Jump to content

Mazda RX-8 Isınınca Performansın Düşmesi


BigSexy
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

23.04.2016 at 01:30, zoptrik :

<...> 2. de bobinler ateş gibi oluyor. Direk bloğa bağlı olduğu için. Isınan bobin de iyi ateşleyemez ama missfire hatası da vermiyor. Bunlar bu gün yolda düşündüklerim. Her halukarda kurşun gibi. Seviyorum bu aracı :D 

Bobinlerin bloğa vidalandığı yere konulan aluminyum fiber var, 2013'te bobinleri yenilerken hediye olarak vermişlerdi, ben onlardan taktım. Arta kalan parçası şöyle birşey:

 7gjyp5.jpg

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, revivo73 :

Bobinlerin bloğa vidalandığı yere konulan aluminyum fiber var, 2013'te bobinleri yenilerken hediye olarak vermişlerdi, ben onlardan taktım. Arta kalan parçası şöyle birşey:

 7gjyp5.jpg

 

Abi bu malzemeyi nerden bulabiliriz bide nereye uygulanıyor ? ısıyı aüzel şekilde kesiyor mu ? yazın izmir sıcaklarında mafolur araba yoksa :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malzemeyi eBay'deki satıcı hediye olarak vermişti; ancak sattığı bobinler sahte cıkınca iade ettim, onay alarak fiberleri iade etmedim. Isıyı ne kadar iyi kesiyordur onu pek bilmem, açıkçası ısıyı kesmesi ne kadar önemlidir gereklidir onu da tam bilmiyorum, sadece kutunun içinden hediye cıktığı için özenle montajını yaptım o kadar .)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, revivo73 :

Malzemeyi eBay'deki satıcı hediye olarak vermişti; ancak sattığı bobinler sahte cıkınca iade ettim, onay alarak fiberleri iade etmedim. Isıyı ne kadar iyi kesiyordur onu pek bilmem, açıkçası ısıyı kesmesi ne kadar önemlidir gereklidir onu da tam bilmiyorum, sadece kutunun içinden hediye cıktığı için özenle montajını yaptım o kadar .)

Tam montajı nereye yaptın abi fotoğraf isteriz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öyle zor birşey değil; motor bloğuyla bobin altı arasına yerleştiriyorsun sadece ancak dediğim gibi gerekliliği tartışılır çünkü gerekli birşey olsaydı Mazda mühendisleri oraya zaten bir yalıtım parçası koyardı cunku .)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, revivo73 :

Öyle zor birşey değil; motor bloğuyla bobin altı arasına yerleştiriyorsun sadece ancak dediğim gibi gerekliliği tartışılır çünkü gerekli birşey olsaydı Mazda mühendisleri oraya zaten bir yalıtım parçası koyardı cunku .)

Abi her zaman oyle olmuyor maalesef herkes hata yapabilir :) ya da maliyeti düşürmek için yapilmis olabilir. Mesela Arabanin basindan sonuna kadar uzanan orta konsolun gereğinden fazla ısınması bence böyle güzel bir arabada büyük eksi.

BigSexy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

unutmayalım Wankel pistonlu motorlara göre daha cok ısınınan bir motor, doğal olarak egzos cıkışları da. Katalizör iptalinden sonra bile orta konsol ısınabiliyor. Benim bir kere yazın uzun yolda dikkatimi cekmişti fazla ısınması. Ancak kışın sorun olmuyor. Orta mesafe açık yolda kullanımda da ısınma fark edilmiyor. Ancak kompresyonu düşmüş motorda durum farklı olabilir, onu da hesaba katmak gerekli. Her halukarda binek araba görünümü insanı yanıltıyor. İnsanlar RX-8 alıyor fakat Passat, M3, Leon kullanıyormuş zannediyor, binek pistonlu araçlardan alıştığı şeyleri bekliyor. Wankel'in pistonlalara göre 2x fazla hava ilettiği akla bile gelmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SLM.bigsexy kardeşim.sorularına cevap olarak,arkadaşların yaptıkları tüm yorumları doğru.

benim tespitim şu şekilde..... motor kompresöründe bir sorun olduğunu pek sanmıyorum.. sanırım araç soğukken fena değil ,ısınınca biraz performans kaybı yaşıyorsun...(ateşleme kiti yakın tarihte elden geçirdiğini varsayarak)...kendinde yapabileceğin küçük bir bakım öneririm...kelebek mekanizması / uzak hava klapesi / hava akış metre... ..piyasada rahatça bulabileceğin  karbratör temizleyici sprey alarak ,bunları temizlersen  sorununun çözüleceğini sanıyorum     .. attığım linkte yardımcı olabilecek görsellerde var ..              http://www.armagarage.com/2007-rx-8-s1

Screenshot_2016-03-27-23-59-10.png

Screenshot_2016-03-27-23-59-54.png

10561798_719301214872505_2341728240225744786_n.jpg

image.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Slm..arkadaşlar zaman buldukça bazı işinize yarayacak bilgileri paylaşmaya çalışıyorum.

bildiğiniz üzere bu motorlar anatomik yapısı gereği fazla ısınıyor, aşırı ısıda bazı ekipmanların normal çalışmasını engelliyor. eğerki kışın aracınızı fazla kullanmıyor iseniz veya kaloriferin biraz az ısıtması sizi rahatsız etmeyecekse, termostatı sökmenizi öneririm.

mutlaka ama mutlaka saf FL22 kullanmanız gerekiyor ,bunu zaten biliyorsunuz.   fl22 donma derecesi -70 civarı....  kaynama derecesi  +130  civarı . Bu durumda fl22  nin ısı iletimi ,sudan düşük olduğu için ,motorunuz eskisi gibi ısınmayacaktır. Sadece kaloriferiniz normalden biraz az ısıtacak tır.

Ateşleme bobinlerine gelince. biliyorsunuz  tüm elektronik aygıtlar aşırı ısıya duyarlıdır,yüksek ısıya maruz kaldıklarında ,belli bir süre sonra gariplikler yapmaya meyillidir. bizim bobinlerimizde motor bloğuna drekt monte edildiği için . aşırı ısıya maruz kalıyorlar ve zamanla hassasiyetleri kaybolabiliyor. hatta piyasada internette aleminyum soğutuculu bobinler satılmaktadır.

ben şöyle bir uygulama yapıyorum...bobinlerin altındaki braketi bloğa deymiycek şekilde biraz yükselterek ve vida yerlerini izole ederek montaj yapıyorum . buda kısmen aşırı ısıya maruz kalmasını önlüyor ... 

hayırlı günler dilerim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...