Jump to content

Mazda Familia 1.5 İlk Çalıştırmada Stop Ediyor


mazdafamilia
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

05.05.2016 at 20:45, Carizmatik_34 :

Herkese iyi forumlar diliyorum
 

Daha önce forumdan aracımda yaşadığım sorun hakkında sizlerden yardım istemiştim
2000 model glx 118binde otomatik sıralı brc lpg sistemli aracım vardır.
Sorunum şu ki: ilk çalıştırmada motor soğukken hareket ettiğinde frene basıp ilk yavaşlayıp durmamda araç istop ediyor. 

yada arabayı çalıştırıp park halinde ''P''den 'D' ye aldığımda hiç hareket etmeden direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığımda araç direk stop ediyor.
Ancak arabayı çalıştırdıktan yaklaşık 3 5 dakika sonra hararet orta seviyeye geldiğinde hareket ettiğimde stop etme problemi olmuyor fakat yinede frene bastığımda 20 30 dakikalık kullanım boyunca rolanti çok kararsız oluyor. daha sonra daha kararlı çalışıyor ve arabanın sesi daha sakin hale geliyor.

bu sebepten dolayı çok mutsuzum. sanayiye de götürdüm. lpg ustasına durumu anlattım. benzinde de aynı sorunlarla karşılaştığımı söyleyince boğaz kelebeğinin temizlenmesi lazım dedi ve beni başka bir ustaya gönderdi
orada boğaz kelebeği temizlendi (100tl) sonra brc lpg ayarı için başka bir yere gittim onlarda arabayı bağladılar tekrar ayar yüklediler (30tl) ve araba sakinleşti daha düzgün çalışmaya başladı fren yaptığımda rolanti çok daha kararlı çalıştı ve sevindim açıkcası. bir sonraki gün arabayı denemek için benzinde çalıştırdım yine aynı hüsran yine aynı problem....

boğaz kelebeğini temizleyen ustaya tekrar gittim ve rölantiyi biraz yükseltti. ( araç şuan boştayken bile çok sesli çalışıyor çok rahatsız oluyorum.)

rolanti motorunda sıkıntı olabilir yada ısı müşürü problemli olabilir dedi.
rolanti motorunu bulamazsan komple boğaz değişir oda 1000 tl dedi. ( araba zaten 21 22 bin tl, motoru kaç para ki rolanti motoru 1000 lira olsun )


daha sonra ikitelli osb'de (japondan anlayan) ustanın yanına gittim
otomatik jikle devreye girmiyordur onunda temizlenmesi lazım ama parça bozuksa oda yok ben sana garanti vermiyorum daha kötüde olabilir dedi.
(ben daha kötü olsun diye değil düzelsin diye sana getirdim !!!)

velhasıl kelam söktürmedim hiç bir şeyi ve çıktım geldim.

şimdi ben ne yapmalıyım allah için yardımcı olun.
maliyeti ne olur yapılır mı yapılmaz mı inanın kafamda sürekli duran kocaman bir soru işareti ile yaşıyorum.
maslakta kendi servisine mi götürsem mazda evo
yoksa iki tellide oto veysel'e  öner ustaya mı
yada mazda ekinci adem ustaya mı
yada arabanın satın alındığı ve bakımlarının  hep orada yapıldığı anadolu yakasındaki mazda merser'e mi götürsem

bu sorunla bir tek ben karşılaşmadım çaresiz kalmamak ümidi ile 

tekrar iyi forumlar diliyorum

 

 

Merhabalar

daha önceden rolanti sorunundan ilk çalıştırmadaki problemlerimden bahsetmiş ve sizlerden fikir almıştım
bana biraz maliyetli olsada şükürler olsun aylar sonra yüzüm güldü problemin çözüldü. 

Aracı ekinci otomotiv adem ustaya teslim ettim
ustam bana subap sıkıştırması olduğunu söyledi. triger setinden v kayışına baskı balataya kadar herşeyi layıkıyla yaptı.
kendisine teşekkür ederim

iyi forumlar diliyorum ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
08.12.2015 at 08:32, Carizmatik_34 :

Öncelikle iyi günler dilerim 
Yukarıda bahsi geçen konuda dün gerekli testi yaptım
Arabayı çalıştırdım ve lpg düğmesine bastım ve benzinde 4 dakika çalıştırdım
gaz vermedim rölantide kendi kendine çalıştı. 
rölanti ilk çalıştırdığımda 1300'lü devirlerdeydi bir kaç dakika sonra 1000 devirlere geriledi bende gaz düğmesine bastım ve  alttaki gösterge ışıkları yeşil yandı
sonra hareket ettim ve bir kaç tur attım
araba normal gibi çalıştı..

her defasında bu şekilde mi yapmam gerekiyor acaba ?

Mutlu arkadaşımızın da dediği gibi tamamen ayar işi. Lpg cinde ayarlat ki zaten sen sölemeden otomatik ayara getirdiğinde çözülmesi gerekir

05.05.2016 at 20:45, Carizmatik_34 :

Herkese iyi forumlar diliyorum
 

Daha önce forumdan aracımda yaşadığım sorun hakkında sizlerden yardım istemiştim
2000 model glx 118binde otomatik sıralı brc lpg sistemli aracım vardır.
Sorunum şu ki: ilk çalıştırmada motor soğukken hareket ettiğinde frene basıp ilk yavaşlayıp durmamda araç istop ediyor. 

yada arabayı çalıştırıp park halinde ''P''den 'D' ye aldığımda hiç hareket etmeden direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığımda araç direk stop ediyor.
Ancak arabayı çalıştırdıktan yaklaşık 3 5 dakika sonra hararet orta seviyeye geldiğinde hareket ettiğimde stop etme problemi olmuyor fakat yinede frene bastığımda 20 30 dakikalık kullanım boyunca rolanti çok kararsız oluyor. daha sonra daha kararlı çalışıyor ve arabanın sesi daha sakin hale geliyor.

bu sebepten dolayı çok mutsuzum. sanayiye de götürdüm. lpg ustasına durumu anlattım. benzinde de aynı sorunlarla karşılaştığımı söyleyince boğaz kelebeğinin temizlenmesi lazım dedi ve beni başka bir ustaya gönderdi
orada boğaz kelebeği temizlendi (100tl) sonra brc lpg ayarı için başka bir yere gittim onlarda arabayı bağladılar tekrar ayar yüklediler (30tl) ve araba sakinleşti daha düzgün çalışmaya başladı fren yaptığımda rolanti çok daha kararlı çalıştı ve sevindim açıkcası. bir sonraki gün arabayı denemek için benzinde çalıştırdım yine aynı hüsran yine aynı problem....

boğaz kelebeğini temizleyen ustaya tekrar gittim ve rölantiyi biraz yükseltti. ( araç şuan boştayken bile çok sesli çalışıyor çok rahatsız oluyorum.)

rolanti motorunda sıkıntı olabilir yada ısı müşürü problemli olabilir dedi.
rolanti motorunu bulamazsan komple boğaz değişir oda 1000 tl dedi. ( araba zaten 21 22 bin tl, motoru kaç para ki rolanti motoru 1000 lira olsun )


daha sonra ikitelli osb'de (japondan anlayan) ustanın yanına gittim
otomatik jikle devreye girmiyordur onunda temizlenmesi lazım ama parça bozuksa oda yok ben sana garanti vermiyorum daha kötüde olabilir dedi.
(ben daha kötü olsun diye değil düzelsin diye sana getirdim !!!)

velhasıl kelam söktürmedim hiç bir şeyi ve çıktım geldim.

şimdi ben ne yapmalıyım allah için yardımcı olun.
maliyeti ne olur yapılır mı yapılmaz mı inanın kafamda sürekli duran kocaman bir soru işareti ile yaşıyorum.
maslakta kendi servisine mi götürsem mazda evo
yoksa iki tellide oto veysel'e  öner ustaya mı
yada mazda ekinci adem ustaya mı
yada arabanın satın alındığı ve bakımlarının  hep orada yapıldığı anadolu yakasındaki mazda merser'e mi götürsem

bu sorunla bir tek ben karşılaşmadım çaresiz kalmamak ümidi ile 

tekrar iyi forumlar diliyorum

 

 

Adem ustaya şahsen referansım. Mazdadan çok iyi anlıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...