Jump to content

91 Mazda 626 Motor Yağ Yakma Sorunu


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mürsel hocam mikser neden tasın içinde kullanılmış borunun geçtiği deliklerden hava alması lpg de stop etmeye sebep olabilir ? benim vede gördüğüm diğer 626 larda karbüratörle hava filtresi tası arasında bulunuyor 

qYWEdD.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o delikleri silikonla güzelce kapatmışlar hava alma durumu yok. bu zamana kadar lpgde zaten hiç stop etme teklem vb sorunla karşılaşmadım. maaşallah sıralı sistemden bile iyi diyebilirim. akşam vakit bulursam karbüratörü sökmeyi düşünüyorum.

 

Bu arada aracın son halinden bir kaç kare arkadaşamıın araca yaptığı işlemler ne işe yaradıkların bende pek bilmiyorum.

virtus 427 ve Meguiars 105 boyayı kendine getirip üstüne de prima Amigo glaze ile islaklik katıp fusso wax ile korumaya almış. :) siyah kısımları yeniden boyayacağım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mürsel hocam mikser neden tasın içinde kullanılmış borunun geçtiği deliklerden hava alması lpg de stop etmeye sebep olabilir ? benim vede gördüğüm diğer 626 larda karbüratörle hava filtresi tası arasında bulunuyor 

qYWEdD.jpg

burda niye iki borudan veriyor gazı? benim araçta sanırım miksere tek giriş mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mürsel abi aracin sıfır gibi maşallah motorda sıfırlandı kazasiz belasiz sürüsler olur insallah

Karbüratör kaç boğazsa o kadar olmali giriş diye biliyorum üzerinde bu mikser vardi araci aldiğimda ben sadece deliklerini büyüttüm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç muthiş olmuş cidden, en çok sevdiğim HB modeli hastasıyım :) Bende sedan model var ama amacım 1991 klimalı bir hb model 2.0 motorlu bir 626 almak.

 

Cidden eski araçlar ufak tefek masraflarla muthiş hale gelebiliyor. ( sonuçta kredi kartına taksitle herşey halloluyor )

 

Eski araçları böyle yenileyince keyfide başka olur tabiki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün is çıkışı bizim sokaktaki kaportaciya ugradim . Benzinde çalışmamasından filan bahsettim oda üstten karbüratörün ağzını kapatıp denedinmi filan diye sordu. Sonra ben hava filtre tasini soktum. Aracı benzine alıp marsa bastım oda karbüratörün üstünü eliyle kapattı ve araç çalıştı. [emoji2] fakat biraz çalıştıktan sonra tekrar gaz yememeye başladı. Yaklaşık iki saat sonra tekrar bir deneyeyim dedim hemen çalıştı. Bakalım belki benzin otomatiginde sıkıntı vardır. Daha önceden de memlekete giderken biraz benzinde kullanayim demiştim o zamanda tekleme yapmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Acaba karbüratör ayariyla mi oynadılar yada sökerken ayari mi bozuldu, kullanim kitapcigindan bakarak bir ayar yapmaya çalış istersen abi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

deponun içi gayet temizdi. çünkü sökülüp kaynak yapıldı. kaynak yapılmadan öncede yıkanmış olması gerekir. filtre kısmına gelen bir pislik vs görmedim. benim usta çalışmayınca selenoid valfteki vanayı kurcalamıştı o kısık kalmışsa da yapabilir akşam ona bir bakacağım. bir de benzin otomatiği düzgün çalışıyormu onu kontrol etmek gerek. sabah bastım benzinde çalıştı ama kesik kesik çalışıyor. benzin gelmiyormuş gibi. bazen düzeliyor iyi gaz yiyor ama sonra tekrar kesik kesik olmadı mecbur götüreceğiz karbüratörcüye.

 

Bu arad PCV valfi lazım arkadaşlar. piyasada sanırım yok. servisten temin edilebilirmi. en son motor parçaları için fiyat alayım dedim elimizde parçaları yok demişlerdi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       LPG mikserinde gaz girişinin bir veya iki olmasının bir farkı yok, her ikisinide denedim, ama hava giriş çapı çok önemli, normalde karbüratör ağzı 6 cm dir, lakin mikserin agzı 3 cm olmalıdır, aksi halde arabadan randıman alınmaz. Ölçmenizi öneriyorum eğer fazlaysa demek ki yanlış mikser atılmıştır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün akşam benzin kesici selenoid valfi kontrol ettim üzerindeki vana off konumundaydı on konumuna aldım. araç benzinde çalıştı. bugün biraz benzinde kullandım. bir süre sonra yine tekledi ben de lpgye geçtim tekrar. bu vana on konumundamı olacak? sanırım benim benzin otomatiğinde bir sorun var. benzin otomatiğini kontrol etmenin bir yolu varmı? ben bir ucunu çıkarıp pet şişeye sokup öyle denemeyi düşünüyorum.

 

pcv valfini mersere sordum elimizde yok isterseniz 2 haftaya gelir dedi. fiyatı 100 tl civarındaymış. yurtdışında 5-10 dolara mevcut. buralardan bulamazsam yurtdışından sipariş vereceğim artık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Benzin otomatiğini yüksel ustayla kontrol ettik hatta başka bir benzin otomatiği takıp denedik onda sorun yok benzin geliyor. araç bazen çalışıyor 5 dakika filan çalıştıktan sonra tekrar stop ediyor. bazen hiç çalışmıyor bazen çalışıp hemen stop ediyor. araca 50 tllik benzin almıştım acaba az mı geliyor dedim ama yüksel usta benzin yeterli karbüratörden yapar dedi. 

Dün akşam karbüratöre söküp eve getirdim. söküp dağıttım toplam 3 ana parça mevcut. şamandırayı filan söküp kontrol ettim. ayrıca şamandıranın ordan yakıt jetlerine geçiştede bir sıkıntı görünmüyor. ayar vidaları vs mevcut onlara dokunmadım. anormal görünen bir şey yok. bütün parçaları güzelce temizleyip tekrar yerine taktım ama maalesef yine aynı şekilde. artık mecburen yine karbüratörcüye gidip baktıracağım.

bu arada lpg de çalışmasında hiç bir sıkıntı yok. gayet güzel çalışıyor.

 


son resimdede bir vakum yeri sanırım vidayla kapatılmış bunun nereye takılıyor bilmiyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Umarim sorunun çözülür mürsel abi bana da cesaret verdin karbüratörü söküp temizleme konusunda

Aslında ben de biraz korktum içini açarım dağılır toplayamam vs diye ama korktuğum gibi çıkmadı. çok zor bir sistemi yok. sökerken dikkatli bir şekilde sökersen geri toplarken sıkıntı çıkmaz. toplam üç ana parçadan oluşuyor. ben önce alt kısmını söktüm orayı 3 adet vida tutuyor. vidaların iki tanesi üst kısımda 10 anahtar ya da düz tornavidayla açılıyor. bir taneside alt kısımda kelebeklerin ortasındaki büyük vida. bunu sökünce alt kelebek kısmı çıkıyor. şamandıra bölümü içinse üst kısımda yaklaşın 7-8 adet vida var bunları sökmek gerekiyor. vidalardan bir tanesini sökmek için bayağı uğraştım. diğerlerinde sıkıntı çıkmadı. şamandıra bölümünü sökünce şamandıranın pimi var onu söküp içinde iğnesi mevcut bunlar biraz ince parçalar dikkat etmek lazım. bir de kapış var bir tane mil içinde yay mekanizması var ben bunu da söküp temizledim. yakıt jetlerini sökmek içinse üstten 2 adet vida var. ben hem bernerin balata spreyini kullandım. onun üzerine de karbüratör temizleme spreyiyle yıkadım. toplayıp araca takınca da dış kısımdaki hareketli mekanizmalarını yaylarını önce wd 40 sıkıp üzerine de makina yağı ile yağladım. benim karbüratör aslında çok kirli değildi 1 yıl önce zaten komple bakımdan geçmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       Sökerken biri videoya çekebilir, daha sonra toplarken detaylar gözden kaçmamış olur, Mürsel usta kelebek milinde boşluk varmıydı, eğer varsa sökmüşken gerekli işlemi yaptırsaydın, emeğine sağlık hakketen de güzel çalışamalar yapıyorsunuz, yakında bir yerlerde olsaydınız bu çalışmalar esansında yanınızda bulunmak isterdim.


       Usta benzin filtresinde sorun olmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sökerken biri videoya çekebilir, daha sonra toplarken detaylar gözden kaçmamış olur, Mürsel usta kelebek milinde boşluk varmıydı, eğer varsa sökmüşken gerekli işlemi yaptırsaydın, emeğine sağlık hakketen de güzel çalışamalar yapıyorsunuz, yakında bir yerlerde olsaydınız bu çalışmalar esansında yanınızda bulunmak isterdim.

Usta benzin filtresinde sorun olmasın.

Benzin filtresini kontrol ettik sıkıntı yok. Karbüratöre kadar benzin geliyor. Hatta benzin kesici selenoid devreden çıkartıp direk bağladık ama yine de olmadi. Bugün ne olur ne olmaz diye 50 tl lik daha benzin aldım ama maalesef yine çalışmadı. Karbüratörcü bakacak artik.

Benzinde çalıştığında bantları sokup bir sure benzinde binmeyi dusunuyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

karbüratör tamir takımı aldım. 20 tlye. karbüratörü tekrar söküp tamir takımından çıkan parçalarla değiştireceğim. bakalım bu sefer düzelir inşallah. karbüratörcüye sordum karbüratörü söküp temizleriz diyaframında sorun olabilir filan dedi. duruma göre 100-150 tl arası tutar dedi.

bu karbüratör diyaframı dedikleri kapış milindeki plastik diyaframdan mı bahsediyorlar acaba? bildiğiniz başka bir diyafram varmı karbüratörün içinde ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...