Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Oksijen Sensörü Okuyamama Sorunu


tansu87
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar aracımda lpg var fakat hem lpg'de iken hem de benzinde iken 1. oksijen sensörünün voltaj değerini okuyamıyorum. obd elm327 ile 100 liralık paralı uygulamalar dahil 5-6 tanede denedim ama 1. sensörü voltaj olarak görmüyor ama 2. sensörü okuyor. 1. sensörü sadece ma (galiba miliamper demek) olarak gösteriyor. denemediğim tek yer serviste kendi yazılımı ile okutmak. orada görür mü bilmiyorum. ya da elm cihazları 1. sensörü mü görmüyor anlamadım.

acaba 1. sensör miliamper olarak mı okuyor? ve lambda oranı çoğunlukla 1'e yakın. ltf ve stf de iyi değerlerde. afr değeri 14,6'larda geziyor. arıza lambası yanmıyor. sensör bozuk olsa bu değerler de bozuk olur diyorum. sizce sorun nerede?

 

WhatsApp Image 2018-12-17 at 20.39.03.jpeg

https://www.boosttown.com/electrical_system/af_sensors.php

burada denmiş ki, bazı araçlarda birimler değişkenlik gösterebilir. ma değeri 0 ise hava yakıt karışımı oranı en iyi değerdedir, demişler.

mazdalarda 1. o2 sensörü ma mı okuyor yani?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

mazdalarda 1. o2 sensörü ma mı okuyor yani?

Analog  sensörler voltaj ve akım çıkışlı olmak üzere iki çeşittir. Miliamper olarak değer vermesi normaldir. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun yok.

1. Sensör miliamper okur(değerleri tam olarak aklımda değil ama 0,01 yada 0,001 ms gibi bir hassasiyeti vardı yanilmiyorsam). Grafik okumada, bu sensör öyle iniş çıkış da yapmiyor.

2. Sensör 1-001 arasi volt okur.

1. Nesil ve 2. Nesil'in AFR (bank 1 sensor) farklı, 2. sensor (bank 2) aynı   bu arada.

Değiştirmeyi düşünen olursa dikkat etsin, hatalı değişimde büyük ihtimal sigorta atar olurda atmazsa aracın beynini yakmaya kadar gidebilir, işin boyutu.

Hassas bir arkadaştır. Yere düşürülmemeli. Ultrasonic temizlik cihaziyla, selüloz tinerin içinde 10 dk titretmek yeterli olur. Lpgli araçlarda genelde temiz olur zaten (araç yağ yakmiyorsa). En büyük düşmanı, enjeksiyon temizlik maddeleri ve yakıt katkılarıdır.  Tavsiye edilen değişim periyodu 100 k.

quiteguide tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Eski aracımda volt olarak değer gösteriyordu ve galiba 0,1 ile 1 volt arasında grafiği vardı, bunda da onu aradım doğal olarak. Ampermiş. Tşkler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son olarak;

Parça no: Z678-18-8G1A (Bank 1, Katalitik konvertörden önce ki AFR sensörü)

%25 indirime girmiş, kaçmazzz :D

1111.jpg

afr.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

Son olarak;

Parça no: Z678-18-8G1A (Bank 1, Katalitik konvertörden önce ki AFR sensörü)

%25 indirime girmiş, kaçmazzz :D

1111.jpg

afr.jpg

Oksijen sensörü afr’yi direkt ölçüyor mu? Yoksa amper-voltaj değerleriyle birlikte beyin afr değerini mi hesaplıyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resimde 2 tane beyaz delik var. En üstte. 2 de arka tarafta. Toplam 4 delik var. Sensör hava+yakıt karışımı yandıktan sonra, egzoz dumaninin icinde ki ve bu deliklerden elde ettiği oksijen miktarinı karsilastiriyor, bilgiyi beyne iletiyor.

Beyin yada ecu, oksijenin az yada çok olma durumuna göre +/- %25lik bir düzeltme yapabiliyor. Ne zaman baktı iş çığırından çıkmış, çok  az yada daha çok oksijen var, hemen p0171 yada p0172 yi yakarak kullanıcıya haber veriyor. 

Bahsettigim senaryoda genelde sensorde bir sorun olmaz. Hava yakıt karışımı başka etkenlerden dolayı sagliksizdir.

AFR sensoru ömrünü doldurduğu zaman sadece  p0134 yakar. Yanında başka kodlar da varsa sorunun kaynağına nokta atışı yapılabilir.

Kisaca, AFR sensoru oksijeni ölçer, beyin enjektörler vasıtasıyla (yakıt ver/yakıt kes) son sözü söyler.

Tabi bu denklemde, gaz kelebeği  gaz kelebeği pozisyon sensoru, maf sensörü, varsa map sensoru de önemli role sahip.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...