Jump to content
settar

Şarj dinamosuyla ilgili değişik bir arıza

Tavsiye Edilen Mesajlar

settar

Herkese iyi akşamlar,

Aracım 2010 model sedan Mazda 3 otomatik impressive. Geçen günlerde akü ışığını yaktı. Baktık şarj etmiyor. Dinamoyu kontrol ettiğimizde konjektörün arızalı olduğunu tespit ettik ve konjektörü değiştik. Şimdi dinamo harici bağladığımızda aküyü şarj ediyor fakat soketinden bağlantı yaptığımızda şarj etmiyor. Araç bu haliyle kullanılmaz durumda. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu acaba aranızda? 

Saygılar,

Settar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Konektörden aküye gelen kablolar kontrol edilmeli. İşinin ehli bir elektrik ustasına gitmenizi tavsiye ederim. Merter Mazda Ekinci tavsiyemdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

o modelde şarj beyin kontrollü olabilir? klasik dinamı konjektöe değişmi sonuç vermeyebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
settar

Sağolun cevaplar için. Elektrikçilerle dinamocular konsorsiyum kurdu yine de çıkamadık işin içinden. Sıkıntı şu, kimse mazda yı tanımıyor.

Mazdacı bi ustayla konuştuk, dinamo komple değişmeli dedi. Elinde çıkma dinamo varmış 90 amper, benim araçtaki 100 amper. Bilemedik nasıl yapalım. Fakat Istanbulda yaya kalmak büyük zulüm arkadaş. Parça almaya bi sanayiden diğerine gitmek bile mesele.

En olmadı soluğu Ekinci'de alacağız... Yetkili servis rakamlarını düşünmek bile istemiyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr

Yetkili serviste en azından işten anlayan arabayı tanıyan ustalarla iş yaparsın boşuna parça değiştirmek zorunda kalmazsın belki çok kolay bir çözümü vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
volkanstars

Aynen bence de yetkili servise gidip en azından sorunun kaynağını ve parça fiyatını öğrenin yaptırıp yaptırmamak yine size kalsın. Bugüne kadar sanayi de çoğu işimi çözmüşümdür ama anlamayan ustalarla yürümek çok zor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
settar

Dün taktığımız konjektorü değişirdik bu sefer çalıştı. Fakat soğukta lastik basıncı iyice azalmış sanırım tpms ikazı vardı. Baktım lastikler normal görünüyor acele uçağa yetişmem gerekti bi 5km kadar yol yaptım sakince. Arada motor ikaz lambasını yaktı. Park edip aracı geride bıraktım şehir dışına çıktım. Döndüğüm zaman tekrar bakacağım. Bir bilgisayara bağlamak gerekecek galiba. Şu ana kadar masrafım 170tl. 

 

Bir de döndüğümde buji değiştireceğim vakti geldi . Bakalım inşallah hallolacak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
settar

Tekrar merhaba.

Yeni konjektorle 40km kadar gittikten sonra ikaz ışıkları tamamen söndü. Bu şekilde bu sorundan kurtulduk. Bir 8 sene daha böyle arıza yapmadan gider diye umuyorum. Şahane bir araç gerçekten. Ne zaman başka arabaya heveslensem, kim uğraşacak şimdi sanayiyle ustayla diye vazgeçiyorum. 

Herkese arızasız, kazasız belasız günler dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×