Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Titreme


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 saat önce, kadirgündüz :

aracınız benzinli mi dizel mi ona göre güçlü bir akü seçin genelde mutlu taktırdı herkes bende mutlu taktırdım bence mutlaka bir aküye baktırın derim akü değişince bu problemim çözüldü benim bir kaç kişide aynı sıkıntıyı akü değiştirince çözüldü 

Aracım benzinli önerinizi dikkate alacağım. Ancak bu ses olayı çözülmüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı ilana koydum. Suan satışta. Ancak arayan soran kim olursa 2 defa şanzımanın değiştiğini kimseyi kandırma gibi durumum olmadığını söylüyorum ve herkes hastalıklı gibi kaçıyor. Mazda Türkiye ye mail atmıştım aracımın değer kaybı oldu ne yapabiliriz değişim yada para iadesi diye. Gelen cevap çok komik, aracın mekanik aksamının değişimi araçta değer kaybına neden olduğunu düşünmüyoruz bu nedenle talebinize olumsuz cevap veriyoruz oldu. Hukuki olarak haklarımı aramaya karar verdim .  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Benim araçta da 60.000 de 2015 power aynı problemler başladı. Mayısta araba titredi ve stop etti. Ekrandan aracı ayarlardan fabrika ayarlarına sıfırlayınca normale döndü, Servi usta gezdim, bir sıkıntı yok dediler. Sonra aküyü değiştirdim, varta 60 amp. efb akü ondan sonra çalışmama problemi olmadı, fakat dururken vites  D de ise titreme yapıyor, N ye alıyorum ve istopu kapatıyorum. Mazdanın bu kronik bir hatası sanırım, serviste de bir şey bulamadılar, ustalar da bir hata bulamıyorlar. Fakat son zamanlarda ilk çalıştırmada  vitesi P den çekerken zorlanmaya başladı. Bu Japonlar öyle bir araba yapmış ki servisler bile arabadan hiç bir şey anlamıyor. Sanırım Japonya'da da arıza durumunda bir şey yapamıyorlar arabaya, Zevkle bineceğiz, gittiği yere kadar :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.07.2019 at 23:09, Mutlu Tekir :

Bu sorunu yaşayıp akü değişimi ile çözemeyen arkadaşlar hiç 98 oktan yakıt ile denedi mi?

farklı bir bakış açısı. sonuçta yüksek sıkıştırmalı hassas bir motor. kalitesiz yakıt rolantide anlık dalgalanmaya neden olabilir. deneyip tecrübe etmekte fazda var bence

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, vethekim :

farklı bir bakış açısı. sonuçta yüksek sıkıştırmalı hassas bir motor. kalitesiz yakıt rolantide anlık dalgalanmaya neden olabilir. deneyip tecrübe etmekte fazda var bence

Aynen abi. Lpgli kullananlarda şimdilik problem yok çünkü. Lpg nin oktanı daha yüksektir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 ay kadar önce Elmadağ'da bir Total bayinden (%4 indirim vardı) normal 95 oktan yakıt aldım, 125tl. Arabaya bindim, çalıştırdım ve tekledi, devir 500'lere düştü çıktı, dalgalandı rolanti, stop etti edecek. İndim sordum mazot falan mı koydunuz motorda sıkıntı var dedim, yok abi normal benzin koyduk dedi arkadaş, pompadaki göstergeyi gösterdi (zaten mazot pompa ucu girmez benzin tankı ağzına ya yine de sordum). İstasyon çıkışına kadar gittim sonra yavaştan düzeldi.

Ertesi gün çalıştırdım, 1km gidip ışıklarda durdum, başladı öksürmeye araba. Daha önce 2000 devir civarlarında yüklenince bazen dalgalanma hissederdim ama ilk defa böyle ciddi kendini gösteren bir sorun oldu. Devir düştü araba titredi, sallandı sonra düzeldi. O gün ve ertesi gün sorunsuz kullandım.

2 gün sonra arabayı çalıştırdım, D'ye aldım ilerlerken araba stop etti. İlk defa böyle birşey gördüm otomatik şanzıman araçta. Canıma tak etti ve gittim Emek shell bayinde depoyu doldurdum. Daha sonra hiç sorun yaşamadığım gibi, bundan sonra başka yerlerden de benzin alıp 1800km yol yaptım şehir içi-dışı karışık, en ufak sorun olmadı.

Aşırı yüksek kompresyonlu motorun çok iyi kalitede yakıt istediğini düşünüyorum. Sadece bu yaşadığım sorun değil, çeşitli zamanlarda da arabanın motoru bazen çok pürüzsüz ve atak iken, bazen isteksiz gibi geliyor ve belli devir aralıklarında hafif dalgalanmalar oluyor. Birde bu arabadan önce uzun süredir atmosferik kullanmadığımdan mı, yoksa yüksek kompresyon oranından mı bilmem ama deniz seviyesinde eğer hava da çok sıcak değilse alt devirleri çok daha iyi motorun. Özellikle alt viteslerde az gazlarda bile çok iyi çekiyor. Şanzıman daha fazla üst vitesleri kullanıyor, çekiş olduğu için. Ankaraya dönünce tatlı çekiş kayboluyor :) 

Rolantide titreme sorunu ile ne kadar alakalıdır bilmem ama bu motorun bazı yakıtlarla bir alıp veremediği olduğu bence kesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aklıma gelen ilk şey motor rolanti devrindeki anlık dalgalanmalar ekstra rezonansa neden olacaktır. hatta bu durum gösterge ekranında (hassasiyeti ölçüsünde) fark bile edilemeyebilir. bu durumun özellikle park ederken veya parktan çıkarken şanzuman üzerinden vuruntu şeklinde kabin içinde hissedilmesi bence. normalde üretici bunun için motor kulakçıkları ve sanzuman bağlantıları gibi ek önlemler alarak en aza indirilir. alınan önlemler oluşan ekstra rezonansı absorbe edemiyor demekki. mazda 3 sonuçta c segment bir araç bir. mazdanın bir miktar üretim maliyetini azalttığını düşünüyorum. , üst sınıf mazda (cx5 ve 6 gibi) araçlarda bu tarz şikayetlerin pek olmayışıda bunu destekliyor.

yazılımla bir miktar halledilebilir. rolanti ayarları ve sanzuman kalibrasyonu ile çok rahat mazda tarafından aşılacak bir durum. zayıf akü ve istop kaynaklı problem uzunca bir zamandır biliniyor ve tartışılıyor. muhakkak arızalı sanzuma sahip araç sahipleride vardır ancak ben genel anlamda mazdanın sanzumanının kronik bir sıkıntısının olmadığını düşünüyorum. asıl sıkıntı nokta ise:

2.0 motor olarak tasarlanmış bir araca vergiden dolayı 1.5 motor koyup satarsan olacağı bu.

düşük hacim, yüksek sıkıştırmalı motor, hassas ateşleme sistemi, kalitesiz yakıt ve sınıf gereği nispeten maliyet düşürme bu sıkıntıların ana nedeni bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, vethekim :

aklıma gelen ilk şey motor rolanti devrindeki anlık dalgalanmalar ekstra rezonansa neden olacaktır. hatta bu durum gösterge ekranında (hassasiyeti ölçüsünde) fark bile edilemeyebilir. bu durumun özellikle park ederken veya parktan çıkarken şanzuman üzerinden vuruntu şeklinde kabin içinde hissedilmesi bence. normalde üretici bunun için motor kulakçıkları ve sanzuman bağlantıları gibi ek önlemler alarak en aza indirilir. alınan önlemler oluşan ekstra rezonansı absorbe edemiyor demekki. mazda 3 sonuçta c segment bir araç bir. mazdanın bir miktar üretim maliyetini azalttığını düşünüyorum. , üst sınıf mazda (cx5 ve 6 gibi) araçlarda bu tarz şikayetlerin pek olmayışıda bunu destekliyor.

yazılımla bir miktar halledilebilir. rolanti ayarları ve sanzuman kalibrasyonu ile çok rahat mazda tarafından aşılacak bir durum. zayıf akü ve istop kaynaklı problem uzunca bir zamandır biliniyor ve tartışılıyor. muhakkak arızalı sanzuma sahip araç sahipleride vardır ancak ben genel anlamda mazdanın sanzumanının kronik bir sıkıntısının olmadığını düşünüyorum. asıl sıkıntı nokta ise:

2.0 motor olarak tasarlanmış bir araca vergiden dolayı 1.5 motor koyup satarsan olacağı bu.

düşük hacim, yüksek sıkıştırmalı motor, hassas ateşleme sistemi, kalitesiz yakıt ve sınıf gereği nispeten maliyet düşürme bu sıkıntıların ana nedeni bence. 

Bu motor Mazda 2'de de kullanılıyor yalnız. 2.0'den 1.5'e destroke edilmiş bir motor değil aksine 1.5lt makina kendi başına bir motor. Buradaki farklı durum bu motorun aslında baştan 4 seçenek olarak geliştirilmesi, 1.5lt 75hp-90hp-115hp Mazda 2 için, Mazda 3 için ise 1.5lt 100hp. 120lik versiyon bir iki motor hacmi bazlı vergi toplanan ülkede 100hp'nin üzerine sonradan factory yazılım yapılarak güçlendirilmiş hali, muhtemelen 100hp kağıt üzerinde çok az durduğu ve otomatik şanzımanla da epey düşük kalacağı için böyle bir çözüm yapılmış. Bizim serilerde yakıta hassasiyetin sebebi belki bu motorlarda uç noktalara çekilen bazı parametreler olabilir.

2.0 versiyonlarda bende hiçbir aksilik olduğunu sanmıyorum, 2.0lt 120hp makina çok rahat çalışan bir motor zaten. Avrupada bir çok 2.0 120hp model BBR yazılımla 170hp olarak geziyor, çok ufak bir işlemi var. 1.2 tsi Golf, 1.0 ecoboost Focus parasına mis gibi 2.0 atmosferik 170hp makina ile geziyorsun, 119g/km emisyon salınımı olduğu için ek bir vergi penaltısı da yok. Bizde ise durumlar leyla ne yazık ki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 3 için motorun 2.0 motordan hacim olarak kısılmış bir motor olduğunu düşünüyordum. @Leanback bilgilendirme için teşekkürler. 2.0 ve üstü atmosferik candırda malum ülke vergi sistemi buna pek musait değil. dediğiniz gibi mazda3 için bazı uç parametrelerden dolayı motor olması gerekenden daha stresli çalışıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
28.07.2019 at 16:26, Leanback :

2 ay kadar önce Elmadağ'da bir Total bayinden (%4 indirim vardı) normal 95 oktan yakıt aldım, 125tl. Arabaya bindim, çalıştırdım ve tekledi, devir 500'lere düştü çıktı, dalgalandı rolanti, stop etti edecek. İndim sordum mazot falan mı koydunuz motorda sıkıntı var dedim, yok abi normal benzin koyduk dedi arkadaş, pompadaki göstergeyi gösterdi (zaten mazot pompa ucu girmez benzin tankı ağzına ya yine de sordum). İstasyon çıkışına kadar gittim sonra yavaştan düzeldi.

Ertesi gün çalıştırdım, 1km gidip ışıklarda durdum, başladı öksürmeye araba. Daha önce 2000 devir civarlarında yüklenince bazen dalgalanma hissederdim ama ilk defa böyle ciddi kendini gösteren bir sorun oldu. Devir düştü araba titredi, sallandı sonra düzeldi. O gün ve ertesi gün sorunsuz kullandım.

2 gün sonra arabayı çalıştırdım, D'ye aldım ilerlerken araba stop etti. İlk defa böyle birşey gördüm otomatik şanzıman araçta. Canıma tak etti ve gittim Emek shell bayinde depoyu doldurdum. Daha sonra hiç sorun yaşamadığım gibi, bundan sonra başka yerlerden de benzin alıp 1800km yol yaptım şehir içi-dışı karışık, en ufak sorun olmadı.

Aşırı yüksek kompresyonlu motorun çok iyi kalitede yakıt istediğini düşünüyorum. Sadece bu yaşadığım sorun değil, çeşitli zamanlarda da arabanın motoru bazen çok pürüzsüz ve atak iken, bazen isteksiz gibi geliyor ve belli devir aralıklarında hafif dalgalanmalar oluyor. Birde bu arabadan önce uzun süredir atmosferik kullanmadığımdan mı, yoksa yüksek kompresyon oranından mı bilmem ama deniz seviyesinde eğer hava da çok sıcak değilse alt devirleri çok daha iyi motorun. Özellikle alt viteslerde az gazlarda bile çok iyi çekiyor. Şanzıman daha fazla üst vitesleri kullanıyor, çekiş olduğu için. Ankaraya dönünce tatlı çekiş kayboluyor :) 

Rolantide titreme sorunu ile ne kadar alakalıdır bilmem ama bu motorun bazı yakıtlarla bir alıp veremediği olduğu bence kesin.

Temmuzda bunu yazmıştım, geçen hafta Eskişehir yolu total bayinden benzinim çok az iken 70tl yakıt aldım. 15km yol gidip Çayyoluna geldim ve mesa'nın orada ışıklarda araba D konumunda stop etti. Ümitköy içindeki Opete gittim hemen, giderken yolda 2 kere öksürdü motor, devir dalgalanmaları başladı. Depoyu doldurdum opette ve bir daha hiçbir sorun olmadı.

Total alerjisi var motorun resmen. Kullanan veya sorun yaşayan var mı totalde?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Mutlu Tekir :

Sorun yaşayıp da 98 oktan kullanan hiç olmadı mı arkadaşlar bu süre boyunca?

Aracımı alalı bir yıl oldu. Hafızamı zorladım ve sanırım bir kez Total'den benzin aldım. Sorun yaşamadım. Bunun dışında hep Opet'ten 95 Oktan benzin alıyorum. 98 Oktan benzin mi tercih etmeliyim acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.07.2019 at 23:09, Mutlu Tekir :

Bu sorunu yaşayıp akü değişimi ile çözemeyen arkadaşlar hiç 98 oktan yakıt ile denedi mi?

 

27.07.2019 at 23:46, vethekim :

farklı bir bakış açısı. sonuçta yüksek sıkıştırmalı hassas bir motor. kalitesiz yakıt rolantide anlık dalgalanmaya neden olabilir. deneyip tecrübe etmekte fazda var bence

 

28.07.2019 at 14:05, Mutlu Tekir :

Aynen abi. Lpgli kullananlarda şimdilik problem yok çünkü. Lpg nin oktanı daha yüksektir. 

 

2 saat önce, mare101 :

Aracımı alalı bir yıl oldu. Hafızamı zorladım ve sanırım bir kez Total'den benzin aldım. Sorun yaşamadım. Bunun dışında hep Opet'ten 95 Oktan benzin alıyorum. 98 Oktan benzin mi tercih etmeliyim acaba?

Bu sayfada bunları yazmıştım önceden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bp den şaşmayın  Brc de  Bp yi önerıyor Bp yakıtı okyanustan çekıyor Calıfornıa sahillerınde denizde tesısı  var. 

Kalıte hiç bi zaman tesadüf değildir O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.06.2019 at 11:58, kayagurkan :

Arkadaşlar aracımı ilana koydum. Suan satışta. Ancak arayan soran kim olursa 2 defa şanzımanın değiştiğini kimseyi kandırma gibi durumum olmadığını söylüyorum ve herkes hastalıklı gibi kaçıyor. Mazda Türkiye ye mail atmıştım aracımın değer kaybı oldu ne yapabiliriz değişim yada para iadesi diye. Gelen cevap çok komik, aracın mekanik aksamının değişimi araçta değer kaybına neden olduğunu düşünmüyoruz bu nedenle talebinize olumsuz cevap veriyoruz oldu. Hukuki olarak haklarımı aramaya karar verdim .  

Hocam sanki mazdadan beklentimiz  çok mu  yüksek? Bugün bir DSG şanzıman hata verdiğinde aman servis inşallah kullanıcı hatası demez derken Mazda da üzerine birde değer kaybı ücreti alabiliyor muyum diye beklentiye giriyoruz. Arayanlara bakmayın olanların alası yoktur :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10.11.2019 at 09:18, ozgur35 :

Bp den şaşmayın  Brc de  Bp yi önerıyor Bp yakıtı okyanustan çekıyor Calıfornıa sahillerınde denizde tesısı  var. 

Kalıte hiç bi zaman tesadüf değildir O0

Özgür hocam sanırım esprisine yazdın bunu çünkü kullandığın yakıt TÜPRAŞ'tan çıkmadır:)

Ayrıca petrol rafineleri tasarlanırken hangi ülkenin petrolü kullanılacaksa ona göre dizayn edilir.. mesela yeni kurulan aliağadaki STAR rafinerisi İran petrolüne göre inşaa edilmiştir. Sen burada Kerkük ya da Hazar petrolünü rafine edemezsin.. Kullanmak istersen bir dünya para yatırıp revizyon gerektirir.

BP ayrıca sadece california değil (zaten orası Texastır, meksika körfezi:) ) ülkemizden geçen BTC boru hattındanda petrol satışı yapmaktadır..

Üstelik iran devlet petrol şirketini ilk kuran yine BP dir.. yani İran rafinelerini büyük oranda BP işletir.

Asıl konuya gelecek olursak ülkemizdeki tüm akaryakıt istasyonları yakıtlarını TÜPRAŞ rafinelerinden çekmek zorundadır.. Kendileri kendi işleme/depolama tesislerinde katkı koyarak ve marker layarak (her firmanın renk kodu olmak zorundadır) öyle bayilerine satarlar.. Aslında çok bilinmeyen firmalar olmadığı sürece her bayinin yakıtını alabilirsiniz.. ben meslea fiyat avantajından dolayı Menemendeki PARS bayilerinden gözüm kapalı yakıt alırım.. ALPET, PACİFİC, PETLINE, AYTEMİZ v.s fiyat avantajı olan yerlerden gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.. Büyük firmaların fiyatının yüksekliği reklamlarından dolayıdır.. Çokta sorun yapılacak bir durum değil yani.

Türkiyede akaryakıt denetimi iyi yapılan işlerden biridir..hem vergi hem kaçak petrol kullanımını önlemek adına.. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

09.11.2019 at 12:31, Mutlu Tekir :

Sorun yaşayıp da 98 oktan kullanan hiç olmadı mı arkadaşlar bu süre boyunca?

@Mutlu Tekir Ben kaç kez üst üste SOCAR'dan 98 doldurdum fakat aynı... Düzelme olmadı... Geçenlerde yeni akü değişimi yaptım...

Birkaç gün olmadı titreme sonra tekrar başladı... Fakat daha öncede forumda yazdığım gibi ... Dikkat edin araç titremeye bağladığı anda farları yakın yada akşam farlar açıkken olan sürüşlerde bakın titreme olmicaktır.... En azından bende öyle oluyor... Yada klimayı devreye alın o zamanda titreme kesiliyor... Çok dur kalk trafiklerde farları açıyorum titreme olmasın diye....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
10.11.2019 at 16:48, Navim :

Hocam sanki mazdadan beklentimiz  çok mu  yüksek? Bugün bir DSG şanzıman hata verdiğinde aman servis inşallah kullanıcı hatası demez derken Mazda da üzerine birde değer kaybı ücreti alabiliyor muyum diye beklentiye giriyoruz. Arayanlara bakmayın olanların alası yoktur :)

 

Kendi adıma konuşayım. Evet beklentim çok yüksek. Çünkü sorunsuzluk konusunda çok övülen ve en üst sıralarda olan bir marka. Düşük hacim ve turbo ikilisini sorunsuzluk adına yapmadıklarını biliyorum. Çift kavrama şanzıman kullanmama nedeni de sorunsuzluk değil mi? Dsg 'yı alanlar (sadece dsg değil edc, dct vb.) bunların arıza çıkartacağını bilerek alıyorlar diye düşünmüyor değilim. Evet sağolsun Asalet bey( herter servis müdürü) çok yardımcı oldu.  (Ona da ayrica tesekkur ediyorum)Ancak tek başına mazda türkiye desteği olmadan daha fazla ne yapabilir. Ben markadan yani mazda dan çok memnunum tek sıkıntı yeterli ilgi yok. Biz ayrıcalıklı olduğumuzu düşünüyorum mazda kullanıcıları olarak. Ne 2. Eli düşünüyoruz nede büyük şehirlerde servis olmamasını. Bu nedenlerden birazcık ilgiyi hakediyoruz diye düşünüyorum. Konudan biraz uzak ama mazda turkiyeye ulasmadigim platform kalmadı yeni mazda 3 ne zaman gelecek diye cevap veren yok. Bu arada hiç markadan arac alamayacağım gibi geliyor. Mazdayı seviyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 Sayfalik bu dizinin tümünü olmasa da % 80'ini dikkatle okumaya çalistim.  Kendi izlenimlerimi yazmak istiyorum.

Hemen her motorun özellikle belli devirlerde biraz titreşim yapmasi bence normaldir.  Kaldi ki titreşim pek göreceli bir kavramdır.  Benim yukarıdan anladigim kadariyla benzinli motordaki bir titreşimden söz ediliyor.  Bu titreşim sadece belirli bir devirde ortaya çikiyor.  Titresime eşlik eden herhangi bir gösterge tablosu uyari isigindan söz edilmiyor (bu özellikle çok önemli).  Akü değiştirince titresim kaybolabiliyor.  Bence en çarpici durum aracin bazen stop etmesi ki bu bence gerçekten arastirilmalidir.

Bildigimiz gibi günümüzün modern elektronik araçlari yakit kalitesine karsi oldukça hassastır.  Normalde yakit kalitesi de buna paralel olarak artıyor (olmasi gerekir) ama gerçekten artıyor mu, ben çok emin değilim.  Bildigim kadariyla bazi yakit markalari diğerlerinden daha iyi ama ben tam olarak hangileri, bilmiyorum.  Kisacasi, yakit alirken çok seçici olmak gerekiyor, bu kesin.  Örnegin, ben sadece Petrol Ofisi ve Shell'den aliyorum ama bunlar en iyileri mi, onu da bilmiyorum.  Seneler önce aliskanlik edinmişim, hepsi bu.

Dizel motorlar benzinli motorlara göre daha fazla titreşim üretirler ve yakit kalitesine karsi daha hassastırlar.  Dua edelim ki biz benzinli motor kullaniyoruz, en azindan benzinli motor kullananlar için bunu yazıyorum.  Ya dizel motor kullansaydık?  Titresim bizi daha çok rahatsız edecekti, değil mi?  Dizel motorlar hemen her devirde daha fazla titreşimle çalisir.  Ben bazen hayret ediyorum bazi "high-end" otomobil (MB, BMW, gibi) kullananlar nasil oluyor da dizel motor tercih edebiliyor.  Pahalli otomobilin bir özelligi de çok daha sessiz (titresimsiz) olmasidir.  Bu bana bir "oxymoron" (tezat) gibi geliyor.  Bir bildikleri vardir umarim.  Ya da onlar bu konuda pek birsey bilmiyorlar...

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...