Jump to content

Türkiye'de Elektrikli Araçlarda Vergi %3-%15 olacakmış


bunk
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Vergi teşviki, Cenevre'deki fuara damgasını vurdu

Elektrikli otomobillerde ÖTV'nin yüzde 3 ile 15 arasında olmasını öngören taslak, sektör oyuncularını heyecanlandırdı. 40'tan fazla çevreci modelin tanıtıldığı Cenevre Otomobil Fuarı'nda Türkiye'de açıklanan vergi teşvikleri gündem oluşturdu. Uluslararası markaların tepe yönetimleri, Türk meslektaşlarına taslağın detaylarını sordu. OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, Avrupa'daki gibi çevreye duyarlı otoların tamamını kapsayan vergi avantajlarının daha faydalı olacağını söyledi.

Elektrikli otomobiller konusunda uzun bir süredir beklenen ÖTV oranları geçtiğimiz hafta taslak olarak açıklandı. Buna göre elektrikli otomobillerden alınacak ÖTV oranları gücüne göre üç kategoride değerlendirilerek yüzde 3 ile yüzde 15 arasında belirlendi. Bilinen otomobillerdeki ÖTV oranının minimum yüzde 37 olduğu hesaba katıldığında bu fark destek olarak algılandı. Ancak başta Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) olmak üzere bazı kesimler bunun sektör açısından gelişmeye açık bir uygulama olmadığını dile getirdi. 40'tan fazla çevreci otomobilin tanıtıldığı Cenevre Otomobil Fuarı'nda Türkiye'de açıklanan elektrikli otomobile yönelik vergi oranları gündem oluşturdu. Uluslararası markaların tepe yönetimleri, Türk yöneticilere merakla bu taslağı ve detaylarını sordu.

Fuarda konuyla ilgili açıklamalar yapan OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, bir süre önce çevreci otomobillere yönelik vergi düzenlemeleri konusunda hükümete taslak sunduklarını söyledi. Avrupa'da vergi düzenlemesinin elektrik ya da diğerleri şeklinde yapılmadığını kaydeden Tezer, "Önemli olan, çevreye verilen zararlı gaz oranının azaltılması. Bunu yeni nesil motorla yapana da, hibrid vs. gibi teknolojilerle yapana da teşvik vermek gerekiyor. AB'de bu böyle. Şimdi elektrikliye ayrı vergi var diye satışlar patlayacak değil. Yılda satılacak elektrikli araç sayısı son derece sınırlı olacak. Oysa tüm çevreci araçlara yönelik bir uygulama olsa satışlara önemli oranda etki edebilir." dedi.

Elektrikli araçlara yönelik ayrı vergi uygulamasının yerli sanayiye önemli bir katkı olduğunu düşünenler kadar, aksini iddia edenler de var. Türkiye'de sadece bir elektrikli otomobil üretileceğini belirten Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, "Dünyada üretimi başlayan ya da planlanan birçok elektrikli otomobil var. Bunlar da Türkiye'ye gelecek. Bu, yerli üretimi destekleyen bir karar olmuyor bu durumda. Elektrikli henüz altyapısı olmayan bir teknoloji, oysa hibrid vb. teknolojiler de çevreci." diye konuştu.

Türkiye'ye Amerikan elektrikli spor otomobil Fisker ve Çinli BYD'yi getirmeye hazırlanan BD Otomotiv Başkanı Osman Boyner de, elektrikli otomobillerin bugün gerek altyapı gerekse maliyetler açısından bireysel müşteriden daha çok filo müşterilerine cazip olabileceğini kaydetti. Mazda Avrupa yöneticileri, çevrecilik yaklaşımının elektrikli ile sınırlı tutulmasının doğru bir yaklaşım olmadığını vurgularken İsotlar Grup Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu da temsilcisi oldukları Tata'nın elektrikli bir model geliştirmesine ve Türkiye'de düşük vergi alınacak olmasına rağmen bu aracın Türkiye'ye getirilmesi konusunda vaktin oldukça erken olduğu görüşünü belirtti. Tarakçıoğlu da birçok isim gibi elektrikli otomobilde altyapı vs. gibi konularda daha çok yol alınması gerektiğini söyledi. Cenevre'de bir yandan modaya uyularak elektrikli otomobiller vitrine sunuluyor ama bu teknolojinin ancak önümüzdeki 10 yıl içinde yaygınlaşacağı beklentisiyle daha gerçekçi hibrid teknolojiler ön planda tutuluyor. Bursa'da elektrikli Fluence modelini üretmeye hazırlanan Oyak Renault ise bu modelin özellikle yüzde 3 vergi diliminde kalmasını sağlayacak 'özel vergi' uygulamasından oldukça memnun. Memduh Taşlıcalı Cenevre  Zaman-  03.03.2011   

Peki arkadaşlar eğer bu fikir gerçekleşirse 2-3 yıla gibi elektrikli araçlar furyası başlar. Sorum size bahsi geçen değişim gerçekleşirse elektrikli araba kullanımına geçer misiniz? artıları ve eksileri nelerdir? Sizce ne yapmak gerek?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hybridlerde vergi kazığının son sürat devam etmesi bu işin asla istenilen yere gelmeyeceğinin bir göstergesidir bence..

Elektirkli olayının da yaygınlaşması iyi zaman alacaktır çünü henüz ar-ge bile yapılmadı adam gibi.Şarj istasyonu problemi,batarya problemi vs vs problemleri bitmez tükenmez kolay kolay..

GM zaten yıllar öncesinden bu fikri ortaya atmıştı ama ne hikmetse şu anki ile aynı tepkiyi görmemişti.. Ayrıca petrolden ekmek yiyen dünya devleri sonsuza dek olacak..

Dünyada son 1 lt petrol kalana kadar elektrikli araç kullanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende yaygınlaşacağını sanmam. batarya ile çok kısa mesafe gidebiliyorlar, her yerde istasyon olacak mı ? 7-8 saat bekleyecek miyiz  şarj için. batarya ömürleri kısa olacaktır değişimi ise masraflı olur. ben geçmem önce gözlemlerim zaten nedir ne değildir diye.

bir de dünya da o kadar yaygınlaşmadığına göre bizde de yaygınlaşmaz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katılıyorum,kısa mesafe yüzünden rağbet göreceğini sanmıyorum.bu sorunu çözerlerse yaygınlaşır....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya benim anlayamadığım konu şu hibrit neki kardeşim? niye tam elektriklisini üretmiyolar neymiş  130 ps  motor gücünün  40 ps sini  üretiyomuş bilmem ne kadar yakıt tasarrufu sağlıoymuşta!!!!!tamammen tezgah bu elektirkli teknolojisisnin önündeki tek engel petrol endüstirisi düşünsenize devletlerin petrol endüstrisinden elde ettiği karı petrol üretmeyen ülkeler bile çok yüksek miktarlarda vergi tahsili sağlıyolar bu  endüstiriden, bence şu andaki teknoloji elektirkli otomobili üretecek vede rahatlıkla yaşama adapte edecek durumda ben National Ceografig te belegeleseli vardı bu konuda proto tip bile var  sadece elektirikli motorla üretilmiş vede spor bir ototmobil kadar performansı iyi bir araç yani demek istediğim elektrikli olsa bile bence aracın şarja bile ihtiyacı olmaz çünkü araba haraket halindeyken kendini şarj edebilir aynı şu andaki kullandığımız arabalarımızdaki akülerimiz gibi. yani bizler toplum olarak bedavaya yakın hayat sürmemiz gerekirken teknolojiyi engelleyenler tarafından sömürülüyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hibritlere bir şey yok zaten, halbuki hibritler bu geçiş dönemi için mükemmel araçlar, milleti ısındırmak için elektrikli fikrine...

Herkes petrol devleri diyor ama petrol devleri kadar önemli ve ağırlığı olan otomotiv devleri var, petrol devleri can çekişiyorlar artık, kendileri de farkındalar, allem ettiler kallem ettiler enayi Bush ve ekibini kandırdılar Irak için, bir daha papaz pilav yemez, bunun üstüne koyun aylarca durduramadıkları sızıntıyı...

Otomotiv devleri zarf atıyorlar şimdi, bir yandan hibrit, bir yandan elektrikli, hangisi tutarsa..

Diğer yandan elektrikli o kadar da sorun çıkarmaz, bir kere bunu büyük ölçüde şehir içi kullanıcılar alacak, evinizin garajında bir şarj istasyonu, işyerinizin garajında bir şarj istasyonu, bütün otoparklarda, alışveriş merkezlerinde  birer şarj istasyonu, niçin sorun olsun?

Burada asıl sorun, dünyanın asıl sorunu temiz elektrik üretebilmek, bunun çarelerinin bulunması lazım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben bu hükümeti birazcık tanıdıysam, elektrikli arabaları ucuza sattırır, millette ucuz diye yüklenir. Ardındanda bulur buluşturur vergi mergi biii geçirir yandım anam deriz :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrik Selman Bey'in dediği gibi evden işe işten eve. şarj da şoklama istasyonları olacakmış 30 dk şarj olacakmış. Evde şarj edersen tabi 2-3-4 saat sürebilir .

Bi de şu var sadece elektrikli olursa Ülkemizde elektrik ne kadar ucuz ki? Eğer elektrik ucuz olsa idi mutfakta tüp yerine hep elektrikli ev aletleri kullanırdık. demekki gaz daha uygun elektriğe göre yoksa forever LPG mi?

Bir de Priuse gibi elektrikli ve benzinli iki adet motor olan modeller var. şarj bitince Benzine geçiyor şarj olunca tekrar elektrik bir de yüksek performanslı kullanınca benzin+elektrik oluyor. Bu modellere ne dersiniz?

Sizinde dediğiniz gibi bunların birde şarj olmaz hale gelme ihtimali olan pilleri ne olacak?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim izlenimim şuki otomobilin ilk icat olduğu yıllara geri dönecez tarihte ilk icat olan otomobiller elktrikliymiş sonra içten yanmalı motorlar icat olunca tabi güç ve performans acısından da iyi olunca tercih edilir olmuşlar ama genede şu andaki fosil yakıtla çalışan arabalarmmızın tutulmasının sebebi gene bir elektrik morotu yani akümüzün gücüyle arabayı çalıştırran motor. tabii elektrikte de bir maliyet sözkonusu ama bu konuda yani temiz vee ucuz elektrik üretme konunsundaki araştırmalrın karşısındada gene petrol endüstrisi var biz elektriğimizin büyük bir kısmını gene fosil yakıtlardan elde ediyoruz termik santrallerde kömür vde linyit yanıyo ha bide dışarıdan ithal edilen doğalgaz yani değişen bişe yok yapılması gereken şuki elektriğin temiz vede doğal kaynaklardan elde edilmesi. ama bu konudada bir çalışma yapıldığını izlemiştim zannedersem ABD de, tamammen temiz vede tükenmeyecek bir elektrik üretim santrali modeli '' Nükleer füzyon santrali'' bu santral tamamen güneşimiz nasıl enerji üretiyosa öyle enerji üretecek ama bu enerjini elektrik enerjisine dönüştürülmesi 30- 35 yıl sonra anca olur deniyor ama ben bu çalışmaların engellndiğini düşünüyorum araba endüstrisine gelince ekmek satar gbi araba satıyolar rekor satış rakamları var  bence durumları iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 yıl sonra ...

https://www.wsj.com/articles/ceos-of-gm-toyota-ford-stellantis-renew-push-to-expand-ev-tax-credit-11655145538?st=id9pdav3ghbl55c&reflink=desktopwebshare_permalink

Yukarıdaki Wall Street Journal haberi, Amerika Birleşik Devletlerinde GM, Toyota, Ford, Stellantis CEO'larının ABD Kongresine ortak bir mektup göndererek EV araçlarda halen uygulanan $7,500 vergi desteğindeki 200,000 araç tavanının yükseltilmesini talep ettiler, diyor.

Bunu neden mi paylaşıyorum?  ABD otomobil endüstrisini bizim Türk otomobil endüstrisi ile karşılaştırarak acaba hangisi daha fazla etik/sorumluluk/vatandaşlık bilincine sahip diye biraz düşündürmek için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de biraz düşündükten sonra yukarıdaki mesajıma küçük bir ekleme yapmak istiyorum.  GM, Toyota, Ford, Stellantis gibi dev firmaların bir senede sadece şirket karından onlarca milyon dolar prim yapan CEO'ları için,

etik  =  para

sorumluluk  =  para

vatandaşlık  =  para

olabiliyor.  🙂

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...