Jump to content

Yakıt Tasarrufu Ve Performans Artışı


Dexter
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Resimdekilere benzer ama kullanımı tamamen farklı. Bu resimdekiler normal DC motorla yapılmış tamamen pazarlama amaçı ürünler. Benim çinden getirttiğim parçalar brushless motor esc ve duct fan. ben sadece kendi yazdığım yazılım ve PIC ile dışarıdan ESC yi sürüyorum. Brushless motorlar çok değişik cihazlar. Başparmağım kadar motor 22A 12V elektrik çekiyor %94 olarak idda edilen bir verimliliği var. Çinlilere güven olmaz sen buna %90 de. bu şekilde hesaplandığında 263w kayıplarla 237.6w bir gücü var. Bunu tamamen hava akımı olarak alamasak da alabildiğimiz kadarını alıp manifolda basacağız. Burada resimdeki motorları LPG mikserinin altına koyamazsınız hepsi havayı hava girişinden basmak üzere tasarlanmış. Çünkü normal fırçalı motorun çalışması esnasında fırçaların bobine değdiği yerde kıvılcım çıkar. Bu mikserden çıkan hava yakıt karışımını patlatır. Brushless motorda fırça olmadığı için böyle bir sıkıntı yok.

Ben bu pervaneyi akü gibi sağlam bir kaynaktan besleyip tam güç çalıştırdığım zaman yanımdakiler korkup kaçıyor elimle fanı zor tutuyorum. Burada bilmediğim tek şey manifold gibi kapalı bir ortamdaki tepkisi. Yeni çalışmaya başladığım şirkette bunun için test olanakları var biraz ısınayım bakacağım nedir ne değildir fan yapısında değişiklik gerekir mi? (Bence kesin gerekecek :D ) Vs Vs. 

iyi forumlar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resimdekilere benzer ama kullanımı tamamen farklı. Bu resimdekiler normal DC motorla yapılmış tamamen pazarlama amaçı ürünler. Benim çinden getirttiğim parçalar brushless motor esc ve duct fan. ben sadece kendi yazdığım yazılım ve PIC ile dışarıdan ESC yi sürüyorum. Brushless motorlar çok değişik cihazlar. Başparmağım kadar motor 22A 12V elektrik çekiyor %94 olarak idda edilen bir verimliliği var. Çinlilere güven olmaz sen buna %90 de. bu şekilde hesaplandığında 263w kayıplarla 237.6w bir gücü var. Bunu tamamen hava akımı olarak alamasak da alabildiğimiz kadarını alıp manifolda basacağız. Burada resimdeki motorları LPG mikserinin altına koyamazsınız hepsi havayı hava girişinden basmak üzere tasarlanmış. Çünkü normal fırçalı motorun çalışması esnasında fırçaların bobine değdiği yerde kıvılcım çıkar. Bu mikserden çıkan hava yakıt karışımını patlatır. Brushless motorda fırça olmadığı için böyle bir sıkıntı yok.

Ben bu pervaneyi akü gibi sağlam bir kaynaktan besleyip tam güç çalıştırdığım zaman yanımdakiler korkup kaçıyor elimle fanı zor tutuyorum. Burada bilmediğim tek şey manifold gibi kapalı bir ortamdaki tepkisi. Yeni çalışmaya başladığım şirkette bunun için test olanakları var biraz ısınayım bakacağım nedir ne değildir fan yapısında değişiklik gerekir mi? (Bence kesin gerekecek :D ) Vs Vs. 

iyi forumlar...

 

o zaman bu mantıkla zengin karışımı arttırmak maksat. karbüratör e iyi bir ayarla yakıtın fazla gelmesi ve bu brushless motorlarla yapılacak supercharger lada fazla hava girişi sağladığında iş çözülmüş olmaz mı oldukça basit ve net sadece motorun normalde yaptıgının mikratını arttırmak olay.

ama dediğin supercharger ve dediğim dereceli egzantirikle birleştirip karbüratörlü bir araçta yazılım vs gerektirmeden ayarla işi bitirip güzel sonuçlar almak mümkün ve kolay o zaman. denemek lazım =)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG nin ne zararı var ki? LPG benim çok sevdiğim bir yakıt türüdür ve bence bizim araçlarımıza çok garip bir şekilde daha uygun. Bir kere hiç atık bırakmıyıor. dezavantajı da yüksek yanma sıcaklığı. Bu bizim araçlarımız için sorun değil çünkü zaten araçlarımızın blokları turbo için üretilmiş (Bkz. wikipedia mazda FET engine) töleransları bizim kullandığımız sıkıştırma oranında çok yüksek. LPG yeni araçlar için sıkıntı çünkü motronik ateşleme sistemi avansı benzin avansına göre çok hassas ayarlanmış LPG benzine göre düşük devirde çok yüksek devirde az avans ister. elektronik ateşleme sisteminde bunu ayarlayamazsınız (ayarlamak için universal ECU gerekir megasquirt gibi) bizim araçlarda öyle bir sıkıntı yok. distrubitörü 5derece açarım avans LPG avansına göre olur yüksek devirlerde zaten elektronik ateşleme gibi yüksek avans vermiyor sıkıntı ortadan kalkıyor. yani eksiklik burada avantaja dönüşüyor. bir de yeni araçların blok ve subapları aluminyum magnezyım alaşımlı maddelerden yapılıyor toplam ağırlığı azaltıp ısınmayı daha erkene çekip yakıt tasarrufu sağlanması için. LPG yüksek çalışma sıcaklıklarında bu magnezyum alaşım subapları eritiyor pistonların ve yatakların daha erken aşınmasına sebep oluyor. Üreticiler magnezyum alaşımın negatif etkilerini azaltmak için piston yüzeyini sertleştirme işlemine tabi tutarlar o yüzden yeni araçlarda rektefe düzen vermez vs. LPG bunun da düşmanı. segman ve piston yüzeyi erken aşınır vs vs uzar gider. 

LPG candır :D


o zaman bu mantıkla zengin karışımı arttırmak maksat. karbüratör e iyi bir ayarla yakıtın fazla gelmesi ve bu brushless motorlarla yapılacak supercharger lada fazla hava girişi sağladığında iş çözülmüş olmaz mı oldukça basit ve net sadece motorun normalde yaptıgının mikratını arttırmak olay.

ama dediğin supercharger ve dediğim dereceli egzantirikle birleştirip karbüratörlü bir araçta yazılım vs gerektirmeden ayarla işi bitirip güzel sonuçlar almak mümkün ve kolay o zaman. denemek lazım =)

Amaç zengin karışım değil daha fazla hava yakıt karışımının motora girmesi. Turbo mantığı ama çok daha basit. Bunun bir avantajı da elektrikli olduğu için istendiği zaman kapatılabilmesi. Benim aklımda karburatörü iptal etmek var çünkü aracı zaten LPG de kullandığım için karburatörün boğazındaki darlığın negatif etkisini ortadan kaldırmak istiyorum. Bu anlattığım olayı sadece manifoldu değiştirip/modifiye edip karburatörün de altına uygulayabilirsin ayara falan da lüzum yok karburatör zaten emişe göre çalıştığı için zaten halihazırda ayarlı olan karburatör fazla emildiği zaman da gerekeni yapacaktır. Burada tek engel fan yapısı. Denemek lazım :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fikir harika hocam lpg de bu işi yapacaksınız tek care blos mikser ve büyük regülatör beslemesi için gerisi olur diye düşünüyorum , ayrica bizim karburator vakumla çalışıyor motor vakum yapicak ki açılsın siz üstten hava yakit yollasiniz dahil motor ikinci bogazdan nasil cekicek ? Bunun icin 32/36 yada 38 hatta 40 lik karburator kullanmaniz gerekicek.bence 0.3 bar da minik bir turbo takilip ikinci boğaz unsurlari buyutulerek benzini, blos mikser ile lpg sistemini faal olarak kullanılir diye düşünüyorum [emoji4]

Yüksek ateşleme, büyük karburator , dereceli egz, egsoz ve emme manifold iyileştirmeleri yapılınca bence bayagi bayağı fena gider diye düşünüyorum [emoji1] [emoji106]

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fikir harika hocam lpg de bu işi yapacaksınız tek care blos mikser ve büyük regülatör beslemesi için gerisi olur diye düşünüyorum , ayrica bizim karburator vakumla çalışıyor motor vakum yapicak ki açılsın siz üstten hava yakit yollasiniz dahil motor ikinci bogazdan nasil cekicek ? Bunun icin 32/36 yada 38 hatta 40 lik karburator kullanmaniz gerekicek.bence 0.3 bar da minik bir turbo takilip ikinci boğaz unsurlari buyutulerek benzini, blos mikser ile lpg sistemini faal olarak kullanılir diye düşünüyorum [emoji4]

Yüksek ateşleme, büyük karburator , dereceli egz, egsoz ve emme manifold iyileştirmeleri yapılınca bence bayagi bayağı fena gider diye düşünüyorum [emoji1] [emoji106]

Oğuzhan ALTUĞ

 

Oğuzhan Blos mikser güzel de karburatörün daralması ortadan kalkınca gerek kalmayacak. Negatif basınç doğrudan miksere gelecek. Tabi blos la daha da iyi olabilir. Ağzımızdaki cevizi kıramıyoruz kaç senedir. Ben o devreyi düzüp programını yazalı 1buçuk sene olmuş. Arabanın arkasında benimle önce Türkiye şimdi de İstanbul'u turluyor :D

Sadece son paragrafta söylediklerinle araç 140 bg falan olur sanırım. Dünyada atmosferikte litre başına rekor 126küsür beygir. Bak bu atmosferikte dikkatini çekerim bu işin sonu yok. (s2000 japonya versiyonu 2.0 dohc atmosferik 8300devirde 247bg şaka gibi) .Yeni bir şeyler yapmak lazım. Yeni ama rasyonel fikirler lazım. Biz bu konuda çok gerideyiz çünkü yan sanayimiz çok gelişmiş olmasına rağmen otomotiv sektörü teknoloji olarak dış kaynaklara dünya genelinde genellikle japon ve alman dayıların eline bakıyor.Sitede bir makale vardı skyactive ile ilgili. İzlemeni öneririm mükemmel sistem geliştirmiş adamlar. Çok ilham verici. Çok ciddi çalışma ar-ge süreçleri var bu işlerin. Öyle bir şey yapmak düşünmek lazım ki yararı olmasa bile sektöre yön vermeli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amaaaan arabayı baştan yaratmak bunlar =)) bırakın ilk aşık olduğunuz gibi binin onu değiştirmeye çalışmayın sevginizi onunla paylaşın oda sizi taşısın.. sevgililer gününde gidip ona full depo bir benzin hediye edin zaten gerisini halleder =) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim karburator vakumla çalışıyor motor vakum yapicak ki açılsın siz üstten hava yakit yollasiniz dahil motor ikinci bogazdan nasil cekicek ?

Burada asıl teori zaten bunun üzerine kurulmuş. Olay turbo gibi ısı üretmeden (intercooler a gerek kalmıyor) dar bir alana kompakt bir cihazı (karburatör veya mikser altına uygulama şansı tanıyor) yerleştirip, düğmeyle kontrol ederek (çalıştığı zamanki yakıt artışı kontrol altında , isteğe bağlı) aracı güçlendirmek. Daha nasıl özetlerim ki :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burada asıl teori zaten bunun üzerine kurulmuş. Olay turbo gibi ısı üretmeden (intercooler a gerek kalmıyor) dar bir alana kompakt bir cihazı (karburatör veya mikser altına uygulama şansı tanıyor) yerleştirip, düğmeyle kontrol ederek (çalıştığı zamanki yakıt artışı kontrol altında , isteğe bağlı) aracı güçlendirmek. Daha nasıl özetlerim ki :D

Abi mevzuyu şimdi anladim ama açıkçası ben bu işe yeltenmem[emoji4] turbo yada atmosferik devam

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burada elektikle turbo salyangozunu çevirerek 4-5 psi basınç alabilen bir dayı var: (yaklaşık 0.3 bar)

https://www.youtube.com/channel/UCTieGIWkTV5bbkzDOvMnc0A

Tabiki bu da manifolda direk bağı çünkü araç enjeksiyonlu. 30-35Hp den bahsediyor :blink:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

burada elektikle turbo salyangozunu çevirerek 4-5 psi basınç alabilen bir dayı var: (yaklaşık 0.3 bar)

https://www.youtube.com/channel/UCTieGIWkTV5bbkzDOvMnc0A

Tabiki bu da manifolda direk bağı çünkü araç enjeksiyonlu. 30-35Hp den bahsediyor :blink:

Aslında normal ss uygulamaları okyanus ötesinde karburatorle bayagi kullanılıyor bu mevzuda güzel ama birinin cesaret edip denemesi lazim Fâtih abi ben kiyamam 626'ma [emoji4]

Oğuzhan ALTUĞ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kıyarım da vakit yok bir gün sıfır araba alırsam belki. Bir gün söker bir gün ölçer bir gün yaptırır bir gün takarım zamana yayarım yani ama şimdi araba bana lazım. Kıyacak da bir şey yok 0.3 bar hiçbir şey yapmaz bizim motorlara.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...