Jump to content
jamesjay

Araçta Meydana Gelen, Hızlandıkça Artan Titreşiim...

Tavsiye Edilen Mesajlar

jamesjay

Dostlar selamlar, Demio aracımda uzun bir süredir 80-90'ların üzerine çıktıkça artan 150-160'lara varınca konsola ve tüm kabine şiddetli bir şekilde, birşeyleri kıracakmışcasına vurmaya başlayan titreşim problemim var. Bu titreşim probleminden ötürü özellikle son hızlar sağırlaşmaya araç zorlanmaya başladı. Önce ön düzenden şüphelendim kendim kontrol ettim, Z rotları ve aks körükleri değişirken 2 usta da baktı biri temiz dedi diğeri zannediyorum işgüzarlığından "yani öyle hafif boşluklar var gibi, onları toparlar, birkaç parça değişirsek %80 düzelir." gibi bir cümle kurdu.  Lastik (195-55-15) balanslarının üst üste başka yerlerde yapıldığı oldu. Jantlar da alaşım ve temiz görünüyorlar ama henüz jant eğriliği var mı diye gösteremedim bir yere. Direksiyonda çekme veya titreşim yok genel olarak arabaya vuran bir titreşim var ve bu kaymak gibi yolda olmuyor. Yol bir parça bozuk, asfalt eski ve minimal deformeler, dengesiz yüzey yüksekliklerine sahip ise bu titreşim kendini gösteriyor. Amortisörlerim aracı aldığımdan beri çok sert, stok kule gergisi var, virajda esneme yatma "0" (bu kısımdan memnunum) ama takır tukur yolu çok hissettiriyor içeri. Salıncak ve burçları yağlamama rağmen büyük kasislerden geçerken önden garç gurç sesler de geliyor. Acaba amortisör veya yaylarından mı kaynaklanıyor bu ses ve titreşim, çözemedim. Akıl fikire ihtiyacım var kısacası. Tahmin yürütebilecek birileri olursa sevinirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

1) motor kulağın kopmuş 

2) jant göbekten eğri 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay
28 dakika önce, Zealot :

1) motor kulağın kopmuş 

2) jant göbekten eğri 

İyi akşamlar, motor kulakları sağlam görünüyordu, eklemeyi unutmuşum. Jant eğriliği benim de kafamı kurcalıyor sürekli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

bu anlattıklarınız net 2 sebepten yapar. 

1 motor -şanzıman kulağı

2lastik balansı-jant eğriliği 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay
7 saat önce, Zealot :

bu anlattıklarınız net 2 sebepten yapar. 

1 motor -şanzıman kulağı

2lastik balansı-jant eğriliği 

Motor kulağı problemini rölantide de hissetmem gerekmez miydi? İyi bir ön düzenci, jant eğriliği tamiri yapan garaj var. Önce bir oraya uğrayayım o zaman. Konuyu bilgilendiririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Evet rolanti de de araba titrer, ama buna alışmış olabilrsiniz.  Bilemiyorum 

Jant egriligini de şöyle anlayabilirsiniz

Lastiğe balans yapın. Makina dan indirip tekrar takın,  jant eğri ise pozisyon değiştiği için yine balans ister. Yine bLans ayarı yaparsınız 0-0 olur , ama indirip tekrar takınca yine ister. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
jamesjay
4 saat önce, Zealot :

Evet rolanti de de araba titrer, ama buna alışmış olabilrsiniz.  Bilemiyorum 

Jant egriligini de şöyle anlayabilirsiniz

Lastiğe balans yapın. Makina dan indirip tekrar takın,  jant eğri ise pozisyon değiştiği için yine balans ister. Yine bLans ayarı yaparsınız 0-0 olur , ama indirip tekrar takınca yine ister. 

Rolantide neredeyse hic yok gibi titreme ama balans problemi bir lastigimde olmustu. Bir turlu sifirlayamadilar bir tanesini. Epey ugrastilar yapana kadar. Belki de o tekerde jant egriligi vardi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AreY

Jant eğriliğini elerseniz, lastikler eskiyse yenileyin derim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...