Jump to content

İşte Mazda3'ün meşhur sübapları !!!


sudef
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim aracımda da rolantide bir titreme var

benzinde de var

fakat gidişinde vs gaz verdğimde falan titreme yapmıyor.

Subapler zarar gördüğünde kendini nasıl belli eder göstergede vs arıza lambası vs yanmıyor

önce ateşlemeye bakmak lazım. buji ,buji kablosu, lambda sensörü vs . sübaplar biterse çıkaracağı sesten rahatlıkla anlarsınız bence :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı yetkili servise getirdim motor sıcak iken ölçüm yapıldı. 3. piston nerede ise çalışmıyor dendi fakat aracın gidişinde bir sıkıntı yok uzun yolda 105 TL lik gaz ile yaklaşık 52 litre klima açık 550 KM yol yaptım. Sizce bu değerler fazla mı

Birde çelik suba olayı nasıl oluyor subalar mı çelik olarak değişiyor yoksa subap ların oturduğu kısım mı çelikten yapılıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracı yetkili servise getirdim motor sıcak iken ölçüm yapıldı. 3. piston nerede ise çalışmıyor dendi fakat aracın gidişinde bir sıkıntı yok uzun yolda 105 TL lik gaz ile yaklaşık 52 litre klima açık 550 KM yol yaptım. Sizce bu değerler fazla mı

Birde çelik suba olayı nasıl oluyor subalar mı çelik olarak değişiyor yoksa subap ların oturduğu kısım mı çelikten yapılıyor

subapları bilmem ama 19 kuruş yakıyorsun km'ye . çok iyi bir değer. sıkıntı yoksa elleme :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

subapları bilmem ama 19 kuruş yakıyorsun km'ye . çok iyi bir değer. sıkıntı yoksa elleme :D

9,5 Litre LPG bana uzun yolda fazla gibi geldi

Beklentim 8 Litre Lpg idi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Çelik subap olayını araştırıyorum fakat

aracın üst kapağı söküldüğünde hangi malzeme çelikten takılacak kimi usta sadece subaplar çelik olur diyor diğer usta subaplar çelik olmaz onlar orjinal olur subap yataklarını çelikten yaptırman gerekir diyor. Kafam çok karıştı bu konuda. Lpg kullanımında subaplar eriyormu yoksa subap yatağında çalışan subapın küçük olan kısmı mı boşluk yapıp sıkmasına sebep oluyor. konuda bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. aracımı yaptıracağım olmuşken çelik olsun istiyorum malum araç lpg li

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Çelik subap olayını araştırıyorum fakat

aracın üst kapağı söküldüğünde hangi malzeme çelikten takılacak kimi usta sadece subaplar çelik olur diyor diğer usta subaplar çelik olmaz onlar orjinal olur subap yataklarını çelikten yaptırman gerekir diyor. Kafam çok karıştı bu konuda. Lpg kullanımında subaplar eriyormu yoksa subap yatağında çalışan subapın küçük olan kısmı mı boşluk yapıp sıkmasına sebep oluyor. konuda bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim. aracımı yaptıracağım olmuşken çelik olsun istiyorum malum araç lpg li

Daha önceki Ford Taunus aracımda sübap yuvaları çelik yapılmıştı, mantık aynı ise sadece yuvalar çelik yapılıyordur...

Sübaplar değil.

Bir kaç yerde araştırmanı tavsiye ederim.

:krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önceki Ford Taunus aracımda sübap yuvaları çelik yapılmıştı, mantık aynı ise sadece yuvalar çelik yapılıyordur...

Sübaplar değil.

Bir kaç yerde araştırmanı tavsiye ederim.

:krrsz:

Bu gün sordum sadece subap ın çalıştığı yuvaya yüzük gibi bir malzeme varmış rektefiyeciler takıyormuş bu malzeme çelikten imal edilip takılıyormuş yani subap ve subap kaydı yine normal fakat rekteviyeci tarafından takılan yüzük ( galiba baga ) çelikten yapılıyormuş
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu gün sordum sadece subap ın çalıştığı yuvaya yüzük gibi bir malzeme varmış rektefiyeciler takıyormuş bu malzeme çelikten imal edilip takılıyormuş yani subap ve subap kaydı yine normal fakat rekteviyeci tarafından takılan yüzük ( galiba baga ) çelikten yapılıyormuş

Mantık aynı o zaman...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

2006 Mazda 3 1.6 Comfort düz vites aracıma 21500 km de BRC marka LPG taktırdım, şu anda 115000 km deyim, Allaha şükür hiçbir problem çıkarmadı. Ankarada LPG fiyatları daha ucuz olduğundan tüketim fiyat olarak neredeyse benzindekinin yarısına geliyor.

Bir ara kalkışlarda ve düşük devirlerde 1000-1500 arası silkeleme yapıyordu araba. Bujileri değiştirince hiçbir sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...
Guest deniz_kurdu

arkadaşlar sorun valflerde değildir her motorun silidir kapağının içinde süpap sitleri (süpabın oturduğu yer) özel alaşımlarla güçlendirilmiştir.aşırı ısnma kuru yakıt yüksek sıcaklık oranın yüzeyini bozar ve zamanla motorun kompresyonunda düşüklük yani motorun çekişi düşer.buda şu anlama gelir kapak açılır sit yüzeyi tekrardan yapılır tabi eski süpaplar önceki çalıştıkları yüzeye alıştığı için tercihen yeni süpap takılır ve maliyet artar...bu bir tek mazdalara has bir şey değildir bütün araçlarda bu problem olur ya da olucaktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Şu an aracımı yaptırdım sorunsuz biniyorum.Ayrıca aracımda Lpg montajı yanlış yapılmıştı. lpg enjektörleri benzine göre ters bağlanmış durumdaydı. Ayrıca Subap erimesi sorunu Sürekli Kalitesiz gaz kullanımındanda kaynaklanabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, benim araçta da sabahları soğukken zor ateşleme ve polantide silkeleme (vuruntu) oluyor. Servise gittiğimde hemen LPG'dendir, subapları değişmek lazım dedi. Siz  yaptırdım derken subapları filan değiştirdiniz diye anladım. Nerede yaptırdınız kaça mal oldu, neler yapıldı? bunları yazabilirseniz çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de yetkili servise gittiğimde aracımın motorunu ölçtüler ve 1ve 2 nolu pistonun ölçümlerde düşük çıktığını belirttiler bende bunun üzerine araştırdım ve erime olayının subap yuvalarının erimesi ( Baga) ve bu sebep ile subapların tam kapatamamasından dolayı kaynaklandığını testipledik ve çelik yuva yapıldığı taktirde daha dayanıklı hale geldiğini (Ford TAunuslarda da aynı olay mevcut.) Rekteviyeci ile konuştum durumu anlattım çelik yuva yapacağını söyledi zaten söken ve takan arkadaşım tanıdık ona da belli bir ücret verdim toplamda bana 1.400 gibi bir rakamı buldu . yapılan işlem iste Üst kapağa Çelik yuva yapıldı ve 16 adet subap değiştirildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çelik yuva fikri sahibine tebrikler, bazen japonlarıda solladığımız oluyor demekki,

93 model karbüratörlü 323 lerdeki motorun bile mazda3 z6kodlu motordan daha sağlam olduğunu belirten servis ve ustalarda mevcut

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ben de yetkili servise gittiğimde aracımın motorunu ölçtüler ve 1ve 2 nolu pistonun ölçümlerde düşük çıktığını belirttiler bende bunun üzerine araştırdım ve erime olayının subap yuvalarının erimesi ( Baga) ve bu sebep ile subapların tam kapatamamasından dolayı kaynaklandığını testipledik ve çelik yuva yapıldığı taktirde daha dayanıklı hale geldiğini (Ford TAunuslarda da aynı olay mevcut.) Rekteviyeci ile konuştum durumu anlattım çelik yuva yapacağını söyledi zaten söken ve takan arkadaşım tanıdık ona da belli bir ücret verdim toplamda bana 1.400 gibi bir rakamı buldu . yapılan işlem iste Üst kapağa Çelik yuva yapıldı ve 16 adet subap değiştirildi.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bu işlemleri Ankarada mı yoksa başka bir ilde mi yaptırdınız? (Ankaradaki bir Serviste bu işlemlerin sanırım 1800-2000 TL arasında tutacağı söylenmişti.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Bu işlemleri Ankarada mı yoksa başka bir ilde mi yaptırdınız? (Ankaradaki bir Serviste bu işlemlerin sanırım 1800-2000 TL arasında tutacağı söylenmişti.)

Zonguldak ilinde kendi arkadaşıma yaptırdım. bana maliyeti daha uygun oldu tabi ancak o da arkadaşım olduğundan. Ankarada Çelik yuva hariç 2.000 tl fiyat veriyorlar. Samsunda Çelikyuva işlemi dahil 3.200 tl fiyat aldım. Konyadan da rekteviye için fiyat aldım ancak en son zonguldakta yaptırdım.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...