken/inerken bulunan yüksekliklere sert girmeyin, motor kendi ağırlığını olduğu gibi kulaklara vermesin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...