Jump to content

Bir Mazda 3'ün Yerini Hangi Araç Doldurur ?


kaan-kahraman
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Şuan Amerika satışları beklenilenden epey düşük gidiyor Mazda'nın. 2012'den günümüze kadar Türkiye (veya Avrupaya) ciddi bir yatırım yapma gereksinimleri yoktu, (zaten pazar büyütecek kadar üretim kapasitesi yoktu), artık üretimi var, belki japonya ithalat vergisinin de kalkması ile birlikte buraya verdikleri önemi arttırabilirler önümüzdeki dönemde. Onlar da bir çıkış yolu arıyorlar çünkü, kârlılıkları çok zayıf. Ülkede bu alman markaları hegemonyasında, tüpsüz hybridsiz falan attıkları taş ürküttükleri kuşa değer mi meçhul. Malum burda japon arabası = fabrika çıkış tüp+fiyat. Alman=kalite.

Motor seçenekleri zaten uymuyor. Mazda'nın tr yönetiminin de fazla bir suçu yok, markanın kökten bir uyumsuzluğu var ülke pazarına. Ford grup jenerasyonunda böyle değildi, sonradan durum buna evrildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim de okuduğum bir raporda; satışların düştüğü ama oluşan premium marka algısıyla fiyatların yükseldiği ve az satıp karlılık oranının azalmadığından bahsediliyordu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

38 dakika önce, Leanback :

Şuan Amerika satışları beklenilenden epey düşük gidiyor Mazda'nın. 2012'den günümüze kadar Türkiye (veya Avrupaya) ciddi bir yatırım yapma gereksinimleri yoktu, (zaten pazar büyütecek kadar üretim kapasitesi yoktu), artık üretimi var, belki japonya ithalat vergisinin de kalkması ile birlikte buraya verdikleri önemi arttırabilirler önümüzdeki dönemde. Onlar da bir çıkış yolu arıyorlar çünkü, kârlılıkları çok zayıf. Ülkede bu alman markaları hegemonyasında, tüpsüz hybridsiz falan attıkları taş ürküttükleri kuşa değer mi meçhul. Malum burda japon arabası = fabrika çıkış tüp+fiyat. Alman=kalite.

Motor seçenekleri zaten uymuyor. Mazda'nın tr yönetiminin de fazla bir suçu yok, markanın kökten bir uyumsuzluğu var ülke pazarına. Ford grup jenerasyonunda böyle değildi, sonradan durum buna evrildi.

Satışların düşmesinin sebepler bir insanların tüketimleri değişti. Daha çok suv tarzı araçlara kaydı. Mazda3 satışı düşerken corollanında eskiye oranla satışları geriliyor. Ayrıca motorların rakiplerinden geride kalıyor. 2.5 motoru neden gelistirdin? Motorlar konusunda diğer rakiplerinde atmosferik tüpsüzde bir sekilde satılıyor. Senin dizel motorunda vergi sistemine uyuyor ama sen bunu bile satamıyorsun. Donanım desen var ama insanlar habersiz. Yani subaru bile seni satış adetinde tokatlıyor. Dünya genelinde satışlarda volvo mazdanın gerisinde ama ülkemizde motor seçeneklerine bakın ve satış adetlerinede. Yani şu var insanlar markayı bilmediği sürece ve yaygınlasmadiğı sürece bir halt edemezsin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mehmet Özdemir :

benim de okuduğum bir raporda; satışların düştüğü ama oluşan premium marka algısıyla fiyatların yükseldiği ve az satıp karlılık oranının azalmadığından bahsediliyordu

https://www.euronews.com/2019/11/01/mazda-braces-for-30-percent-fy-profit-drop-on-falling-car-sales-in-us-china-nikkei

%30'u bulan düşüş var, başka kaynaklar da var. Yeni model gamına rağmen satış adetleri geçen seneye göre bile düşük, Mazda 3 araya sıkıştı, kendini anlatamıyor. Mazda 6 zaten kayıplarda, CX-30'dan ümit var, CX5 götürüyor markayı. Müşteriler pek düşük teklifler alamıyor deniyor, çünkü araçların maliyeti gerçekten yüksek. Hepsi sadece Mazda'nın ürettiği (inhouse üretim) araçlar, hepsi kaliteli. Markette bu durum gerçekten çok tehlikelidir, ciddi yatırımlarla çok iyi ürünler yapıp satamamak. Korkuyorum Alfa'nın başına gelen bunların da başına gelecek diye.

Bir saat önce, Ali :

Satışların düşmesinin sebepler bir insanların tüketimleri değişti. Daha çok suv tarzı araçlara kaydı. Mazda3 satışı düşerken corollanında eskiye oranla satışları geriliyor. Ayrıca motorların rakiplerinden geride kalıyor. 2.5 motoru neden gelistirdin? Motorlar konusunda diğer rakiplerinde atmosferik tüpsüzde bir sekilde satılıyor. Senin dizel motorunda vergi sistemine uyuyor ama sen bunu bile satamıyorsun. Donanım desen var ama insanlar habersiz. Yani subaru bile seni satış adetinde tokatlıyor. Dünya genelinde satışlarda volvo mazdanın gerisinde ama ülkemizde motor seçeneklerine bakın ve satış adetlerinede. Yani şu var insanlar markayı bilmediği sürece ve yaygınlasmadiğı sürece bir halt edemezsin. 

2.5 motor rakiplerinin gerisinde değil, önünde bile denebilir. Cx30'da Mazda 3'de 186hp motoru rakiplerinin 2.0 veya 1.4-1.6 turbo 140-160hp motorların karşısına çıkaran tek marka. Direkt yüksek güç sunuyorlar yani, pek bir tüketim dezavantajı olmadan. Bizim 1980'lerden, Opel kadett, Ford escort zamanlarından kalma hacim bazlı vergi sistemine uymaması bişey değiştirmiyor, motor güzel. Skyactiv-x zaten bambaşka makina, fiyat sorunu var onun. 

Skyactiv-x motorun gazıyla bir hareketlenme oldu Avrupada, reklamı tanıtımı yapıldı. 122hp'lik 2.0 mild hybrid, silindir kapamalı motor dahi baya ekonomik, 1.0 ecoboost, 1.0 Tsi gibi motorlardan bile verimli, c02 daha düşük.. Ancak 2.0 olduğundan buraya gelemiyor, bu motorların tanıtımı yapılamıyor, dizel motor 1.8 oldu. Reklam yapsalar neyin reklamını yapacaklar, ortada uygun motor yok. Mazda'nın çıkıp maliye bakanlığına bize ayrıcalık yapın diyecek hali de yok. Pazara uygun tek araba var, oda Mx5 ve 2 kişilik roadster, şaka gibi :D 

 Tamamen Mazda Tr yönetiminde suç bulmak da pek anlamlı değil yani. Ancak Mazda japonya yönetimi bir karar alacak da, buraya özgü çalışmalar yapılacak, bir satış hedefi konacak, yatırım yapılacak bayileşme olacak da öyle olur bu iş. O da bahsettiğim motor tipi-vergi sistemi uyumsuzluklarından ötürü çok meşakkatli işler. Mx30 gibi elektrikli araçlar veya 1.8'i geçmeyen hybrid'ler yayılacak da bypass edecekler sistemi, o zaman bişeyler olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Leanback :

https://www.euronews.com/2019/11/01/mazda-braces-for-30-percent-fy-profit-drop-on-falling-car-sales-in-us-china-nikkei

%30'u bulan düşüş var, başka kaynaklar da var. Yeni model gamına rağmen satış adetleri geçen seneye göre bile düşük, Mazda 3 araya sıkıştı, kendini anlatamıyor. Mazda 6 zaten kayıplarda, CX-30'dan ümit var, CX5 götürüyor markayı. Müşteriler pek düşük teklifler alamıyor deniyor, çünkü araçların maliyeti gerçekten yüksek. Hepsi sadece Mazda'nın ürettiği (inhouse üretim) araçlar, hepsi kaliteli. Markette bu durum gerçekten çok tehlikelidir, ciddi yatırımlarla çok iyi ürünler yapıp satamamak. Korkuyorum Alfa'nın başına gelen bunların da başına gelecek diye.

2.5 motor rakiplerinin gerisinde değil, önünde bile denebilir. Cx30'da Mazda 3'de 186hp motoru rakiplerinin 2.0 veya 1.4-1.6 turbo 140-160hp motorların karşısına çıkaran tek marka. Direkt yüksek güç sunuyorlar yani, pek bir tüketim dezavantajı olmadan. Bizim 1980'lerden, Opel kadett, Ford escort zamanlarından kalma hacim bazlı vergi sistemine uymaması bişey değiştirmiyor, motor güzel. Skyactiv-x zaten bambaşka makina, fiyat sorunu var onun. 

Skyactiv-x motorun gazıyla bir hareketlenme oldu Avrupada, reklamı tanıtımı yapıldı. 122hp'lik 2.0 mild hybrid, silindir kapamalı motor dahi baya ekonomik, 1.0 ecoboost, 1.0 Tsi gibi motorlardan bile verimli, c02 daha düşük.. Ancak 2.0 olduğundan buraya gelemiyor, bu motorların tanıtımı yapılamıyor, dizel motor 1.8 oldu. Reklam yapsalar neyin reklamını yapacaklar, ortada uygun motor yok. Mazda'nın çıkıp maliye bakanlığına bize ayrıcalık yapın diyecek hali de yok. Pazara uygun tek araba var, oda Mx5 ve 2 kişilik roadster, şaka gibi :D 

 Tamamen Mazda Tr yönetiminde suç bulmak da pek anlamlı değil yani. Ancak Mazda japonya yönetimi bir karar alacak da, buraya özgü çalışmalar yapılacak, bir satış hedefi konacak, yatırım yapılacak bayileşme olacak da öyle olur bu iş. O da bahsettiğim motor tipi-vergi sistemi uyumsuzluklarından ötürü çok meşakkatli işler. Mx30 gibi elektrikli araçlar veya 1.8'i geçmeyen hybrid'ler yayılacak da bypass edecekler sistemi, o zaman bişeyler olur.

Hangi motorlara göre verimli bunları normal hayat şartlarında da ölçmek lazım. Mazdanın 1.5 sky motor 1.4 tsı kadar yakıyor. Diğer motorlarıda kıyaslayıp karar vermek gerekiyor. Çünkü günlük kullanımda kağıt üzerinde veriler biraz sapıtıyor.  Tamamen mazda Türkiye yönetimine suç bulmuyorum. Müşteri tarafından görüneni söylüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Ali :

Hangi motorlara göre verimli bunları normal hayat şartlarında da ölçmek lazım. Mazdanın 1.5 sky motor 1.4 tsı kadar yakıyor. Diğer motorlarıda kıyaslayıp karar vermek gerekiyor. Çünkü günlük kullanımda kağıt üzerinde veriler biraz sapıtıyor.  Tamamen mazda Türkiye yönetimine suç bulmuyorum. Müşteri tarafından görüneni söylüyorum. 

2.0 skyactiv motorlar, Mazda 3 kasası altında 1.5 skyactiv'lerle aynı, hatta bir çıt daha az yakıyor. Emisyonu da birebir aynı. 

https://www.auto-data.net/en/mazda-3-iii-hatchback-bm-2.0-skyactiv-g-120hp-22034

1.5 skyactiv'ler 975kg'lik Mazda 2'yi veya güçlü versiyonu ile 985kg'lik Mx5'i çekmesi için tasarlanmış motorlar, Mazda 3'ü değil. 150nm'lik torka sahip 1.5 motor, tam otomatik şanzımanla beraber kasayı çekmekte zorlandığı için 2.0'e göre avantajını kaybediyor. Daha uzun süre zengin karışımla ve yüksek devirde çalışmaya zorlanıyor.

 

2.5 motora gelince, Mazda 3 2.5 186hp skyactiv ile Golf 1.4 Tsi 150hp testi, Car&driver,

https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a28254044/2019-mazda-3-vs-2019-volkswagen-golf/

Mazda'nın performansı net biçimde daha üstün, şehir içi-dışı, karma test tüketimi 30mpg Golf (7.9lt), 31mpg (7.6lt) Mazda.

0-180kmh hızlanma, Mazda 23sn, Golf 30sn.

 

Bu da 1.0 125hp Focus, 1.5 tsi 130hp Golf, 2.0 Skyactiv 122hp Mazda 3 testi, Autoexpress

https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/107211/mazda-3-vs-ford-focus-vs-volkswagen-golf

Mazda 41.3mpg = 6.8lt

Focus 37.5mpg = 7.5lt

Golf 35.4 mpg = 7.9lt

Katalog değil, test tüketimleri bunlar. Buna benzer bir sürü test var daha, auto&motor&sport dergisi

mazdatest.thumb.jpg.95b61c08126c45d3a95e1b45aa649024.jpg

İki 1.2 turbo ve iki 1.4 turbo arasında en düşük test tüketimi yine Mazda 3 2.0'de, 6.8lt.

 

Autozeitung testi, bizim nesil Mazda 3,

https://www.autozeitung.de/peugeot-308-mazda-3-ford-focus-bilder-technische-daten-81095.html#motor_getriebe

Focus 1.0 ecoboost 125hp, 308 1.2 thp 130hp, Mazda 3 2.0 skyactiv 120hp

Mazda test tüketimi 6.9lt, Focus 7.2lt, Peugeot 7.5lt. En iyi hızlanma değerleri de Mazda da daha düşük gücüne rağmen. Daha başka testler de var bildiğim, genelde Mazda 3 ya en az yakan olur, ya da en az yakanlardan olur. 

 

Özetle motorları son derece verimli, temiz ve başarılı Mazda'nın. Mazda Tr bu motorları vergi politikası sebebiyle getiremiyor ve biz alamıyoruz. Bu yüzden Mazda Tr yönetiminin de eli kolu bağlı demek istiyorum. Normalde hepimizde, bütün forumda dünyanın geri kalanı gibi 2.0 benzinli veya 2.2 dizel modeller olması gerekirdi, ancak olamıyor. Bütün modeller tırnakları sökülerek pazarda rekabet etmeye zorlanıyor. Sorun Mazda da değil, Türkiye motorlu taşıtlar vergi politikasında.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tanınmış distiribitör, reklam, güçlü tanıtım atağı, ülke otomotiv konusunda bu kadar sorunlu iken, vergiler oto fiyatını geçmiş iken ilk başa yazdıklarım anlamsız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle ilk belirtmiş olduğunuz araç testi manual vitese sahip. Alta eklemiş olduğum verilerle otomatikleri kıyaslarsanız daha doğru olacak.  Dsg ile manual arasında çok fark mevcut değil. Ama otomatik viteslere bakılırsa mazda çok yakıyor.  Ayrıca hantal kalıyor.

https://www.auto-data.net/en/mazda-3-iii-hatchback-bm-2.0-skyactiv-g-120hp-automatic-22045

https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-vii-facelift-2017-1.4-tsi-125hp-bmt-dsg-27693

İkinci olarak 1.5 motora rakip olarak 1.0tsı verilerini kıyaslasak daha verimli yine tsı olacak. Ben iki aracıda kullandım ve sattım mazda hem gitmiyor ve üstüne üstün çok yakıyor. 

 2.5 mazdanın karşısına 2.0TSI çıkardığımda sonuç ne olur? Ayrıca şuan yeni güncellenmiş olan 1.5 motorla test etseler daha farklı sonuç olacak. Birisi yeni motor diğeri şuan vw üretmediği motor. Otomatik mazdanın vw karşısında zerre şansı kalmıyor. 

https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-vii-facelift-2017-1.5-tsi-act-150hp-dsg-36007

Siz bence test atarken otomatikle atın bakalım az yakacak bir tarafı kalacak mı mazdanın :) Motorun otomatik şanzumanla bana göre çok verimli değil. 

Şuan en beğendiğim ve sahibi olduğum pejonun şanzumanı ile motor uyumunu gören mazda biraz daha yol alması gerektiğini anlayacak. Çoğu kullanıcının otomatik kullandığından yola çıkarsak mazdanın pek verimli yanı kalmıyor. Manual viteste atla deve kadar farkta yok.  Birde bu arabaların ara hızlanmaları var atmosferik motor hiç bir zaman turbo motor kadar başarılı olamaz. Mazdanın motorlarını kıyaslayacak olursak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

onu bunu bilmem, benim için sol ön tarafından kaynağı belirsiz bir şekilde tıngırdamayan herhangi bir araç yerini doldurur:)

hayır en ufak bir kazası olsa tamam diyecem de o da yok. şu an sadece bu ses dolayısıyla topun ağzında kendisi. gidip temiz bir reno megan alacam. en azından oradan buradan gelen sesler koymaz. 

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50 dakika önce, Katil Balina :

onu bunu bilmem, benim için sol ön tarafından kaynağı belirsiz bir şekilde tıngırdamayan herhangi bir araç yerini doldurur:)

hayır en ufak bir kazası olsa tamam diyecem de o da yok. şu an sadece bu ses dolayısıyla topun ağzında kendisi. gidip temiz bir reno megan alacam. en azından oradan buradan gelen sesler koymaz. 

Nasıl bir ses mevcut? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Katil Balina :

onu bunu bilmem, benim için sol ön tarafından kaynağı belirsiz bir şekilde tıngırdamayan herhangi bir araç yerini doldurur:)

hayır en ufak bir kazası olsa tamam diyecem de o da yok. şu an sadece bu ses dolayısıyla topun ağzında kendisi. gidip temiz bir reno megan alacam. en azından oradan buradan gelen sesler koymaz. 

Nasıl bir ses abi çözelim :) yeter ki kaynağı bulunsun, trim sesleri bulması uğraştırıcı ama çözmesi kolaydır.

 

Bu konuya ne zamandır yazmamışım yazayım ben. 
Mazda 3'ümden sonra konforuyla, motor gücü ve torkuyla, şanzımanı sayesinde düşük devirde yüksek hız yapabilmesi, düşük motor sesi ve 2. el değerlenmesi nedenleriyle yeni kasa Corolla, yerini doldurdu diyebilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, Ali :

Nasıl bir ses mevcut? 

konular mevcut hocam

9 dakika önce, Mutlu Tekir :

Nasıl bir ses abi çözelim :) yeter ki kaynağı bulunsun, trim sesleri bulması uğraştırıcı ama çözmesi kolaydır.

 

Bu konuya ne zamandır yazmamışım yazayım ben. 
Mazda 3'ümden sonra konforuyla, motor gücü ve torkuyla, şanzımanı sayesinde düşük devirde yüksek hız yapabilmesi, düşük motor sesi ve 2. el değerlenmesi nedenleriyle yeni kasa Corolla, yerini doldurdu diyebilirim. 

konuları ekledim hocam. marşa basarken motorun muhtemelen titremesiyle gelen ses sürüş esnasinda da geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Ali :

Öncelikle ilk belirtmiş olduğunuz araç testi manual vitese sahip. Alta eklemiş olduğum verilerle otomatikleri kıyaslarsanız daha doğru olacak.  Dsg ile manual arasında çok fark mevcut değil. Ama otomatik viteslere bakılırsa mazda çok yakıyor.  Ayrıca hantal kalıyor.

https://www.auto-data.net/en/mazda-3-iii-hatchback-bm-2.0-skyactiv-g-120hp-automatic-22045

https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-vii-facelift-2017-1.4-tsi-125hp-bmt-dsg-27693

İkinci olarak 1.5 motora rakip olarak 1.0tsı verilerini kıyaslasak daha verimli yine tsı olacak. Ben iki aracıda kullandım ve sattım mazda hem gitmiyor ve üstüne üstün çok yakıyor. 

 2.5 mazdanın karşısına 2.0TSI çıkardığımda sonuç ne olur? Ayrıca şuan yeni güncellenmiş olan 1.5 motorla test etseler daha farklı sonuç olacak. Birisi yeni motor diğeri şuan vw üretmediği motor. Otomatik mazdanın vw karşısında zerre şansı kalmıyor. 

https://www.auto-data.net/en/volkswagen-golf-vii-facelift-2017-1.5-tsi-act-150hp-dsg-36007

Siz bence test atarken otomatikle atın bakalım az yakacak bir tarafı kalacak mı mazdanın :) Motorun otomatik şanzumanla bana göre çok verimli değil. 

Şuan en beğendiğim ve sahibi olduğum pejonun şanzumanı ile motor uyumunu gören mazda biraz daha yol alması gerektiğini anlayacak. Çoğu kullanıcının otomatik kullandığından yola çıkarsak mazdanın pek verimli yanı kalmıyor. Manual viteste atla deve kadar farkta yok.  Birde bu arabaların ara hızlanmaları var atmosferik motor hiç bir zaman turbo motor kadar başarılı olamaz. Mazdanın motorlarını kıyaslayacak olursak.

Manuel olacak tabiki, şanzıman faktörünü aradan çıkarmazsak doğrudan motorları nasıl kıyaslayacağız? Kasa ağırlıkları, lastik/jant ölçüleri, aerodinami, vites oranları dahi motorları tek başına ele almakta sorun teşkil ederken şanzıman tabiki aradan çıkacak. 

Siz Mazda 3 1.5 skyactiv kullandınız, Mazda 2 1.5 kullanmadınız veya Mx5 kullanmadınız. 1.5lt motor emisyon ve araç fiyatı bazlı modern bir vergi sisteminde bu araçlara ait. Bu arabayı da normalde karşılığı olmayan başka bir C kompakt üzerinde 1.0 tsi, 1.5 turbo vb motorlarla kıyaslıyorsunuz. Bahsettiğiniz kıyaslama bir Türkiye pazarı realitesi. Normalde Mazda'nın yaptığı şey eski 1.6 Mzr motoru 2.0lt hacime çıkarıp üzerine yüksek sıkıştırma oranı ile verimlilik kasmaktı. 2.0lt 120hp, ve 2.0lt 165hp iki benzinli versiyon olarak. Konu Mazda 3 üzerinde bu motorlardı, bunları kullanıp memnun kalmayın, başım gözüm üstüne.

2.5 motorun karşısına 2.0 tsi çıkarabilirsiniz, yani satın alımda yakın araç fiyatları sebebiyle motor durumu tercihinizi belirleyebilir ancak bunlar doğrudan rakip değiller, VW'nin 2.0 230-280hp bandındaki Tsi'ın karşısında 2.5 turbo 250hp skyactiv var, 2.5 atmosferik skyactivden ziyade. VW'nin 2.0 tsi ea888 motoru da harikulade bir motorudur, her konuda hakkını veririm.

Ayrıca atladığınız çok önemli bir konu var. Ben sadece "test verilerini" paylaştım, katalog paylaşmadım, tek koyduğum katalog verisi 1.5 ile 2.0'i kıyaslarken Mazdanın aynı modellerinin kıyaslaması idi. Mazda'nın iddiası zaten tüketimi katalogda değil, reelde aşağı çekmek, yeni euro 6d temp ve RDE emisyon/tüketim testlerine hazırlamaktı. Şuan avrupada direkt enjeksiyon benzinli motorlarında partikül filtresi kullanmayan tek marka var, Mazda. Çünkü araçları diğer turboşarj modeller gibi düşük gazda, düşük motor yükü altında laboratuvardaki ölçümlerde düşük tüketime ve emsiyona sahip değil, tüm sürüş döngüsünde az yakıyor ve az partikül salıyor, limit değerlerin altında kalıyor. Bakın yukarıda  4 ayrı kaynaktan yol testi paylaştım, teknik veri koymadım gerekirse daha fazlasını da bulurum, Mazda tümünde en az yakan otomobil olduğu gibi hiçbir performans dezavantajı da yok, "Doğru ölçüde motor doğru araçta kullanıldığı sürece". Eğer bir itirazınız varsa, bu motorlu araçlarda farklı test tüketimleri koyun, beraber bakalım.

2.5 motorun anlamı nedir demiştiniz, buyrun 1.4 değil, 1.8 tsi motorlu Golfe kıyasla ve doğrudan motor testi araç testi değil, Golf 1.8 tsi ile Mazda 3 2.5 skyactiv otomatik,

https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15101367/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test/

Aynı test tüketimleri ile daha yüksek Mazda'nın performansı. Önemli olan da yorumlar, Mazda motorunun anlık gaz tepkileri, canlılığı, sesi, hatta turbo olmamasına rağmen esnekliği, motorun genel olarak kendisi açık ara daha fazla beğenilmiş. 2.5 motorun anlamı bu. Türkiyede %185 vergiye maruz kalması motorun kalitesini değiştirmiyor, Amerikada veya diğer gelişmiş ülkelerde bu araçların yol ve satın alım vergileri arasında fark yok.

Benzer durum Toyota'nın yeni 2.0lt dynamic force 169hp atmosferik motoru için de geçerli. Atmosferik olmasına rağmen müthiş düşük bir tüketimi var, hiçbir rakip modelde turboşarj motor VW, Ford, BMW vb farketmez bu motorlu bir Corolla kadar az yakamıyor ve verimli değil. Yani atmosferik motor turbo motor kadar başarılı olamaz diye bir kaide yok, önemli olan motorun kalitesi ve doğru kasa altında kullanılması. Sorun sizin ülkenin 80'ler eseri vergi garabeti sebebiyle bu motorların farkında olmama, konuya uzak olma durumunuz. Böyle kesin konuşmadan önce önce bu makinaları bir şekilde deneme şansı kovalayın, sonra konuşalım bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nerden biliyorsunuz kullanmadığımı :) Benim bir önceki nesil mazda2 1.5 arabamda vardı. Mx5 2.0 ile son kasa 800km yakın yolda yaptım. Kendiniz diyorsunuz bu araçlarda şanzuman, lastık, jant kıyaslarken etkiler. Ama attığınız teste kaç bg fark mevcut. Bu sizin için önemli değil mi? Bu mazdayı 170lik olanla kıyaslasak sonuç ne olur?  Bana 2.5 ile 2.0tsı motor karşılaştırması iletin.

Belirtiğim araca bakarsanız 2.5 motora göre daha verimli. İşin içine bir birine yakın motorlar girince nasıl iş değişiyor.

https://www.caranddriver.com/reviews/a15109733/2015-volkswagen-golf-tsi-manual-test-review/

http://www.zeperfs.com/en/duel4845-6658.htm Kilo olarak mazda daha hafif. 

https://www.automaniac.org/compare/4461/6198/seat-leon-1.8-tsi-fr-VS-mazda-3-skyactiv-g-2.0-165

 

İşin içinede kullanıcılar girince otomatik şanzuman girer ve neden tercih edeyim seni meselesi çıkıyor. Sen ne kadar verimli desende motorlar kullanıcı tarafında farklı yorumlanıyor. Senin motor seçeneklerin kısıtlı ve karşında vw var sen sadece 2.5 motoru sunarsın oda diğer rakipleriyle kıyasladığında sana çok artı sunmayacak. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobil vergileri konusunda ABD hiçbir zaman Türkiye ile boy ölçüşemez.  Örnegin, Türkiye'de biz senede 2 kez MTV öderken Amerikali buna karsilik gelen herhangi bir vergi ödemiyor.  Yine biz araç satin alirken ÖTV ödüyoruz ama ABD'de böyle bir aliskanlik yok.  Bir Amerikalinin otomobil alirken ödediği tek vergi "sales tax" diye bilinen satis vergisidir ki o da eyaletten eyalete degisen (genellikle % 6 - % 9 civari) tek basamakli bir vergidir.  Bu vergi gerçeğini kişi basina düsen gelirle kombine ettiğinizde karsiniza ABD'deki asagidaki satis tablosu çikiyor.

https://focus2move.com/usa-vehicles-sales/

ABD'de performans otomobilleri ciddi rakamlarda satilirken ülkemizde bunlarin sadece ismi geçer çünkü vergiler bu otomobilleri satin almanizi yasaklar.  Örnegin, ABD'de VW Golf GTI, Ford Mustang, Chevy Corvette, Chevy Camaro gibi yüksek performans araçlari satilirken bizde bunlar tek kelimeyle "yasaktır" (bakiniz vergiler).  Onlarin yerine 1.5 litrelik motorlar çok yaygindir.  Yani her konuda olduğu gibi bu konuda da halk adina karari devletimiz (bkz vergiler) bizzat verir.  Öyle ya, demokrasi ile yönetiliyoruz biz.

Biz ülkemizdeki kişi basina düsen GSMH miktarini değiştiremiyoruz.  Bizde ücretler asagi yukari bellidir (asgari ücret, emekli ücreti, vs).  Belki (o da büyük bir belki) araç basina düsen asiri vergi miktarini değiştirebiliriz.  Bu da hem halk hem de devletin hemfikir olmasi ile "belki" gerçekleşebilir.  Hemen her konuda uluslararasi standardlari konu alan devletimiz belki bir gün araç vergileri için de ayni seyi yapar ve Türkiye'de vergilerin yükünü azaltir.  Tabii bunun için öncelikle halkin "tabii vergilerimizi sonuna kadar ödeyeceğiz" zihniyeti yerine uluslararasi standardlari benimsemesi gerekir.  Yani robot gibi vergi ödemek yerine düşünmek ve tartmak gerekir.  Acaba ülkemizde bu zihniyette kaç vatandaş yasiyor?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ülkemizdeki 1.5 ve daha aşağı motor seçeneklerinin vergiler dolayısıyla neredeyse zorunlu tutulması, Almanyanın 1940 yılları öncesi vosvos kamplumbağa halk otomobili yılları gibi. kısaca modern 1,5 litre vosvos kaplumbağa yılları.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

31.01.2020 at 16:03, Leanback :

2.0 skyactiv motorlar, Mazda 3 kasası altında 1.5 skyactiv'lerle aynı, hatta bir çıt daha az yakıyor. Emisyonu da birebir aynı. 

 

Yaşadığım ülkede mazda 3 1.5 motor ve bendeki 2.0 120 bg ve hatta mazda 6 145 bg aynı vergi diliminde. Yani 1 litre ile 19.6 km yazıyor kağıt üzerinde. Ödediğimiz vergi aynı ama iş yüksek hız ve yük olduğunda mazda 3 2.0 hem mazda 3 1.5 den hemde mazda 6 dan daha az yakiyor. Bazen şehir dışına çıktığımda 85 km hıza sabitliyorum ve 3.8 çok rahat görüyorum. Tabi dümdüz yol yarım saat 45 dk frene dokunamadığım oluyor. 

 Motor hacmine göre olmayan vergi sisteminde 2.0 mazda 3 120 bg ve mazda 6 145 bg, golf 1.0 tsi ile aynı vergiyi veriyor. Golf 1.4 tsi den ise daha az vergi ödüyor. Örneğin ben 1200 tl veriyorum yıllık, 1.4 tsi 125 bg. 1750 tl ödüyor. 1.0 tsi de 1100 tl ödüyor.  Burdakilerde 1.0 fındık kadar motoru olan arabam var neden 2.0 ile aynı vergiyi veriyorum diyor😁

Bu arada mazda 3 skyactiv x 180 bg olanı onutmusum. 1 litre ile 24.4 km hem 2.0 skyactiv g den hemde 1.0 tsi golf ten daha az vergisi var. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Ali Ben size tamamen açık test verileri ile geliyorum, siz hala katalog verisi atıyorsunuz. Kaldı ki attığınız 1.8 Tsı manuel Golf'ün test tüketimi de aynı derginin yaptığı 2.5 Mazda 3 otomatikten 2mpg yüksek, 27'ye 29mpg, performans olarak Mazda lehine büyük avantaj varken. Mazda 2 1.5 kullandım demişsiniz, eski nesil Mzr motorlu Mazda 2'lerden bahsediyorsunuz. Bu metinde benim yazdığım hiçbirşeye cevap yok maalesef.

5-6 ayrı testte, farklı motor ve şanzımana sahip skyactiv'lerin başarısı ortada. Bunu kabul etmemek için direnmek neden anlamış değilim. Konu sünmeye başlayacak :) sağlıcakla.

@g3z3g3n1616

Bir örnek, bu vergi sistemi yüzünden BMW resmen bilerek sakatladığı bir motoru Türkiye pazarında satmaya çalışıyor. Normalde n20b20 kodlu 2.0lt'lik turbo benzinli motor, alel acele farklı bir krank mili ve piston takılarak silindir içi taranan alan azaltılıp, sıkıştırma oranı ve efektif hacim düşürülüyor. Hacim 1.6lt altına düşüyor ama verimlilik mahvoluyor. 2.0lt versiyonundan daha fazla yakan ve emisyon salan, sadece Türkiye için uydurulmuş bir çözüm. Yani bu ülkede bakacak olursak BMW'de motor yapmayı bilmiyor, rakiplerine göre zayıf, twinpower motorlar başarısız dememiz lazım. Sorun markaların motorlarında değil, arkaik vergi sistemimizde.

https://eksisozluk.com/bmwnin-1-6-benzinli-motor-rezaleti--6244158

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Leanback :

@Ali Ben size tamamen açık test verileri ile geliyorum, siz hala katalog verisi atıyorsunuz. Kaldı ki attığınız 1.8 Tsı manuel Golf'ün test tüketimi de aynı derginin yaptığı 2.5 Mazda 3 otomatikten 2mpg yüksek, 27'ye 29mpg, performans olarak Mazda lehine büyük avantaj varken. Mazda 2 1.5 kullandım demişsiniz, eski nesil Mzr motorlu Mazda 2'lerden bahsediyorsunuz. Bu metinde benim yazdığım hiçbirşeye cevap yok maalesef.

5-6 ayrı testte, farklı motor ve şanzımana sahip skyactiv'lerin başarısı ortada. Bunu kabul etmemek için direnmek neden anlamış değilim. Konu sünmeye başlayacak :) sağlıcakla.

@g3z3g3n1616

Bir örnek, bu vergi sistemi yüzünden BMW resmen bilerek sakatladığı bir motoru Türkiye pazarında satmaya çalışıyor. Normalde n20b20 kodlu 2.0lt'lik turbo benzinli motor, alel acele farklı bir krank mili ve piston takılarak silindir içi taranan alan azaltılıp, sıkıştırma oranı ve efektif hacim düşürülüyor. Hacim 1.6lt altına düşüyor ama verimlilik mahvoluyor. 2.0lt versiyonundan daha fazla yakan ve emisyon salan, sadece Türkiye için uydurulmuş bir çözüm. Yani bu ülkede bakacak olursak BMW'de motor yapmayı bilmiyor, rakiplerine göre zayıf, twinpower motorlar başarısız dememiz lazım. Sorun markaların motorlarında değil, arkaik vergi sistemimizde.

https://eksisozluk.com/bmwnin-1-6-benzinli-motor-rezaleti--6244158

 

 

Siz performans olarak düşük bg olanın kıyaslamasını ekliyip mazda daha performanslı diyorsunuz. Bende aynı motorun 1.8 170bg olanını  ekliyorum.  Bakarsanız verilerde mazda ile kıyaslamada seri olduğunu görürsünüz. Mazda6 üzerinden gidersek 2.0 passat ile kıyasladığımızda ne yakıtı ne gidişi vw gibi değil. Cx5 bu motorla bir 1.5 150bg ile kıyaslasak baş edemez. Birde hafif rampa yukarı gidiş varsa mazda bağıra bağıra gider. Oksijen seviyeside düşünce zaten iyice tıkanan bir araç. Kısaca ancak testlerde bir tık önde deriz normal şartlarda bunları yakalayamayacağı için gerek yok bencede uzatmaya. Bir ara turboya karşıydı gitti turbo motor ürettiler. Kendileride er veya geç bu motora dönecekler. Elektrikli tamamen yaygınlaşana kadar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...