Jump to content

2010 Mazda 3 Teknik Sorular


QMenTol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selamlar.

Biraz araştırma yaptım ama soruma uygun bir konu/cevap bulamadım.Buraya yazmaya karar verdim yeni konu açmak yerine.Şimdi malum devir ekonomi devri.Bu cruise control(nam-ı diğer kuruş kontrol) sistemini sık kullanmak herhangi bir sıkıntıya sebebiyet verir mi.Ben hem ekonomi olsun diye hem de daha konforlu hissettiğim için sık kullanmaya  başladım.Herhangi bir teknik problemle karşılaşır mıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar.

Biraz araştırma yaptım ama soruma uygun bir konu/cevap bulamadım.Buraya yazmaya karar verdim yeni konu açmak yerine.Şimdi malum devir ekonomi devri.Bu cruise control(nam-ı diğer kuruş kontrol) sistemini sık kullanmak herhangi bir sıkıntıya sebebiyet verir mi.Ben hem ekonomi olsun diye hem de daha konforlu hissettiğim için sık kullanmaya  başladım.Herhangi bir teknik problemle karşılaşır mıyım?

teknik bilgiler olmasa da kendi düşüncelerimi aktarayım

araç servis kitapçında cruise control'ü sık kullanmak zarar verebilir gibi herhangi bir ibare yok. Dolayısı ile kullanılabilir. Şehir içi kullanımda biraz zor olacaktır tabi, sürekli devreden çıkartmak gerekecektir. İdeali uzun yollar için tasarlanmış bir sistem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bi zararı yok, bende sürekli kullanıyorum. cruise tuşu aşınabilir belki o kadar  :))

Benim de aklıma ilk bu geldi zaten  :2funny:

Bu arada bir sorum daha var.Otomatik vitesli araçlar için hareket halindeyken D'den N'ye N'den D'ye almanın bir sakıncası var mıdır.

Bu arada ne yaparsam yapayım çalışıyorkan benim arabanın bagaj açılmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim de aklıma ilk bu geldi zaten  :2funny:

Bu arada bir sorum daha var.Otomatik vitesli araçlar için hareket halindeyken D'den N'ye N'den D'ye almanın bir sakıncası var mıdır.

Bu arada ne yaparsam yapayım çalışıyorkan benim arabanın bagaj açılmıyor.

otomatik vitesli araçlarda P ye alınca bagaj açılabilir...

hareket halindeyken N ye alırsanız (örneğin yokuş aşağı boşa atmak gibi) orta vadede şanzumanı kucaklarsınız. vites N de yağlama yapmaz ve ciddi problemler çıkarıtır. Tecrübeyle sabittir.

diğer bir konu CC'ün yakıt tüketimine etkisi ve araç açısından durumu...

İstediğiniz sıklıkta kullanın, hızlanın yavaşlayın, araç açısından hiçbir zararı yok. ancak...

düz yolda CC sadece +-2kmph hız toleransı vardır yani 2kmph düşüş durumunda hızlanma eğilimi ve tersi durumda yavaşlama eğilimine girer. bu durum tatlı meyilli yollarda gereksiz yere fazla gaz vermeye sebep olur...

benzer şekilde daha dik inişlerde CC aracın hızını sabit tutmaya çalışır, araç bu sırada CC devre dışında olduğu durumdaki gibi motor gaz vermediğinizdeki 0,00lt/100km den farklı olarak 1,5-3lt/100km yakıt tüketir. tabi iniş bittiğinde araç hızlanmamış olduğu için daha erken gaz vermeye başlar, sonuç aynı...

yokuşları ele alalım; hızlanmak için gaza basar. araç hızlanamadıkça daha da basar. taki tam gaz olana ve aracın hala hızlanamadığı duruma kadar. siz sistem daha fazla hızlanamayıp devreden çıkana kadar bunu anlamazsınız(yol bilgisayarında anlık yakıta bakmazsanız). bu durum aşırı yakıt tüketimine sebep olur...

CC devrede olmasa ekononmik kullanmak nasıl davranırız?. biz 10-20kmph ye kadar hızı tolere edebilir gerektiğinde yokuşun bitişine kadar aracın hafifce yavaşlamasına izin verebiliriz. inişte hızlanmaya müsade edip iniş bittiğinde daha geç gaza basar daha ekonomik kullanabilriz...

bu noktada CC ile kullanım aynı hız ortalaması ve aynı yol için yaklaşık 1-2,5lt/100km daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. bunu sizde ortalama hız ve yakıtınızı sıfırlayıp aynı yolu CC ile ve CC siz giderek görebilirsiniz...

umarım yazdıklarımın cebinize faydası olur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

okancım iyi özetlemişssin, ben yazmaya üşendiydim :)

yokuşlarda gereksiz gaza basmaması için ben hemen - ye basıyorum. misal 120 ile gidiyorum, yokuşta mümkün değil çıkamaz, 3 e çekmek isteyecek .. - ye basarak aracın 4. viteste kalmasını sağlıyorum: 80-90 neyse çıkıyor. sonra tekrar 120 ye gelip devam ediyorum.

booster diye bişey var galiba, gazın tepkisini hızlandıran ucuz bi aparamış. ondan da mı taktırsak..

aslında cc nin 2. bi versiyonu daha çıksa , sabit hız yerine sabit yakıt gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında cc nin 2. bi versiyonu daha çıksa , sabit hız yerine sabit yakıt gibi :)

iyi olur aslında, FC (fuel control)... :D

aslında CCnin tek tarafı açık olanları var bazı D ve E segm. otolarda... mesela 120nin altına düşürme, üstüne çıkılabilir ve hızını koru. yokuş aşağı salıveriyor ve daha geç gaza basıyor. yada

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu teknik sorular sayfası iyi oluyor.Cevaplar için teşekkürler.

Demişsin ama bu konuyu kapatmayı düşünüyorum zira bu tarz genel konular aramalarda hiç yardımcı olmuyor :( Konular başlıklarına göre ayrı olursa hem internet hem de site aramalarında daha faydalı ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Demişsin ama bu konuyu kapatmayı düşünüyorum zira bu tarz genel konular aramalarda hiç yardımcı olmuyor :( Konular başlıklarına göre ayrı olursa hem internet hem de site aramalarında daha faydalı ..

Tabii muhakkak tarayıcı aramalarında daha faydalı olacaktır ama ben mesela konu kirliliği yapmayayım diye buraya yazdım.ama diğer taraftan düşünüce de konuların ayrı ayrı olmasında da fayda var.neyse kayışı koparmayalım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...