Jump to content
B.U.K

Mazda Sınıf Atlıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

tansu87

Bi gariplik var. Avrupa’da markalar üstünde ciddi baskı var. Bu hafta görev süresi biten daimler  ceo’su zetsche’nin açıklamaları gelecek ile ilgiliydi. Ne yaparsak yapalım ab, elektrik motoru teşvik için fosil yakıtlı araçlara sürekli yeni kıstaslar getiriyor. Yerime gelecek kişinin işi gerçekten zor dedi

mazda’ya gelirsek, biraz geç kalmadı mı? Mesela ab değil de bizim ülkede bu motor tutardı lakin bizde de kur vergi yüksek, bizde de tutmaz. E hangi pazar hedefleniyor? 

Bunu vag grubu yapsa şaşırmam. Çünkü zaten önceden ürettikleri şeyi geliştiriyor derim. Hazır kullanıcı pazarı var. Gittiği yere kadar gider derğm. Ama mazda geleceği olmayan motora yeni pazar arayarak girerek bence gereksiz risk alıyor. 

Ya da biz bir şey bilmiyoruz. Fosil yakıtlı araçlar 20-25 sene daha ab dahil %90 kullanım oranıyla piyasada olacak.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

ABD'de senelerdir büyük Japon otomobil firmalarinin lüks araç üreten bölümleri/markalari var.  Bunlar daha güçlü ve yüksek performansli araçlar üretiyorlar.  Hemen örneklersek:

Toyota --> Lexus

Honda --> Acura

Nissan --> Infiniti

Bu lüks markalar ABD'de hatiri sayilir pazar payina sahip.  Bu sagdaki markalar Türkiye'de hemen hiç yok çünkü otomobil vergileri bizde çok yüksek ve halkin alim gücü çok düsük.

Mazda bildigimiz gibi sadece normal tüketicilere araç üretiyor, yani lüks araç üreten bölümü/markasi henüz yok.  Bu bence ileride olmayacak anlamina gelmiyor.  Muhtemelen olacaktir.

Kore otomotiv devi Hyundai bile son senelerde Genesis markasiyla lüks araç üretiyor ama ABD pazari için.  Bunun da ayni nedenlerle Türkiye'ye gelecegini ben pek sanmiyorum.

Bizim halkimiz otomobil konusunda son derece önyargili düsünüyor.  Lüks araç deyince kafasinda sadece Benz, BMW gibi markalar var.  Bir Türk kolay kolay Lexus almaz ama Benz alir.

Bir Amerikali ise kolaylikla Lexus alir ama kolay kolay Benz almaz çünkü Consumer Reports güvenilirlik verileri Lexus markasinin Benz'den çok daha güvenilir oldugunu söylüyor.

Albert Einstein bir zamanlar bir önyargiyi yikmak bir atomu parçalamaktan daha zordur, demis.  Yani halkimizin bu lüks araç yanilgisi korkarim senelerce degismeyecektir.  Aynen halkimizin Fiat, Renault gibi bence ise yaramaz markalara para ödeyip satin almasi gibi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
10 saat önce, AKayhan :

ABD'de senelerdir büyük Japon otomobil firmalarinin lüks araç üreten bölümleri/markalari var.  Bunlar daha güçlü ve yüksek performansli araçlar üretiyorlar.  Hemen örneklersek:

Toyota --> Lexus

Honda --> Acura

Nissan --> Infiniti

Bu lüks markalar ABD'de hatiri sayilir pazar payina sahip.  Bu sagdaki markalar Türkiye'de hemen hiç yok çünkü otomobil vergileri bizde çok yüksek ve halkin alim gücü çok düsük.

Mazda bildigimiz gibi sadece normal tüketicilere araç üretiyor, yani lüks araç üreten bölümü/markasi henüz yok.  Bu bence ileride olmayacak anlamina gelmiyor.  Muhtemelen olacaktir.

Kore otomotiv devi Hyundai bile son senelerde Genesis markasiyla lüks araç üretiyor ama ABD pazari için.  Bunun da ayni nedenlerle Türkiye'ye gelecegini ben pek sanmiyorum.

Bizim halkimiz otomobil konusunda son derece önyargili düsünüyor.  Lüks araç deyince kafasinda sadece Benz, BMW gibi markalar var.  Bir Türk kolay kolay Lexus almaz ama Benz alir.

Bir Amerikali ise kolaylikla Lexus alir ama kolay kolay Benz almaz çünkü Consumer Reports güvenilirlik verileri Lexus markasinin Benz'den çok daha güvenilir oldugunu söylüyor.

Albert Einstein bir zamanlar bir önyargiyi yikmak bir atomu parçalamaktan daha zordur, demis.  Yani halkimizin bu lüks araç yanilgisi korkarim senelerce degismeyecektir.  Aynen halkimizin Fiat, Renault gibi bence ise yaramaz markalara para ödeyip satin almasi gibi.

 

Konu lüks araç değil ki hocam. 6 silindirli dizel motor. Ciddi yatırım isteyen işler bunlar. Gelecekte fosil yok ki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
22 saat önce, tansu87 :

Bi gariplik var. Avrupa’da markalar üstünde ciddi baskı var. Bu hafta görev süresi biten daimler  ceo’su zetsche’nin açıklamaları gelecek ile ilgiliydi. Ne yaparsak yapalım ab, elektrik motoru teşvik için fosil yakıtlı araçlara sürekli yeni kıstaslar getiriyor. Yerime gelecek kişinin işi gerçekten zor dedi

mazda’ya gelirsek, biraz geç kalmadı mı? Mesela ab değil de bizim ülkede bu motor tutardı lakin bizde de kur vergi yüksek, bizde de tutmaz. E hangi pazar hedefleniyor? 

Bunu vag grubu yapsa şaşırmam. Çünkü zaten önceden ürettikleri şeyi geliştiriyor derim. Hazır kullanıcı pazarı var. Gittiği yere kadar gider derğm. Ama mazda geleceği olmayan motora yeni pazar arayarak girerek bence gereksiz risk alıyor. 

Ya da biz bir şey bilmiyoruz. Fosil yakıtlı araçlar 20-25 sene daha ab dahil %90 kullanım oranıyla piyasada olacak.  

Mazda 6 silindir motorları tek başına bırakmayacaktır merak etmeyin, hybrid kombosu olur. Asıl heyecan verici olan haber "uzunlamasına motor" yerleşimi olacağı. Bu da sürekli 4 çeker veya arkadan itiş demek ;) Bir kere arkadan itiş platformu geliştirirlerse (ki arkadan itiş sistemi elektrikli motorlar/içten yanma kombinasyonu için çok uygun) bunu bütün üretim gamına yayabilirler. Arkadan itiş 2027 model rotary jeneratör+elektrik hybrid Mazda 3, vur komplonun gözüne :)  

Bu arada bir komplo teorisi daha ama söyleyim, Mazda'yı Toyota'nın beslediğini düşünüyorum. Böyle küçük bir üreticinin bu kadar teknoloji/motor geliştirmesi, bu denli yatırım yapması, bu ölçeklerde bir üretici için bana imkansız geliyor. Muhtemelen kaynağı Toyota sağlıyor, mühendislik ve üretim işi de herşeyi paylaşıma açık geliştirmesi koşulu ile Mazda'da. Aralarındaki ortaklık anlaşmasından ve geçen sene Toyota'nın %5 Mazda hissesi almasından bunun pek de imkansız bir teori olmadığı ortada bence. 

Toyota kendi 6 silindir motorunu bile geliştiremedi yüksek maliyetler yüzünden, BMW'den aldı olduğu gibi, Supra için. Daha bu hafta Supra projesinin başındaki adam söyledi bunu. Fakat Mazda gibi Toyota'nın 20'de 1'i pazarı olan bir marka Skyactiv-X gibi komplike bir motorun 6 silindir halini geliştiriyor tek başına. Sıfırdan dizel 6 silindir motor? Bütün markalar maliyetlerden kırılıp, birbirlerinden motor alırken, Mazda cengaver gibi her taşın altından çıkıyor, herşeyi kendi geliştiriyor. Yersen :)  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
9 saat önce, tansu87 :

Konu lüks araç değil ki hocam. 6 silindirli dizel motor. Ciddi yatırım isteyen işler bunlar. Gelecekte fosil yok ki

Azalan fosil yakitlari konusunun bence simdilik % 100 bir çözümü yok.  Sadece kismi bir çözümü var.  O da plug-in olmayan hybrid motorlar, örnegin Türkiye'de üretilen Toyota Corolla hybrid.  Bunlar fosil yakiti tüketimini azaltiyor ama tamamen sifirlayamiyor.  Bence bu bir süre daha böyle gidecek.  Zaten bizim Türkiye'de tükettigimiz fosil yakiti ile ABD'de tüketilen fosil yakiti arasinda muhtemelen daglar kadar fark var (miktar olarak).

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...