Jump to content
Oz6ur

4. Nesil Yeni Mazda MX-5 - ND Test ve İzlenimler

Tavsiye Edilen Mesajlar

Zealot

passat 1.6 tdi dsg highline net fiyat  84.729,11 TL

passat 2.0 tdi dsg highline net fiyat  78.940,23 TL

 

 

48 dakika önce, Mddemircan :

kendisinden donanım olarak daha zengin ve büyük motorlu versiyonu vergiler hariç bundan 3.000 tl daha ucuz fiyata sahip(Power Sense donanımı). Buna 'ne yapalım büyük hacimli motorlarda vergi çok yüksek ondan daha ucuza fiyatlandırıyoruz' diye saçma bir argüman bulmuşlar

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan
17 dakika önce, zealot :

passat 1.6 tdi dsg highline net fiyat  84.729,11 TL

passat 2.0 tdi dsg highline net fiyat  78.940,23 TL

 

 

 

Alıntı

 

 

 

Aynen bütün markalarda aynı durum var. Passat zaten ederinin çok üzerinde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko

Sokakta böyle bekliyor arkadaş. İlla kapalı garaj gerekmez. Tente brandası şart...

20160619_021110.jpg

Yolda keyif alacağınız ise kesin...

Mx5 ile tek fotoğrafım... haha... Genelde fotoğraf çekmek aklıma gelen son şey oluyor.

20160622_200628.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Yakışmış cabrio Okan Abi :) Bugün internette gezinirken Fiat 124 ün incelemesi gördüm. Araç garip bir şekilde MX-5i andırıyor derken bir de ne göreyim. Birebir aynı neredeyse.

3ogla4.jpg

 

jnANLg.jpg

 

kv08k7.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
7 saat önce, tarahumara :

Yakışmış cabrio Okan Abi :) Bugün internette gezinirken Fiat 124 ün incelemesi gördüm. Araç garip bir şekilde MX-5i andırıyor derken bir de ne göreyim. Birebir aynı neredeyse.

Çok normal :) çünkü Fiat 124 Spider Mazda MX-5 temelli üretiliyor. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko
13 saat önce, Burak :

Çok normal :) çünkü Fiat 124 Spider Mazda MX-5 temelli üretiliyor. 

Fiat bakmış roadster işinde hala iş var. Kim yapıyor bu işi en iyi? Mazda tabiki. Basmış parayı kullanıyor platformu. Hatta alfaromeo spyder da bile kullanabilirler bu platformu ilerleyen zamanda...

Mazda şaseyi üretiyor, fiat motor ve şanzıman yolluyor japonyaya. Mazda birleştiriyor kasayla. Gönderiyor arabayı...

Alt yapı karakterisriği farklı, sürüş kalitesi bariz farklı. Direksiyon farklı, yere basan noktalar aynı ama fiat ön ve arkadan biraz daha uzunca. O sebeple sürüş karakteri bayağa farklı çıkıyor ortaya.

Yoğurdum ekşi diyen olmaz ama izlediğim tüm testlerde mazda 1.5 atmosferikle bile 1.4T motorlu 124den daha keyifli diyorlar. 124 gelsin bakalım onu da deneriz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan

Merhaba arkadaşlar, aracımı teslim aldım, daha doğrusu ben tatilde olduğumdan babam teslim aldı ben de bugün kullanma fırsatı buldum :) 

Aracı almayı düşünüp tereddüt eden arkadaşlara tavsiyem eğer bütçenizi zorlamayacaksa ve ikinci elde satma durumunu dert etmeyecekseniz hiç düşünmeyin derim. Gerçekten kullanıcısını çok özel hissettiren ve kullanımı çok keyifli bir araç.

IMG-20160722-WA0011.jpg

Mddemircan tarafından düzenlendi
İmla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko

Bugün bir kez daha hayran kaldım mx5 in yol tutuşuna. Bu arabanın habitatı kesinlikle virajlı yollar. Bkz.Sakar Geçidi.

Ne desem boş... Nasıl yapmışlar onu anlamaya çalışıyorum. Bi de kafama takılan birşey var. Bir araba daha iyi nasıl yol tutabilir, daha öte ne olabilir bilmiyorum... Tedirgin etmeden nasıl bu kadar keyif verebilir bir otomobil? Kelimeler ile anlatılamayacak güzel duygular veriyor araç, abartmıyorum. Boşuna efsane olmamış, boşuna bu kadar fanı yokmuş dünyada...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
batu1709

arabayı alan arkadaslar için tekrar hayırlı olsun ve kazasız belasız günlerde kullanmalarını diliyorum,

ben de olumlu yönünün daha cok oldugunu düşünüyorum elbet ama kullanım süreniz dısında yasadıgınız zorluklar(roadster kaynaklı) veya basınıza gelen iglinç olaylar tepkiler ayriyetten aracta zor ama sevmediginiz, böyle degil de söyle olsa daha iyiydi dediginiz birsey oldu mu cok merak ediyorum. Ben de ehliyetimi geri almak için gün sayıyorum yarısını devirdim cezamın bu ay itibariyle insallah 2017 de mx-5 kervanına bende katılacagım :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan
13.08.2016 at 16:02, batu1709 :

arabayı alan arkadaslar için tekrar hayırlı olsun ve kazasız belasız günlerde kullanmalarını diliyorum,

ben de olumlu yönünün daha cok oldugunu düşünüyorum elbet ama kullanım süreniz dısında yasadıgınız zorluklar(roadster kaynaklı) veya basınıza gelen iglinç olaylar tepkiler ayriyetten aracta zor ama sevmediginiz, böyle degil de söyle olsa daha iyiydi dediginiz birsey oldu mu cok merak ediyorum. Ben de ehliyetimi geri almak için gün sayıyorum yarısını devirdim cezamın bu ay itibariyle insallah 2017 de mx-5 kervanına bende katılacagım :) 

Merhabalar iyi dileklerin için teşekkür ederim öncelikle. Araç çok keyifli, gerçekten premium hissettiriyor ve görünüyor. Ancak gerekli durumlarda kullanılacak 4 kapılı bir aracı olmayanlar(anladığım kadarıyla sizde var) kesinlikle hiç düşünmesin.

Alacağın araç bence en az power donanım olsun. Verilen ekstra ücrete göre eklenilenler gerçekten çok fazla. Sense donanımı ise... Açıkçası Recaro koltuk ve kör nokta izleme sistemi hariç diğer iki özellik çöp bence. Ama o recaro koltuklar efsane ya :). İnsan oturmaya kıyamıyor. 7.000 tl farka değer mi düşünmek lazım. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
batu1709

Merhaba tekrardan..

malum sonbahar hatta ufaktan kıs geldi diyebiliriz yagıslı ve soguk havalar startı verdi  :) yeni mx-5 e sahip olan forumdaki arkadaslar varsa yasadıgı zorluklar yazabilir mi acaba tekrardan? ben biraz takılı kaldım bu konuya haha. 24 ay eridi 9 ay kaldı cezamın bitmesine. sanırım 3-4 ay kala siparis olaylarına girismeye baslarım. malum hazırda mx-5 bulmak zordur artık bayilerde anca gelir.. bi tuzladaki bayide var hatta su an. ben power  sense almayı düsünüyorum sadece recaro koltuklar için. aynı zamanda favori rengime uzun düşünüslerden sonra karar verdim. seramik gri alacagım allah izin verirse gecenlerde kanyondaki yoyo da gördüm ve oldukca begendim. Mazda bayi sahibi veya bir sekilde içinde calısan forumdaki abilerimede sesleniyorum buradan 2017 de Türkiye'ye RF tavan 1.5 ünite manuel vites kombin gelecek mi diye.. 

Eger RF tavan bu kombinle gelirse o efsane kurşunumsu metalik gri renkten alıcam. Yine bana bekleyisler diyerek kapatıyım ..:) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpulusoglu
08.10.2016 at 17:37, batu1709 :

Merhaba tekrardan..

malum sonbahar hatta ufaktan kıs geldi diyebiliriz yagıslı ve soguk havalar startı verdi  :) yeni mx-5 e sahip olan forumdaki arkadaslar varsa yasadıgı zorluklar yazabilir mi acaba tekrardan? ben biraz takılı kaldım bu konuya haha. 24 ay eridi 9 ay kaldı cezamın bitmesine. sanırım 3-4 ay kala siparis olaylarına girismeye baslarım. malum hazırda mx-5 bulmak zordur artık bayilerde anca gelir.. bi tuzladaki bayide var hatta su an. ben power  sense almayı düsünüyorum sadece recaro koltuklar için. aynı zamanda favori rengime uzun düşünüslerden sonra karar verdim. seramik gri alacagım allah izin verirse gecenlerde kanyondaki yoyo da gördüm ve oldukca begendim. Mazda bayi sahibi veya bir sekilde içinde calısan forumdaki abilerimede sesleniyorum buradan 2017 de Türkiye'ye RF tavan 1.5 ünite manuel vites kombin gelecek mi diye.. 

Eger RF tavan bu kombinle gelirse o efsane kurşunumsu metalik gri renkten alıcam. Yine bana bekleyisler diyerek kapatıyım ..:) 

tuzladakı satıldı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko

Sadece biz de var bildiğim şuanda sıfır km mx5. Power kırmızı ve sense inci beyazı.

Ayrıca nisan da teslim edilecek bir araç için siparişinizi 30 gün içinde vermeniz gerekli.

Öte yandan RF modeli 2017 için Türkiye de yer almayacak. 2017de 2016 nın aynısı olacak seçenekler, bunu da belirteyim. 1.5 MT soft top ve 2.0 MT soft top şeklinde...

Şuana kadar yaşadığım tek zorluk yağmurda tavanı açamamak. Onun dışında bir problem yok... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
2 dakika önce, okkko :

Şuana kadar yaşadığım tek zorluk yağmurda tavanı açamamak. Onun dışında bir problem yok... :)

Yağmurlu havada yaşanılan keyif yanında Üstün açılmaması göz ardı edilebiliyor :)

Test aracını teslim etmeden bir gün önce İstanbul da sağlam yağmur yapmıştı.  Gece o yağmurda MX-5 ile şehirde dolaşmak büyük keyifli.  Hele hafif sertçe yapılan U dönüşler :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
batu1709
1 saat önce, okkko :

Sadece biz de var bildiğim şuanda sıfır km mx5. Power kırmızı ve sense inci beyazı.

Ayrıca nisan da teslim edilecek bir araç için siparişinizi 30 gün içinde vermeniz gerekli.

Öte yandan RF modeli 2017 için Türkiye de yer almayacak. 2017de 2016 nın aynısı olacak seçenekler, bunu da belirteyim. 1.5 MT soft top ve 2.0 MT soft top şeklinde...

Şuana kadar yaşadığım tek zorluk yağmurda tavanı açamamak. Onun dışında bir problem yok... :)

agustos 24 de cezam kalkacagı için agustos sonu veya eylül ayına denk getirmek istiyorum. 3 ay beklerim diye düşündügümden önceden siparis vermem gerekir mi diye düşündüm acıkcası. O aylar için belirlenmis bir parti var mı abi ne zaman konusmak gerekir sence? 

2017 de gelmiyorsa RF, soft top 1.5 manuel den devam abi daha fazla bekleyemem artık :D umarım yeni senede fiyatı degismez :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
okkko
19 saat önce, batu1709 :

agustos 24 de cezam kalkacagı için agustos sonu veya eylül ayına denk getirmek istiyorum. 3 ay beklerim diye düşündügümden önceden siparis vermem gerekir mi diye düşündüm acıkcası. O aylar için belirlenmis bir parti var mı abi ne zaman konusmak gerekir sence? 

2017 de gelmiyorsa RF, soft top 1.5 manuel den devam abi daha fazla bekleyemem artık :D umarım yeni senede fiyatı degismez :) 

Öncelikle yeni senede fiyat kesinlikle artacak... tahminim en az %15.

Üretim ayları ocak şubat mart nisan. Sipariş için bunlardan 2 ay geri gitmelisin. Yani kasım aralık ocak şubat aylarında siparişi verirsen alabileceksin istediğin arabayı. Aksi halde ne bulursanız onu alabileceksiniz ilerleyen tarihlerde...

Nisan üretimi araç temmuzda teslim olur. Yani Ağustos ta Türkiye ye mx5 gelmeyecek. Daha önce gelenler duruyor olabilecek anca... siz en geç ocak ortasında bir bayiye uğrayın. İstediğiniz aracı bağlayın. Ancak temmuzda en son parti içinde gelir. 1 ay bakışırsınız arabayla karşılıklı, yapacak başka birşey yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
batu1709
14 saat önce, okkko :

EÖncelikle yeni senede fiyat kesinlikle artacak... tahminim en az %15.

Üretim ayları ocak şubat mart nisan. Sipariş için bunlardan 2 ay geri gitmelisin. Yani kasım aralık ocak şubat aylarında siparişi verirsen alabileceksin istediğin arabayı. Aksi halde ne bulursanız onu alabileceksiniz ilerleyen tarihlerde...

Nisan üretimi araç temmuzda teslim olur. Yani Ağustos ta Türkiye ye mx5 gelmeyecek. Daha önce gelenler duruyor olabilecek anca... siz en geç ocak ortasında bir bayiye uğrayın. İstediğiniz aracı bağlayın. Ancak temmuzda en son parti içinde gelir. 1 ay bakışırsınız arabayla karşılıklı, yapacak başka birşey yok...

Uzucu bir bilgilendirme oldu bu,abi en az %15 zam cok fazla degil mi? 130 bin liraya dayanıyor power paket mx-5. otv zammı gelmediği halde bu kadar artış öngörmen bana pek sevimli gelmedi. Neden boyle bir artış oluyor vergi vs artmadığı halde? Zaten az satıyoruz barı kar marjını arttıralım yorumu olarak algılıyorum bu en az %15 i. 

Sipariş dönemleride gercekten bana hic uymuyor. İkinci el sıfırdan farksiz 1000km de bir mx-5 almak daha mantıklı olacak eger o sekilde bir artış olursa. İnternette 98 e 100 e 500 km de araclar vardı satilik. Uzucu oldu abi :) kırmızıda almak istemiyorum tek istedigim renk seramik grisi. Hayırlısı diyelim ama isi bozar benim acımdan.

130 bin lira civarı  olursa öngördüğün gibi ikinci elide istedigim renk disinda bulamazsam  istemsiz premium markalara kayabilirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Karsiyakaliozi

Benimde aklımda uzun zamandır almak ,netdeki araçlar sanırım bayilerin test araçları İzmir de mesela test aracı  yok bayi büyük ihtimal fethiyedeki lansmandan sonra sattı aracı rf tabi daha çekici bence de tr gelmesi baya zaman alır fiyat da uçuk olur büyük ihtimal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mddemircan

Kışın sadece fotoğraf çekilebiliyor :) Hele bi yaz gelsin...

IMG_20170109_151635_077.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×