Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Otomatik Şanzıman Sorunu


ulaş
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

çok şukur bişey yokmuş yag ve suzgec degişiyor ayrıca 100 bin bakımı yapılıyor

şanzuman yagı süzgeci

motor kulagı

motor 2 kayış

motor yag filtresi yag eklenecek

hava filtresi

motorda gene bi bilyeden bahsedildi o degişiyo

bunlar 1600 tl

bostancı ikiler mazda pahalımı uygunmu bilemedim ilk mazdam ilk 100 bin bakımım.daha önce modelli araçlar kullandım.sizler daha iyi bilirsiniz.

birde 2004 mazda 3 e 2007 mazda 3 lerin kaput keçeleri uyuyormuş bunla alakalı bilgisi olan varmı ilk çalışmada filan aşırı ses çıkıyo biraz sesini kısmak lazım çıkma yan sanayi bulabilecegim bi yer varmı

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, serferad :

çok şukur bişey yokmuş yag ve suzgec degişiyor ayrıca 100 bin bakımı yapılıyor

şanzuman yagı süzgeci

motor kulagı

motor 2 kayış

motor yag filtresi yag eklenecek

hava filtresi

motorda gene bi bilyeden bahsedildi o degişiyo

bunlar 1600 tl

bostancı ikiler mazda pahalımı uygunmu bilemedim ilk mazdam ilk 100 bin bakımım.daha önce modelli araçlar kullandım.sizler daha iyi bilirsiniz.

birde 2004 mazda 3 e 2007 mazda 3 lerin kaput keçeleri uyuyormuş bunla alakalı bilgisi olan varmı ilk çalışmada filan aşırı ses çıkıyo biraz sesini kısmak lazım çıkma yan sanayi bulabilecegim bi yer varmı

 

Biraz fazla ama, 100bin km. bakımı böyle. Bir defa vereceksiniz zaten. Serviste yapılsın içiniz rahat eder, sonrakilerde özel ustaya gidersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, serferad :

bu zaten özelde yapıldı bostancı ikilerde birde kilit taşlı yolda sol önden lokurtu geliyor amortisordenmidir

Amortisör takozlarınıza baktırınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

arkadaşlar selam

arabamın 140 dan daha fazla gitmemesinin sebebini öğrendim ve yaptırdım. gaz takan arkadaş "sağ olsun" manifoldu delerken gaz girişi için alt kelebeklerin tam oradan delmiş ve alt kelebeklerin açılmamasını sağlamış. dolayısıyla araba hava almadığından sanki arkadan arabayı çekiyorlar gibi gitmesini engellemiş. siz siz olun yeteneksiz ve işi bilmeyen lpg ustalarına gitmeyin. bu adamlar romano lpg takıyorlar ve istanbulda bilinen bir yer tozkoparandaki koskanın karşısındaki servis. bana iki yıl ızdırap çektirdiler. allaha havale ediyorum, bildiği gibi yapsın...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ulaş :

arkadaşlar selam

arabamın 140 dan daha fazla gitmemesinin sebebini öğrendim ve yaptırdım. gaz takan arkadaş "sağ olsun" manifoldu delerken gaz girişi için alt kelebeklerin tam oradan delmiş ve alt kelebeklerin açılmamasını sağlamış. dolayısıyla araba hava almadığından sanki arkadan arabayı çekiyorlar gibi gitmesini engellemiş. siz siz olun yeteneksiz ve işi bilmeyen lpg ustalarına gitmeyin. bu adamlar romano lpg takıyorlar ve istanbulda bilinen bir yer tozkoparandaki koskanın karşısındaki servis. bana iki yıl ızdırap çektirdiler. allaha havale ediyorum, bildiği gibi yapsın...

 

çok geçmiş olsun, LPG'de işçilikle ilgili sıkıntı çekenlerin sayısı oldukça fazla. siz başka bir yerde mi hallettiniz sorununuzu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
  • 11 ay sonra ...

Bende bir şey soracağım arkadaşlar

Bende 2009 mazda3 otomatik hb araç var.Araba 143 binde. 10-15 gündür şöyle bir sıkıntı var

Rampada yada ani hızlanmalarda normalde vites düşürüp atağa kalkardı araba, şimdi bu hareketi yapmıyor

Gaz pedalına basıyorum,  araçta devir ibresi oynuyor ama araç ibreye göre tepki vermiyor,  sanki aracı biri birkaç saniye tutup sonra bırakıyor. Sorun ne olabilir acaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3'ün şanzumanı kolay kolay bozulmaz. 4 ileri tork konvertörlü sanzuman periyodik bakımları zamanında yapılmış ise sorunsuz ve biraz da verimsizdir, özellikle ara hızlanmalarda.

Araçta LPG varsa, bu tür durumlar da ilk bakılacak şey hava-yakit karışımı & ateşleme sistemi olmalı.

Bahs ettiğiniz durum genelde sağlıksız hava yakıt karışımı durumlarında gaz kelebeginin tutarsız çalışması sonucu oluşur.

Misal, ben aracın supaplarini yeni değiştirdim. Benzinde ok gibi firliyor, sanzuman sorunsuz yağ gibi vites yükseltiyor/düşürüyor. Ama ne zaman LPG'ye gecsem, araç benzine oranla %10-15 fakir karışımla çalışıyor, gaz pedalı benzinli kullanıma oranla daha tepkisiz kalıyor, boşluk hissi oluşuyor, vites geçişlerini hissettiriyor ve araç fazla yakıyor.

Ben sorun olarak, LPG nozzlerinin herhangi birinin tikali olduğunu düşünüyorum. Nozzlelar değişecek.

Sorunu sanzimandan önce bahsettiğim şeylerde aramanizda fayda var.

Aracı 100 km benzinde kullanın ve gözlemleyin. Mümkünse sabit hız ve  en az 50 km uzun yol olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, quiteguide :

Mazda 3'ün şanzumanı kolay kolay bozulmaz. 4 ileri tork konvertörlü sanzuman periyodik bakımları zamanında yapılmış ise sorunsuz ve biraz da verimsizdir, özellikle ara hızlanmalarda.

Araçta LPG varsa, bu tür durumlar da ilk bakılacak şey hava-yakit karışımı & ateşleme sistemi olmalı.

Bahs ettiğiniz durum genelde sağlıksız hava yakıt karışımı durumlarında gaz kelebeginin tutarsız çalışması sonucu oluşur.

Misal, ben aracın supaplarini yeni değiştirdim. Benzinde ok gibi firliyor, sanzuman sorunsuz yağ gibi vites yükseltiyor/düşürüyor. Ama ne zaman LPG'ye gecsem, araç benzine oranla %10-15 fakir karışımla çalışıyor, gaz pedalı benzinli kullanıma oranla daha tepkisiz kalıyor, boşluk hissi oluşuyor, vites geçişlerini hissettiriyor ve araç fazla yakıyor.

Ben sorun olarak, LPG nozzlerinin herhangi birinin tikali olduğunu düşünüyorum. Nozzlelar değişecek.

Sorunu sanzimandan önce bahsettiğim şeylerde aramanizda fayda var.

Aracı 100 km benzinde kullanın ve gözlemleyin. Mümkünse sabit hız ve  en az 50 km uzun yol olsun.

Benzinde yaklaşık 100 km yol yaptım,  aynı sorunu yine hissettim,  bıjilere baktırdım,  sıkıntı gözükmüyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Akünün eksi tutbunu sökün arac 1 saat öyle beklesin. Tekrar takın. Klima teyp varsa diğer elektronik aksamlar kapalı olarak 15-20 dk rölanti de gaz vermeden aracı çalıştırın, camları bile indirip kaldırmayın.

Benzinde bir 50-100 km de böyle deneyin.

Bu arada LPG ne zaman takılmış, kaç km yapılmış?  

Subap kaynaklı kompresyon kaçağı da belirttiğiniz durumlara neden olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, quiteguide :

Akünün eksi tutbunu sökün arac 1 saat öyle beklesin. Tekrar takın. Klima teyp varsa diğer elektronik aksamlar kapalı olarak 15-20 dk rölanti de gaz vermeden aracı çalıştırın, camları bile indirip kaldırmayın.

Benzinde bir 50-100 km de böyle deneyin.

Bu arada LPG ne zaman takılmış, kaç km yapılmış?  

Subap kaynaklı kompresyon kaçağı da belirttiğiniz durumlara neden olabilir.

Lpg 3 yıl ve 25 bin km önce takılmış,  akü kutup başını sökünce daha sonra benden teyp için kod ister mi yada başka bir şeyleri sıfırlarmı

Bu arada ilgine çok teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2. Nesil Mazda 3 aracimda bahs ettiğim işlemi yapınca hiç bir kod istemiyor. Camların otomatik açılıp kapanması, uzaktan kumandadan camları tamamen açma kapatma biraz zaman alıyor sadece. Araç beyni 'relearning process' dediğimiz tekrar öğrenme moduna giriyor. Bir nevi reset atıyoruz.

Sizin araçlarda nasildir, kod ister mi bilemiyorum.

25 k subap için erken gibi. 

En iyisi akü resetlemeden önce, aracı bilgisayara bağlayıp, herhangi bir hata kodu var mı yok mu bakmak gibi görünüyor. 

Şanzuman bakımları ne alemde?

Yağ & filtre hiç değişmiş mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, quiteguide :

2. Nesil Mazda 3 aracimda bahs ettiğim işlemi yapınca hiç bir kod istemiyor. Camların otomatik açılıp kapanması, uzaktan kumandadan camları tamamen açma kapatma biraz zaman alıyor sadece. Araç beyni 'relearning process' dediğimiz tekrar öğrenme moduna giriyor. Bir nevi reset atıyoruz.

Sizin araçlarda nasildir, kod ister mi bilemiyorum.

25 k subap için erken gibi. 

En iyisi akü resetlemeden önce, aracı bilgisayara bağlayıp, herhangi bir hata kodu var mı yok mu bakmak gibi görünüyor. 

Şanzuman bakımları ne alemde?

Yağ & filtre hiç değişmiş mi?

Şanzıman yağı,  motor yağı,  filtreler 7 bin km önce değişmiş

Motor arıza ışığı yanmıyorsa bilgisayara başlayınca hata çıkarmı ki

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor arıza ışığı yanmaması, herşeyin 4*4luk olduğunu göstermez. Aracın tolere edebildigi/edemediği durumlar olur. 

Bir örnek, araç fakir/zengin çalışıyordur. Stft-ltft ne zaman %25'in altına düştü/üzerine çıktı o zaman motor arıza lambasini yakar. Ama daha öncesinde log dediğimiz kısma çoktan hata kodunu (p0171-p0171) göndermiştir, uygun ekipmanla/yazılımla araca bağlanmadan bunu göremezsiniz. 

Sanzuman yağı/sıvısı değişti demişsiniz.

Hangi marka yağ konuldu? Kac lt değişti? İlk defa mi değişim yapıldı? Filtre de değişti mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, quiteguide :

Motor arıza ışığı yanmaması, herşeyin 4*4luk olduğunu göstermez. Aracın tolere edebildigi/edemediği durumlar olur. 

Bir örnek, araç fakir/zengin çalışıyordur. Stft-ltft ne zaman %25'in altına düştü/üzerine çıktı o zaman motor arıza lambasini yakar. Ama daha öncesinde log dediğimiz kısma çoktan hata kodunu (p0171-p0171) göndermiştir, uygun ekipmanla/yazılımla araca bağlanmadan bunu göremezsiniz. 

Sanzuman yağı/sıvısı değişti demişsiniz.

Hangi marka yağ konuldu? Kac lt değişti? İlk defa mi değişim yapıldı? Filtre de değişti mi?

Aracı aldığım kişi değiştiğini söyledi,  tam bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...