Jump to content

Mazda 3 LPG den Dolayı Sübap Arızası ve Değişimi


muratgültekin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

bana maliyeti 1500 lira oldu lpg'nin. 56bin km'dir kullanıyorum. Maşallah şimdilik sorun yok. Ha dizel olsa lpg ile uğraşmasak diyorum bazen.Onda da sürüş zevki ve bozuk mazot,paritkül filresi vs daha farklı problemler var.

Bozuk yakıt yüzünden zamanla ortaya çıkan traktör sesli motor çalışması, bakım fiyatlarının benzinli motorlara göre daha pahalı olması, dikkat etmediğinde benzine göre daha çabuk arıza çıkartması, ülkemizde mazot ile benzinin fiyatının hemen hemen eşitlenmesi vs.vs.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her şey gönlünce olsun ama ben sadece şuna katılmıyorum; lpg'den yapılan tasarrufu bir kenara stoklayamadığımız için sonradan çıkan lpg kaynaklı sıkıntıları mantık olarak amorti yapmış olmuyoruz, belki reel olarak o para bizden çıkmıyor ama bi kenarda oluşabilecek sorunları gidermek için tut(a)muyoruz...

hocam dediğin olayıda hesaba kattım ben.  farzedelim araba 50 binde sübap yaktı 1500 tl masraf çıkardı. tamam dediğin gibi 3800 tlyi kenara koymuyoruz da bu devirde kimse 1500 tl yi tak diye çıkarıp ödemiyorki zaten. böyle bir sorun yaşasam 1500 tlyi kredi katına 10 taksit yapıyorum ayda 150 150 ödüyorum. ayda 2000 km yapsam benzine 712 tl vericem lpg ile aynı yolu 560 liraya gidiyorum 150 de sübap masrafını koy 10 ay  boyunca aylık 710 lira harcarım yani 10 ay benzinli gibi kullanırım ayda 2bin km den 50 bin km yi gitmek 25 ay eder 10 ayda böyle gitti 35 aysonunda süpbap yakmış dahi olsak 3800 tl kardayız.  :) lpg her türlü sübap yaksa bile mantıklı hocam. haa ayda 500km gidiyorsanız zaten gerek yok o ayrı mevzu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her şey gönlünce olsun ama ben sadece şuna katılmıyorum; lpg'den yapılan tasarrufu bir kenara stoklayamadığımız için sonradan çıkan lpg kaynaklı sıkıntıları mantık olarak amorti yapmış olmuyoruz, belki reel olarak o para bizden çıkmıyor ama bi kenarda oluşabilecek sorunları gidermek için tut(a)muyoruz...

Mühendisin yapmış olduğu açıklama tamamen doğrudur, aracı yüksek devirlerde agresif olarak kullanmak benzinde bile sübaplara zarar veriyordur, kaldıki bu yüksek devirlerde lpg ile kullanmak sübapların olması gerekenden önce sıkıntı yaratmasına sebebiyet verir.

Kazasız günler.

Ben de subap yaptırdım.1700 liraya maloldu.

2009 da aracımı almıştım. 100bin km lpg ile kullanmışım. Benzinli olsaydı ya 100bin km gezemezdim yada daha çok para verirdim.

gaza sürekli basmama konusunu ilk kez duyuyorum. Aslı astarı var mı ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de subap yaptırdım.1700 liraya maloldu.

2009 da aracımı almıştım. 100bin km lpg ile kullanmışım. Benzinli olsaydı ya 100bin km gezemezdim yada daha çok para verirdim.

gaza sürekli basmama konusunu ilk kez duyuyorum. Aslı astarı var mı ki?

valla aslı astarı varmı bilmem ama bunu söyleyen bir mühendis ve bence gayet de mantıklı. motorda yanma iki bileşenle oluyor hava ve yakıt. yakıtı siz gaza basarak verirsiniz ama hava girişi süreklidir. dolayısıyla siz gaza basmazsanız motora yakıt gitmez ama hava gider. motor içinde bir yanma olmayacağı için de sübapları birazda olsa soğutması muhtamaledir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

İyi günler ben 3 1.6 dynamiclere bakıyorum aracı beğendim tam karar verecekken lpg ile olan sorunu çıktı 'sübap erime' Bu sorun hepsinde varmıdır yada LPG markasına göremi sorun çıkartıyor sübapları değiştirsek ne kadara mal olur? Mazdayı çok beğenmiştim ama bu sübap erimesi canımı sıktı. Bu sorun için detaylı bilgi verebilirmisiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sübap erime deyimi pek uymamış aslında lpg kullanımından kaynaklanan vede lpg nin patlama ısısının yüksek olmasından kaynaklanan zarar görme deyimi daha iyi bence, fakat bu durum tüm  yeni nesil araçlar için geçerlidir, arabasında en ufak bir titreşimden rahatsız olan biri, lpg nin araca verdiği zararı çalışmasından anlar, ama ufak tefek sıkıntıları dert etmeyen biri ise farketmez bile, yani öle abartılacak ta bir zarar vermez lpg,  zaten epey bir km yapılmış vede araç sıkıştırılarak kullanılmış ise bu sorun vuku bulur. beğendiğin bir araba raslarsa göster bir servise vede iyice baktırıp, sonra temiz bir araç ise ,al,  güle güle kullan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alacağınız lpg'li aracı kompresyon testine sokarsanız az çok fikir sahibi olabilirsiniz... LPG'li aracı kurallarına göre ve sıkıştırmadan kullandığınız takdirde sübap sorunu yaşamazsınız.

Ancak; çok yüksek devirlerde kullanılan araçlarda lpg'li olmasa bile sübap erimesi yaşanabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türk insanı şunu bir anlamıyor. bu olay tamamen şans. şu anda günümüzde neredeyse bütün araçlarda magnezyum sübap mevcut. arıza çıkarma olayı tamamen sizin elinizde. lpg dandirik bir marka ise ve en önemlisi işçilik kötü ise bu olay kaçınılmaz. lpg sübaplarının yanma odasına olan uzaklığı bu işin en can alıcı şeyi. bazı lpg ustacıkları lpg sübaplarını utanmasalar taa hava filtresi hortumuna takacaklar. hal bu ki bu sübaplar, mümkün olan yanma odasına en yakın mesafede manifolda monte edilmelidir. bu sayede silindirler ve sübaplar en iyi şekilde gazın soğukluğuyla soğutulurlar. bu sayede sübaplar aşırı ısıya maruz kalıp eğilme, bükülme, erime vs gibi deformasyonlara uğramaz. daha doğrusu deformasyon oluyorsa bile bu en az şekilde olur. bir de aracı kullanmak çok etkili. aracı sürekli sıkıştırırsanız en sağlamı bile olsa, benzinde bile kullansanız dayanamaz buna...

yani iş sizin kullanma şeklinizde ve lpg kitinin montajında bitiyo. arkadaşımda 2006 model 220.000 km de, 130.000 km'dir de lpg ile çalışan ford mondeo var. hala motora anahtar değmedi ve bir sıkıntısı yok. aynı motoru mazda 6'da da kullanıyolar. ama iş forda gelince motor taş gibi sağlam, mazda'ya gelince motor yaramaz oluyor. klasik türk otomobil kullanıcısı aklı yani...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende 4 senedir lpg kullanıyorum bir sıkıntı yok ama mazda 3 alacağım diyince lpg de çok sorun çıkartıyo 2 bin tl masrafı filan var dediler. Detaylı bilgi almak için siteye kayıt oldum zaten. Euro 5 motorlu araçlar lpgde bu sorunu çıkartıyor. bilgileriniz için teşekkürler.

Ya mazda 3 1.6 dynamic yada Civic 1.6 Vtec ES alırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türk insanı şunu bir anlamıyor. bu olay tamamen şans. şu anda günümüzde neredeyse bütün araçlarda magnezyum sübap mevcut. arıza çıkarma olayı tamamen sizin elinizde. lpg dandirik bir marka ise ve en önemlisi işçilik kötü ise bu olay kaçınılmaz. lpg sübaplarının yanma odasına olan uzaklığı bu işin en can alıcı şeyi. bazı lpg ustacıkları lpg sübaplarını utanmasalar taa hava filtresi hortumuna takacaklar. hal bu ki bu sübaplar, mümkün olan yanma odasına en yakın mesafede manifolda monte edilmelidir. bu sayede silindirler ve sübaplar en iyi şekilde gazın soğukluğuyla soğutulurlar. bu sayede sübaplar aşırı ısıya maruz kalıp eğilme, bükülme, erime vs gibi deformasyonlara uğramaz. daha doğrusu deformasyon oluyorsa bile bu en az şekilde olur. bir de aracı kullanmak çok etkili. aracı sürekli sıkıştırırsanız en sağlamı bile olsa, benzinde bile kullansanız dayanamaz buna...

yani iş sizin kullanma şeklinizde ve lpg kitinin montajında bitiyo. arkadaşımda 2006 model 220.000 km de, 130.000 km'dir de lpg ile çalışan ford mondeo var. hala motora anahtar değmedi ve bir sıkıntısı yok. aynı motoru mazda 6'da da kullanıyolar. ama iş forda gelince motor taş gibi sağlam, mazda'ya gelince motor yaramaz oluyor. klasik türk otomobil kullanıcısı aklı yani...

kesinlikle katılıyorum size , ezbere konuşmalardan başka bişey değil, eski model doch motorlu Mazdalarla ford eskorlarda aynı, motoru kullanıyor ama konuşmaya gelince mazda fazla yakıyor deniliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende aracımı satana kadar 30 küsür bin lpg li gezdim. ne performans kaybı ne titreme ya da sübap sıkıntısı çektim..katılıyorum görüşlere düzgün montaj ve sakin kullanım  sorunsuzluk için gerekli okadar yani...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya mazda 3 1.6 dynamic yada Civic 1.6 Vtec ES alırım.

Mazda'dan şaşmayın. Hemen hemen aynı paraya daha fazla donanıma, daha fazla güvenliğe ve çok daha hoş dizayna sahip oluyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 Mazda 3  1.6 A.T LPG'li aracım var. Bayram tatilinde 3500km yol yaptım ve şehirlerarası yeri geldi 150-200 arası hız yaptım. Ne bi tekleme nede en ufak bi sarsıntı. Bende arkadaşlara katılıyorum, Düzgün montaj + Pilotaj ve zamanında aracınızın bakımı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Subap sorunu olan bir araç kompresyon testinde kendini belli eder mi? Yada soruyu şöyle sorayım. Kompresyon testinde normal değerlerde çıkan bir aracın subap sorunu olma ihtimali var mıdır? Hafif bir titreme ve çok nadir rolantide stop etme sorunumuz var ama bir hafta önce kompresyon testine sokmuştum aracı ve değerler gayet güzel çıkmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kompresyon testi ile tabibi sübapların alakası vardır , sübaplar motorun istediği kadar havayı alıp, egsoz dumanını motordan atan vede çok hassas ayar gerektiren ekipmanlardır, sübapların arızalı olduğunu bir düşünün motora düzgün hava girmez veya çok girer, zamanında egsoz dumanı atılmaz  buda motorun çalışmasını etkileyerek bütün motora etki eder.

      aracınızda kompresyon iyi çıkmışsa büyük ihtimalle sübaplarınız idare eder ama dedimya ufak bir ayarsızlık bile bahsettiğniz probleme sebep olabilir, genellikle sübap arızaları kendini araçta titreme vede motorda dengesiz çalışma olarak gösterir vede araç geç çalışır. Aaracınız kaç km dir lpg kullanıyor vede kaç binde. En son bakımından bahsedin,  lpg sisteminiz sıralımı ?

     

      Aracınızı önce iyice bir tasvir ediniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kompresyon testi ile tabibi sübapların alakası vardır , sübaplar motorun istediği kadar havayı alıp, egzoz dumanını motordan atan vede çok hassas ayar gerektiren ekipmanlardır, sübapların arızalı olduğunu bir düşünün motora düzgün hava girmez veya çok girer, zamanında egzoz dumanı atılmaz  buda motorun çalışmasını etkileyerek bütün motora etki eder.

      aracınızda kompresyon iyi çıkmışsa büyük ihtimalle sübaplarınız idare eder ama dedimya ufak bir ayarsızlık bile bahsettiğniz probleme sebep olabilir, genellikle sübap arızaları kendini araçta titreme vede motorda dengesiz çalışma olarak gösterir vede araç geç çalışır. Aaracınız kaç km dir lpg kullanıyor vede kaç binde. En son bakımından bahsedin,  lpg sisteminiz sıralımı ?

     

      Aracınızı önce iyice bir tasvir ediniz.

Araç 77 binde lpg takılalı 10 bin km olmuş. Atiker taktırmış benden önceki sahibi. Ben atikerin yanlış seçim olduğunu düşünüyorum bu nedenle aracı benzinde kullanıyorum. Sadece aracı aldığım gün lpg ile 750 km yol yaptım uzun mesafe. Hatta km 20 kuruş yaktı ve performansı süperdi. Tekleme düzensiz çalışma gibi sorunlar yok. Yalnızca rolantide çok nadiren stop ediyor.(10 günde 2 kez oldu) Geç çalışma gibi sorunumuz yok. Hatta marşa bastığımda çok güzel tatlı bir çalışması var. Ancak motor ısındıktan sonra her zaman olmasa da nadiren rolantide dalgalanma oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg ile alakası yok , belki şöle bir alakası vardır, Yanlış montaj !!!!  bahsi geçen zararı vermesi olası değil 10 bin km için, belki 150-200 bin km sonra , o kadarıda tüm araçlarda vardır,  eğer atikere vede montajına güvenmiyosan başka bir servise gösterebilirsin aracını.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg ile alakası yok , belki şöle bir alakası vardır, Yanlış montaj !!!!  bahsi geçen zararı vermesi olası değil 10 bin km için, belki 150-200 bin km sonra , o kadarıda tüm araçlarda vardır,  eğer atikere vede montajına güvenmiyosan başka bir servise gösterebilirsin aracını.

Bulunduğum bölgede servis olmadığından kendi ustama gösterdim. Kendisi de mazda kullanıcısı. Subap sorunu yok boğaz kelebeğini temizlersek düzelir dedi. Bujileri de değiştiririm birkaç gün içerisinde. Eğer subap sorunu değilse lpg sistemini BRC ile değiştirmek istiyorum. Üzerindeki sistemi söküp yeni bir sistem monte etmek sizce mantıklı olur mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...