Jump to content

Otomatik Şanzımanların Yağını Makine ile Değiştirmek ve Getirdiği Maliyet


Tavsiye Edilen Mesajlar

Hepimizin araştırmalarımızdan bildiği üzere, otomatik şanzımanların yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor, diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 

Otomatik Şanzımanın yağını Makine ile değiştiren serviste yaptırırsanız yağın tamamı değişmiş/yenilenmiş oluyor.

Bu nedenle makine ile değişim yaptırmanın maliyet ve tecrübemi paylaşıyorum.

 

Bilinmesi gerekenler:

Öncelikle bir konuya açıklık getireyim,

Şanzıman filtresi, şanzımana bağlı çalışan Kartel içinde bulunduğu için Kartel yağının da değişmesi gerekiyor. Bu nedenle değişecek yağ miktarı 3,5 - 4 litre artıyor.

 

Kullanılan malzemeler:

Şanzıman içi temizleme sıvısı - 300ml

Şanzıman Yağı - 7 litre

Kartel Yağı - 3,5 - 4 litre

Not: İkisi de aynı yağı kullanıyor. Toplam yağ kullanımı - 11 Litre

Şanzıman Filtresi - Mazda 3 orijinal

 

Maliyetler;

Şanzıman+Kartel yağı - 11 Litre (Şanzıman tipine bağlı olarak) Litre fiyatı  60 - 110 TL arası

(Ortalama 80 TL olarak hesaplandığında - 880 TL Toplam yağ fiyatı)

Şanzıman içi temizleme sıvısı: 300ml  80 - 100 TL arası

Şanzıman Filtresi - 200 TL

Işçilik maliyeti - 300 TL, (ancak 500 TL isteyen de var).

 

Otomatik Şanzımanların Yağ ve Filtre değişimi + işçilik fiyatının toplamı

Yaklaşık 1500 TL

Yani 4 Lastik değiştirmeyle eşdeğer. :)

Ancak aracımızın sağlığı açısından Şanzımanın önemini düşünecek olursak,

Bi daha düşünün dedirtiyor!

Çünkü şanzıman arızasının onarımı 10.000 TL ve üzeri. Yani, motor arızasından daha pahalı.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Makina ile değişim olsa bile türbin içindeki yağı nasıl alacak sistem içinden? 

Birde yüksek km yapan ve yağı değişmeyen aracın tüm yağını değiştirmek aracın liftte kalmasına neden olur genelde. Aşınmış pleyt veya selonid boşlukları, öncü pompa boşluğu vs hali hazırda çalışan diğer parçalar nedeniyle yağın kalınlaşması ile boşluklar doluyor. Yeni yağ konunca araç yürümüyor veya vites geçişleri vuruntulu, garip sesler olabiliyor. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Dedim ya, km burada çok önemli. 200.k olmuş, hiç yağı değişmemiş bir Şanzıman saatli bombadır yağ değişimi sonrası. Onlarında illaki yağ değişimi gerekli ise tamamını işi bilen değiştirmez. Risk almaz 

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Servet :

Dedim ya, km burada çok önemli. 200.k olmuş, hiç yağı değişmemiş bir Şanzıman saatli bombadır yağ değişimi sonrası. Onlarında illaki yağ değişimi gerekli ise tamamını işi bilen değiştirmez. Risk almaz 

Bence o sınır 100-120 bin abi. O ana kadar değişmemiş yağı komple değişmemek lazım. Amerika menşeili tadilat videolarında  da aynı şeyi söylüyorlar. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Servet abi güzel noktaya değinmiş. Oldu da topaklanma oluşmuşsa valve body de kılcal yolları tıkayıp sıkıntıya yol açabiliyor. O nedenle tıpadan boşaltıp 4 lt yağ koyup 2-3 seferde değişmek daha mantıklı. Bu yöntemle ilk seferde bile yağın rengi gayet iyi açılıyor.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Makineyle değişimi bende araştırmıştım, yapacak yer bulamayınca komple flushlanmisti.

1) Makineyle yağ değişiminde 11 lt yağ kullanmak yerine flush yaparsan max. 8 lt yağ kullanırsın. 3 lt yağ fiyatı cebinde kalır. 

2) 80 TL hangi marka bilmiyorum ama eneos eco atf kullanırsan litresi 50-60 TL'ye gelir. 

3) Şanzıman temizleme sıvısı tam olarak bosalmazsa, ısınan soğuyan sıvının özelliğini çabuk bozar & en iyi ihtimal vites geçişleri vuruntulu & sarsıntılı olur. Bunun nedeni de sıvı sayesinde filtreden süzülüp solenoid valfleri tıkayan, valflerin uyguladığı basıncla valf millerinin rahat hareket etmesini engelleyen demir tozları. Yani, kişisel görüşüm şanzıman sağlığı için risk + ek maliyet.

4) 200 TL'ye Mazda'nin orijinal filtresini servisten temin edemezsin. Ancak muadil olan Motorcraft filtre kullanırsın. Uyumlu olduğunu forumlarda ilk ben dile getirdim, sanırım. Bir kaç hafta önce aldım. O da 160 TL. Kullanılan filtrenin etrafında metal plaka yoksa, şimdi olmasa bile ilerde mutlaka kaçırır. Şanzıman iç basincin düşer, demir tozları yine başına bela olur.

5) Flush yapan ustaya da 100 TL ateşlersin, olur biter.

6) 10.000 TL'den daha düşük bir maliyetle, komple motor ve şanzıman yaptırırım. Nasıl mı? En kral revizyon kitini Japonya'dan & Amerika'dan getirtir, kimseye öpülmeden, sadece işçiliğine güvendiğim ustaya emeğinin karşılığını veririm.

Bunların hiçbiriyle uğraşmak istemezsen de, her 20-30 k km'de alt tapayi açar sadece 3-3.5 lt yağı & 40-50 k da da filtreyi değiştirip, kartere de sağlam bir mıknatıs koyarsan Mazda & Ford'un şanzımanı, 3-4 parça hariç zaten ömürlük olur.

Aracını sorunsuz kullanman dileğimle.

  • Beğen 2
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
2 saat önce, tansu87 :

Bence o sınır 100-120 bin abi. O ana kadar değişmemiş yağı komple değişmemek lazım. Amerika menşeili tadilat videolarında  da aynı şeyi söylüyorlar. 

120.k atf için kabul edilebilir km. Tabi araç tipi kullanım tarzı vs artı eksi fark edecektir 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

2014 - 2018 arası kasalarda kullanılan otomatik şanzıman aynı değil mi?

Bu şanzıman yağının değişimi için ortalama bir km ya da sene var mıdır?

Servis bunu zamanı geldiğinde bize söylüyor mu ( atıyorum 120k bakımında buda var gibi) yoksa biz mi takipçisi olacağız?

Saygılar

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis kitabı yazar, servis bazı Şanzımanlar için ömür boyu yağ değişmez der, ömür kelimesini insanın ortalama 70 yıllık yaşamını referans alır, bilmez ki mekaniğin ömür boyu tabiri 10 yıldır. 

Aracını seven 100.k olunca yağı, temiz ise bile filtresini yeniler. Tabi bizde 300.k araba kullanan varsa 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, Omur_Karaman :

2014 - 2018 arası kasalarda kullanılan otomatik şanzıman aynı değil mi?

Bu şanzıman yağının değişimi için ortalama bir km ya da sene var mıdır?

Servis bunu zamanı geldiğinde bize söylüyor mu ( atıyorum 120k bakımında buda var gibi) yoksa biz mi takipçisi olacağız?

Saygılar

Sayılı servisler hariç istemezseniz yapmaz. Aynı şekilde fren hidroliğini de değişmezler. İş kullanıcıda bitiyor. 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

3. Nesil de farkli, 6 ileri otm şanzıman kullanıldı.

Sıvının/yagin, şanzıman yapısı nedeniyle fazla isinmadigi iddiası var. 

100k yapmış bir Skyactive Mazda 6'nin yağ filtre değişim videosunu izledim. Özelliğini yitirir mi yitirmez mı bilemiyorum ama rengi bayaa siyahtı. Yeni koyulan yağ da açık mavi renk.

Forumda daha önce çok tartışıldı bu Skyactive şanzıman sıvısı konusu.

Kendi adima, aracin marka model fark etmez ne yapar eder o yağı bulup aracı kullanım şekline göre 20-30 Max 40 k karterden çıkacak yağ kadar yenisini eklerdim. 

Motor aracın kalbiyse, şanzıman da kolu bacağı.

Şanzıman ve motor ne kadar az ısı & iyi lubrikasyon & filtreleme, o kadar çok sorunsuzluk.

Kronik bir durum yoksa tabi.

  • Beğen 3
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

 

17.03.2019 at 18:22, sany :

Hepimizin araştırmalarımızdan bildiği üzere, otomatik şanzımanların yağı el ile değiştirildiğinde 4 Litresi değişiyor, diğer yarısı şanzımanın içinde kalıyor. Yani yarım iş yapmış oluyoruz. 

Otomatik Şanzımanın yağını Makine ile değiştiren serviste yaptırırsanız yağın tamamı değişmiş/yenilenmiş oluyor.

Bu nedenle makine ile değişim yaptırmanın maliyet ve tecrübemi paylaşıyorum.

 

Bilinmesi gerekenler:

Öncelikle bir konuya açıklık getireyim,

Şanzıman filtresi, şanzımana bağlı çalışan Kartel içinde bulunduğu için Kartel yağının da değişmesi gerekiyor. Bu nedenle değişecek yağ miktarı 3,5 - 4 litre artıyor.

 

Kullanılan malzemeler:

Şanzıman içi temizleme sıvısı - 300ml

Şanzıman Yağı - 7 litre

Kartel Yağı - 3,5 - 4 litre

Not: İkisi de aynı yağı kullanıyor. Toplam yağ kullanımı - 11 Litre

Şanzıman Filtresi - Mazda 3 orijinal

 

Maliyetler;

Şanzıman+Kartel yağı - 11 Litre (Şanzıman tipine bağlı olarak) Litre fiyatı  60 - 110 TL arası

(Ortalama 80 TL olarak hesaplandığında - 880 TL Toplam yağ fiyatı)

Şanzıman içi temizleme sıvısı: 300ml  80 - 100 TL arası

Şanzıman Filtresi - 200 TL

Işçilik maliyeti - 300 TL, (ancak 500 TL isteyen de var).

 

Otomatik Şanzımanların Yağ ve Filtre değişimi + işçilik fiyatının toplamı

Yaklaşık 1500 TL

Yani 4 Lastik değiştirmeyle eşdeğer. :)

Ancak aracımızın sağlığı açısından Şanzımanın önemini düşünecek olursak,

Bi daha düşünün dedirtiyor!

Çünkü şanzıman arızasının onarımı 10.000 TL ve üzeri. Yani, motor arızasından daha pahalı.

 

Faydalı bir paylaşım. Dikkat ederseniz en maliyetli kalem yağın kendisi. Yoksa elle tutulur bir maliyeti yok. 300tl gibi bir işçilik var o kadar. Paylaşım için teşekkürler.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
×
×
  • Yeni Oluştur...