Jump to content
bluesteel

98 Mazda 626 2.0 - rölanti, klima ve su eksiltme problemi

Tavsiye Edilen Mesajlar

bluesteel

Merhaba arkadaşlar, aracımı yeni aldım 1 haftalık konu başlığında belirttiğim sorunları mevcut.

Öncelikle yedek radyatör deposu delik o yüzden hazneyi kullanamıyorum, radyatör haznesine doğrudan su ekliyorum fakat su hemen eksiliyor ve hararet hafiften yukarı çıkıp araç çok hafif gaz kesmeye başlıyor, suyunu her gün kontrol etmem gerekiyor, sorunu nerede olabilir.

Diğer sorun rölanti dalgalanması ve klimayı açınca seyir halinde stop etmesi. Araç durur vaziyette klima kapalıyken 1000 devirde çok az dalgalanıyor, klima açınca 1000 in altına düşüp dalgalanıyor ama stop etmiyor. Seyir halinde 3. ve 4. viteste yavaşlayıp vites küçültmek için debriyaja bastığımda devir birden 0 a düşüp stop ediyor. Adana'dayım Ata Mazda Servisini arayıp durumu anlatmaya başladım, daha sözümü bitirmeden TR'de yedek parça olmadığı için rölanti sorununu çözemiyoruz deyip sözü ağzıma tıktılar, Adana'da olanlar veya burayı bilenler bahsettiğim sorunlar için nereye götürebilirim aracı bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

hocam yanlış anlama da böyle bir arabayı niye aldın.

çok işi var bunun.

su konulmuş.  geri dönüşü olmayan motor içi paslanmalar vardır. biyerden patlayacak

yedek depo olmadan  sistemdeki havayı alamazsınız. havayı alamazsanız motor verimli çalışmaz. lpg verimli çalışmaz.  hararet de yapar. 

debriyaja basınca stop etmesi  aracın ateşleme kesmesinden, - ki bu da elektromekanik incelenmesi lazım tektek

zaten su konmuş olması  motorun eli kulağında ,  ineceğini işaret edio..

imkanınız  varsa götürün geri verin 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bluesteel

@Zealothocam geri verme imkanim yok malesef zaten piyasa altinda aldim bu masrafari goz onunde bulundurarak ama Adana'da iyi ustasini bulmak zormus onu anladim, su konusunda motora su konmussa yazmissiniz ama o kismi anlamadim bahsettigim konu radyatorun ustundeki kapagi acip kendim su ekliyorum normalde radyatorun saginda plastik bir hazne olur o delik oldugu icin oraya su ekleyemiyorum, buyuk bir sorun teskil eder mi bu durum. Bir de klima acikken yuksek vitesten kucultme yapmak icin debriyaja bastigimda sadece lpg de iken stop ediyor benzinde stop etmiyor, rolanti dalgalanma sorunu benzinde cok az lpg de daha fazla oluyor. Bu durumda ustaya goturdugumde neresini kontrol ettirmem gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

saydığınız sorunların %90 ı sudan

yedek depoyu tamir ettirin 

motorun ve radyatörün içindeki suyu boşaltın..  komple antifirz koyun. yedek deponun da  belirtilen işaret yerine kadar doldurun . 

kısacası su soğutma sistemini sorunsuz hale getirin.   - içnde antifirz olcak. 

 

bu stop etme falan hepsi düzelecek.   hepsi sudan dostum.

1 tane sunfix al. yedek depodaki deliğe alttan yapıştır.suyu boşalt antifirz koy.  motoru çalıştır. fan açana kadar bekle. 20-30dk. hatta bu esnada video çek bana at.  fan açınca su eksilecek..   antifrizini ekle. kapağını kapat..   radyatör kapağın orjinal değilse orjinali ile değiştir. bildiğim kadrıyla 1.3bardı 626da..    bunları adım adım yap sonra gel konuşalım 

 

ha şöyle bir durum var.

eğer aracı uzun yıllardır  su ile kullanıyorlarsa eski sahipleri, motorun içi paslanmıştır. antiriz koyunca  birkaç yerden patlak verecek. koymasadan da bir gün patlak verecek.  su ile çalıştırdılarsa  ve korozyon yaptıysa, pas yaptıysa..  depoda hortumlarda çamurlaşma veya kahverengileşme varsa  er yada geç o motor patlayacak.. üzgünüm..  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bluesteel

Tamamdir hocam dediklerinizi halledip bilgi verecegim, ilginiz icin cok tesekkurler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
8 saat önce, Zealot :

saydığınız sorunların %90 ı sudan

yedek depoyu tamir ettirin 

motorun ve radyatörün içindeki suyu boşaltın..  komple antifirz koyun. yedek deponun da  belirtilen işaret yerine kadar doldurun . 

kısacası su soğutma sistemini sorunsuz hale getirin.   - içnde antifirz olcak. 

 

bu stop etme falan hepsi düzelecek.   hepsi sudan dostum.

1 tane sunfix al. yedek depodaki deliğe alttan yapıştır.suyu boşalt antifirz koy.  motoru çalıştır. fan açana kadar bekle. 20-30dk. hatta bu esnada video çek bana at.  fan açınca su eksilecek..   antifrizini ekle. kapağını kapat..   radyatör kapağın orjinal değilse orjinali ile değiştir. bildiğim kadrıyla 1.3bardı 626da..    bunları adım adım yap sonra gel konuşalım 

 

ha şöyle bir durum var.

eğer aracı uzun yıllardır  su ile kullanıyorlarsa eski sahipleri, motorun içi paslanmıştır. antiriz koyunca  birkaç yerden patlak verecek. koymasadan da bir gün patlak verecek.  su ile çalıştırdılarsa  ve korozyon yaptıysa, pas yaptıysa..  depoda hortumlarda çamurlaşma veya kahverengileşme varsa  er yada geç o motor patlayacak.. üzgünüm..  

Bir tane servis açsanız da şu mazda sahipleri bir rahatlasa. Sevaptır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
Bir saat önce, Lupara :

Bir tane servis açsanız da şu mazda sahipleri bir rahatlasa. Sevaptır.

Valla 1-2 sene içinde açmayı düşündüğüm bir mini servis projem var. çok ağır bakıma ( triger-sekman motor vs)  girmeden, böyle yağıydı suyuydu teklemesiydi konularını hedef alan biyer..   

eskiden ev dürümcünün yanındaydı ,  gelenlerin arabasını 2 dürüm 1 ayrana tamir ediodum 😃  şimdi güllüoğlu var yanda,  arayana 2 kilo fıstıklı baklava al gel diom. yetkili servise giderim dio =))) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
abcsefa

Eğer araçta paslanma var ise devir daimi de kontrol ettirmenizde fayda var çok hayati bir parça malum. Antifriz koyduktan sonra parçalanmaya daha müsait hale gelebilir. Araca daha önce su konulduğu için paslanacak ve sonrasında antifriz konulduğunda da daha çabuk deforme olacaktır diye düşünüyorum. 

Termostatı da kontrol ettirmenizde fayda var. Görevini düzgün yerine getiremiyorsa hararet problemi yaşatabilir diye hatırlıyorum. 

Bir diğer önerim ise, eğer araç su ile kullanılmış ve paslanmış ise birden 3 lt antifriz koymamanız yönünde olacak. Önce yarım litre antifriz+su ile  bir iki hafta binip sonra her defasında sistemdeki suyu tamamen boşaltarak kademeli olarak antifriz miktarını 3 lt ye  kadar artırmak hortumların patlama riskini minimuma indirebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara
12 saat önce, Zealot :

Valla 1-2 sene içinde açmayı düşündüğüm bir mini servis projem var. çok ağır bakıma ( triger-sekman motor vs)  girmeden, böyle yağıydı suyuydu teklemesiydi konularını hedef alan biyer..   

eskiden ev dürümcünün yanındaydı ,  gelenlerin arabasını 2 dürüm 1 ayrana tamir ediodum 😃  şimdi güllüoğlu var yanda,  arayana 2 kilo fıstıklı baklava al gel diom. yetkili servise giderim dio =))) 

 

Gutusuynan aliriz. :) 

Saka bir tarafa bu tarz cozulmesi zor incik boncuk arizalari cozmek motor yapmaktan daha onemli ve zor.  Boyle bir burikimi ziyan etmeyin bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bluesteel
11 saat önce, abcsefa :

Eğer araçta paslanma var ise devir daimi de kontrol ettirmenizde fayda var çok hayati bir parça malum. Antifriz koyduktan sonra parçalanmaya daha müsait hale gelebilir. Araca daha önce su konulduğu için paslanacak ve sonrasında antifriz konulduğunda da daha çabuk deforme olacaktır diye düşünüyorum. 

Termostatı da kontrol ettirmenizde fayda var. Görevini düzgün yerine getiremiyorsa hararet problemi yaşatabilir diye hatırlıyorum. 

Bir diğer önerim ise, eğer araç su ile kullanılmış ve paslanmış ise birden 3 lt antifriz koymamanız yönünde olacak. Önce yarım litre antifriz+su ile  bir iki hafta binip sonra her defasında sistemdeki suyu tamamen boşaltarak kademeli olarak antifriz miktarını 3 lt ye  kadar artırmak hortumların patlama riskini minimuma indirebilir.

@Lupara @abcsefa @Zealot adanada dogru duzgun usta bulabilsem dediklerinizi yaptircam ama nereye gitsem yogunum yarin gel diyorlar iki gundur baktiramadim araca, bu arada dun farkettim radyator kapaginin ustunde 0.9 yaziyor yanlis kapak olmasiyla hararet yukselmesi ve rolanti dengesizligi olma ihtimali varmi bilginiz var mi bu konuda ustadlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Kıymetli dostum, 

Aracının motoru 100 derece de çalışmaya programlanmıştir.   Termostat sürekli 90 üstü tutar motor sıcaklığını. 

Bunu bir yere yazalım. 

Şimdi su ısınınca önce genleşen, sonra kaynayan bir yapıya sahiptir.   Bir zaman önce meraktan hesaplanmıştık ama şuan hatırlamıyorum,  yalan olmasın, 20 dereceden 90 dereceye çıkan 8 lt su, 750 ml falan genlesiyordu ısınınca. Hortumlar şişiyor ve yedek depoya taşıyor.. Soğuyunca geri oradan çekiyor kendi kendine..  Eğer çok sıkışma olursa,  borular içindeki basınç 0.9 bar ı, geçerse de radyatör kapağı içinde yay var, belirtilen basıncın üstünü tahliye ediyor.  Aynı Düdüklü tencere. 

Şimdi birincisi buna üretici su koymuyor antfiriz koyuyor, neden,  çünkü su 100 e cikamadan kaynamaya başlıyor ve taşıyor. 

Bu da kaynayan suyun yere dökülmesi, ve arabanın su eksiltmesine,  sistemde hava boşluğu olmasına, sonra da hararet yapmasına sebep oluyor. 

Senin motora 110 dereceye kadar kaynamaya bir sıvı koyman lazım, kesinle su değil. 

Ve bu sıvının da genlesip,  genleşme kabi, yani yedek depoya taşıp,  sonra Ordan geri çekilmesi lazım. Yedek depoya bakın,  minimum ile maksimum arasi yakındır. Ve maksimum un üstünde biraz daha boşluk vardır. 

Neyse devam edelim,   depodan gelen sıvı lpg, motora gönderilmeden önce motor suyu ile ısıtılıp gönderilir.. 

Senin motor suyu sisteminde her zaman hava olduğu için,  lpg hep tekleme yapıyor, hatta bazen stop ediyor. 

Çünkü sistemdeki su 100 dereceye gelmeden kaynayıp dökülüyor. 

Dökülmese bile, siz sistemi %100 suyla dolduramiyorsunuz,  çünkü başında bekleyip 100 ü görünce ilave su eklemen lazım, ama senin ki kaynıyor. 

Bu yüzden,,

senin su sisteminde hava olduğu için 

Ayni zamanda da suyun, 110 derece ye çıkamadığı için,  tekleme de oluyor, stop da ediyor,  hava ile dolu olduğu için motoru da sogutamior hararet çıkıyor. Çünkü yarısı hava dolu. 

Yedek deponu tamir et, antfiriz koy,  sonra bakalım neler değişcek. 

Hiç bir araba Suyla çalışmaz.. 

 

Bunları yaptıktan sonra, 0.9 kapak hakkında bir yorum yapacağım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora

Öncelikle yedek su deposunu tamir et, tamir ettir veya çıkma al. O depo ve su hattı sağlam olmazsa motordan verim bekleme. 

Radyatör kapağı 1.1 olacak. HKT iş görür. İnternet üzerinden blueprint de alabilirsin. 

5 lt pet şişeye 4 litre saf su ve 1 litre kırmızı olmayan,  örneğin castrol mavi antifriz koy karıştır. Motor suyunu komple bu karışımla değiştir. Radyatörün altında tapa var veya radyatör kapağını Açıp radyatör alt hortumunu sökerek suyu boşaltabilirsin. 

Bu araçlarda soğutma suyu havası otomatik alınmıyor. Manuel olarak ya gaz kelebeğinden ya da lpg regülatöründen havasını almak mutlaka gerekir. 

Aracı biraz kullanıp park et, Soğutma sisteminde kaçak var mı bak. Kaçak olmasa bile temkinli yaklaş. Sürekli kontrol et. 

Aracın akü kutup başlarını sök, frene 3-5 saniye basılı tut. Beyin sıfırlandı. 

Bu aşamadan sonra aracın rölanti düzeni komple değişecektir. Bir süre benzinde kullanıp durumu gözle. Eğer araç benzinde iyi durumdaysa yeni buji takımı al, denso iyidir. Buji kodu K16R-U11 Uygundur. Bujiyi takarken tırnak aralığını 0.7'ye ayarlat. 

Ayrıca; benzin enjektör oringlerinden hava alma, map sensöründen sonra gaz kelebeğine kadar olan hortumdan sonra hava alma, emme manifold contasından hava alma gibi problemler de rölanti düzenini bozar. Bunları, motor çalışırken bahsettiğim yerlere hafif hafif su dökerek sen de test edebilirsin. Su döktüğünde motor çalışması değişiyorsa su döktüğün yerde hava alma vardır. Sorunun çözülmesi gerekir. 

Bu adımlardan sonra araçta problem var mı yok mu bu adımlardan sonra tekrar yazarsın. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bluesteel

Aracin su ekstiltme ve hararet yukselmesi sorununu hallettik. Su borularindan birinde hafif bir patlak vardi. Yenisi ile degistirildi.

Lpg ayari yapildi, rolanti sorunu kismen cozuldu neden kismen diyorum ozellikle klima acikken seyir halinde benzin veya lpg de fark etmiyor, yavaslarken 2000 devir ve ustunde debriyaja birden basinca devir birden 0 a dusup halen stop etme devam ediyor.

Kontrollu yavaslarken debriyaja basmadan deviri 1500 e kadar dusurup debriyaja basinca stop etme olmuyor. Bunuda her zaman yapmak mumkun olmuyor aniden yavaslama gereken durumlarda ozellikle. Sabit dururken zaten sorun olmuyor rolantide, stop etme yok sadece biraz rolanti dusuyor o da normal gibi duruyor.

Degerli yorumlariniz icin tekrar tesekkurler.

Seyir halinde debriyaja basinca stop etme sorunu icin nereyi kontrol etmek gerekir.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
58 dakika önce, bluesteel :

Aracin su ekstiltme ve hararet yukselmesi sorununu hallettik. Su borularindan birinde hafif bir patlak vardi. Yenisi ile degistirildi.

yukarıda anlattığım gibi antifriz mi koydunuz. su mu koydunuz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...