Jump to content

Sıcak-Soğuk Farkından Cam Çatladı Önerileriniz Nelerdir?


fallen23
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest city_planner

tabi servis olayına ben pek girişmediğim için o konuda bişi diyemicem Savaş.

e malum benim büyük kız hepinizin arabalarının atası ve ablası genelde sanayi tarzı takılır kendisi :))

e ama kaskoda bi yere kadar.yılda 1000 tl ödeyipte herşeyi beklemekte haksızlık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 57
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    5

  • S.Halilduru

    5

  • fallen23

    12

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Guest mustafa_g

Camla ilgili garantinin devreye sokulabileceğini sanmıyorum. Çünkü ilk akla gelen şey; sabah buzlu camdaki buzu çözmek için cama sıcak su dökülmüş olabileceğidir. Açıkçası yazıyı okuduğumda çatlama sebebi olarak ilk aklıma gelen şey bu oldu. Başka türlü sıcaklık değişimi hangi şartlarda olabilir? Kaskoyla ilgili söylenecekleri söylemiş arkadaşlar zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kasko yaptırdığınız sigorta şirketinin/ acentesinin Mazda servisiyle anlaşmalı olup olmadığını sorun. En önemli nokta bence bu. Yeni kasko yaptıracak arkadaşlar varsa buna dikkat etsinler. Yok benim için farketmez dışarıda da yaptırırım diyorsanız tercih sizin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir cam için vatandaşa kök söktürecekse, ohoooooo demek istiyorum. :(

Ayrıca kasko olsa ne olacak ki? Garanti varken kasko niye bozulsun?

Garantiden değiştirilmeyecekse ne anlamı kaldı "satış sonrası hizmetin"?

hay ağzına sağlık be abi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Camla ilgili garantinin devreye sokulabileceğini sanmıyorum. Çünkü ilk akla gelen şey; sabah buzlu camdaki buzu çözmek için cama sıcak su dökülmüş olabileceğidir. Açıkçası yazıyı okuduğumda çatlama sebebi olarak ilk aklıma gelen şey bu oldu. Başka türlü sıcaklık değişimi hangi şartlarda olabilir? Kaskoyla ilgili söylenecekleri söylemiş arkadaşlar zaten.

sıcak soğuk farkı sadece cama sıcak su dökülüncemi meydana geliyor?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün mazda iletişimi yine aradım ilgili arkadaşlara konuyu ileteceklerini ve en geç 1 hafta içerisinde tarafıma geri dönüş yapılacağnı söylediler.. bende yedim.. inşallah yanılırım ama bunlar zor dönerler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest edarguner

Forumda birçok kişi bu geri dönüşlerden şikayetci, problem çözmeyi geçtim zaten. Biz burda ağzımızla kuş tutsak Mazda sever olarak, Mazda Türkiye böyle soğuk olduktan sonra bir işe yaramaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

sıcak soğuk farkı sadece cama sıcak su dökülüncemi meydana geliyor?

Camı çatlatacak derecede ısı farkı başka nasıl olabilir?

Benim aklıma başka bir ihtimal gelmiyor ama varsa başka bir ihtimal siz bilgilendirebilirsiniz bizi. Mesela cama sıcak hava üflettiğinizde aniden ve çok sıcak mı hava üflüyor sizin araba? Ya da tropik ayarda ısıtmalı bir garajdan biranda dışarı mı çıkartıyorsunuz arabanızı? Nedir başka ihtimal?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Git bugün kasko yaptır, kaskoyu yaparken aracı kontrol etmiyorlar :D 1 hafta sonrada git kaskodan değiş camı, ne uğraşıyorsun hakla adaletle, burası Türkiye, durmak yok yola devam ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaskodan değiştirmek elbette mantıklı ama ben aldığıım aracın sorunsuzluğuna güveniyorsam ve olası arızalar içinde  mantıklı bir açıklaması yoksa , ilk önce aracı satan yetkili bayiyi arar ve mail atarım.Belirli bir zaman aralığında sonuç alamazsam bu kez mazda iletişime mail ve telefon yolu ile ulaşırım.Yine sonuç yok inadım inat Japonya'ya kadar ulaşırım.Elbette ki ki işini tam anlamı ile yapmayanlar bulunabilir ama mutlaka bir noktadan sonra olumlu yanıt olacaktır.Tabi ki tüm bunlar içinde sağlam bir psikoloji gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sıcak soğuk farkı sadece cama sıcak su dökülüncemi meydana geliyor?

sorunuzun cevabı size göre hayır olmalı ise bu farkın nasıl meydana geldiğini belirtebilirsiniz bizlerde bu sayede öğrenmiş olur ve aynı olayı yaşamamak için önlemimizi önceden alabiliriz..

eğer kullanıcı hatası mevcut ise bile kasko yaptırır bir süre sonra hasarsızlığı bozdurmadan camınızı değiştirirsiniz.. fabrika hatası olabilir mi bu durumda açıkçası önce bu farkın nasıl oluştuğunu öğrenmek lazım yorum yapabilmek için.. kendi aracımı neredeyse haftada bir sabah ayazında yarım metre kar değil buzun altından çıkartır motor ısındıktan sonra kalorifere coşkuyu veririm ama en ufak bir sıkıntı belirtisi dahi yaşamadım.. firmada bu konuda kullandığınız aracın modelinde kronik bir problem tesbit etmemiş belki de ilk defa bu şekil bir problem yaşayan bir müşterisiyle karşı karşıya kalmışsa doğal olarak onlarda da bu durumu bu şekilde ele alıp değerlendirmiştir..

basit bir çay bardağını bile buzluktan alıp cayır cayır yanan kalorifer peteğinin üzerine koysanız kolay kolay çatlamaz.. doğal olarak bu derece ani ve yüksek bir sıcaklık farkının nasıl yaşandığı önemli.. soğuk-sıcak farkından kaynaklandığına eminseniz ki öyle gibisiniz, ben buradan bu farkı yaratacak kötü bir deneyim yaşamış olabileceğinizi çıkartıyorum.. yanılıyorda olabilirim.. önce sizden bu olayın nasıl geliştiğini öğrenmemiz lazım sağlıklı yorum yapabilmemiz için..

yoksa camınız çatlamış, firmaya söylemişsiniz onlar yapabilecekleri bir şey olmadığını söylemiş, ne biçim markadır bu arkadaş şeklinde bir eleştiri doğru olmaz diye düşünüyorum.. hangi marka aracınız olursa olsun gidip aracımın camı sıcak-soğuk farkından dolayı çatladı lütfen değiştirir misiniz dendiğinde hayhay hemen diyeceklerini düşünmüyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada belki de kıyıda köşede bir çatlak vardı sız aracı aldığınızda, sonradan çatlak aldı başını yürüdü.. bu da olabilir ??? gerçi siz emin gibisiniz sıcak-soğuk farkından kaynaklandığı konusunda ama..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

belki binde bir de olsa fabrikada üretim esnasında camda problem olabilir ve bunun sonucunda böyle bir olay gelişmiş olabilir, sonuçta bunlar da insanların tasarladığı bi mekanizmadan çıkıyor ve hata olmaz diye bişey yok. yada yukarıda değindiğiniz gibi ufak kılcal bi çatlak vardı o büyüdü. buradan tam olarak bi sonuca varmak imkansız bence... sadece durum değerlendirilip yorum yapılır ve en yüksek ihtimalli sonuca yoğunlaşılabilir diye düşünüyorum. ki şuanki senaryoda da sanırım en yüksek ihtimal soğuk cama sıcak su dökülmesi; ama bu olmuş da gizleniyormuş gibi bi muameleye yapmaya gerek yok bence. (sadece kendimi o arkadaşın yerine koyduğumda ki düşüncelerimdir) sayıglar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cam ehil olmayan ellerde değiştirilmediyse, cama taş gelmediyse, buzluyken üstüne sıcak su dökülmediyse, tavandan, yandan yada kapıdan hasarı yoksa (camda kasılma yapabilecek herhangi bir hasar) garanti talebiniz olabilir. incelendikten sonra talebin yerinde olup olmadığı söylenebilir...

ama şöyle de bir durum var, 26 yıldır satarız bu araçları, bu dediklerimden birisi olmadan ön cam çatladığını görmedim, duymadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cama kaynar su dökülmüş dökülmemiş, alaskadan yemene gitmiş gitmemiş, benim takıldığım, Mazdanın bu konuda ne de(me)diği.

İnşallah konu sahibi Çetin arkadaş gelişmeleri, özelliklede Mazdanın yapacaklarını burada paylaşması.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba arkadaşlar,

bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.. aracımı yeni aldım ve henüz kasko yaptırmadım.. şans bu ya geçen sabah işe giderken ön cam aniden boydan boya enlemesine olarak çatladı....... Arkadaşlar tam 1 ay bekledim arayan soran yok ben aradım hala konuyu inceliyolarmış. .

Malum ben böyle olur olmaz şeylere takılırım.

Şimdi bu problem geçen sabah mı oldu yoksa 1 aydan fazla bir süre önce mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malum ben böyle olur olmaz şeylere takılırım.

Şimdi bu problem geçen sabah mı oldu yoksa 1 aydan fazla bir süre önce mi ?

Hmmm. güzel buldun şarlok Burak. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Malum ben böyle olur olmaz şeylere takılırım.

Şimdi bu problem geçen sabah mı oldu yoksa 1 aydan fazla bir süre önce mi ?

Vaayyy admin dediğin böyle olur. Bakan gözle, Gören göz arasında ki fark budur!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

bu arada belki de kıyıda köşede bir çatlak vardı sız aracı aldığınızda, sonradan çatlak aldı başını yürüdü.. bu da olabilir ??? gerçi siz emin gibisiniz sıcak-soğuk farkından kaynaklandığı konusunda ama..

sorunuzun cevabı size göre hayır olmalı ise bu farkın nasıl meydana geldiğini belirtebilirsiniz bizlerde bu sayede öğrenmiş olur ve aynı olayı yaşamamak için önlemimizi önceden alabiliriz..

eğer kullanıcı hatası mevcut ise bile kasko yaptırır bir süre sonra hasarsızlığı bozdurmadan camınızı değiştirirsiniz.. fabrika hatası olabilir mi bu durumda açıkçası önce bu farkın nasıl oluştuğunu öğrenmek lazım yorum yapabilmek için.. kendi aracımı neredeyse haftada bir sabah ayazında yarım metre kar değil buzun altından çıkartır motor ısındıktan sonra kalorifere coşkuyu veririm ama en ufak bir sıkıntı belirtisi dahi yaşamadım.. firmada bu konuda kullandığınız aracın modelinde kronik bir problem tesbit etmemiş belki de ilk defa bu şekil bir problem yaşayan bir müşterisiyle karşı karşıya kalmışsa doğal olarak onlarda da bu durumu bu şekilde ele alıp değerlendirmiştir..

basit bir çay bardağını bile buzluktan alıp cayır cayır yanan kalorifer peteğinin üzerine koysanız kolay kolay çatlamaz.. doğal olarak bu derece ani ve yüksek bir sıcaklık farkının nasıl yaşandığı önemli.. soğuk-sıcak farkından kaynaklandığına eminseniz ki öyle gibisiniz, ben buradan bu farkı yaratacak kötü bir deneyim yaşamış olabileceğinizi çıkartıyorum.. yanılıyorda olabilirim.. önce sizden bu olayın nasıl geliştiğini öğrenmemiz lazım sağlıklı yorum yapabilmemiz için..

yoksa camınız çatlamış, firmaya söylemişsiniz onlar yapabilecekleri bir şey olmadığını söylemiş, ne biçim markadır bu arkadaş şeklinde bir eleştiri doğru olmaz diye düşünüyorum.. hangi marka aracınız olursa olsun gidip aracımın camı sıcak-soğuk farkından dolayı çatladı lütfen değiştirir misiniz dendiğinde hayhay hemen diyeceklerini düşünmüyorum..

marka değeri bu durumlarda ortaya çıkar beyefendi.. yaşım 32 ve Türkiyenin en büyük ''marka'' larından birinde Müşteri İlişkileri Yöneticisi olarak çalışıyorum. Yani sizin bu anlattıklarınızı ben profesyönel eğitmen olarak kuruma yeni alınan personele anlatıyorum. Bu tür sitelerin amacı insanlara yön vermek yardımcı olmak diye düşünüyorum.. ''gidip aracımın camı sıcak-soğuk farkından dolayı çatladı lütfen değiştirir misiniz dendiğinde hayhay hemen diyeceklerini düşünmüyorum''  cümlenizden bir anlam çıkaramadım. Eğer bu konuyla ilgili bu kadar bilinçsiz olabileceğimi düşünüyorsanız mümkünse hiç yazmayın ya da yorum yapmayın daha iyi. Aracın camında daha önce çatlak olabilirmişte o çatlak büyümüş olabilirmiş. Bunları okuyunca sadece gülümsedim. Siz çevrenizdeki her insana bu şekildemi yaklaşıyorsunuz bilmiyorum ancak yaklaşım tarzınız hiç hoş değil. Burada bir konudan dolayı canı yanmış ve meramını dile getirip belki konuyla ilgili daha önce aynı tecrübeyi yaşamış olan bir arkadaş varsa yardımcı olabilir umuduyla buraya yazı yazan hiç tanımadığınız birini saçma sapan bir şekilde eleştiremezsiniz. Ha madem haksız yere yargıladınız o halde hemen söylüyorum süreç sonuçlandı ve camı garanti kapsamında değiştirmeye karar verdiler. Merkezden Soner Beyle görüştüm ve Mazda 3 sahiplerinden bu konuda problem yaşayan birkaç müşterinin daha olduğunu söyledi. Bir konu hakkında yorum yaparken lütfen yorum yaptığınız insanı hiçbir şeyden habersiz hayatında ilk defa birşey satın alıp problem yaşayan ya da kendi hatasından kaynaklanan bir sorunu firmaya yüklemeye çalışan biri olarak düşünüp yorum yapmayın. Aslında haklısınız hizmet sektöründe biz bu tür müşterilerle çok karşılaşıyoruz hatta müşterilerimizin büyük çoğunluğu bu profilden oluyor ne yazıkki. Ancak siz direk ön yargıyla bu şekilde yaklaşarak burada hiçbir insanı haksız yere yargılayamazsınız. Ben bu konuyu firmaya ilettim ne yapılabileceğini sordum konuyu merkeze ileteceklerini ve gelen yanıta göre beni bilgilendireceklerini söylediler. Tam 15 gün bekledim ve hiç aramadım oradaki arkadaşları bunaltmamak için. 15. günün sonunda tekrar aradım konu işlemde haber bekliyoruz dediler tamam dedim. Bir 15 gün daha bekledim yine arayan soran yok ikinci 15 günün sonunda tekrar aradım ve ben aradıktan sonra gidin servise inceletin dediler. Dikkatinizi çekiyorum ben aradıktan sonra bunu dediler.. Neyse servise gittim servis inceledi ve camın sıcak soğuk farkından dolayı çatladığını ve bunu Mazda iletişime bildireceklerini söylediler. Neyse efendim bu kez 20 gün bekledim arayan soran yok.. Yani arayıp arkadaşım camınız sıcak soğuk farkından dolayı çatlamamış garantiden değişemiyoruz desinler ben onada razıyım. Burada insanı en çok rahatsız eden şey ilgisizlik.. Marka değeri burada ortaya çıkar. Gerçekten marka olabilmiş işletmelerin hepsi müşteri dönüşüm kapsamında çalışırlar. Neyse 20 günün sonunda yine ben telefon açtım bu kez tekrar servise gidin detaylı olarak tekrar incelenecek diye bir yanıt aldım. Yanıt şaka gibi olsa da tamam peki dedim kuzu gibi tekrar gittim servise. Forumdaki arkadaşlara soruyorum yerimde olsaydınız tepki göstermezmiydiniz? Bir cam serviste bir defada incelenemiyormu ki 20  gün sonra tekrar gönderiyorsunuz!! Neyse tekrar gittim ve servis sorumlusu Cihat beye durumu sordum ''ağabey biz 3 kere yazılı olarak bildirdik senin camın sıcak-soğuk farkından dolayı çatladığını'' dedi. Neyse tekrar bir incelemeye aldılar ve beni gönderdiler. Ha bu arada mazda iletişimden arayan Ertan bey bu son incelemeden sonra bana servisin anında yanıt vereceğini söylemişti oysa ben bunu servise ilettiğimde yok öyle birşey biz merkeze ileteceğiz onlar kararı size açıklayacaklar denildi.. Ufak bir ayrıntı daha var 2 kez servise girip çıktım elime en küçük bir belge verilmedi.. Tüketici kanununda yazar bilen arkadaşlar mutlaka vardır servisler arabaya işlem uygulamasa dahi ''şu saatte şu plakalı araç servisimize giriş yaptı ve şu işlemler gerçekleşti'' şeklinde bir belge vermek zorundalar.. Neyse yine bir bekleme süreci başladı ne arayan ne soran var.. Aracı 2. kez göstermemin üzerine tam 1 ay bekledim.. Arayan soran olmayınca tekrar ben aradım ve aldığım yanıt şu '' Efendim sorun incelendi ve aracınızın camının garanti kapsamında değiştirilmesine karar verildi''.. yani ben arayınca bu yanıtı aldım.. gerçi siz şimdi de kesin senin telefonun kapalıdır onlar ulaşamamıştır niye aramasınlar diyebilirsiniz :) neyse garanti kapsamında değiştirilmesi kararı çıkınca şimdi servisten randevu alın istediğiniz zaman götürüp camı değiştirin denildi.. 2 gün sonra servisi aradım konuyla ilgili en ufak bilgileri yok.. bizi arayan soran olmadı diyolar.. biz arayıp görüşelim size bilgi verelim diyip cep numaramı yazıp telefonu kapatıyorlar.. üzerine 5 gün bekliyorum yine arayan soran yok.. bugün 15 mart 2011 ve ben mazda iletişimi arayıp konuyu tekrar ilettim.. Bu ilgisizlikten dolayı Nurkan beyi arayacağımı söyledim ve konu bugün halloldu yarın camı değişiyoruz.. takdir sizin arkadaşlar.. umarım yargılayan arkadaş tatmin olmuşçtur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

camın değişmesi sevindirici.

süre hariç bu problemi araç mazda değil de başka bir marka olsaydı hepsinde yaşayacaktınız diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...