Jump to content

Yazılım Güncelleme Sonrası Yan Etki, Volvo XC90


AKayhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araç üreticileri birçok araç hatasını geri çağırma ("recall") ile servislerde çözmek yerine çok daha ekonomik bir işlem olan Internet üzerinden yazılım güncelleme yaparak çözmeye başladı.  Ancak, bunun çok ciddi dezavantajları yok değil.

Bir Volvo meraklısı olan Peter Rothschild ABD kuzey California'da birkaç ay önce $83,000 ödeyerek aldığı 2025 Volvo XC90 ile keskin virajlı dik bir dağ yolundan inerken aniden frenlerin yanıt vermediğini farketti.  Bunun sonucu da sağa keskin bir virajı alamayarak yolun dışına çıktı.  Daha sonra Peter aracı güçlükle durdurabildi ama araç ciddi hasar aldı.  Sol ön lastik tamamen parçalandı.  Şükür kendisine bir zarar gelmedi.

Daha sonra yapılan incelemede Volvo'nun bu araçların geri görüş kamerası için yaptığı bir yazılım güncellemesinin yan etki olarak fren sistemini etkilediği anlaşıldı.  Ilginç olan nokta bu olay 9 adet Volvo modelinde sadece belirli bir durumda (rejeneratif frenleme(*) esnasında) ortaya çıkıyordu.  Diğer durumlarda hiç görülmüyordu.  Olay anlaşılınca Volvo bu yazılım güncellemeden etkilenen araç sahiplerini uyararak araçlarını sorun çözülene dek kesinlikle kullanmamalarını istedi.

Peter Rotschild avukatı aracılığı ile kaza ile ilgili Volvo aleyhine dava açtı.  Olaydan sonra benim artık Volvo ile işim bitti, dedi.  Şimdi Tesla ile ilgileniyor.

https://www.wsj.com/business/autos/a-steep-mountain-drive-a-brake-failure-and-a-volvo-recall-5374b21c?st=adcDii&reflink=desktopwebshare_permalink

 

(*): Rejeneratif frenleme, hibrid araçların fren yaparken aracın kinetik enerjisini (tekerleklerin dönme hareketini) araç pillerini şarj etmek için kullanması anlamına gelir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...