Jump to content

Yeni SKYACTIV 1.5 Dizel Motor Teknik Özellikleri Açıklandı


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

        Aynı fikirdeyim bende, zaten o yüzden mazda kullanıcısıyım lakin millet cayır cayır alıyor bunu dile getirmek istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence insanları, bu araca yöneltecek en büyük etken 6 ileri otomatik şanzımanıdır. 1.6 - 1.5 dizel otomatik, sorunsuz, az yakan araç çoğu insanı heveslendirir.

Kesinlikle söylediklerin de hemfikirim. "C" segmentinde 1.5-1.6 Dizel motor, otomatik ve sorunsuz ve konforlu. Bana marka model gösterebilir misiniz. Hem dizel hem otomatik bulmak zor. Hadi bulduk diyelim. Dizelin o torkuna dayanabilecek, otomatik sorunsuz şanzıman. Hadi sorunsuz şanzımanı da bulduk. Sarsıntısız, sessiz, sürüş keyfi olan performanslı şanzıman var mı ?

Bir dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, Skyactiv benzinli Mazda 3 test ettikten sonra. Dizel Mazda 3'e bile gerek duymayabilirim. Yakıt sarfiyatı benim için oldukça makul seviyelerdeydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle söylediklerin de hemfikirim. "C" segmentinde 1.5-1.6 Dizel motor, otomatik ve sorunsuz ve konforlu. Bana marka model gösterebilir misiniz. Hem dizel hem otomatik bulmak zor. Hadi bulduk diyelim. Dizelin o torkuna dayanabilecek, otomatik sorunsuz şanzıman. Hadi sorunsuz şanzımanı da bulduk. Sarsıntısız, sessiz, sürüş keyfi olan performanslı şanzıman var mı ?

Bir dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, Skyactiv benzinli Mazda 3 test ettikten sonra. Dizel Mazda 3'e bile gerek duymayabilirim. Yakıt sarfiyatı benim için oldukça makul seviyelerdeydi.

dizeller çok kıskanacak :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik vites bir 1.5 dizel aracın baya talep göreceğini düşünüyorum. Turbo sayesinde Mazda 3 için de büyük bir performans kaybı olacağını sanmam. Zaten skyactiv teknolojisinin bir ayağı da araçları ağırlıklarının azaltılması. Bunu sayesinde aynı performansı alırız gibi geliyor.  :dua::clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 105hp'nin yeterli olduğunu düşünüyorum. 1.5 bir motor sonuçta. Toyota'nın 1.4 d-4dlerde yaptığı ufacık bir tork artışı hemen aracın yağ yakmasını sağladı.

Avustralya'da bir aralar dizel skylarda yağ yakma gibi bir problem söz konusu olmuştu ama sorun halledilmişti yanlış hatırlamıyorsam..

Mazda zaten hep aynı hacimli diğer motorlara göre daha az güç çıkarmıyor mu ? Bmw 320D 2.0 dizel motor ile 180hp, peugeot'nun 2.2lik dizel motoru 204hp.. Bunlara karşılık mazda'nın 2.2 dizel motoru sadece 170hp. Buna rağmen performans olarak en az bmw'nin ve peugeot'nun motoru kadar başarılı olduğu aşikar. Mazda boşuna mı hafifliğe ve şanzımanını kendi üretmesine bu kadar önem veriyor ?

Kağıt üzerinde 105hp az görünebilir ama mazda'nın birbiriyle son derece uyumlu organları ve hafif yapısı sayesinde yüksek güçlü rakiplerine kafa tutup onlardan çok daha ekonomik olacağını düşünüyorum. tıpkı 2.2de olduğu gibi.

Tabi bizim burada yaptığımız tüm eleştriler ve yorumlar yorum olmaktan öteye gidemez. Mazda mühendislerinden daha iyi bilecek değiliz tabi..

Şu da bir gerçek ki avrupa'da düşük hacimli motorlar genellikle düşük güç seçenekleri ile sunulduklarında alt donanım paketlerinde sunuluyor.

Demek istediğim büyük ihtimalle bu motor aslında mazda2 ve mazda3'ün alt paketleri için tasarlanmış bir motor olabilir. Avrupa'da mazda3 için zaten yeteri kadar ekonomik ve performanslı 2.2 dizel motor var.

Kanımca bu yeni 1.5 dizel motoru avrupa'da mazda2 ve alt model mazda3lerde kullanıp türkiye'ye full mazda3ler ile de yollayacaklardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 105hp'nin yeterli olduğunu düşünüyorum. 1.5 bir motor sonuçta. Toyota'nın 1.4 d-4dlerde yaptığı ufacık bir tork artışı hemen aracın yağ yakmasını sağladı.

Avustralya'da bir aralar dizel skylarda yağ yakma gibi bir problem söz konusu olmuştu ama sorun halledilmişti yanlış hatırlamıyorsam..

Mazda zaten hep aynı hacimli diğer motorlara göre daha az güç çıkarmıyor mu ? Bmw 320D 2.0 dizel motor ile 180hp, peugeot'nun 2.2lik dizel motoru 204hp.. Bunlara karşılık mazda'nın 2.2 dizel motoru sadece 170hp. Buna rağmen performans olarak en az bmw'nin ve peugeot'nun motoru kadar başarılı olduğu aşikar. Mazda boşuna mı hafifliğe ve şanzımanını kendi üretmesine bu kadar önem veriyor ?

Kağıt üzerinde 105hp az görünebilir ama mazda'nın birbiriyle son derece uyumlu organları ve hafif yapısı sayesinde yüksek güçlü rakiplerine kafa tutup onlardan çok daha ekonomik olacağını düşünüyorum. tıpkı 2.2de olduğu gibi.

Tabi bizim burada yaptığımız tüm eleştriler ve yorumlar yorum olmaktan öteye gidemez. Mazda mühendislerinden daha iyi bilecek değiliz tabi..

Şu da bir gerçek ki avrupa'da düşük hacimli motorlar genellikle düşük güç seçenekleri ile sunulduklarında alt donanım paketlerinde sunuluyor.

Demek istediğim büyük ihtimalle bu motor aslında mazda2 ve mazda3'ün alt paketleri için tasarlanmış bir motor olabilir. Avrupa'da mazda3 için zaten yeteri kadar ekonomik ve performanslı 2.2 dizel motor var.

Kanımca bu yeni 1.5 dizel motoru avrupa'da mazda2 ve alt model mazda3lerde kullanıp türkiye'ye full mazda3ler ile de yollayacaklardır.

  Umarım öle olur, hayırlısı bakalım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi arkadaşlar bu moturu mazda da değilde ford kullansaydı focus modelinde açaba ne derdik ?

2. fordun 1.5 dizeli ile aynı motor mu yoksa farklı bır motor mu bılmek lazım

3. fiatın bravosu 1.6 120 bg 300 nm tork yapmıs 2008 de yıl 2014 mazdaya yakısmayan bır motor

4.  teneke dediğiniz marka çift turbolu dizel çıkartıyor bg unuttum ama 140 olabılır keza opel de aynı astrada 136 bg lık dizel çıkartıyor

Şuna geleceğim başka bir marka çıkarsaydı bu ne ya yetersız falan denilirdi şimdi ki yorumlar bence çok da samimi değil gibi ,)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumların çoğuna katılıyorum. 1.5 dizel 105 hp bir motor B segmenti hafif bir araca hayli hayli yeter bence..gerek performans gerek yakıt ekonomisi açısından gayet tatmin edici olur.. Fakat mazda 3 için daha güçlü bir motor beklemek doğal.. Ekonomi açısından kullanıcı yorumlarına bakılırsa benzinli skyactiv mazda 3'ler gayet tatmin edici gibi.. Dizel yüksek fiyatlardan gelirse o farkı vermeye değmez bence..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumların çoğuna katılıyorum. 1.5 dizel 105 hp bir motor B segmenti hafif bir araca hayli hayli yeter bence..gerek performans gerek yakıt ekonomisi açısından gayet tatmin edici olur.. Fakat mazda 3 için daha güçlü bir motor beklemek doğal.. Ekonomi açısından kullanıcı yorumlarına bakılırsa benzinli skyactiv mazda 3'ler gayet tatmin edici gibi.. Dizel yüksek fiyatlardan gelirse o farkı vermeye değmez bence..

+++++

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi arkadaşlar bu moturu mazda da değilde ford kullansaydı focus modelinde açaba ne derdik ?

2. fordun 1.5 dizeli ile aynı motor mu yoksa farklı bır motor mu bılmek lazım

3. fiatın bravosu 1.6 120 bg 300 nm tork yapmıs 2008 de yıl 2014 mazdaya yakısmayan bır motor

4.  teneke dediğiniz marka çift turbolu dizel çıkartıyor bg unuttum ama 140 olabılır keza opel de aynı astrada 136 bg lık dizel çıkartıyor

Şuna geleceğim başka bir marka çıkarsaydı bu ne ya yetersız falan denilirdi

Aynen doğrudur katılıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi arkadaşlar bu moturu mazda da değilde ford kullansaydı focus modelinde açaba ne derdik ?

2. fordun 1.5 dizeli ile aynı motor mu yoksa farklı bır motor mu bılmek lazım

3. fiatın bravosu 1.6 120 bg 300 nm tork yapmıs 2008 de yıl 2014 mazdaya yakısmayan bır motor

4.  teneke dediğiniz marka çift turbolu dizel çıkartıyor bg unuttum ama 140 olabılır keza opel de aynı astrada 136 bg lık dizel çıkartıyor

Şuna geleceğim başka bir marka çıkarsaydı bu ne ya yetersız falan denilirdi şimdi ki yorumlar bence çok da samimi değil gibi ,)

Performans ve beygir gücü herkes için önemli değil. Çoğu ülkenin kullanıcısı bizim gibi beygir gücüne takılmıyor.

-Tork eğrisi, ki bence sürüş keyfinin en önemli etkeni, yani belirli devirlerde aslan belli devirde kedi gibi olması çoğu kullanıcı için o araçtan vazgeçmek için yeterli bir sebep.

-Maaliyet (Türkiye'ye pek yanımasa da)

-Yakıt

-Dayanıklılık

-Farklı iklim ve koşullarda performansını, dayanıklılığını, sorunsuzluğunu devam ettirebilme gibi etkenlere de bakılmalıdır diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv dizel , kararlı hızlanan , yüksek devir çevirebilen ,diğer dizellere oranla düşük kompresyon oranlı yani benzinli gibi spor kullanım zevkiyle binilebilecek bir makine... Bence burdaki herkesin beklentilerini şaşırtıcı şekilde karşılayacaktır. Mazda Le Mans yarışında dizeller ile yarışıyor...

Örneğin S tronic DSG şanzımanlı 190 hp lik  biz dizel otomatik aracın gaza bastığınızda hemen kavramadığını , bir süre beklediğini, rampada aracı zar zor park ettiğinizi bir düşününün, işte bazıları bunları yaşatıyor müşterisine ama vatandaşımız durumun farkında bile değil, "Benim aracım 2.0 dizel otomatik 190 hp  hülooooo!" diyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv dizel , kararlı hızlanan , yüksek devir çevirebilen ,diğer dizellere oranla düşük kompresyon oranlı yani benzinli gibi spor kullanım zevkiyle binilebilecek bir makine... Bence burdaki herkesin beklentilerini şaşırtıcı şekilde karşılayacaktır. Mazda Le Mans yarışında dizeller ile yarışıyor...

Örneğin S tronic DSG şanzımanlı 190 hp lik  biz dizel otomatik aracın gaza bastığınızda hemen kavramadığını , bir süre beklediğini, rampada aracı zar zor park ettiğinizi bir düşününün, işte bazıları bunları yaşatıyor müşterisine ama vatandaşımız durumun farkında bile değil, "Benim aracım 2.0 dizel otomatik 190 hp  hülooooo!" diyor...

hülooğ :) ben geldim :P Motor o kasayı alır götürür, güç konusunu boşuna tartışıyorsunuz :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

105 hp 250 tork her türlü hayal kırıklığıdır benim için, o kasayı nasıl uçuracak. İnşallah ben yanılırım, gelsin de bir test edelim ona göre konuşalım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

105 hp 250 tork her türlü hayal kırıklığıdır benim için, o kasayı nasıl uçuracak. İnşallah ben yanılırım, gelsin de bir test edelim ona göre konuşalım.

Yanilacagini sanmiyorum :) performansi suanki dizelleri tutamaz gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılımla yükseltsinler adamı hasta etmesin bu japonlar. :D Recep ivedik taktiği uygulayacam en sonunda derdiniz ne lan sizin artislikmi yapıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İşte size yeni mazda2'nin içi :D ama alt donanım pakedi anlaşılan.. sonunda şu el frenini gömmüşler biryere de tofaş el freni gibi gözükmekten çıkmış  :sopa:

mymazda2l.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...