Jump to content

Mazda 3 Lastik Sensörü Hakkında


Arman-1999
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

pazar günü lastik sensörü ikaz verdi ve en yakın oto lastikçide havayı ölçtürdüm ve hava 24 çıktı (bilindiği üzere ön lastik hava standartı 35) neyse havayı bastık 35 bar gördük ancak dün ve bugün tekrar sensör ikaz verdi. farklı bir lasstikçide ölçtürdüm ve hava 40 bar çıktı. bu seferde havayı 35 bara indirdim ancak sensör hala ikaz vermeye devam ediyor...

1. açıkçası lastikçilerin kullandığı cihazların kalibresine pek güvenmiyorum acaba arıza cihazlarda mı

2. sensör hava barı düştüğünde mi yoksa yükseldiğinde mi ikaz veriyor

3. acaba sensör mü arızalı

4. olayı detaylandırmayıp bu ay sonunda gideceğim 10000 bakımında servis ile mi çözsem

veya aklıma gelmeyen daha bir sürü seçenek mi var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

basınç sensörü bildiğim kadarıyla lastik basınçları arasındaki fark belli bir oranı geçince sinyal veriyor. dateylarına bakayım bir... yanlış olmasın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracımda her daim kalem tipi bir basınç ölçer bulunduruyorum

BMOD_otm571409_823.jpg

çünkü özellikle kamyon, kamyonet, jip gibi araçlar hava basan cihazları kullanınca kalibrasyonu mahvedebiliyor. Böylelikle her zaman kendi basınçölçerimin değerlerini dikkate alıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Biz de bilelim de yarın öbür gün -Allah Korusun- bizimde başımıza gelirse hazırlıklı olalım. Bu arada lastikçilerin ya da akaryakıt istasyonlarının  hava kompresörlerinin doğruluğuna ben de pek güvenmiyorum. En iyisi Hidrojen bastırmak. Bu arada bunu da sormuş olayım:

Lastikleri Hidrojen ile doldurtmak lastik basınç sensörüne zarar verir mi? Ya da çalışmasına engel olur mu?

aman hocam hidrojen değil. nitrojen (azot) o.

uçarsın alimallah...

azot basmanın hiçbir şeye zararı yok bilakis faydası vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben o kadar yararı olduğuna inanmıyorum. Pazarlama taktiğinden başka birşey değil. Bizim araçlar 200-300 arası seyahat etmiyorki çok ısınıp aşınsın.

Sonuçta nitrojen sıcaklık dengesini sağlaması için basılıyor yarış arabalarında.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben lastik ömrüne %10 civarında faydalı olabildiğini duymuştum günlük kullanılan araçlarda ama maliyetini öğrenmeye fırsatım olmadı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeri gelmişken hatırlatmak amacıyla yazıyorum.Araclar lastik değil,içindeki hava üstünde gider.Burak kardeşimizin,kalem tipi basınç ölçme cihazı gibi alet varsa,yoksada gözle hergün arabaya binmeden önce lastik havalarını kontrol edin....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...