Jump to content

2016 Yılı Binek Otomobil Satış Rakamları


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

44 dakika önce, mucar :

artık istesem de istemesem de mazda yı defterden silecek gibiyim ben de... yapmaya çalıştıkları da bu sanırım, kimse almasın da biz de dükkanı kapatalım...

mazda 6 toplamda sadece 28 tane satmışken, insignia, süperb ya da passat kaç adet satmış bakmak gerek... adamların mis gibi düşük motor hacimli arabaları varken mazda 6 nın satılmasını beklemek hayalcilikten öte değil...

ocak-haziran arası astra sedan:8900, octavia 5321 ve mazda 3 sedan 188

passat 12959, süperb 3674, insignia 3100, a4 2427, bmw3 3600 ve mazda 6 sadece 26....

benim anlamadığım da VW mercedes parasına araba satıyor insanlarda sanki bedava dağıtılıyormuş gibi kapış kapış alıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen yıl Nurkan bey derhal görevden alınmalı dediğim zaman acayip tepki almıştım..ben mazda tr olsam çoktan genel müdürü kapının önüne koymuştum..saçma fiyat politikası nedeniyle tam 12 sene sonra subaruya geçtim üzülerek....mazda3 otm 100 bin tl...levorg 120 bin tl..ve çok güzel indirim yapıyorlar....niye yeni mazda 3 alayım ki....mazda bayileri rica minnet 200 tl indirim yapıyor...kurtarmaz havalarindalar....4 çeker spor deri koltuklu 174 beygir sunrooflu bir araç 120 ye alınırken...bir alt sınıf mszda3 100 bin.tl....mazda2 yi tr ye bile getirmiyorlar...ilginç ki ne ilginç...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, anamur :

Geçen yıl nurdan bey derhal görevden alınmalı dediğim zaman acayip tepki almıştım..ben mazda tr olsam çoktan genel müdürü kapının önüne koymuştum..saçma fiyat politikası nedeniyle tam 12 sene sonra subaruya geçtim üzülerek....mazda3 otm 100 bin tl...levorg 120 bin tl..ve çok güzel indirim yapıyorlar....niye yeni mazda 3 alayım ki....mazda bayileri rica minnet 200 tl indirim yapıyor...kurtarmaz havalarindalar....4 çeker spor deri koltuklu 174 beygir sunrooflu bir araç 120 ye alınırken...bir alt sınıf mszda3 100 bin.tl....mazda2 yi tr ye bile getirmiyorlar...ilginç ki ne ilginç...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aynen katılıyorum. Hayatımdaki ilk araç Mazda 3 tü ama ikinci aracım büyük ihtimal Mazda olmayacak... hem bayiler dediğiniz gibi hem de ilginç şekilde Mazda 6 sadece 2.0 motor. Mazda 3 full paket 97500 tl. İnsignia sport paket artı donanımlarla birlikte 115000 tl... dizel otomatik... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle gümrük birliği sebepli Avrupa veya yurtiçi üretim olan araçlar ile Japonya'dan ithal edilen araç fiyatları arasında vergi farkı olduğunu unutmamak gerek

Ayrıca Aracın maliyetini düşünür iken sadece satın alma değil işletim maliyetleride düşünülmeli. Örneğin önce ki aracımın fiyatı Mazda aracımdan daha düşük idi ancak servis ücretleri ortalama %35 daha yüksek idi. Diğer yandan sorunsuzluk da önemli bir kriter, komşum vw aracından çok memnun ancak yaşlandı yenisini alacağım bir yılda 12.000TL servis'e para verdim dedi, ancak yaşlandığını belirttiği aracı 2012 model. Yani insanlarımızın memnuniyet kriterleride ilginç.

Mazda TR'nin en büyük eksiği tanıtım, ancak bizde piyasa çok kızgın, medya holdingleri  doğrudan işin içinde, bu sebep ile TR'de belli bilinirlik seviyelerine gelmek pekçok ülkeye göre daha zor, haksız rekabet söz konusu. Haklı olarak verimli olmayan yatırımı yapmak basit karar değil.

Ben subaru'yu da çok ciddi inceledim, ikinci el takas fiyatlarınıda, ve Mazda aldım, ve şimdi olsa yine Mazda alırdım.

diğer markaların çoğunda şerit takip, kör nokta, deri koltuk vb önemli özellikler hep ayrı paketlerin içinde. Örneğin ford kuga, 115.000TL, 1,5lt motoru var ama cx5'den fazla tüketiyor, ve denk aksesuar seviyesine gelebilmesi için 27.000tl ilk paketleri almak gerekiyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Batuhan79 :

Öncelikle gümrük birliği sebepli Avrupa veya yurtiçi üretim olan araçlar ile Japonya'dan ithal edilen araç fiyatları arasında vergi farkı olduğunu unutmamak gerek

Ayrıca Aracın maliyetini düşünür iken sadece satın alma değil işletim maliyetleride düşünülmeli. Örneğin önce ki aracımın fiyatı Mazda aracımdan daha düşük idi ancak servis ücretleri ortalama %35 daha yüksek idi. Diğer yandan sorunsuzluk da önemli bir kriter, komşum vw aracından çok memnun ancak yaşlandı yenisini alacağım bir yılda 12.000TL servis'e para verdim dedi, ancak yaşlandığını belirttiği aracı 2012 model. Yani insanlarımızın memnuniyet kriterleride ilginç.

Mazda TR'nin en büyük eksiği tanıtım, ancak bizde piyasa çok kızgın, medya holdingleri  doğrudan işin içinde, bu sebep ile TR'de belli bilinirlik seviyelerine gelmek pekçok ülkeye göre daha zor, haksız rekabet söz konusu. Haklı olarak verimli olmayan yatırımı yapmak basit karar değil.

Ben subaru'yu da çok ciddi inceledim, ikinci el takas fiyatlarınıda, ve Mazda aldım, ve şimdi olsa yine Mazda alırdım.

diğer markaların çoğunda şerit takip, kör nokta, deri koltuk vb önemli özellikler hep ayrı paketlerin içinde. Örneğin ford kuga, 115.000TL, 1,5lt motoru var ama cx5'den fazla tüketiyor, ve denk aksesuar seviyesine gelebilmesi için 27.000tl ilk paketleri almak gerekiyor.

yazdıklarınıza katılıyorum ancak servis ağını genişletmesi gerek düşünüyorum, ayrıca her tür aracın düşük motor seçeneği varken mazda 6 da olmaması çok büyük eksiklik, mazdadan devam edecek olursak hayatımız boyunca mazda 3 binmek zorunda kalacağız ve her seferinde mazda 3 ün yeni kasasını alacağız. söylemek istediğim mazda 3 power sense 97150 tl iken, insignia 115000 tl, aynı donanımlara sahip araç....ben de ne civic, ne ford ne corolla ne de vw hayranı değilim ama başka seçeneklere de bakmak zorunda kalıyor insan....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, mucar :

yazdıklarınıza katılıyorum ancak servis ağını genişletmesi gerek düşünüyorum, ayrıca her tür aracın düşük motor seçeneği varken mazda 6 da olmaması çok büyük eksiklik, mazdadan devam edecek olursak hayatımız boyunca mazda 3 binmek zorunda kalacağız ve her seferinde mazda 3 ün yeni kasasını alacağız. söylemek istediğim mazda 3 power sense 97150 tl iken, insignia 115000 tl, aynı donanımlara sahip araç....ben de ne civic, ne ford ne corolla ne de vw hayranı değilim ama başka seçeneklere de bakmak zorunda kalıyor insan....

Bir şeyi göz ardı etmemek lazım. Mazda 6 ve Mazda CX-5 gibi araçlarda düşük motor seçeneği olmamasının sebebi Mazda'nın böyle bir paket üretmiyor olması. Daha önce de açıkladık, Mazda globalde zaten ürettiği tüm araçları satıyor. Biraz daha satış yapayım diye de yılda 1000 - 1500 araç sattığı bir pazar için özel bir üretim gerçekleştirmiyor. 

Mazda 6 ve Mazda CX-5 2.0 benzinli, 2.2 dizel araçları Avrupa, Japonya,Rusya ve Avusturalya'da zaten yok sattığı için Mazda'nın bu araçlarda düşük motor seçeneği sunma gibi bir derdi henüz yok. 1.5 dizel motoru da Mazda CX-3 ve Mazda 3 te de sundu Avrupa pazarı için, kendince ben görevimi yaptım diye düşünüyor sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Ocak - Ekim arası satışlar. Toplama göre en çoktan en aza. Ticariler dahil edilmemiştir.

MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM
RENAULT 45.797 31.498 77.295
VOLKSWAGEN 0 76.637 76.637
OPEL 0 39.635 39.635
FIAT 35.106 2.373 37.479
HYUNDAI 17.193 19.964 37.157
TOYOTA 24.232 8.499 32.731
FORD 5.025 26.462 31.487
DACIA 0 31.038 31.038
MERCEDES-BENZ 0 23.686 23.686
SKODA 0 21.662 21.662
NISSAN 0 20.989 20.989
BMW 0 20.861 20.861
PEUGEOT 0 18.372 18.372
SEAT 0 16.013 16.013
AUDI 0 15.824 15.824
HONDA 6.516 6.740 13.256
CITROEN 0 12.749 12.749
KIA 0 10.497 10.497
VOLVO 0 2.850 2.850
SUZUKI 0 2.747 2.747
LAND ROVER 0 1.705 1.705
JEEP 0 1.662 1.662
MINI 0 1.284 1.284
SUBARU 0 1.163 1.163
MAZDA 0 1.083 1.083
PORSCHE 0 590 590
MITSUBISHI 0 561 561
ALFA ROMEO 0 543 543
SSANGYONG 0 429 429
JAGUAR 0 359 359
DS 0 259 259
CHERY 0 144 144
SMART 0 108 108
INFINITI 0 69 69
PROTON 0 51 51
MASERATI 0 45 45
LEXUS 0 38 38
ASTON MARTİN 0 26 26
FERRARI 0 14 14
BENTLEY 0 7 7
LAMBORGHINI 0 6 6
GEELY 0 0 0
ISUZU 0 0 0
IVECO 0 0 0
KARSAN 0 0 0
LANCIA 0 0 0
OTOKAR 0 0 0
TATA 0 0 0
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, Burak :

Ocak - Ekim arası satışlar. Toplama göre en çoktan en aza. Ticariler dahil edilmemiştir.

MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM
RENAULT 45.797 31.498 77.295
VOLKSWAGEN 0 76.637 76.637
OPEL 0 39.635 39.635
FIAT 35.106 2.373 37.479
HYUNDAI 17.193 19.964 37.157
TOYOTA 24.232 8.499 32.731
FORD 5.025 26.462 31.487
DACIA 0 31.038 31.038
MERCEDES-BENZ 0 23.686 23.686
SKODA 0 21.662 21.662
NISSAN 0 20.989 20.989
BMW 0 20.861 20.861
PEUGEOT 0 18.372 18.372
SEAT 0 16.013 16.013
AUDI 0 15.824 15.824
HONDA 6.516 6.740 13.256
CITROEN 0 12.749 12.749
KIA 0 10.497 10.497
VOLVO 0 2.850 2.850
SUZUKI 0 2.747 2.747
LAND ROVER 0 1.705 1.705
JEEP 0 1.662 1.662
MINI 0 1.284 1.284
SUBARU 0 1.163 1.163
MAZDA 0 1.083 1.083
PORSCHE 0 590 590
MITSUBISHI 0 561 561
ALFA ROMEO 0 543 543
SSANGYONG 0 429 429
JAGUAR 0 359 359
DS 0 259 259
CHERY 0 144 144
SMART 0 108 108
INFINITI 0 69 69
PROTON 0 51 51
MASERATI 0 45 45
LEXUS 0 38 38
ASTON MARTİN 0 26 26
FERRARI 0 14 14
BENTLEY 0 7 7
LAMBORGHINI 0 6 6
GEELY 0 0 0
ISUZU 0 0 0
IVECO 0 0 0
KARSAN 0 0 0
LANCIA 0 0 0
OTOKAR 0 0 0
TATA 0 0 0

RENO , WV yi tokatlamış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu da sadece Ekim ayı ;

MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM
VOLKSWAGEN   9.211 9.211
RENAULT 4.325 3.074 7.399
OPEL   4.630 4.630
FIAT 4.390 207 4.597
HYUNDAI 1.845 2.254 4.099
DACIA   3.989 3.989
TOYOTA 2.616 1.302 3.918
FORD 647 2.467 3.114
SKODA   2.685 2.685
AUDI   2.448 2.448
MERCEDES-BENZ   2.378 2.378
NISSAN   2.329 2.329
PEUGEOT   2.295 2.295
BMW   2.205 2.205
SEAT   2.121 2.121
HONDA 1.352 606 1.958
CITROEN   1.381 1.381
KIA   1.092 1.092
SUZUKI   575 575
VOLVO   291 291
JEEP   192 192
MINI   152 152
LAND ROVER   136 136
SUBARU   113 113
PORSCHE   91 91
MAZDA   88 88
MITSUBISHI   58 58
JAGUAR   50 50
SSANGYONG   45 45
ALFA ROMEO   37 37
SMART   18 18
DS   17 17
INFINITI   12 12
MASERATI   12 12
LEXUS   7 7
ASTON MARTIN   1 1
BENTLEY   1 1
FERRARI   1 1
CHERY   0 0
GEELY     0
ISUZU     0
IVECO     0
KARSAN     0
LAMBORGHINI   0 0
LANCIA   0 0
OTOKAR     0
PROTON   0 0
TATA   0 0
2 dakika önce, NeW3 :

RENO , WV yi tokatlamış.

Ticariler dahil edildiğinde durum farklılaşıyor ;

MARKA OTOMOBİL HAFİF TİCARİ TOPLAM
MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM
VOLKSWAGEN 0 76.637 76.637 0 25.457 25.457 0 102.094 102.094
RENAULT 45.797 31.498 77.295 0 10.574 10.574 45.797 42.072 87.869
FORD 5.025 26.462 31.487 46.275 3.562 49.837 51.300 30.024 81.324
FIAT 35.106 2.373 37.479 34.577 4.123 38.700 69.683 6.496 76.179
OPEL 0 39.635 39.635 0 0 0 0 39.635 39.635
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Burak :

Bu da sadece Ekim ayı ;

MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM
VOLKSWAGEN   9.211 9.211
RENAULT 4.325 3.074 7.399
OPEL   4.630 4.630
FIAT 4.390 207 4.597
HYUNDAI 1.845 2.254 4.099
DACIA   3.989 3.989
TOYOTA 2.616 1.302 3.918
FORD 647 2.467 3.114
SKODA   2.685 2.685
AUDI   2.448 2.448
MERCEDES-BENZ   2.378 2.378
NISSAN   2.329 2.329
PEUGEOT   2.295 2.295
BMW   2.205 2.205
SEAT   2.121 2.121
HONDA 1.352 606 1.958
CITROEN   1.381 1.381
KIA   1.092 1.092
SUZUKI   575 575
VOLVO   291 291
JEEP   192 192
MINI   152 152
LAND ROVER   136 136
SUBARU   113 113
PORSCHE   91 91
MAZDA   88 88
MITSUBISHI   58 58
JAGUAR   50 50
SSANGYONG   45 45
ALFA ROMEO   37 37
SMART   18 18
DS   17 17
INFINITI   12 12
MASERATI   12 12
LEXUS   7 7
ASTON MARTIN   1 1
BENTLEY   1 1
FERRARI   1 1
CHERY   0 0
GEELY     0
ISUZU     0
IVECO     0
KARSAN     0
LAMBORGHINI   0 0
LANCIA   0 0
OTOKAR     0
PROTON   0 0
TATA   0 0

Ticariler dahil edildiğinde durum farklılaşıyor ;

MARKA OTOMOBİL HAFİF TİCARİ TOPLAM
MARKA YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM YERLİ İTHAL TOPLAM
VOLKSWAGEN 0 76.637 76.637 0 25.457 25.457 0 102.094 102.094
RENAULT 45.797 31.498 77.295 0 10.574 10.574 45.797 42.072 87.869
FORD 5.025 26.462 31.487 46.275 3.562 49.837 51.300 30.024 81.324
FIAT 35.106 2.373 37.479 34.577 4.123 38.700 69.683 6.496 76.179
OPEL 0 39.635 39.635 0 0 0 0 39.635 39.635

evet hemde çok farklılaşıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda D sınıfında VW ve diğer markalar gibi 1.6 cc motor kullanmaz ise satış adeti olarak abartı bir fark yakalayamaz sadece bir mazda 3 ile bu işler yürümez bi ara omazda 2 diye bir model de vardı oda silindi gitti. Demem oki diğer markalarla rekabet etmek için mazda,hem ürün gamını artırmalı hemde TR piyayasına uygun yeni bir strateji geliştirmelidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Aralık 2016 satış rakamları. 

 

MARKA OTOMOBİL
YERLİ İTHAL TOPLAM
       
ALFA ROMEO   38 38
ASTON MARTIN   1 1
AUDI   2.992 2.992
BENTLEY     0
BMW   1.694 1.694
CHERY   0 0
CITROEN   2.275 2.275
DACIA   6.324 6.324
DS   99 99
FERRARI   2 2
FIAT 7.522 422 7.944
FORD 1.938 3.263 5.201
GEELY     0
HONDA 3.150 1.242 4.392
HYUNDAI 3.197 3.566 6.763
INFINITI   27 27
ISUZU     0
IVECO     0
JAGUAR   50 50
JEEP   262 262
KARSAN     0
KIA   1.650 1.650
LAMBORGHINI     0
LANCIA     0
LAND ROVER   171 171
LEXUS   2 2
MASERATI   13 13
MAZDA   193 193
MERCEDES-BENZ   3.122 3.122
MINI   178 178
MITSUBISHI   56 56
NISSAN   5.287 5.287
OPEL   8.707 8.707
OTOKAR     0
PEUGEOT   3.861 3.861
PORSCHE   103 103
PROTON   0 0
RENAULT 11.492 6.998 18.490
SEAT   1.608 1.608
SKODA   3.509 3.509
SMART   55 55
SSANGYONG   37 37
SUBARU   220 220
SUZUKI   536 536
TATA     0
TOYOTA 5.680 1.175 6.855
VOLKSWAGEN   14.539 14.539
VOLVO   788 788
       
TOPLAM: 32.979 75.065 108.044

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçtiğimiz yıl 3000 leri hedefliyordu mazda fakat sanırım 2500 lerde kalmıştı. Şimdiki olaya bakın. 1427 araç nedir arkadaş. Sadece Vitara ile 5 ayda Suzuki 3931 araç satmış. 

RENAULT 106.616
VOLKSWAGEN 101.763
OPEL 55.471
FIAT 52.369
HYUNDAI 49.518
TOYOTA 47.187
DACIA 42.107
FORD 41.370
MERCEDES-BENZ 32.666
NISSAN 30.513
SKODA 28.876
BMW 27.166
PEUGEOT 25.440
AUDI 22.005
SEAT 20.637
HONDA 20.501
CITROEN 17.041
KIA 14.398
VOLVO 4.100
SUZUKI 3.931
JEEP 2.192
LAND ROVER 2.108
MINI 1.688
SUBARU 1.584
MAZDA 1.427
PORSCHE 827
MITSUBISHI 709
ALFA ROMEO 634
SSANGYONG 507
JAGUAR 481
DS 400
SMART 192
CHERY 144
INFINITI 120
MASERATI 72
LEXUS 64
PROTON 51
ASTON MARTİN 29
FERRARI 18
BENTLEY 9
LAMBORGHINI 7
ISUZU 0
IVECO 0
KARSAN 0
TATA 0
GEELY 0
LANCIA 0
OTOKAR 0
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın yurtdışı satışları 90'ların ortasından beri tarihinin en yüksek seviyesinde, hem Amerika'da, hemde Avrupa'da. Buradaki bazı motor hacmi ve tr pazarı ile ilgili mesajları görünce açıklama gereği duydum arkadaşlar bizim 1950'lerde şekillendirilmiş, çoğu ülke tarafından 90'ların sonunda terkedilmiş motor hacmine dayalı bir vergi ve ötv sistemimiz var. Dünyada vergi motor hacmine göre alınmıyor, araç fiyatı ve c02 emsiyonu tek belirleyici etken. Avrupada adam 1.6 dizel Golf fiyatına 2.2 Mazda 3 alıyor, 2.2 dizel Mazda 6 vagon'lar gayet iyi satıyor, bizim burada 1.5 dizel Mazda 3 1.6 dizel Golften pahalı. Kaldı ki bizim Mazda 3'ü bu fiyata almamız gereken motoru 2.0lt 120hp olandı, 1.5 120hp değil. Yani burada Mazda gibi downsizing anlayışı reddetmiş, üstüne hacimleri yükseltip motorları çalışma prensibi ve internalleri ile oynayan bir markadan ciddi başarı beklememiz mümkün değil. Bu markanın motorları için çizdiği yol, Türkiye pazarının vergi toplamak için çizdiği yolun tam zıttı.

Bu mesele sadece vergi sistemi meselesi değil elbette, Mazda tr yönetiminin de ciddi politika sorunları var ama adamlar asıl motorlarını, 2.0lt 120-165hp benzinlileri, 2.2 dizeli vs getirmediği sürece, kurcalanmış 1.5lere ve zayıf bir 1.5 dizele (o da C segmente kadar, gerisi komple 2.0lt üstü) mecbur kaldıkları sürece bu iş ciddi emekler sarfedilse bile bir yere kadar gelişebilir, çoğu emek-yatırım-pazarlama boşa gidecektir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Volvo ile Kia arasında olsa yeter. Fazlasını zaten isteyen yok. Eminim Nurkan Bey'de oralarda olmaktan memnun olacaktır.

KIA 14.398
VOLVO 4.100
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ülkemize biraz yatırım yapması lazım mazdanın. Stok artırma ve servis ağı, bayilerin çoğalıp ürün gamının genişlemesi gerekiyor. Ama satışlar normal göründüğü için kotalarının da pek artacağını beklemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda en çok karı nerde yapıyorsa oraya odaklanıyor, sonuçta küresel bir oyuncu değil. Türkiye'de araç satmış satmamış bence umrunda değil. Neden elindeki malı daha karlı satabileceği bir pazar varken daha az kar yapacağı Türkiye ye yatırım yapsın ki. Bunu bu kadar dert etmeyin. Bu kadar yıl fordla ortaklık içindeydi şimdi toyota ya yanaşıyor. Zayıf yok olmak istemiyorsa güçlünün yanında olacak, kapitalist sistemin doğası bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç türkiye de ben reklam görmedim. Ama ben mi görmedim bilmiyorum :) göreniniz var mı ? Reklam reklam reklam. Çok mu zor teknolojisini tanıtmak. Araç çizgilerini tanıtmak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...