Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Otomatik Viteste Zorlanma ve Vuruntu


Selimkayar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

26 dakika önce, quiteguide :

En son kullanılan yağ, kesinlikle yanlış.

Bu şanzımana uyumlu değil.

Ancak, direksiyon hidroliği olarak kullanılabilir.

 

IMG_20201209_231655.jpg

Onu aptal sanzimanci koydu ama akşamında Adem ustaya hemen telefonla sordum dexron 3 ise sorun olmaz dedi transmax ıv olsa daha iyi olurdu dedi... Vuruntunun yağla ilgisi yok.. ama tam standardi olan yağı koyarız yine olan yağa olur. Vuruntu öncede vardı sonra da ... Bizim şanzıman focus ile aynı olduğu için bu yağ da fordlara da olacağı için bı şey olacağını sanmam ama yine de yağ aklımda...

Benim sorun yağdan kaynaklanmadi siz direk yağa odaklanmisiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağa odaklanırım, çünkü bu aracı 165 bin kmden bu yana kullanıyorum. 

Sıcak, soğuk şanzıman, uzun mesafe kısa mesafe, sabit hız, dip gaz, soft sürüş nasıl tepkiler verdiğini, solenoidlerin nasıl yağ seçtiklerini iyi biliyorum. 

Mobil, eneos, valvoline, motul, total hepsini kullandım. Her seferinde, 8'er lt değişim yaptım. 

Kiminin kullanım ömrünü beğenmedim, kiminin soğuk vites geçişlerini, kiminin sıcak geçişlerini, kiminin ısınma süresini kimininde soğuma süresini beğenmedim. Valvoline berbat kokuyor bu arada.

Şimdi sizin şanzımanın içinde uyumsuz bir yağın daha önce kullanılan yağla birleşerek farklı bir viskoziteye büründüğünü bile bile sorunu öncelikli olarak nasıl başka bir yerde arayayım?

Ben Ahmet, Mehmet usta gibi sabit fikirli, bir şey olmazcı değilim.

İşin ehli hangi Otm. sanzimanciyaya giderseniz gidin, 'şanzımanın içine 4 lt uyumsuz yağ koyduk, herhangi bir arıza lambası yok ama daha önce de geçişler böyleydi' derseniz, alacağınız cevap, 'öncelikle şanzımana uyumlu komple bir yağ değişimiyle, doğru seviyede yağ koyarak denemek olur, olmalıdır.

Bilmem anlatabildim mi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 dakika önce, quiteguide :

Yağa odaklanırım, çünkü bu aracı 165 bin kmden bu yana kullanıyorum. 

Sıcak, soğuk şanzıman, uzun mesafe kısa mesafe, sabit hız, dip gaz, soft sürüş nasıl tepkiler verdiğini, solenoidlerin nasıl yağ seçtiklerini iyi biliyorum. 

Mobil, eneos, valvoline, motul, total hepsini kullandım. Her seferinde, 8'er lt değişim yaptım. 

Kiminin kullanım ömrünü beğenmedim, kiminin soğuk vites geçişlerini, kiminin sıcak geçişlerini, kiminin ısınma süresini kimininde soğuma süresini beğenmedim. Valvoline berbat kokuyor bu arada.

Şimdi sizin şanzımanın içinde uyumsuz bir yağın daha önce kullanılan yağla birleşerek farklı bir viskoziteye büründüğünü bile bile sorunu öncelikli olarak nasıl başka bir yerde arayayım?

Ben Ahmet, Mehmet usta gibi sabit fikirli, bir şey olmazcı değilim.

İşin ehli hangi Otm. sanzimanciyaya giderseniz gidin, 'şanzımanın içine 4 lt uyumsuz yağ koyduk, herhangi bir arıza lambası yok ama daha önce de geçişler böyleydi' derseniz, alacağınız cevap, 'öncelikle şanzımana uyumlu komple bir yağ değişimiyle, doğru seviyede yağ koyarak denemek olur, olmalıdır.

Bilmem anlatabildim mi.

Anladım doğrusunun bende 7 litre değişim olduğunu duymuştum...

Bu arada ben aslında liqi moly top tec 1200 düşünüyordum.. sizin deneyimlerinizde en iyi sonuç aldığınız yağ hangisi...birde 8 litre yi makine ile mi değişim yaptiniz

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu işlem size külfetli gibi gelebilir, kesinlikle öyle düşünmeyin. Sorun tam olarak kaybolmazsa bile, şanzımanın rahatladigini, daha iyi tepki verdiğini gozlemliyeceksiniz, uzun yol yakitiniz da bariz düşecek.

En önemlisi, uygun yağ kullanarak şanzımanın ömrünü uzatacaksiniz.

Top tec 1200 kullanmadım ama tavsiye ederim, sonuçta Mazdanin onayını almış sayılı ürünlerden. Sarısı var bir de, kırmızı olduğundan emin olun.

Değişimi flush denen yöntemle yapıyoruz. Mutlaka bu işi bilen, daha önce yapmış bir usta/ servis olmalı. Makine işine sıcak bakmıyorum, nedenleri diğer konularda mevcut. Onun yerine 3 kez alt tapayı açıp değişim yapın, daha iyi.

Şanzıman 7 litre kadar yağ alıyor. Diğer yağdan eser kalmadığından emin olmak için 8 lt yağ alıyorum. 

Bu flush işleminin kmsi yüksek araçlarda sıkıntı yaratabileceği söylentisi var. Bilmeyen birine asla güvenilmez, hele hele dex 3 kullanmak da sorun yapmaz diyen ustalar, evlerden ırak . Flush detayları yine diğer konularda var. 

Yaptıracak birisini bulamazsanız zorlamayın.

Ankara'da bir servise yaptıran arkadaşlar vardı.

Daha önce sormussunuz, Nevşehir'de ikame ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, quiteguide :

Bu işlem size külfetli gibi gelebilir, kesinlikle öyle düşünmeyin. Sorun tam olarak kaybolmazsa bile, şanzımanın rahatladigini, daha iyi tepki verdiğini gozlemliyeceksiniz, uzun yol yakitiniz da bariz düşecek.

En önemlisi, uygun yağ kullanarak şanzımanın ömrünü uzatacaksiniz.

Top tec 1200 kullanmadım ama tavsiye ederim, sonuçta Mazdanin onayını almış sayılı ürünlerden. Sarısı var bir de, kırmızı olduğundan emin olun.

Değişimi flush denen yöntemle yapıyoruz. Mutlaka bu işi bilen, daha önce yapmış bir usta/ servis olmalı. Makine işine sıcak bakmıyorum, nedenleri diğer konularda mevcut. Onun yerine 3 kez alt tapayı açıp değişim yapın, daha iyi.

Şanzıman 7 litre kadar yağ alıyor. Diğer yağdan eser kalmadığından emin olmak için 8 lt yağ alıyorum. 

Bu flush işleminin kmsi yüksek araçlarda sıkıntı yaratabileceği söylentisi var. Bilmeyen birine asla güvenilmez, hele hele dex 3 kullanmak da sorun yapmaz diyen ustalar, evlerden ırak . Flush detayları yine diğer konularda var. 

Yaptıracak birisini bulamazsanız zorlamayın.

Ankara'da bir servise yaptıran arkadaşlar vardı.

Daha önce sormussunuz, Nevşehir'de ikame ediyorum.

Teşekkürler bilgi için..nonuzu sercinyo7777@gmail.com adresi ne atabilir misiniz yarın arayim sizi yine

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhaba. Benim aracimda da benzer bir sorun yaşanmaktadır. Aracın soğuk ya da ısınmış olması farketmeksizin 1'den 2'ye geçiş birazcık vuruntulu ve 2 sn gecikmeli oluyor. 2.vitesten sonra bir problem yok çok şükür. Ayrıca vites düşerken 3'ten 1'e direkt olarak düşüyor. Hiçbir zaman 2'yi görmüyor maalesef. Yukselirken 1,2,3,4; düşerken de 4,3,1 seklinde yani. Motor ve şanzıman yağı bakımları da iki hafta oldu yapilali. Böyle bir durumla ilgili yardımcı olursanız çok memnun olurum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...