Jump to content

Mazda 3 (2011) 1.6 Otomatik Vialle LiquidSi LPG


Enigma
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

O geçiş süresi farklı hava koşullarında farklı rakamlara çıkar-iner. Prensibi soğutma suyu sıcaklık sensöründen aldığı bilgiler ışığında sıcaklık belirli bir dereceye ulaşınca geçişe izin verir. Bunu kalibrasyon cihazı ile ayarlayabilmek mümkündür, isterseniz 2 sn de geçebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O geçiş süresi farklı hava koşullarında farklı rakamlara çıkar-iner. Prensibi soğutma suyu sıcaklık sensöründen aldığı bilgiler ışığında sıcaklık belirli bir dereceye ulaşınca geçişe izin verir. Bunu kalibrasyon cihazı ile ayarlayabilmek mümkündür, isterseniz 2 sn de geçebilir...

Bu sistemde soğutma suyuna bağlantı hiçbir şekilde yok. Yani klasik lpg'de 45 dereceye kadar bekliyor sistem bu sistemde motor soğutma suyuna müdahale yok. O yüzden kışın nrmal sistemlerden daha kısa sürede geçeceğini söyledi usta.

LPG göstergesi led olduğundan anlıyorum LPG'ye geçişini. Arabayı kronometre ile birlikte çalıştırdım. LED ile takip ettim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Tüketim ile ilgili verilerden bahsedeceğim. Şuan için sadece şehiriçi paylaşacağım. 81 TL'lik gaz ile şehir içinde 261 km yol yaptım. Ortalama hızım 21 km/sa. Eskişehir trafiği. Genel iş çıkış ve işe gidiş saatlerinde kullanıyorum. Lpg'yi 2.50'den aldım. Yaklaşık km'de 31-32 kuruş ediyor.

Şehirler arasında bu değer oldukça düşüyor. Tahminin 22-23 kuruş arası 115 km/sa ortalama hız ile. Daha net veriler için daha çok deneme yapacagim kullandikca.

Opetten alıyorum yakıtı. Pompa otomatik durana kadar bastırıyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüketiarasındagili verilerden bahsedeceğim. Şuan için sadece şehiriçi paylaşacağım. 81 TL'lik gaz ile şehir içinde 261 km yol yaptım. Ortalama hızım 21 km/sa. Eskişehir trafiği. Genel iş çıkış ve işe gidiş saatlerinde kullanıyorum. Lpg'yi 2.50'den aldım. Yaklaşık km'de 31-32 kuruş ediyor.

Şehirler arasında bu değer oldukça düşüyor. Tahminin 22-23 kuruş arası 115 km/sa ortalama hız ile. Daha net veriler için daha çok deneme yapacagim kullandikca.

Opetten alıyorum yakıtı. Pompa otomatik durana kadar bastırıyorum :)

Tüketim değerleri açısından bir fark yok öyleyse normal lpg sistemiyle bu sistem arasinda gerçi otomatik kullanan arkadaşlar daha iyi bir karşılaştırma yapabilir.Benim araç manual şehiriçi 24-26  krş uzun yolda ise yolun uzunluğuna bağlı olarak 16-18 krş yakıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Bu hafta sonu Eskisehir- Ankaradan- Eskisehir istikametine toplam 68 Tl'lik gaz ile( 2.49t den aldim.l) 410 km şehirler arasi yol yaptim. Saka gibi  :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sarfiyat çok iyi

Benimde 90 cc Scoter'im var 2 zamanlı km'de 30 kuruş yakıyordu geçen sene, dayımın benzinli Broadway'i ile aynı yakıyordum. Şaka gibi  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sistemde soğutma suyuna bağlantı hiçbir şekilde yok. Yani klasik lpg'de 45 dereceye kadar bekliyor sistem bu sistemde motor soğutma suyuna müdahale yok. O yüzden kışın nrmal sistemlerden daha kısa sürede geçeceğini söyledi usta.

LPG göstergesi led olduğundan anlıyorum LPG'ye geçişini. Arabayı kronometre ile birlikte çalıştırdım. LED ile takip ettim.

Soğutma suyuna zaten bağlantı yapılması diye birşey yok, bağlantı fabrikadan sensörle yapılmış durumda, sistem sensörden sinyal alıyor kesme biçme yok.

Aksi halde geçiş için gereken ısıyı nerden algılayacak, içgüdüsel olarak ''hmmm 30 sn oldu heralde yeterince ısınmıştır'' diyip o şekilde mi lpg geçişi yapacak...

Diğer sistemlerde 45 derece diye birşey yok ayrıca, benim aracım 30 derecede geçiyor, tekrar söylüyorum bunu cihaz ile ayarlayabilmek mümkün, enjeksiyon sistemi haricinde çalışma prensibinin diğer sistemden bir farkı yok, mekanizma aynı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu hafta sonu Eskisehir- Ankaradan- Eskisehir istikametine toplam 68 Tl'lik gaz ile( 2.49t den aldim.l) 410 km şehirler arasi yol yaptim. Saka gibi  :tey:

Şaka gibi! 200₺lik benzin ile İstanbul trafiğinde 360km yol yaptım (ortala hız 22 km/h)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://forum.donanimhaber.com/m_93437485/tm.htm

yukarıdaki linkte bir açıklama var.

Bir diğer konu, aşağıdaki linkte uyumlu olduğu araçlar listesinde mazda yok.subaru forumundada manifoldda delik açıldıığı belirtilmiş. mazda 3 için de böylemi?

http://www.akabeotogaz.com.tr/otogaz-hakkinda/sivi-lpg-sstem-nedr.html

http://www.subaruclubtr.com/4408/vialle-liquidsi/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Merhabalar aracinsehirdisi %40tasarrufundan bahsetmissiniz. Peki şehiriçi bir degisiklik olmadi mi acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu mükemmel bir haber fsi-tsi-skyactive-gdi vs motorlar da artık LPG de kullanılabilecek demek oluyor. Bu teknik olarak gayet mümkün birşeydi zaten. Artık araç üreticilerinin şu ateşleme haritasını da LPG ye uydurmaları gerekiyor. Yani araçlar fabrikadan LPG ile çıksın LPGye geçince ateşleme haritasını otomatik olarak LPG ye göre ayarlasın. LPG çok güzel atıksız bir yakıttır. Hem motorun ömrü UZAR hem de alınan performans ve tasarruf artar.

Benim anlamadığım bu sistem direk enjeksiyonlu sistemler için çıkarılmış bir sistem. Mazda 3 eski kasada bildiğimiz manifolddan enjeksiyonlu sistem kullanmıyor mu? DI yani fsi gibi sistemlerde enjektörler dizel gibi pistonun içinde sıcaklık değişimi problem olmayacaktır. Bu sistemin bağlantısı benzin enjektörlerine yapıldıysa o sıcaklık değişiminde enjektörlerin memeleri nasıl donmuyor? Daha önce LPi gibi benzer sistemler de piyasaya girmeye çalışmıştı ama girememişlerdi tekleme problemleri yüzünden sanırım bu donma yüzünden tekliyorlardı (sadece tahmin) Montaj fotolarını bekliyorum sistemi çok merak ettim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar;

Aranıza yeni katılıyorum. Yaklaşık 1 yıldır Mazda 3 2011 1.6 Impressive Otomatik kullanıcısıyım. Hafta sonu bende lpg taktırdım. Erdeniz Otogaz Ankarada 1 günde taktılar. Sadece aracı sabah 10:30 gibi bıraktım. Gece 23:00'da teslim aldım. Taktırdığım sistem Vialle LiquidSi. Bu sistem lpfi'den sonra çıkan daha ekonomik sıvı sistem. Tüm mpi motorlara uygulanıyor. Montaj resimlerini daha sonra eklerim. Ama görünürde bir şey yok :)

Aracımda en ufak bir performans kaybı olmadı. Hesaplamayı ne kadar doğru yaptım bilmiyorum ama yaklaşık %43-47 arası bir tasarruf sağladı şehirler arasında.

daha detaylı hesaplamayı ilerleyen günlerde sizlerle paylaşırım.

Bu sistemi subap sorunu yaşamamak için taktırdım. Bir de bakım ve benzeri dertleri yok. Yaz-kış ayarı yokmuş. İlk izlenimlerim çok olumlu ama uzun vade kullanımındaki memnuniyetini gelecek günler gösterir.

merhaba, 

1 sene olmus, hala tavsiye ediyor musunuz? kac km yaptiniz? subaplar hala saglam mi:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...