Jump to content
Ahmet ÇINAR

Silindir Kapağı Değişimi Ve Sonrasında Aracın Yağ Yakması

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ahmet ÇINAR

Merhaba abilerim kardeslerim.

Kasım ayında askerlik görevim için memleketimden ayrıldım 6 ay araçim sokak da yattı 1 kere bile marsa basılmadı.konuyu fazla uzatmayayim.
Aracımı çalıştırmadan önce yağını ve suyunu kontrol ettim suyu eksikti tamamladım ve bastım marsa bir iki dakika çalıştıktan sonra yağ kapağını açtım yağ a su karışmış motorun içerisi pasta kreması gibiydi max.5 dakika çalıştı ve stop ettim.motor söküldü silindir kapağı çatlamış sıfır silindir kapağı subap takimi ve lastikleri değişti .
Araç 2017 yılı ocak ayında rektefiye olmuştu piston sekman takimi yataklar değişmişti kapak taşlandı kapakta çatlaklar vardı ve çatlakların önemsiz olduğu söylenip tekrar kullanılmıştı.askere gitmeden önce aracının soğutma sistemine 2 litre antifreez eklemiştim çanakkale de ikamet ediyorum ve en düşük sıcaklık +2 derece.

Aracımı son bıraktığımda ne yağ yakması ne de suyun yanma odasına sızıp duman atması vardı.şimdiki problemim ise aracimin yağ yakmasi.silindir kapağı değiştikten sonra.

Aracımı aksam stop ediyorum sabah çalıştırdığımda ise yaklaşık 30 saniye boyunca beyaz duman ve yağ kokusu oluyor.seyir halinde 3500 ve üzeri devirlerde sabit tutunca yağ kokusunu hissediyorum ama duman goremiyorum.benim şüphem bu arızanın subap lastiklerinden kaynaklı olduğu,sizinde düşüncelerinizi tecrübelerinizi bekliyorum yardımcı olursanız çok sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

yapılan onarımda eksiklik var demektir. üst kapaktaki herhangi bir çatlapa önemsiz denmemeli ayrıca motor açılmışken blok ölçümü yapıldı mı? araç kaç km de?

bir şekilde aşırı hararet ile yol alındığı anlatımdan da kesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet ÇINAR
13.05.2018 at 16:06, Çağlar Bayur :

yapılan onarımda eksiklik var demektir. üst kapaktaki herhangi bir çatlapa önemsiz denmemeli ayrıca motor açılmışken blok ölçümü yapıldı mı? araç kaç km de?

bir şekilde aşırı hararet ile yol alındığı anlatımdan da kesin.

Araç 196 bin km de hocam.valla bilemiyorum ne göz ardı edildi yeni kapak yapılırken ama ben hala subap lastiklerinden şüphelenmiyorum

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Brm olayın kronolojik sıralamasını anlamadım. 

Önce motor yapıldı, sonra askere gittiniz, sonra geldiğinizde mi yağa su karıştı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet ÇINAR
Bir saat önce, Zealot :

Brm olayın kronolojik sıralamasını anlamadım. 

Önce motor yapıldı, sonra askere gittiniz, sonra geldiğinizde mi yağa su karıştı 

Evet hocam önce motor yapıldı askere gittim geldim.geldiğimde blok çatlamış blok değişti ve araç yağ yakmaya başladı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Pardon da, Blok siz yokken nasıl çatlamış.  Kimse kullandı mi aracı 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ahmet ÇINAR

Kullanmadi hocam anlamadım bende 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×