Jump to content
Leanback

Yeni Mazda 6 RWD (Arkadan Çekişli) Olacak

Tavsiye Edilen Mesajlar

Leanback

Yeni nesil Mazda6, BMW'nin yolundan gidecek

 

2008957343_mazdavision.thumb.jpg.1133d1489db227d3b5c5362425584aeb.jpg

 

 

Sıralı altı silindirli motor, coupe versiyon ve RWD sürüş geliyor.

Birkaç sene evvel oldukça zorlu bir dönemden geçen Mazda, şimdilerde sektörün önde gelen markalarından biri olmuş durumda. Oldukça teknolojik modellere sahip olan Japon üreticinin adından söz ettirmeye başlamasının sebeplerinden biri de güncel "6" sedanı idi. Fakat görünüşe göre yeni nesil model bunun da üzerine çıkacak.

Car & Driver ekibinin iddialarına göre yenilenen sedan, 2022 yılının sonlarına doğru gelecek ve BMW'nin adımlarını izleyecek. Peki bu ne anlama geliyor? Meslektaşlarımıza göre yeni Mazda6, arkadan itişli yapısı ve sıralı altı silindirli motoru ile dikkat çekecek.

Bahsi geçen motor hakkında ise henüz kesinleşmiş bir bilgi bulunmuyor. Öte yandan bizler, bu motorun Skyactiv-X teknolojisine sahip olacağına inanıyoruz. Buna ek olarak Mazda'nın yeni yeni tecrübe ettiği elektriğin gücü de, 48-voltluk yarı hibrit sistem bünyesinde karşımıza çıkabilir. C&D'ın ifadeleri arasında yeni nesil Lexus IS ve RC'nin de bu motoru kullanabileceği de bulunuyor.

Mazda6'nın yukarıda görebileceğiniz Vision Coupe konseptine benzeyebileceğine inanıyoruz. 2017 Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtılan bu spor sedan, dört kapılı coupe yapısı ile dikkat çekmişti.

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/409493/mazda6-yeni-iddialar/

Autoblog metni: https://www.autoblog.com/2020/04/14/mazda-mazda6-sedan-straight-six-engine-rear-wheel-drive/

------------------------

Mazda'nın Toyota'nın mühendislik bölümüne evrildiğine dair şüphelerim vardı, doğrulanıyor bu durum. Haber Mazda olarak veriliyor ama perde arkasından Mazda Toyota için yeni Lexus'lerin RWD mimarilerini ve büyük 6 silindir motorlarını geliştiriyor. Proje bitince Mazda da Mazda 6 gibi veya yeni coupe model gibi bir iki örnek edinip kendi araçlarını yapacak, 6 silindir motoru da kullanacak. Böylece Toyota ile büyük bir ölçekte altyapıları/motorları paylaşıp birim maliyetleri düşürecekler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

Türkiye'deki organizasyona da toyota beyler bir el atarlar belki 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Katil Balina

"arkadan itiş" çomarlığıyla gelmez umarım.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Yanlama mod On 🤦🏻🤣🤣🤣

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
23 saat önce, Mehmet Özdemir :

Türkiye'deki organizasyona da toyota beyler bir el atarlar belki 

Vergi sistemi değişmediği, hacim sınıflandırması kalkmadığı sürece feriştahı gelse Mazda'yı toparlayamaz :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

Yine birilerini taklit ediyor. Alışılmışa meydan bu şekilde okuyor.:D  Mazda6 çok güzel bir araç kesinlikle arkadan itiş olursa ben inanıyorum satışlarına bu yansıyacaktır. Mazda bir türlü 6 modelini istediği şekilde yukarıya taşıyamadı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
44 dakika önce, Ali :

Yine birilerini taklit ediyor. Alışılmışa meydan bu şekilde okuyor.:D  Mazda6 çok güzel bir araç kesinlikle arkadan itiş olursa ben inanıyorum satışlarına bu yansıyacaktır. Mazda bir türlü 6 modelini istediği şekilde yukarıya taşıyamadı. 

Otomotivde herkes herkesi taklit eder, tersine mühendislik yapılır. Mazda gibi özgün mekanikler sunan bir üreticiye taklitçi demek de ayıptır :) Arkadan çekiş BMW'nin icadı değil, kaldı ki Mazda diğer birçok sürü markasının aksine Rwd otomobiller üretmiş, hala da üreten bir marka. Bu konuda deneyimliler, bu yüzden koskoca Toyota değil de Mazda yapıyor zaten temel yapıları.

Ayrıca aksine arkadan itiş olmasının satışlara yansıyacağını düşünmüyorum, alıcının çoğunluğu Rwd manuel olsun, sürüş zevkinin dibine vuralım kafasında değil. Sade tasarım, bol bayi-pazarlama, apple car play falan istiyor çoğunluk, çekişin hangi aksta olduğundan bir haberler veya umurlarında değil. Mazda bu altyapıyı sadece ölçek ekonomisinin Toyota güdümünde kullanarak "yapabildiği" için yapacak. Yoksa sadece Mazda 6'yı Rwd altyapı ile yapmak müthiş pahalıya gelir, kaldı ki bu bir söylenti, kesin değil. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali
1 saat önce, Leanback :

Otomotivde herkes herkesi taklit eder, tersine mühendislik yapılır. Mazda gibi özgün mekanikler sunan bir üreticiye taklitçi demek de ayıptır :) Arkadan çekiş BMW'nin icadı değil, kaldı ki Mazda diğer birçok sürü markasının aksine Rwd otomobiller üretmiş, hala da üreten bir marka. Bu konuda deneyimliler, bu yüzden koskoca Toyota değil de Mazda yapıyor zaten temel yapıları.

Ayrıca aksine arkadan itiş olmasının satışlara yansıyacağını düşünmüyorum, alıcının çoğunluğu Rwd manuel olsun, sürüş zevkinin dibine vuralım kafasında değil. Sade tasarım, bol bayi-pazarlama, apple car play falan istiyor çoğunluk, çekişin hangi aksta olduğundan bir haberler veya umurlarında değil. Mazda bu altyapıyı sadece ölçek ekonomisinin Toyota güdümünde kullanarak "yapabildiği" için yapacak. Yoksa sadece Mazda 6'yı Rwd altyapı ile yapmak müthiş pahalıya gelir, kaldı ki bu bir söylenti, kesin değil. 

Ben bmw icadı demedim ki :)  Mekanik olarak sağlamdı fakat son ürettiği araçların sorunlarını da yapılan testlerle göz önüne almak lazım.  Takliti şöyle açıklayayım. İlk olarak bu ikinci nesil üçlerin önü o zaman satılan pejolarla aynıydı. Sonrasında mazda kalktı 3. nesil çıkardı bu sefer iç tasarımda bmw neredeyse birebir kopyalanıp sunuldu. Zaten o zamanlar bmw araçlarını taklit etmeye başlayıp sonrasında arkadan itişi koyup dahada derinleştiriyorsun.  Burdaki beklentisi bana göre bmw kullanıcılarını çekmek veya arkadan itişli otomobilleri sevenleri kendisine kaydırmaya çalışmak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
doganayomer

Fotoğrafta ki concept dizaynına bayıldım, bu kadar güzel yapmayın zalımlar, içimizde kalıyor .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
9 saat önce, Leanback :

Otomotivde herkes herkesi taklit eder, tersine mühendislik yapılır. Mazda gibi özgün mekanikler sunan bir üreticiye taklitçi demek de ayıptır :) Arkadan çekiş BMW'nin icadı değil, kaldı ki Mazda diğer birçok sürü markasının aksine Rwd otomobiller üretmiş, hala da üreten bir marka. Bu konuda deneyimliler, bu yüzden koskoca Toyota değil de Mazda yapıyor zaten temel yapıları.

Ayrıca aksine arkadan itiş olmasının satışlara yansıyacağını düşünmüyorum, alıcının çoğunluğu Rwd manuel olsun, sürüş zevkinin dibine vuralım kafasında değil. Sade tasarım, bol bayi-pazarlama, apple car play falan istiyor çoğunluk, çekişin hangi aksta olduğundan bir haberler veya umurlarında değil. Mazda bu altyapıyı sadece ölçek ekonomisinin Toyota güdümünde kullanarak "yapabildiği" için yapacak. Yoksa sadece Mazda 6'yı Rwd altyapı ile yapmak müthiş pahalıya gelir, kaldı ki bu bir söylenti, kesin değil. 

Bir video izlerken duymuştum. Avrupa'daki BMW 1 serisi kullanıcılarının çoğu (%80 kadar) araçlarının arkadan itişli olduğunu bilmiyormuş. :) O nedenle aynı fikirdeyim. İnsan bir vakitten sonra motor gücü, konforlu kullanım istiyor. Mazda'nın süspansiyonlar bana sert geliyor mesela.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Mazda tasarımları genelde kopyalanır. Özellikle dış tasarımlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
9 saat önce, Ali :

Ben bmw icadı demedim ki :)  Mekanik olarak sağlamdı fakat son ürettiği araçların sorunlarını da yapılan testlerle göz önüne almak lazım.  Takliti şöyle açıklayayım. İlk olarak bu ikinci nesil üçlerin önü o zaman satılan pejolarla aynıydı. Sonrasında mazda kalktı 3. nesil çıkardı bu sefer iç tasarımda bmw neredeyse birebir kopyalanıp sunuldu. Zaten o zamanlar bmw araçlarını taklit etmeye başlayıp sonrasında arkadan itişi koyup dahada derinleştiriyorsun.  Burdaki beklentisi bana göre bmw kullanıcılarını çekmek veya arkadan itişli otomobilleri sevenleri kendisine kaydırmaya çalışmak. 

Bunun sebebi kevin rice’dir. Kopyalama değil. 
 

Görseldeki mazda çok hoş da önden çok küçük bi darbede kaputu eğrilecek. Bizim gibi takıntılı milletlerde sıkıntı :) mesela 2.nesil mazdalarda kaputun önündeki logolu plastik kısım çok muazzam. Önden ufak darbelerde kaputa hiç dokunmadan darbe sönümlenebiliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
22 saat önce, Ali :

Ben bmw icadı demedim ki :)  Mekanik olarak sağlamdı fakat son ürettiği araçların sorunlarını da yapılan testlerle göz önüne almak lazım.  Takliti şöyle açıklayayım. İlk olarak bu ikinci nesil üçlerin önü o zaman satılan pejolarla aynıydı. Sonrasında mazda kalktı 3. nesil çıkardı bu sefer iç tasarımda bmw neredeyse birebir kopyalanıp sunuldu. Zaten o zamanlar bmw araçlarını taklit etmeye başlayıp sonrasında arkadan itişi koyup dahada derinleştiriyorsun.  Burdaki beklentisi bana göre bmw kullanıcılarını çekmek veya arkadan itişli otomobilleri sevenleri kendisine kaydırmaya çalışmak. 

2. neslin dışı benziyordur doğrudur kişisel yorum. Mazda'nın 2006'daki nagare dizaynının uyarlamasıdır gerçi 2. nesil, çekik gözlü koca ağızlı Peugeot'lardan önce bilgin olsun. 

Mazda_NAGARE.thumb.jpg.4a2f0c34fbf94a59ac20f3c40b79839b.jpg

Kabin evet 3. nesilde BMW taklidi, bilerek yaptılar bunu da. Diğer bir çok üretici gibi, bunda bir gariplik yok çok normal. Dediğim gibi herkes herkesi taklit eder, BMW'de bir çok modelde Mercedesi neredeyse birebir taklit ediyor. 

Arkadan itiş sıralı 6 motor birlikteliğinden BMW benzerlikleri editörün aklına gelmiş. Bu kombinasyonu Mazda'ya yaptıran marka Toyota ve bunu arkadan çekiş ve 6 silindir motorları en başından beri kullanan Lexus için yapıyorlar. Bu konuda BMW ile "özellikle" benzerlik, taklit söz konusu olamaz. BMW kullanıcılarını Mazda zaten çekemez, farklı seviyelerin markaları. BMW kullanıcılarını hitap etme işi Lexus'un. Salt arkadan çekişle o iş zor, Alfa Romeo topyekün arkadan çekişe geçti, tam da BMW'nin karşısına konumlandı, buna rağmen BMW satışların hiçbir etkisi olmadı, kendisi de satamadı. Bu işler çekiş aksının değişmesi ile olmuyor. 

@Mutlu Tekir

https://www.motor1.com/news/20762/80-percent-of-bmw-1-series-drivers-think-the-car-is-a-front-wheel-drive/

2010 yılında yapmıştı BMW bu araştırmayı. Kimse bizim gibi otomobil haberleri, forumları falan dolaşmıyor. Otomobil satışı algı işi, pazarın en fazla %10'u bizim gibi otomobil delisi. Bu kısım da sektörü yönlendirmeye yetmez. Markaların satış yapması, kâr etmesi lazım. Bu yüzden sıradanlık sattırıyor, Mazda'nın da en büyük problemi bu. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali
18.04.2020 at 10:22, Leanback :

2. neslin dışı benziyordur doğrudur kişisel yorum. Mazda'nın 2006'daki nagare dizaynının uyarlamasıdır gerçi 2. nesil, çekik gözlü koca ağızlı Peugeot'lardan önce bilgin olsun. 

Mazda_NAGARE.thumb.jpg.4a2f0c34fbf94a59ac20f3c40b79839b.jpg

Kabin evet 3. nesilde BMW taklidi, bilerek yaptılar bunu da. Diğer bir çok üretici gibi, bunda bir gariplik yok çok normal. Dediğim gibi herkes herkesi taklit eder, BMW'de bir çok modelde Mercedesi neredeyse birebir taklit ediyor. 

Arkadan itiş sıralı 6 motor birlikteliğinden BMW benzerlikleri editörün aklına gelmiş. Bu kombinasyonu Mazda'ya yaptıran marka Toyota ve bunu arkadan çekiş ve 6 silindir motorları en başından beri kullanan Lexus için yapıyorlar. Bu konuda BMW ile "özellikle" benzerlik, taklit söz konusu olamaz. BMW kullanıcılarını Mazda zaten çekemez, farklı seviyelerin markaları. BMW kullanıcılarını hitap etme işi Lexus'un. Salt arkadan çekişle o iş zor, Alfa Romeo topyekün arkadan çekişe geçti, tam da BMW'nin karşısına konumlandı, buna rağmen BMW satışların hiçbir etkisi olmadı, kendisi de satamadı. Bu işler çekiş aksının değişmesi ile olmuyor. 

@Mutlu Tekir

https://www.motor1.com/news/20762/80-percent-of-bmw-1-series-drivers-think-the-car-is-a-front-wheel-drive/

2010 yılında yapmıştı BMW bu araştırmayı. Kimse bizim gibi otomobil haberleri, forumları falan dolaşmıyor. Otomobil satışı algı işi, pazarın en fazla %10'u bizim gibi otomobil delisi. Bu kısım da sektörü yönlendirmeye yetmez. Markaların satış yapması, kâr etmesi lazım. Bu yüzden sıradanlık sattırıyor, Mazda'nın da en büyük problemi bu. 

Öncelikle peugeot modellerinden önce degil. Adamlar zaten bu tasarım dilini senin tasarımından önce çizmiş.

https://youtu.be/fNVGTY0kUQQ

Mazda zaten öncesinde bu sisteme geçmek istiyordu. Şimdi az buçuk finansman bulunca bunu hayata geçiriyor.

http://www.autoblog.com/2013/10/02/mazda-engineers-urging-more-rwd-models/

Bu kadar tasarımıyla övünen firma taklit etmeden iç dizaynı bir şey tasarlıyamıyor mu? Alışılmışa meydan okuyorsun ama tasarım olarak alışılmışı getiriyorsun. Benim demek istediğim mazdanın iki modeli dünya genelinde adet kaybediyor. Firma şu açıdan bakabilir. Hep sürüşüyle ön plana çıkma derdinde. Zaten sattığım adet bu biraz daha üzerine ekler mantığıyla bakabilir. Dediğin gibi diyelim yüzdesel olarak dünya genelinde az rakam değil. Sen güzel bir ürün çıkarırsan seni tercih edenler olacaktır. Mazda turbo ile elektrikli motorlara bakış açısı ortadaydı. Neden 2.5 motoru üretme gereksinimi duydu. Neyse bekleyelim görelim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@Ali İç mekanda BMW'yi örnek almasının markanın özgünlüğü ile ne alakası var anlayamıyorum arkadaşım. Zaten 2-3 farklı temel kabin dizaynı var multimedya ve konsol sisteminde, doğru olduğunu düşündüğün bir düzeni seçiyorsun. Bütün markalar aynı şeyi yapıyor, birbirlerine inceleyip tersine mühendislikle kendilerinden birşeyler de katarak sonuç elde ediyorlar yani bu Mazda'ya özgü değil ki. Üstelik Mazda tüm rakipleri geniş dokunmatik ekranlara geçmesine rağmen yeni otomobillerinde dokumatik olmayan rotary kontrollü sistemde ısrarcı. Gerçekten doğru olanın bu olduğunu düşündükleri için yapıyorlar, aman BMW'ye benzesin de BMW'den müşteri çalalım mantığı olmadığı ortada. BMW dokumatik ekrana geçmişken, Mazda'nın dokunmatiği bırakması durumu özetlemiyor mu?

Asıl kalan bütün rakipleri kabinde dev dokunmatik ekranlarla birbirinden kopya çekiyor, bir farklı düşünen Mazda. Doğru veya yanlış, yöntemler farklı. Özgünlük böyle olur zaten. 

Peugeot'un konsepti 2004'te de olsa, Mazda'da nagare'yi 2004'te Peugeot'u görür görmez tasarlayacak hali yok, bu işler kararlar epey süreç alıyor. Mazda'nın eski tasarımcısının düşündüğü bir tema nagare. Ön yüzüyle Peugeot'a benzemesi hemen kopya taklit olduğu anlamına gelmez. Bence de burun kısmı gerçekten bazı Peugeot'lara çok benziyor 2. nesil 3'ün ancak taklit olma ihtimali dahi olduğunu zannetmiyorum. Böyle birbirine benzeyen ancak esinlenme olması mümkün olmayan sürüyle tasarım var.

Mazda'nın satış adedi kaybı vs bunlar bambaşka konular, sebepleri de başka. 2.5 motor mevzusunu başka konuda etraflıca açıkladım ama sanki hiçbirşey yazmamışım gibi aynı şeyleri duyunca biraz boşa yazdığımı gördüm. Bu durumda da tartışmanın anlamı kalmıyor. Sağlıcakla :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...