Jump to content

2015 Yılı Binek Otomobil Satış Rakamları


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Beylerr. Mazda Ekim ayı satışı 190 araç :-

 

Anlaşılan CX-3 Mazda'ya pek bişey katamadı ne dersiniz?

Toplamda 1308 olmuş. Hedef 2500 idi bu sene, anlaşılan tutmayacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX-3 le ciddi bir ivme yakalayabilirdi ama gene tedarikte yavaş kaldı. Yeterince tanıtamadı aracını. Ayrıca da türkiye piyasasının en yüksek dönemine denk geldi fiyatlar da haliyle biraz yüksek kaçtı. B crossover bir araca 100bin TL fazla geliyor ilk bakışta.

Ama Mazda3 1.5 dizel acilen gelmeli. Ülkemizde istisnasız herkesin beğendiği, dibinin düştüğü bir araca dizel+otm gelirse ancak Mazda hedefleri tutturabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda CX-3 le ciddi bir ivme yakalayabilirdi ama gene tedarikte yavaş kaldı. Yeterince tanıtamadı aracını. Ayrıca da türkiye piyasasının en yüksek dönemine denk geldi fiyatlar da haliyle biraz yüksek kaçtı. B crossover bir araca 100bin TL fazla geliyor ilk bakışta.

Ama Mazda3 1.5 dizel acilen gelmeli. Ülkemizde istisnasız herkesin beğendiği, dibinin düştüğü bir araca dizel+otm gelirse ancak Mazda hedefleri tutturabilir.

Bu fiyat politikası ile çok zor olacağını düşünüyorum .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beylerr. Mazda Ekim ayı satışı 190 araç :-

 

Anlaşılan CX-3 Mazda'ya pek bişey katamadı ne dersiniz?

CX-3 için hepimiz ümitliydik , Barselonada ilk tanıtıldığında 200 kişinin kuyrukta olduğu, toplam satış hedefinin de 2700 olduğu söylenmişti...

http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/21411-makale-yeni-mazda-cx-3-avrupa-basin-tanitimi-barselona-ikinci-gun/

Ancak işler umduğumuz gibi gitmedi , bunu hem otomobillerin pahalılaşmasıyla bağlayabiliriz hemde Mazda'nın bazı hatalarına. CX-3 gibi araçların bayanların ağırlıklı olarak kullanmak isteyeceğinden yola çıkarsak:

-Reklam pazarlama : Otomobile sevgi bağlılık uyandıracak bir reklam göremedik. Daha ziyade aslan kaplan hayvanlar alemi, meydan okuma falan... VW, Fiat, Renault, Toyota hep duygusal temalardan yürüyor ve oldukça beğeni topluyorlar, bizim tema  CX-3 ü almayı tercih edecek bayanların genelinin ilgisini çeken bir tema değil.

-Ön konsol üzerindeki sabit bilgi ekranı.. Bence ekranın ortada öylece sabit durarak yer kaplaması tasarımdaki akıcılığı bozması ve görüşü kapaması  ve neticede iç mekan için darlık hissi uyandırması fatal bir hata.. İç mekan ve konfor bizi tatmin ederse araçdan uzun vadeli keyif alıyoruz ve bunun satışlara yansıması olumlu yönde oluyor ancak dar sıkışık bir iç mekan genelin istediği bir şey değil .

Konsola entegre ekranlı CX-5 e baktığımızda herşey yolunda görünüyor, geniş bir iç mekan, üst düzey konfor  neticede sınıfında birincilikleri var... Keşke aynı yolda ilerlenmiş olsaydı...

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekim ayına kadar olan satış rakamları şimdi yayınlandı.

 

CX3 - 393

3 Sedan 549

3 Hatchback 189

CX5 - 135

6 - 40 adet satmış.

Haberin tam metni aşağıdaki gibidir.

 

Bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3.48 daralan ülkemiz otomobil ve hafif ticari araç pazarı Ekim 2015’te 64.255 adetlik satış rakamına ulaştı. Bu rakamın 47.954 adedi otomobil, 16.301 adedi ise hafif ticari araç olarak gerçekleşti. Otomobil pazarı bir önceki yıla göre yüzde 5.63 daralırken, hafif ticari araç pazarı yüzde 3.44 büyüdü. Ekim ayında satışları ile segmentlerinde dikkat çeken modeller ise 1.6 dizel otomatik seçeneğine kavuşan Opel Insignia, yeni Hyundai Tucson, yeni kasa Skoda Superb, Renault Kadjar, Honda CR-V, Mercedes GLC, Volvo XC90 ve Mazda CX-3 oldu. Fiat'ın yeni modeli Egea ise 217 adetlik satış rakamı ile beklentilerden oldukça uzak bir görüntü çizdi.

 

 

Adsiz.jpg

cothcu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru Forester  3 kat fark atmış CX-5 e.. Nissan Juke un 5 de biri kadar satamamış CX-3... Az satsın benim olsun diyen arkadaşlar şunlarada bir bakabilirler :

1 er satış adediyle en exclusive araçlar:

Skoda Citigo

Toyota Prius

Kia Optima

Bentley Mulsanne

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru Forester  3 kat fark atmış CX-5 e.. Nissan Juke un 5 de biri kadar satamamış CX-3... Az satsın benim olsun diyen arkadaşlar şunlarada bir bakabilirler :

1 er satış adediyle en exclusive araçlar:

Skoda Citigo

Toyota Prius

Kia Optima

Bentley Mulsanne

 

Saymış olduğun diğer az bulunan modellerden. Kia Optima ilginçtir ama acayip hoşuma gidiyor @emregc :fiuw::fiuw:

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anahtar yukarıda aslında. Dizel otomatik getiren malı götürüyor. Mazda 3 Dizel otomatik pahalı gelse bile çok satacak görünüyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

CX-3 ün hakkını veremediler, bu arabayı bayanlara sevdireceklerdi, Juke vb. alanların yarısına satarlardı...

Sağlam bir bayan karakterin altına vermek lazım bu aracı dizilerde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç kimse kusura bakmasın bunun adı resmen REZİLLİKTİR!!!! Kimse savunma filan yapmasın mazda TR adına!!!!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda rakamlari dusuk gorunuyor gercekten. Yalniz biz burada satislar dusuk, dogru durust tanitim yapmiyorlar derken, Mazda Japonya tam tersi sekilde Turkiye performansindan cok memnun olabilir.  Belki Japonya’nin Turkiye pazarindan beklentisi zaten bu kadar. Yani Turkiye’de hedefledikleri satislari tutturmus veya gecmis bile olabilirler. Turkiye pazari icin daha iddiali satis rakamlari hedeflemeleri gerekir denebilir elbette. Ama bu tip kararlar ana sirkete bagli biraz. Yani Mazda Turkiye dese ki “Bana simdikinin 2 kati arac gonder hepsini satarim” bu araclari temin edeceginin garantisi yok. Benim bildigim Mazda fabrikalari tam kapasiteye yakin calisiyor. Yani urettigini satiyorlar tum dunyada. Bu durumda araclari gonderirken en karli ve stratejik acidan en onemli pazarlara daha fazla arac gondermesi normal.  
 
Ilginctir Subaru forumlarinda TR distributoru Bayraktar surekli elestirilir (ki ben de katiliyorum buna). Mazda icin durum biraz farkli. Yani Mazda burada distributor vasitasiyla degil tamamen kendisine bagli sirket ile faaliyet gosteriyor. O nedenle satis, pazarlama ve fiyat politikasi konularinda karar yetkileri kisitli olabilir. Acaba Mazda Turkiye’nin Butce / Gerceklesen satis rakamlari nasil ona bakmak lazim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sadece bir aylik satislar degil yillik performans onemli. Ona bakarsan bir Temmuz - Eylul donemi cok iyi gecti. Bir onceki senenin ayni donemine gore %111 artti Turkiye satislari. Asiri basarili ya da basarisiz donemlerden ziyade ortalamaya bakmak lazim. 
 
Pek cok markanin Ekim satislari dusmus ama Mazda 3 Ekim satislari bir garip gercekten. 6 tane sedan 2 tane HB, toplam 8 arac :) Eger bu rakamlarda bir yanlislik yoksa o 8 kisiyi bulup plaket vermek lazim :)
 
 
 

Mazda remained one of Europe’s fastest-growing carmakers in the third quarter, increasing unit sales by 29% year-on-year and extending its growth streak to 12 consecutive quarters. The Japanese brand sold just under 60,000 vehicles between July and September, easily outpacing an overall market that was up by 10.6% during the period and raising its market share to 1.7%.

In doing so, Mazda posted double-digit gains in at least 15 national markets and net growth in virtually every country. Leading the way were the Netherlands, where Mazda sales more than doubled over the previous year (+121%), Turkey (+111%), Portugal (+68%), Slovenia (+68%) and France (+62%), while Italy, Spain, Sweden and Switzerland reported around 50% increases. Sales in Mazda’s two largest markets, meanwhile, were up 27% (UK) and 17% (Germany)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda rakamlari dusuk gorunuyor gercekten. Yalniz biz burada satislar dusuk, dogru durust tanitim yapmiyorlar derken, Mazda Japonya tam tersi sekilde Turkiye performansindan cok memnun olabilir.  Belki Japonya’nin Turkiye pazarindan beklentisi zaten bu kadar. Yani Turkiye’de hedefledikleri satislari tutturmus veya gecmis bile olabilirler. Turkiye pazari icin daha iddiali satis rakamlari hedeflemeleri gerekir denebilir elbette. Ama bu tip kararlar ana sirkete bagli biraz. Yani Mazda Turkiye dese ki “Bana simdikinin 2 kati arac gonder hepsini satarim” bu araclari temin edeceginin garantisi yok. Benim bildigim Mazda fabrikalari tam kapasiteye yakin calisiyor. Yani urettigini satiyorlar tum dunyada. Bu durumda araclari gonderirken en karli ve stratejik acidan en onemli pazarlara daha fazla arac gondermesi normal.  
 
Ilginctir Subaru forumlarinda TR distributoru Bayraktar surekli elestirilir (ki ben de katiliyorum buna). Mazda icin durum biraz farkli. Yani Mazda burada distributor vasitasiyla degil tamamen kendisine bagli sirket ile faaliyet gosteriyor. O nedenle satis, pazarlama ve fiyat politikasi konularinda karar yetkileri kisitli olabilir. Acaba Mazda Turkiye’nin Butce / Gerceklesen satis rakamlari nasil ona bakmak lazim.

Bu yıl ki hedef toplam 2700 adet satmak,bayilerde yığınla araç duruyor inş satarlar..Malesef  yeni tasarım tutmamış görünüyor çünkü marka imajı tutmadı, VW batırınca hemen başladı aşk hikayesi reklamlara, markayı tekrardan sevdirmeye çalışıyor, Mazda nın da bu meydan okuma, isyan modundan çıkıp , markayı sevdirmek üzerine daha farklı çalışması gerekli....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi ekim ayında 190 araç satıldı. Toplam bayi sayısı 28.  O zaman bir bayi 7 araca yakın bir satış elde etti.

2015 0cak-ekim arası 1306 araç satılmış ve bayi başına yaklaşık 47 araç düşüyor. 

Bu satış adetlerine göre bayilerin birçoğu zarar ediyor bence. Araç başına 5.000 TL kazansalar 10 ayda 235 ayda 23,5 bin TL kar ediyorlar diyelim. Showroom kirası aylık 10 bin den aşağı olan yoktur. En az 3 personel vardır.

23500-10000-(2000*3) =7500 kalır. Daha buna elektrik doğalgaz iletişim vergi. ...ok püsür eklenmemiş hali.

Belki de çok karamsar oldu ama sanırım Mazda'nın niyeti zaten. Biz buralarda hangi türküleri çağırırsak çağıralım kazanan yabancı sermaye yani Japonya. Türkiye değil.

2014 yılı Skoda satışlarında dünya genelinde Türkiye en çok ivmelenen ilk 3 ülke arasında yer almıştı. Bu sebeple Türkiye'yi öncelikli grup olan 1. Grup ülkeler klasmanına taşımıştı Skoda. 

Mazda'da yukarıdaki %111  lik artışı görüp , demekki oluyor demesi lazım. Der mi sence diye sorarsanız. Demez arkadaş. Demez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      2014'ün ilk ayında Mazda 30 adetlik satışa imza attı.

      http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/814/Ocak%202014%20RS.pdf





      ÖTV ve döviz kurlarındaki artış otomotiv sektörünü vurdu. Ocak ayında hafif sendeleyen sektörün 2013 modellerin stoklarda tükenmesinin ardından asıl büyük düşüşü göstermesi bekleniyor. İşte ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) açıkladığı rakamlara göre oluşturduğumuz 2014 yılı Ocak ayının Türkiye’de segment segment en çok satan araçları. YAZI: TULU DARICAN

      Geçtiğimiz yılın sonunda tanıtılan Hyundai i10 A segmentini bu yıl da şekillendirecek. 295 adet satan modeli 12 adetlik satışla Skoda Citigo izliyor.
      B segmentinde Ocak ayında Renault hakimiyetini görüyoruz. Symbol, 1.403 adetlik satışla ayı birinci sırada tamamlarken, Clio onu 754 adetlik satışla izliyor.
      C segmentine geçtiğimizde listemizin en tepesinde 1.801 adet satan Renault Fluence’i görüyoruz. İkincilik ise 1.022 adetlik satışla VW Jetta’nın.
      D segmenti ise Ocak ayında büyük bir sürprize imza atmış. 266 adetlik satışa Skoda SuperB ayı birinci kapamış. İkinci sıradaysa 171 adetlik satışla VW CC bulunuyor.
      E segmentine geçtiğimizde BMW 5 Serisi’ni listemizin en tepesinde görüyoruz. Modelin Ocak ayındaki satışı 198 adet.
      F segmentinde yenilenen Mercedes S Serisi, Ocak ayında 14 adetlik satışa ulaşarak ayı lider tamamladı. Onu 11 adetlik satışla Porsche Panamera izliyor.
      Kompakt SUV segmentinde 532 adet satan Dacia Duster birinci konumda bulunuyor. Yenilenme aşamasında olan Nissan Qashqai bu ay ilk beşte yer alamazken, 1.6 litre benzinli otomatik seçeneğinin de desteği ile Hyunda ix35 ikinci sıraya yerleşmiş.
      Kompakt MPV segmentinde Dacia Lodgy bu yıl da liderliği kimselere kaptıracak gibi görünmüyor. 302 adet satan modeli, 108 adetlik satışla Ford C-MAX takip ediyor.
      LCV (Hafif ticari araç) sınıfında Ocak ayının lideri Fiat Doblo... 987 adet satan Doblo’yu, 932 adetlik satışla Fiorino izliyor.

      A Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Hyundai i10 295 295
      2 Skoda Citigo 12 12
      3 Fiat 500 10 10
      4 Fiat Panda 7 7
      5 Kia Picanto 7 7


      B Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Renault Symbol 1.403 1.403
      2 Renault Clio 754 754
      3 VW Polo 719 719
      4 Hyundai i20 690 690
      5 Citroen C-Elysee 418 418
      6 Opel Corsa 412 412
      7 Ford Fiesta 395 395
      8 Dacia Sandero 309 309
      9 Fiat Punto 259 259
      10 Peugeot 301 196 196


      C Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Renault Fluence 1.801 1.801
      2 VW Jetta 1.022 1.022
      3 Fiat Linea 990 990
      4 VW Golf 957 957
      5 Toyota Corolla 831 831
      6 Opel Astra HB 705 705
      7 Ford Focus Sedan 649 649
      8 Opel Astra Sedan 424 424
      9 Honda Civic 403 403
      10 Hyundai Accent Blue 354 354


      D Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Skoda SuperB 266 266
      2 VW CC 171 171
      3 Volvo S60 155 155
      4 Mercedes C Serisi 93 93
      5 Renault Latitude 81 81


      E Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 BMW 5 Serisi 198 198
      2 Mercedes E Serisi 163 163
      3 Audi A6 32 32
      4 Volvo S80 27 27


      F Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Mercedes S Serisi 14 14
      2 Porsche Panamera 11 11
      3 Audi A8 3 3
      4 BMW 7 Serisi 2 2


      Kompakt SUV
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Dacia Duster 532 532
      2 Hyundai ix35 316 316
      3 VW Tiguan 280 280
      4 Kia Sportage 260 260
      5 Renault Captur 190 190


      Kompakt MPV
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Dacia Lodgy 302 302
      2 Ford C-MAX 108 108
      3 Citroen C4 Picasso 56 56
      4 Mercedes B Serisi 38 38
      5 Renault Scenic 21 21


      LCV Sınıfı
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Fiat Doblo 987 987
      2 Fiat Fiorino 932 932
      3 Ford Connect 772 772
      4 Dacia Dokker 510 510
      5 VW Caddy 505 505
      6 VW Transporter 279 279
      7 Citroen Berlingo 218 218
      8 Renault Kangoo 122 122
      9 Mercedes Citan 69 69
      10 Peugeot Partner Tepee 64 64


      Pick-Up
      Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
      1 Mitsubishi L200 229 229
      2 Isuzu D-MAX 228 228
      3 Toyota Hilux 139 139
      4 VW Amarok 117 117
      5 Nissan Navara 9 9
       

×
×
  • Yeni Oluştur...