Jump to content

91 Mazda 626 Motor Yağ Yakma Sorunu


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

      Valla usta bir kes gördüm bizim arabanın sökülmüş halini ama bilemeyecem şimdi, şema varsa bide oradan bak, dediğin ekipmanı tespit edersin belki, bu arada aklıma bişey geldi, araba benzindeyken, üstten bakın bakalım benzin akışı varmı , hava filtresi sökükken yukarıdan karbüratörün işeme yaptığını görebilirsin eğer işeme varsa emme manifoldunu kontrol et derim ben.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çalışsa icina bakacağım ama çalışmıyor çalıştığı zaman bi kere bakmistim benzin geliyordu. Actigim zaman şamandıra kısmındaki deliklerden sprey puskurttugum zaman yakıt jetlerinden çıkıyordu. Tamir kılavuzundan baktım iç kısmında başka bir diyafram vs görünmüyor. Benim şüphelendiğim kısım kapış milindeki diyafram. Bakalım bu şekilde de olmazsa karburatorcuye baktiracagim artik

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonunda benzinde çalıştırabildim.

Biraz gecikmelide olsa karbüratör tamir takımı geldi. alırken dikkat etmemiştim ama japon malıymış. fiyat 20 tl.

Karbüratörü tekrar söktüm içindeki tüm vidaları vs çıkarttım. bunun için ağzı büyük düz tornavida lazım oluyor. bir iki tane yer çıkmamak için gece çok direndi. sabah gidip yeni bir tornavida alıp onunla söktüm. benim önceki yaptığım temizlikte sökmediğim sarı vidalı yerleri de söküp temizledim. ben onları ayar vidaları zannediyordum ama değilmiş. üzerinde bir tane ayar vidası var ona dokunmadım. karbüratör tamir takımından çıkan parçaları taktım. şamandıranın üst kısmında benzin gelen yerde bir tane filtre varmış bunu sökünce bayağı kirli olduğunu gördüm. karbüratörü söküp temizleyecekler kesinlikle bunu açıp temizlesinler. yeri şamandıranın iğnesinin girdiği yer. birde benim ikinci boğazı çalıştıran diyafram iki üç yerinden çok küçük şekilde delinmiş. sanayide bayağı aradım ama bulamadım. bende üstten alttan delik olan yerleri çekomastikledim. o diyaframı bulursam değiştireceğim.

Araç şu an benzinde sorunsuz bir şekilde çalışıyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sonunda benzinde çalıştırabildim.

Biraz gecikmelide olsa karbüratör tamir takımı geldi. alırken dikkat etmemiştim ama japon malıymış. fiyat 20 tl.

Karbüratörü tekrar söktüm içindeki tüm vidaları vs çıkarttım. bunun için ağzı büyük düz tornavida lazım oluyor. bir iki tane yer çıkmamak için gece çok direndi. sabah gidip yeni bir tornavida alıp onunla söktüm. benim önceki yaptığım temizlikte sökmediğim sarı vidalı yerleri de söküp temizledim. ben onları ayar vidaları zannediyordum ama değilmiş. üzerinde bir tane ayar vidası var ona dokunmadım. karbüratör tamir takımından çıkan parçaları taktım. şamandıranın üst kısmında benzin gelen yerde bir tane filtre varmış bunu sökünce bayağı kirli olduğunu gördüm. karbüratörü söküp temizleyecekler kesinlikle bunu açıp temizlesinler. yeri şamandıranın iğnesinin girdiği yer. birde benim ikinci boğazı çalıştıran diyafram iki üç yerinden çok küçük şekilde delinmiş. sanayide bayağı aradım ama bulamadım. bende üstten alttan delik olan yerleri çekomastikledim. o diyaframı bulursam değiştireceğim.

Araç şu an benzinde sorunsuz bir şekilde çalışıyor.

Harikasin mürsel abi eline emeğine sağlık tamir takımı alirken marka model öneriniz var mi heryerde bulunuyor mu ?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Harikasin mürsel abi eline emeğine sağlık tamir takımı alirken marka model öneriniz var mi heryerde bulunuyor mu ?

ben bir yerde buldum ilkerler diye internetten. modeli markası varmı bilmiyorum. aslına bakılırsa ben şamandıranın üstünde filtre olduğunu bilsem onu söküp temizlerdim. tamir takımına gerek kalmazdı. ama almışken değiştireyim dedim. kapış milinin üstündeki plastik parçada benimkinde yırtılmıştı tamir takımından o da çıktı yenilemiş oldum. diyaframıda bulursam harika olacak şu an denedim mevcut diyafram yapıştırdığım haliyle çalışıyor ama ona çok da güvenmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Eline sağlık usta , güzel iş çıkarmışsın şahsen ben bu kadar dağıtabilirmiydim karbüratörü bilemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dün akşam biraz benzinde denedim aracı eskiden 100-120den sonra zorlanarak hızlanan araçta artık gaza basmaya korkuyorum. benim sanırım ikinci kelebek hiç çalışmıyormuş.

Bazı arkadaşlar bu kadar uğraşacağına ver bir karbüratörcüye 100 liraya bakımını yapsın diyebilirler. ben zaten geçen yaz karbüratörcüye komple bakım yaptırmıştım. ama benzinde giderken hızlanınca yine tekleme yapıyordu. sanırım karbüratörcüde pek bir yerini açmışa benzemiyor açsa vidaların üzerinde mutlaka tornavida izleri olurdu. her seferinde karbüratörcüye 100 tl vermektense kendim söküp en güzel şekilde temizliğini bakımını vs yaparım.

Şu an aracın gidişinden çok memnunum. henüz hava girişindeki bantı sökmedim. onu söküp bir de öyle deneyeceğim. hava girişine de bant yerine benzinde açık kalacak lpgde kapanacak bir kapak yapmayı düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda kullananlar özel insanlardır derken demekki gerçek bu tespit,meslek grafikerlik ama işçilik şahane eline sağlık kardeşim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Aracın rodajı bitti arkadaşlar. yağı mobil 10/40 koydum tekrardan tabii yağ filtresi de değişti.

Herşey bitti keyifle bineyim derken. sağ ön tekerden ses gelmeye başladı. bilya sizlere ömür. çıkan bilya ntn marka japon malıydı. aynısından bulup 80 tl ye alıp 50 tl işçilikle değiştirdim.

tamam bitti derken geçen gün akşam aracın altında su birikintisi gördüm.

kontrol ettiğimde devirdaimin ordan kaçak olduğunu gördüm. motor yapılırken değiştirmediğimiz devirdaim beni de değiştirdir diyordu. 70 tlye onu da aldım 50 tl işçilikle o da değişti.

Umarım bundan sonra keyifle binerim. ramazandan sonra takribi 3000 km kadar uzun yolum var. inşallah sıkıntısız gidip geliriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaza bela olmasinda gerisi kolay nazar olsun mursel abi ben 2 haftada 3.500 yaptim tadindan geçilmiyor 8 litre yaktim ortalama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracın rodajı bitti arkadaşlar. yağı mobil 10/40 koydum tekrardan tabii yağ filtresi de değişti.

Herşey bitti keyifle bineyim derken. sağ ön tekerden ses gelmeye başladı. bilya sizlere ömür. çıkan bilya ntn marka japon malıydı. aynısından bulup 80 tl ye alıp 50 tl işçilikle değiştirdim.

tamam bitti derken geçen gün akşam aracın altında su birikintisi gördüm.

kontrol ettiğimde devirdaimin ordan kaçak olduğunu gördüm. motor yapılırken değiştirmediğimiz devirdaim beni de değiştirdir diyordu. 70 tlye onu da aldım 50 tl işçilikle o da değişti.

Umarım bundan sonra keyifle binerim. ramazandan sonra takribi 3000 km kadar uzun yolum var. inşallah sıkıntısız gidip geliriz.

       300.000 bile yaparsınız o arabayla , iyi yolculuklar , mazdanın keyfini sür. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler arkadaşlar. yağ yaktığı haliyle çok uzun yola gittim geldim. 2 sene bu şekilde kullandım. çok şükür uzun yolda bir sorun çıkarmadı bana.

Aracı benzinle kullandım biraz . şimdi gazla kullanıyorum ama benzinde resmen roket gibi olan araba gazda ölmüş eşşeğe dönüyor. buna bir çare bulmak lazım. benzinde hava filtresi yarım kapalı haldeyken bile maşallahı var gaza bastıkça şahlanıyor. bunda ikinci boğazdaki problemi halletmemimde etkisi var. önceden bu ikinci boğaz hiç çalışmıyordu sanırım. benzine bayağı etki eden ikinci boğaz açılışının gaza çok fazla etki ettiğini düşünmüyorum bunun için bir çözüm önerisi olan varmı. ikinci boğaz açıldığında ekstra olarak gaz verebilecek bir düzenek vb nasıl bir şey yapılabilir? birde hava filtre borusunu bantla kapatmak yerine buraya yaylı bir kapak taksak gaza yüklenince vakumun etkisiyle bu kapakta bir miktar açılsa nasıl olur?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

blos hakkında kimisi iyi kimisi bir işe yaramadı diyor. fiyatı da biraz tuzlu. açıkçası çok tatmin olmadım.

Kazık mikser olayını çok araştırmadım ama bunu genellikle benzindeki performansı ölmesin diye yapıyorlar sanırım. mikser hava girişini daralttığı için. kazık mikser çok maliyetli değil sanırım. biraz araştırmak lazım. yani bu yöntemlerle benzindeki gibi gideceğine garanti verseler hiç düşünmem. sıralı sistemde hiç böyle bir sorunum yoktu aracın benzindemi gazdamı gittiğini düğmeye bakmasam bilemezdim. aslında benim aracın şu anki gidişi kötü değil. ama benzindeki gidişini görünce arada çok fark olduğunu anladım. bugün gaz ayarını biraz açtım bakalım sonuç ne olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi mikserle ben neler neler yaptim benzine gram yaklasamiyo blos en sorunsuz en iyisi vakuma göre ayarliyo kendini maliyeti olmasa bugün yaptırırım kazik mikser hem gazda hem benzinde ideal ayari sağlıyor banta gerek kalmıyor stop etmiyor teklemiyor yaptiran herkes çok memnun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...