Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İçin Hangi Motor Yağını Kullanmalıyız ?


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu konu hakkında daha önce de yazmıştım. [emoji4] Bizim guzuların bazılarında benzin filtresi değişiyor, bazılarında değişmiyor. Seriden seriye fark var. Kiminin deponun içinde kiminin deponun dışında. [emoji4] 



İşte buradaki kritik soru değişiyorsa kaç km'de değişiyor? :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, İlhan :

 


İşte buradaki kritik soru değişiyorsa kaç km'de değişiyor? :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

100bin km. Ağır bakımında. Kullanım kitapçıklarında değişim periyodları yazar. Eğer sağ arka tekerleğin.yanında yakınında filtre varsa.vardır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Semih Uluca :

Bu konu hakkında daha önce de yazmıştım. :) Bizim guzuların bazılarında benzin filtresi değişiyor, bazılarında değişmiyor. Seriden seriye fark var. Kiminin deponun içinde kiminin deponun dışında. :) 

Benim eski hyundai getz de de deponun içindeydi o yüzden hiç değiştirmemiştim.

Peki bu deponun içindemi dışında mı bunu aracı inceleyerek anlamak mümkün değil mi? Yoksa illa servise mi götürmek gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, sarioglu.burhan :

Benim eski hyundai getz de de deponun içindeydi o yüzden hiç değiştirmemiştim.

Peki bu deponun içindemi dışında mı bunu aracı inceleyerek anlamak mümkün değil mi? Yoksa illa servise mi götürmek gerekir.

Anlamanın en basit yolu araç lifte çekilir, sağ arka tekerin yanında, yakıt deposunun altinda silindirimsi bir kutu varsa bu yakıt filtresidir. 2. Nesil M. 3 aracimda durum böyle. Değiştirmesi de çok zor değildir kanımca, yeter ki araca ateşle yaklaşma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20.07.2016 at 15:16, İlhan :

Bu işte bir tuhaflık var sanki !

Benim dizel guzunun yakıt filtresi değişim aralıkları 40 bin Km ve katları..Dizel böyleyken, benzinlinin daha yüksek olması lazım. Neyse bir ara Cem'den öğreniriz. Savaş sen benden önce gidersin sanırım, top sende. :)

 

Ben hallettim o işi :)

40 bin diye hatırlıyorum ben de. Kitapçığa bakayım en iyisi. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Dizel gibi ses olayı motor soğukken subap lifterlerinden gelmektedir. Yeterli yağlama yapılamamasından kaynaklanır. Bunun için motor iç temizleyici kullanmanızı öneririm her yağ değişimi öncesi ve tam sentetik yağdan şaşmayın.  
Elinizdeki yağı da daha önce hiç duymadım. Yine de siz bilirsiniz. Bilinen yağ üreticilerinden şaşmayın.


Tam sentetik yagda 10/40 olan var mi. Bildigim kadariyla yok. 5/30 da bizim araclara ince gelmez mi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, rubin :


Tam sentetik yagda 10/40 olan var mi. Bildigim kadariyla yok. 5/30 da bizim araclara ince gelmez mi

Kaç km.de aracınız. Düşük ise mobil 1 esp 5-30 . Eksiltme varsa sırayla yağları deneyin. mobil 1 esp 5w-30 > mobil 1 new life 0w-40 > mobil 1 extended life 5w-50 > mobil 1 peak life 10w-60

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

ARKADAŞLAR mazda 3 1.6 dizel için MOTUKUN sitesinde şöyle bir ibare gördüm bu yağ da uyar galiba Motul 8100 Eco-Clean+ 5W30 5 Litre Motor Yağı

Dizel direkt enjeksiyonlu veya benzinli araçlar için %100 Tam Sentetik (Low-SAPS) motor yağı. ACEA C1 onayı gerektiren EURO IV ve EURO V yönetmeliğine uyumlu araçlar için geliştirilmiştir. Dizel Partikül Filtreli (DPF) araçlar ile uyumludur.Tavsiyeler: Mazda DPF

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

merhabalar...ben genelde castrol edge 5x30 kullanıyorum yag degısımlerınde...cevredekıler mobil 1 5x30 nıye kullanmıyorsun dıyor..far eder mı castrol yada mobıl 1 olması.yada sızın tavsıye ettıgınız bır yag var mı...bu arada aracım 140 bın km de ve tüplü...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Devrim42 :

merhabalar...ben genelde castrol edge 5x30 kullanıyorum yag degısımlerınde...cevredekıler mobil 1 5x30 nıye kullanmıyorsun dıyor..far eder mı castrol yada mobıl 1 olması.yada sızın tavsıye ettıgınız bır yag var mı...bu arada aracım 140 bın km de ve tüplü...

Farketmez ama km. çok yüksek yağ eksiltmesi olmuyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Devrim42 :

merhabalar...ben genelde castrol edge 5x30 kullanıyorum yag degısımlerınde...cevredekıler mobil 1 5x30 nıye kullanmıyorsun dıyor..far eder mı castrol yada mobıl 1 olması.yada sızın tavsıye ettıgınız bır yag var mı...bu arada aracım 140 bın km de ve tüplü...

merhaba her zaman gittiğim usta castrol edge 5x30 koyuyordu.En son yaptırdığım bakımı sitede tanınan adem ustaya yaptırdım o 100 bin geçmiş araçların 5x40 kullanması daha iyi dedi öyle yaptı bende bunu merak ediyorum 5x30 mu 5x40 mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Mutlu Tekir :

Farketmez ama km. çok yüksek yağ eksiltmesi olmuyor mu?

10 bın km de 1 lt eksılmıstı  son degısımde...normal mi yoksa degısık bır yag mı kullanmalıyım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Horizon05 :

merhaba her zaman gittiğim usta castrol edge 5x30 koyuyordu.En son yaptırdığım bakımı sitede tanınan adem ustaya yaptırdım o 100 bin geçmiş araçların 5x40 kullanması daha iyi dedi öyle yaptı bende bunu merak ediyorum 5x30 mu 5x40 mı

Eksiltme yoksa 5-30 kullanılabilir. Eksiltme varsa kalınlıkları artırmak gerekir.

5-30 => 0-40 ya da 5-40 => 5-50 => 10-60 şeklinde eksiltme çok azalasıya kadar devam edilir. İlk değişimde eksiltme çok olabilir, 2. veya 3. bakıma kadar çok azalması gerekir.

Şimdi, Devrim42 :

10 bın km de 1 lt eksılmıstı  son degısımde...normal mi yoksa degısık bır yag mı kullanmalıyım

Normal değil tabiki de. Yapılan en büyük yanlış yağ eksiltse de normal görülüp ince yağa devam edilmesidir. Bu rektefiye zamanını yakınlaştırır. Tavsiyem direk Castrol un 5w-50 tam sentetik yağlarından birine geçmeniz. Mobil isterseniz Mobil 1 peak life 5w-50 var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Mutlu Tekir :

Eksiltme yoksa 5-30 kullanılabilir. Eksiltme varsa kalınlıkları artırmak gerekir.

5-30 => 0-40 ya da 5-40 => 5-50 => 10-60 şeklinde eksiltme çok azalasıya kadar devam edilir. İlk değişimde eksiltme çok olabilir, 2. veya 3. bakıma kadar çok azalması gerekir.

Çok şükür benim araçta eksiltme yok 5x30 devammı edeyim o zaman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Mutlu Tekir :

Eksiltme yoksa 5-30 kullanılabilir. Eksiltme varsa kalınlıkları artırmak gerekir.

5-30 => 0-40 ya da 5-40 => 5-50 => 10-60 şeklinde eksiltme çok azalasıya kadar devam edilir. İlk değişimde eksiltme çok olabilir, 2. veya 3. bakıma kadar çok azalması gerekir.

Normal değil tabiki de. Yapılan en büyük yanlış yağ eksiltse de normal görülüp ince yağa devam edilmesidir. Bu rektefiye zamanını yakınlaştırır. Tavsiyem direk Castrol un 5w-50 tam sentetik yağlarından birine geçmeniz. Mobil isterseniz Mobil 1 peak life 5w-50 var.

yag degısımı yapan ustaya 1 lt eksılttı dedım.usta da krank kecesınden cok az kaçırıyor...acil bır durum degıl.baskı balata ındırılecegınde keceyı degıstırırız dıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Devrim42 :

yag degısımı yapan ustaya 1 lt eksılttı dedım.usta da krank kecesınden cok az kaçırıyor...acil bır durum degıl.baskı balata ındırılecegınde keceyı degıstırırız dıyor...

Krank keçesinden olsa da 1 lt eksiltmez diye tahmin ediyorum. Km az değil çünkü. Kalınlaştırırsanız yağı bir ihtimal krank keçesinden yağ sızıntısı varsa onu da durdurabilir.

6 dakika önce, Horizon05 :

Çok şükür benim araçta eksiltme yok 5x30 devammı edeyim o zaman.

Aynen devam. Ufak bir eksiltme olduğunda da direk mobil 1 0w-40 tam sentetik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Mutlu Tekir :

Krank keçesinden olsa da 1 lt eksiltmez diye tahmin ediyorum. Km az değil çünkü. Kalınlaştırırsanız yağı bir ihtimal krank keçesinden yağ sızıntısı varsa onu da durdurabilir.

Aynen devam. Ufak bir eksiltme olduğunda da direk mobil 1 0w-40 tam sentetik.

 

12 dakika önce, Mutlu Tekir :

Krank keçesinden olsa da 1 lt eksiltmez diye tahmin ediyorum. Km az değil çünkü. Kalınlaştırırsanız yağı bir ihtimal krank keçesinden yağ sızıntısı varsa onu da durdurabilir.

Aynen devam. Ufak bir eksiltme olduğunda da direk mobil 1 0w-40 tam sentetik.

0-40 ile 5-40 ı es gecıp direk 5-50 ile degıstırmem sıkıntı yaratmaz degıl mı mutlu;) sonuçta motor aksanı,ince ayar isteyen bır kısım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Devrim42 :

 

0-40 ile 5-40 ı es gecıp direk 5-50 ile degıstırmem sıkıntı yaratmaz degıl mı mutlu;) sonuçta motor aksanı,ince ayar isteyen bır kısım..

Kalın yağlar piyasada çünkü çeşitli araçlarda ihtiyaç olabiliyor. Yağ yakması da önlemi alınması gereken bir durumdur. ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ort. 50.000 km yi geçmiş araçlarda LIQUI MOLY, Wynn,s veya WÜRHT vb. çok kaliteli yağ katkıları kullanmanızı öneririm, ayrıca yağ yaktığı düşünülen motorlar içinde yağ yakmayı önleyici motor koruyucu katkılarıda var. Benim aracım için 55 000 km den sonra her yağ değişiminde kaliteli yağ katkısı kullanıyorum, özellikle kışın donmuş yağın motoru yağlaması zaman alacağı için katkı konulmuş motorlar daha az hasar görüyor, bu yağ katkıları motorun parçalarını kaplama yaparak, cila gibi sürtünmeyi azaltıyor, ilk çalıştırmada ve yüksek süratlerde motoru önemli ölçüde koruyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...