Jump to content

Lider Tablosu


Popüler İçerikler

Showing content with the highest reputation since 19-05-2019 in İletiler

  1. 8 points
    Tarahumara

    Cam çiziği tamiri

    Ön camın tam önüme gelen kısmında epey uzun bir çizik var uzun zamandır. Sanıyorum garip bir taş ya da bir cam parçası sileceğe sıkıştı ve çalıştırınca sağlam çizdi. Çizik, tırnağa takılacak kadar derin ve göze batıyordu. Epey bir araştırdım ama görüştüğüm her yer, bu çizik geçmez, çok derin boşuna uğraşmayın, ya camı değiştirin ya da bununla yaşamayı öğrenin dedi. Geçenlerde instagramda karşıma çıkan reklamlardan biri dikkatimi çekti. Cam çizik giderme videoları vardı. Baktım mekana Ataşehir'de. Eve 5dk mesafede. Bugün randevulaşıp gittim adamın yanına. Adam çiziği epey inceledikten sonra geçer bu dedi. Fiyatta anlaştık. 400 dedi, 350 ye el sıkıştık. İşleme başladamadan önce bazı tedirginliklerim vardı, onları sordum. - Ana çizik ve haricinde ufak çizikler %100 gidecek mi? - Silecekler, bu işlem bittikten sonra yağmur ve cam suyunu temizlerken performans kaybı yaşayacak mı? - Ufak, taş çarpmasından oluşan çukurlar kaybolacak mı? İlk iki sorum için olumlu yanıt aldım fakat taş çarpması izlerinin bu işlemle gitmeyeceğini, hatta işlem bittiğinde kullandığı kimyasalın beyaz beyaz bu ufak çukurlarda olacağını ama bir iki yıkamadan sonra gideceğini söyledi. 4 saatlik bir işlemin ardından aracı teslim aldım. Çizik tamamen gitmişti. taş atıklarının içlerini, iğne ucu kadar beyaz beyaz noktalar halinde görünce biraz tırstım ama alkol ve bir iğneyle bu beyazlığın gittiğini görünce rahatladım. Eğer camında rahatsız edici çiziği bulunan ve kurtulmak isteyen arkadaşlar varsa tavsiye ederim. 4a academy ya da 4a concept diye geçiyor sanıyorum.
  2. 5 points
    Leanback

    4. Nesil Mazda 3 KM77 Testi

    Yahu yol tutuş testi değil bu arkadaşlar Belli bir ISO standardında yapılan engel aşma manevrası, ESP açık. Hangi aracın ESP'si başarılı ve agresif çalışıyorsa onun engel aşma skoru daha yüksek oluyor. Genel olarak ESP'si pek müdahale etmeyen, geniş lastikli ve spor karakterli araçların değerleri düşük olur, bir önceki testte M2 competition'a ortalama not vermişler örneğin. Type-R modeli düz Civicten daha düşük değerde, 308'in GTI'ı 308'e göre öyle, Giulia QV öyle, M5 öyle Golf clubsport öyle. Buradan bir sürüş dinamiği çıkarımı yapmak gerekiyorsa tutumuna bakmak lazım araçların, altyazıları açın araçla ilgili yapılan yorumları okuyun. Mazda'nın sürüş özellikleri ile ilgili yorumlar da son derece olumlu, sadece bu test için söylemiyorum. Ayrıca bu dümdüz zeminde, böyle bir denemede bağımsız süspansiyona bir gereksinim yok, tam bağımsız ve çift bağlantılı arka aksların amacı doğrudan yol tutuş başarımı değildir, konfor-yol tutuş dengesi, stabilite, darbe emiş özelliklerini iyileştirmek ve aracın karışık yollardaki genel sürüş kalitesini yükseltmektir. Bu testte zaten ESP açık olduğu için ve bir çok otomobilin mekanik limitlerini göremediğimiz için hemen hiçbir anlamı yok. Yol tutuş" kelimeside türkçe terminolojideki eksiklik sebebiyle çok eksik veya hatalı anlaşılıyor en baştan, bu da apayrı bir konu. Golf kötü yol tutuyor muhabbeti de nereden çıkıyor hiç anlamış değilim.
  3. 4 points
    Mehmet Özdemir

    Mazda Riders Videosunda Tanıdık Birine Rastladım

    Geçen gece evde boş boş otururken youtube'da 4. nesil Mazda 3 videolarına göz gezdiriyordum. Bir de dedim Mazda Türkiye Youtube hesabına bakayım, Tükçe ne paylaşmışlar. Tabii aradığımı bulamadım ama videoların birinde bizim Ufuk'u ( @Zealot) gördüm Toplam 5 bölüm yayınlanmış, 4. bölümü ufuk'a ayırmışlar. Diğer bölümlerdeki arkadaşları çıkaramadım, forumdan değillerdi belki. İzlemek isteyenler için video aşağıda
  4. 4 points
    cemkorkut

    3. Nesil Mazda 3 Kullanıcı Yorumları

    Epey zamandır foruma uzak kalmıştım yoğunluktan ötürü. Arabamı bu hafta içerisinde Herter'de değiştirdim. 2009 Touring HB'i vererek 2018 Power Sense Sedan'a geçmiş bulunuyorum. Aracı henüz teslim almadım, yarın sanırım işlemleri bitmiş olur. Dolayısı ile Mazda'dan kopamamış olduk
  5. 4 points
    Ümit özgür

    1990 Model Mazda 323 HB Orijinal Klima Montajı

    Selamın aleykum cümleten.90 model mazda 323 hb modeliyle aranızdayım.aracımı alalı nerdeyse bir sene oldu.gerek facebook grubumuz olsun mazda 323 f bg tr sayfasındaki abilerim kardeşlerim gerek bu güzel forumumuz ve yardımlarını esirgemeyen grup abilerimizden bymete abim sayesinde aracımın bir çok ayarını ve bakımını yardımlarla kendimiz yapar hale geldik.bunlardan en çok istediğim ve araştırdığım hakkında eminimki benim gibi birçok arkadaşında araştırıp nihayetlendiremediği ve cevapsız kalan sorularla dolu klima montajı konusu vardı.araştırmalarımız sonucunda ve face book grubumuzdan olan arkadaşlarımızında yapıp göstermesiyle birlikte bende bu işe giriştim.ve kendisine bana klima tertibatını bulup yardımcı olduğu için yakup seven abimize bir kere daha teşekkürü borç bilirim.gelelim konumuza.en çok merak edilen konu bizim araçlara sonradan klima takılıyor mu. Evet takılıyor hemde çok kolay ve basit bi şekilde takılıyor. Arkadaşlar bizim araçlarımızda fabrika çıkışından klima tertibatı hazır halde zaten geliyor.tertibattan kastım ac düğmesinden başlayıp sigorta kutusuna kadar olan ve geri kalan soketlerin hepsi hazır halde araçta bulunuyor. Şimdi gelelim alıcak olduğumuz parçalara.içerden dışarıya doğru sayalım 1.ac düğmesi 2.sağ tarafta torpido gözünün altında fan motoruyla kalorifer panelinin arasına koyulan iç buzluk 3.motor kısmına geçiyoruz ve burda ki en önemli parça sağ amortisör kulesinin yanında bulunan klima roleleri.2 adet var bu rolelerden. Rolenin bir tarafa uzanan kablosu karbiratörün arkasına uzanıyor ve burdaki vakum tertibatına bağlanacak olan gerekli ekipmanı içeriyor. Diğer ucu ise sırasıyla kompresör fişi Klima fanı Nem toplayıcı yani evaparatör fişi Ve en sondaki soket ise sol farın arka kısmında yer alan biri geniş diğeri tek kablolu sokete uzanan kablo tertibatından oluşuyor. Bir araçtan söktürürken kesinlikle ama kesinlikle bu roleler ve iki taraftan uzanan komple kabloyu söktürüp size göndermek zorundadır.zaten çok kolay çıkıyor 4.biraz önce bahsettiğim ve karbiratörün arkasında klima yı devreye aldığımızda rolantiyi ayarlayacak olan bir adet vakumumuz 5.klima kasnağı(bu çok önemli kasnak olmadan klima kompresörünü kesinlikle montaj yapamazsınız 6.klima kompresörü(kompresörünüzün arka kısmında bir etiket olucak ve üzerinde kesinlikle panasonic yazıcak arkadaşlar.bizim araçların orjinal kompresörü panasonic markadır.harici markaları denemeden kontrol etmeden kesinlikle almayın aracınızın beygirini çok çalabilir.) 7.klima radyatörü ve evaparatörü(evaparatör radyatörün önünde montajlıdır) 8.klima radyatör fanı 9. Dört parça klima boruları 10. Klima kompresör kayışı 11. Sökülen parçalardan çıkan vida ve civatalar Klima sistemimiz bu parçalardan oluşmaktadır. Hepsinin yeri vida delikleri montaj yerleri fabrika çıkışı hazır halde aracımızda mevcut arkadaşlar.asla ekatradan ne bir delik deliyorsunuz ne de bir kablo çekiyorsunuz. Şimdilik herkesin kafasındaki sorulara cevap bulması için bu kadar yazıyorum.kim ne merak ediyorsa çekinmeden sorabilir elimden ne geliyorsa yardımımı asla esirgemem.saygılar sunarım
  6. 4 points
    Katil Balina

    3. Nesil Mazda 3 Alan veya Alacaklardaki Naz ve Kırılganlık

    mazda alırsan zarar edersin algısı çok acayip. öyle bir şey yok arkadaşlar. benim daha önce başka konuda da bahsettiğim arkadaşım dizel 2016 kazasız belasız corolla'sını daha geçen gün piyasası 95-100 civarıyken 90 bine 3 ay sonra zar zor satabildi. ben dediğim gibi arabamı cumartesi yayına giren aracı pzts aldım. bu hikayeler kendini besleyen saçma sapan hikayeler. ayrıca bırakın kimse almasın. adam geliyor bazen benzinlikte araba yıkarken abi memnun musun cok güzel araba da durum ne diye. almayın alınacak araç değil diyorum. bu adamlar almasın zaten boşversenize.. keyfini çıkarın arabanızın. zarar marar da yok. her aracın bir alıcısı vardır. siz makul fiyat koyunca iki gün kalmaz. bu tüm araçlar için geçerli. ben önceki aracım mazda 2'yi 11 kazaya karışmış olarak sattım. hem de istediğim fiyata. o yüzden buraya gelip naz niyaz edenlere prim vermiyorum açıkçası. zaten çoğu bi daha uğramaz ve gider boşlayn bir golf alır. bırakınız yapsınlar bırakınız etsinler, bizi ilgilendirmez. internette yutubda binlerce video mevcut. git oradan bi zahmet iki saat iki inceleme izle de kararını ver çok meraklıysan. bana biraz ilgi budalalığı gibi geliyor lutfederek mazda alıyorumculuk. biri mazda alınca bundan prim almıyoruz:)) kimseyi kırmak derdinde değilim yanlış olmasın. cağ bilgi çağı ve her yerden fışkırıyor. binlerce mazda 3 incelemesi mevcut video ortamlarında. en ince detayına kadar incelenmemiş bir şeyi görmemek mümkün değil.
  7. 4 points
    tansu87

    A8’in yandan gelen darbeye tepkisi

    İnsani bir tepki videonun sonundaki öngörülü otomatik ayarlanabilir süspansiyon da çok keyiflidir.
  8. 4 points
    Yusuf babacan

    1. Nesil Mazda 3 Müzik Sistemi Hırsızlık Korumasına Geçti

    Hallettim abi kendi imkanlarımla tüm kombinasyonları denedim . Servis çok fiyatlar çekiyor işlem o kadar basit ki .... güç düğmesi ve fm1/2 aynı anda bastım error yazısı yok oldu ve kendiliğinden çalıştı fm1/2 olmaz ise sizde güç düğmesi ile am tuşuna basın aynı anda . Yazıktır günahtır şifre bile istemedi direk çalıştı . İki tuşa. Basmanın ücreti 200€+KDV olabilir mi ya .. lütfen bunu okuyun paranız cebinizde kalsın
  9. 4 points
    tansu87

    Direksiyon Deri Kılıfı Dikme

    Valla özgür aracı sürmesi zaten zevkli biliyosun. Şimdi daha zevkli. Keşke ilk başta bu kılıfı alsaymışım. Hissi çok güzel. Kılıf da çok iyi oturdu. Dikimi uğraştırdı zaman aldı
  10. 4 points
    Servet

    Klima devreye girip çıkma sıklığı

    Sürekli çalışma ancak yeterli olmayan soğutma veya ciddi sıcaklık ile olur. Devreye girip çıkma süresi normal. Sağlıklı sistem ve yaşam kafesi iyi izole araçlarda kompresör çok çalışmaz. Bir şey de olmaz mekanik olarak. Çok nadir olarak basınç müşürü arızalı ise veya gazın miktarı zamanında fazla basıldı ise yapar. Rahat etmek adına klima kompresör basınç testi yaptır ne var ne yok çıkar ortaya
  11. 3 points
    Leanback

    Mazda Türkiye İzmir Servis ve Bayii Yeni Otomotiv Kapandı

    Aynen, Türkiye değil gibi muğla, çok fazla Mazda gördüm bende geçen sene. İzmir, kuşadası tarafında de bir çok yeni kasa 3 görmüştüm. Bayinin de etkisi var, kıyı kesimi insanının iç anadolu ve istanbul insanından daha açık görüşlü olmasının da etkisi var. Bir çok farklı markayı o bölgelerde daha sık görüyorsunuz.
  12. 3 points
    M.E.G

    Powershift vs. DSG

    Çok uzun bi konu aslında ama şehir içi düşük hızlarda 0-15 arası powershift çok daha kararlı ve kavramayı bırakmadan ilerliyor. Dsg o hızlarda genelde 2. Viteste yarım kavrama yaparak gidiyor. O da kavramanın çabuk aşınması demek. Ama 15 km hızdan sonra işler değişiyor. Dsg daha hızlı vites atıyor. Focus şuan 132 bin km de şanzımanda tık yok maşallah ilk gün ki gibi. Genel kullanımda hiç biri ZF ile yarışamaz. Hem konforlu hem de çok hızlı vites atıyor.
  13. 3 points
    Katil Balina

    4. Nesil Mazda 3 KM77 Testi

    yenisinin km77 videosu gelmiş. 3. nesil daha mı iyi? 3. nesil
  14. 3 points
    Burak

    Oyun Konsolları ( PS3, PS4, XBOX ) ve Oyunları

    HORT Bir süredir konuşuyorduk ama dün akşam nasip oldu. @Tarahumara ile Gran Turismo da Monza pistinde bir kaç tur attık. Aracımız da aşağıdaki Mazda6 idi Geç vakit olmasa daha da oynardık ama ben koltuğu Mert'e bıraktım, Ömer abisi ile oynamayı çok istedi. Bundan sonra sık sık yarışırız. Katılmak isteyen olursa da bekleriz Ömer, yarışlardan birisini de kaydedip Youtube a atalım, ne dersin ?
  15. 3 points
    tansu87

    Kapı ve çamurluk davlumbaz klipsi

    Aliexpress’ten alarak denediğim ürünler. İkisi de birebir uyumlu çıktı. Özellikle kapı klipsi lastikli olması ve azıcık sıkı olması sebebiyle çok hoşuma gitti. TRY 8.09 22% İndirim | 40 pcs 8mm Araba Plastik Vida bağlantı elemanları toyota auris için reno megane 2 odak 2 fabia kia sportage 3 grand vitara kia rio 2018 https://s.click.aliexpress.com/e/b3vLMSHE TRY 26.55 | 50x Yeşil Araba Tampon Klipler Tutucu Fastener Perçin Kapı Mazda Için 3 Atenza Mps 2 Axela Az-Offroad Carol Cx-3 Cx-5 Cx-7 Cx-9 6 https://s.click.aliexpress.com/e/bHOj9eQG
  16. 3 points
    Mutlu Tekir

    Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3

    Köpekli videom. Sevinirim Mehmet abi. Herkese teşekkürler. Aynen öyle abi satarsam makyajlı Bn kasa dizele bilenirim. Çok iyi yapmışlar aracı dün inceledim ayaküstü.
  17. 3 points
    AKayhan

    3. Nesil Mazda 3 Alan veya Alacaklardaki Naz ve Kırılganlık

    Bu bahsettiginiz 100 liralik arabanin 160 lira olmasinin nedeni de aslinda TL'nin deger kaybi. Yoksa gerçekte arabanin degeri ayni, o degismiyor. Dediginiz gibi 5 sene sonra bugünkü fiyatlari da bulamayacagiz. Ben benzer senaryoyu animsiyorum. Seneler önce TOFAS firmasi o zamanlar ürettigi araçlar için verdigi reklamda otomobillerini "iyi bir yatirim araci" olarak lanse ediyordu. Yani halkin ekonomik bilinçsizligini tamamen kendi lehine kullaniyordu. Buna inanan halk da yatirim araci olarak Murat satin aliyordu. Simdi bu hikayeye çocuklar bile güler. Dünyanin hiçbir ülkesinde bir otomobil yatirim araci degildir ve olamaz. Tam tersi otomobil sürekli deger kaybeder. O zamanlarki TOFAS firmasinin bu reklami ne kadar etiktir, bence tartisilir. Bana "manipülasyon" kelimesi daha uygun görünüyor. Ilginçtir ki ayni firma bugün son süratle FIAT otomobil satmaya devam ediyor. Kimse de etik degerlerini sorgulamiyor. Burasi Türkiye...
  18. 3 points
    AKayhan

    3. Nesil Mazda 3 Alan veya Alacaklardaki Naz ve Kırılganlık

    Az önce web sitelerine bir baktim. Mazda 3 yeni fiyati yaklasik 130,000 TL'den basliyor. Çok kabaca bahsediyorum. Rakip olarak Toyota Corolla fiyati modeline göre 110,000 - 160,000 TL civarinda görünüyor. Yani fiyat olarak aslinda birbirinden çok farkli degiller. Bir otomobil dünyada fiyati en çabuk deger kaybeden ürünlerden biridir. Teknik dilde buna "depreciation" yani deger kaybi veya amortisman derler. Eger yasamda birinci önceligimiz paramizin degerini korumak olsaydi hiçbirimiz otomobil almaz, otobüs, tren, uçak kullanirdik. Ancak, otomobil de bir gereksinim oldugu için bu deger kaybina katlaniyoruz ve otomobil kullaniyoruz. Burada konu ne kadar bir parayla otomobil alacagimizdir. Bu da herkesin mali durumu ile ilgilidir. Kisacasi, yasamda birinci önceligimiz paramizin degerini korumak degil, saglikli, mutlu bir yasam sürmektir. Bütün bunlari niye yazdim? Artik yeni araba alinmaz bu kosullarda diye düsünenler için yazdim. Maalesef yüksek devalüasyon ve enflasyon ile yasiyoruz. Yeni araç fiyatlari bu nedenle sürekli artiyor. Bence bu böyle olmaya devam edecek. Öte yandan "saglikli ve mutlu bir yasam" hedefimiz hep baki. Bu hedefimizi yok sayarsak en basta biz zarar görürüz. Hemen herseyin faturasini ilk basta zaten hep biz tüketiciler ödüyoruz. Bari düslerimizden ödün vermeyelim.
  19. 3 points
    Mutlu Tekir

    Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3

    Teşekkürler abi. Hatan bence yetkiliye gitmekti o konuda. Diğer yerlerde çok daha ucuza malolurdu o kadar da yükselmezdi kasko. Yine de hasarı düşününce her türlü karda olunuyor. Illaki ilerde düşecek. Videoyu arabadan aldığımda paylaşacağım inşallah. Gece sürüşünün tek olumsuz tarafı hayvanlar maalesef. Gündüz çıksam bu sefer 2 ayaklı hayvanlar daha fazla.
  20. 3 points
    quiteguide

    3. Nesil Mazda 3 Akü Zayıflamasından Sonra Şanzımandan Gelen Ses

    Solenoidlerden geliyordur. Sağlıklı çalışmaları & vites geçişleri için akünün optimum değerde olup, sorunsuz çalışması çok önemli. Akü tam şarj olunca (vadesini doldurmadıysa) yada akuyu yenileyince sorun olmayacaktır.
  21. 3 points
    tansu87

    Direksiyon Deri Kılıfı Dikme

    Araca uygun kılıfı alıp diktim sonunda. Çift taraflı bandı hiç kullanmadım. Hizalayarak gerdirerek oldu. Sadece sağ sol kumandanın üstünde potluk kaldı çok az. Çok az japon damlatarak onu da aldım. Yalnız naylon iplik sürekli kendi içinde bulaştı. Eğey zorladı..
  22. 3 points
    Mehmet Özdemir

    1. Nesil Mazda 3 gaz pedalı sertliği

    Gaz teli vardı herhalde 1. Nesil Mazda 3'lerde değil mi? Babamın aracında da usta, sertliği gaz telini yağlayarak gidermişti.
  23. 3 points
    Lupara

    Otom Store koltuk kılıfı faciası

    İade ettim zaten. Cidden şark kurnazlığı. Bir de paketi açtıysanız iade alamayız dediler. Hayrım olsun dedim. Aliexpressden almak yerine para, ülke esnafına gitsin dedim. Pişman oldum. Ondan sonra esnafın hali ortada diyorlar. Sen dürüst çalışmıyorsun ki.
  24. 2 points
    quiteguide

    Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?

    Bugün, 17k yapan Eneos Eco Atf sanziman yağını, yarım değişim yaptık. Kıvamında, kokusunda sorun yok, ama rengi baya koyulaşmış. Bir kaç haftaya bir kısmi değişim daha şart gibi. El değmişken bütün solenoidleri & filtreyi de değiştirdik. Solenoidler 181k yaptı, dirençlerini olcmedim ama bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum, magnetik kısımlarında bolca balata tozu olması kuvvetle muhtemel. Temizleyip, yedek kulubesine çekeceğim. İlk ve en önemli izlenim; Auto modda, kick down yapınca 'premature band failure' denen erken vites geçişleri yok. 1. Vites devir 6000 rev. 60 km-2. Vites 110-115'e kadar sünüyor. En çok sevindiren durum da bu oldu.
  25. 2 points
    tansu87

    Direksiyon Deri Kılıfı Dikme

    Bende şöyle olmuştu. Baba okumak istemiyorum, beni tamircinin yanına ver demiştim. Önce oku sonra gidersin demişti. 30 yaşını geçtim. Çok pişmanım babamı dinlediğim için
  26. 2 points
    Karsiyakaliozi

    Mazda Türkiye İzmir Servis ve Bayii Yeni Otomotiv Kapandı

    İzmir için kayıp deyil bence işe yaramıyorlardı zaten , yeni bayi arayışı yaklaşık 1 yıldır belki daha uzun zamandır sürüyor mazdanın ama kimse yanaşmıyor sanırım bazı duyumlar alıyorum bakalım bekliyoruz .
  27. 2 points
    Servet

    1. Nesil Mazda 3 Bobin Değişti ama Halen Çekişte Düşme Var

    Akışmetreye odaklanın derim. Havayı ölçemez ise yakıtı göndermez
  28. 2 points
    quiteguide

    Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?

    Komple şanzıman yağını değiştirmeyen usta, bu dediğim şeyleri hayatta yapmaz. Yapmadığı da iyi aslında. Sokmede sorun yok ama geri takarken, çok önemli bir kaç nokta var. Beyin sokulunce yerinden çıkan, birbirine çok benzeyen, yan yana, farklı boyutta yayla çalışan 2 servo var, yerlerini karıştırdın mı balatalar sizlere ömür. En az 8-10 yılını bu şanzımana adamış ustanın işi. Öyle de olsa, şahsen ben başında durmadan hayatta güvenemem. Aynı yere oturan civatalarin, farklı tork değerinde sıkılması lazım, en basitinden. En zahmetsiz risksiz, bahsettiğim solenoidler temizlenebilir. Yaparım diyen yer olursa, detayını öğren bana yaz. Solenoid elinde kalmasın. Özellikle, Epc(electronic pressure control) solenoid üzerine yoğunlaş derim.
  29. 2 points
    lvntsny

    Mazda Türkiye İzmir Servis ve Bayii Yeni Otomotiv Kapandı

    Sonuçta Mazda için söylenecek en olumsuz şey servis ağının yetersiz oluşu ve bazı bayilerin çözüm odaklı olmayışı idi.İzmir Yeni servis için üzüldüm.Garantisi bitmeyen araçlar için gerekliydi.Hoş ben garantisi biten aracımı servise götürmeyi düşünmüyordum zaten.Hoparlörden gelen patlak ses için nerdeyse 4 ay cevap bekledim.En sonunda formu takip ederek kendim kapıları söküp patlak olan yerleri yapıştırarak sorunu çözmüştüm.Umarım en kısa zamanda yetkili servis hizmeti başlar
  30. 2 points
    Mutlu Tekir

    Mazda 3 Direksiyonu Çevirince Gelen Ses

    O zaman mekanik bir ses. Rotcuya göster derim. Direksiyon sökmekle olacak iş değil bu ses. Sürtünme sesi varsa da zaten duyardın içerden.
  31. 2 points
    Zealot

    Enjektör Temizleyicileri Hakkında

    Abi ben öyle hızlı süren biri görünce dayanamıyorum, takılıyorum ya. Eve giderken Sakarya dan dönmüşlugum var, bırakamıyorum. Motoru yakarım yine durmam
  32. 2 points
    AKayhan

    3. Nesil Mazda 3 Alan veya Alacaklardaki Naz ve Kırılganlık

    Türkiye'den biraz uzaklasip ABD'ye gidelim. Bir aracin ikinci el degerini belirleyen birtakim unsurlar vardir. Bunlarin en önemlilerini sayarsak güvenlik, güvenilirlik ve aracin kaç km'de oldugudur. Güvenlik bariz bir konu, kimse çarpisma testlerinde kötü olan bir araca para ödemek istemez. Güvenilirlik önemli çünkü kimse ikide bir ariza yapacak ve masraf çikartacak bir araç satin almak istemez. Aracin km'si de önemli çünkü daha düsük km daha yeni bir araç anlamina gelir. Mazda yukaridaki konulardan hiçbirinde sinifta kalan bir marka degildir. Tam tersi, güvenlik ve güvenilirlikte önde gelen bir markadir. O halde ikinci el degerinin düsük olmasi için hiçbir mantikli sebep göremiyorum. Ayrica, bahsettiginiz gibi donanim ve sürüs performansinda da lider bir markadir. Acaba, burada yine halkimizin otomobil konusundaki eksik/yanlis bilinci mi Mazda markasini geriye itiyor? Öyle ya, Fiat markasinin bu kadar çok sattigi bir ülkede aklima ilk gelen sebep bu oluyor. Fiat güvenilirlikte ABD'de en altta yer alan bir markadir.
  33. 2 points
    Mutlu Tekir

    Mazda 3 sedan 2018

    2017 model düşük km 2. elini 120-125e bulabilirsiniz. Sıfır almanın hiçbir avantajı yok bence. Düşük km olsun derseniz https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-2017-model-mazda-3-hatchback-695066695/detay Üst donanım olsun derseniz https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-hatasiz-boyasiz-plushead-up-display-plusled-far-plusk.isitma-plusnav-plus18-jant-694764967/detay https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-kesinlikle-son-fiyat...ciziksiz-boyasiz-hatasiz-kusursuz-518980377/detay En üst donanım olsun derseniz (şerit takip, adaptif hız sabitleyici) https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-15.000-km-hatasiz-dizel-otomatik-2017-cikisli-deri-powersense-686062616/detay En uygun fiyatlı olsun düşük donanım da olsa olur derseniz https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-temiz-mazda-3-arayanlar-688736763/detay
  34. 2 points
    Mutlu Tekir

    Hoşçakal Yaris, Merhaba Mazda 3

    Keratamı satayım diyorum, ama beni kurtarıyor kendisine daha da çok bağlıyor. Bayram için gece yolculuklarını tercih ediyorum hep sakin olması ve 3. kişiler nedeniyle kaza riskinin en aza inmesi nedeniyle. Fakat hayvanlar sorun oluyor bu sefer de. Yola çıktıktan 30 dk sonra şehirlerarası duble yolda yolun tam ortasında köpük eceli susamış gibi durmuş bir şeye bakıyor. Köpeği son anda görmemle zavallının araca bakıp donakalması bir oldu zaten. Hızım 90. Ani fren yapıp direksiyonu sola kırdım, aracı 1 metre sola alıp direksiyonu sağa kırıp aracı düzelttim. Aracın arkası biraz atınca hafif direksiyonu sola kırıp düzelttim aynı hatta kalmasını sağladım aracın. Tam bir geyik testi oldu. Lastik ve jantı 16" e büyütmenin de faydasını hissettim. Bu olay sonrasında aracın arka koltuğunda hiçbir şeyin kalmadığını görmüş oldum. Lastiklere, aracın dinamiğine, frenlerine bir kez daha hayran kaldım. Fakat nedense bu frenleme performansı şehiriçi tozlu yollarda göremiyorum, abs sık devreye giriyor. Fakat şehirlerarası yollarda abs devreye girmiyor. Bu şehiriçi yolların temizliğine belediyeler daha dikkat etmeli. Herkese sıkıntısız, risksiz, güzel yolculuklar ve hayırlı bayramlar dilerim. Mehmet abi, bu arada benim bu konu google da aratınca çıkmıyor nedense, google aramalarında çıkması için ne yapılabilir?
  35. 2 points
    Servet

    Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited nasıl bilirsiniz?

    Ooo en sevdiğim konu 5.2 motorlar hararet yapmayı bahane eden, lpg ile iyicene tavan yapan ısı nedeniyle ciddi yorgun oluyor. Çoğu sahibi atiker kullanır. Zaten enjektör sorunu olan sistem daimi gaz görderimi ile motorun ciddi yıpranma eğilimini hızlandırır. Yakıtı lpg ile şehir içinde 22 25 litre, şehir dışında 13 litre civarıdır. Mekaniği sağlam, daimi 4x4 oluşu şehir içi kıvrak dönüşü törpüleyen sistemdir. Asvalt dışında hünerini sergiler. Tavsiyem, alınacak ise 97 model üstü bakılması ancak Servet sen ne alırsın o paraya dersen, 40k ile 98 crv veya 2003 altı olmayan land rover freelander1 td4 alırım. 40.k ile alınacak her halükarda hasar kaydı bol sıfırlı ve bol km olan denk gelecektir. Bu ikisi de göz ardı edilebilir ancak iyi bir expertiz ile tabi. Son olarak, körükleri iptal edilmiş, 2001 üstü 4.0 motorlu range rover düşünülebilir. Tek derdi körük sistemidir. 2001 model üstü olan 4.0 ve 4.6 motorları daha dayanıklı ve düşük yakıt tüketimlidir. Bol elektronik ekipmanı olduğu için en ufak kusuru gizleme şansı yoktur satıcının. Daimi 4x4 sistemi vardır. Belalı tek yeri arazi şanzıman zinciridir. Testi kolaydır.
  36. 2 points
    Katil Balina

    Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited nasıl bilirsiniz?

    bir yerlerde görmüştüm biri ruhsat şu bu ile ilgili bir sorun dolayısıyla polisle şöyle bir diyalog yaşıyor p: motor? a: 5.2 p: o değil ya hani var ya 1.6. 18. falan a: tamam işte 5.2 p: nasıl 5.2 yaaa!!
  37. 2 points
    AKayhan

    Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited nasıl bilirsiniz?

    Jeep markasi ABD'de güvenilirlik ("reliability") açisindan en sonlarda yer alir. Bunu webde arastirarak kolaylikla bulabilirsiniz. Sadece bir referans olarak asagiya 2016 senesinin marka güvenilirlik siralamasini ekliyorum. Diyebilirsiniz ki o halde ABD'de kim Jeep satin alir? Sadece "Buy American" düsüncesinde olan milliyetçi Amerikalilar alir. Bu isten biraz olsun anlayanlar Jeep almazlar. Kaldi ki Jeep ABD'de makul fiyat etiketine sahip olmasina ragmen ülkemizde asiri derecede pahallidir. Bunun alternatifleri genellikle Japon SUV modelleridir. Maalesef onlar da vergiler nedeniyle ülkemize olabilecek en küçük motorla geliyorlar. Sanirim bunun bir kaçari yok. Dört silindirli bir Japon SUV arastirmak daha makul olabilir. Kolay gelsin.
  38. 2 points
    ozgur35

    Mazda 3 Ses Yalıtımı

    Valla benım mazda 3 de 120 ye kadar sıkıntı yok. Kabın sessız. Sanki aracın yolla bağlantısı yok gibi lastık sesı sıfır yol sesi minimum. ARaç yolda yağ gıbı akıyor. O lastık- yol sürtünme kuvvetını hıssetmıyorsunuz. Boıng uçak gıbı hava gıdıyor sankı. Araç bir yelkenli gibi yağ gibi kayıyor, Süzülüyor yolda bir yelkenli gibi. Aynı böyle
  39. 2 points
    Lupara

    2. Nesil Mazda 3 Vites Topuzu Soyulması

    Citroen cactus vites topuzu işini çözmüş. Bence iyi de olmuş. İlk görüşte böyle saçma bir şey olamaz demiştim ama zevk meselesi.
  40. 2 points
    quiteguide

    Cam çiziği tamiri

    Cam gibi olmuş. Kazasız, belasiz.....
  41. 2 points
    quiteguide

    3. Nesil Mazda 3 Akü Zayıflamasından Sonra Şanzımandan Gelen Ses

    Bilgisayara normal obd pidlerini destekleyen bir programla baglandiysa birşey gorulmez. Tcm (transmission control module) destekleyen bir programla ve bütün parametreleri destekleyen bir obd cihazı ile bağlanmak gerekli. Resimdeki gibi. Bir de solenoid kaynaklı arıza kodu, sadece ve sadece solenoid belirli direnç aralıklarında çalışmıyorsa beyine iletilir. Sizin durum ile ilgili dusuncemi ilk mesajda belirttim, arıza kodu zaten beklemiyordum. Akünün, araç rölanti de ve yükte iken değerlerini takip edin (normal obd cihazları destekler) akü olmediyse tek seferde tüm elektronik tertibat kapalı 50-60 km yol yapın, iyice dolacaktır. Sesten eser kalmayacaktır. Bu ses de büyük ihtimal tork konvertörünü kilitleyip açan solenoid kaynaklı oluşuyordur. Mümkünse bir de video alalım.
  42. 2 points
    ibrasoft

    Direksiyon Deri Kılıfı Dikme

    İşçiliği çok zor değil inanın, videoları bir iki izleyin siz de yaparsınız. Ben önceki aracıma yaptırırken izlemiştim, kalıbı çıkarmak ve çevre makine dikişini yapmak asıl sıkıntı. Ondan sonrası ip geçirip gerdirme. Ki gelen ürün kalıbı çıkarılmış, dikişi yapılmış ürün. Ortalayıp ip geçirme yapıyorsunuz, ilk başta biraz tedirgin etse de sonrası çorap söküğü gibi geliyor. Hata yapsanız da söker tekrar yaparsınız, gelen ip fazlasıyla yetiyor. Ben direksiyonun bir bölümünü yapıp ikinci bölümü daha iyi yaptığımı görünce yaptığım yeri söküp tekrar yaptım, üstüne 3 gün sonra alttaki derinin izleri gözüme batınca tamamını söküp dolgu yaptım büyük oranda izi kaybedip tekrar yaptım. Hala da neredeyse bir direksiyon yapacak kadar ip var.
  43. 2 points
    kadiravs

    Mazda3 Fren Problemi

    Arkadaşlar bu sorun benim 2005 model mazda3 aracımdada vardı araç soğukken fren tutmuyordu sizleride aydınlatmak isterim çok frenci gezdim hiç biri çözüm bulamadı bulanlarda iki gün idare etti tekrar aynı arıza oluştu araçta ve en son aracımı uzun yıllardır aracımı tamir eden motor ustama götürdüm sorunumu anlattım direk sübapların değişmesi gerekiyor dedi ve değiştirdik şuan aracımda en ufak bir problem kalmadı hepsi çözüldü Ankara'da olan arkadaşlara yardımcı olabilirim..
  44. 2 points
    tansu87

    Direksiyon Deri Kılıfı Dikme

    Dikişi kutudan çıkan kağıttan veya mutlu’nun detaylı anlatamından anlayamayan ya da kafasında oluşturamayan için şu videonun 1-2 dksını izlemek yeterli. Kimse sürekli direksiyon dikmiyor. Yaparsınız hocam. Zor değil.
  45. 2 points
    Mehmet Özdemir

    Otom Store koltuk kılıfı faciası

    internet alışverişlerinin dezavantajlarından birisi de gönderilenle resmedilenin uymaması sorunu. böyle bir durumda kalmamak için satıcıyla görüşüp, detaylı foto göndermesini istiyorum. satıcı ilgili biriyse hiç ikiletmeden yardımcı oluyor, yok değilse zaten satın almaktan vazgeçiyorum.
  46. 2 points
    Mutlu Tekir

    Klima devreye girip çıkma sıklığı

    Teşekkür ederim Servet abi ve Halilduru.
  47. 2 points
    S.Halilduru

    Otom Store koltuk kılıfı faciası

    Bazı ilanlarda ürün görseldeki ile farklılık gösterebilir gibi bir yazı yazıyorlar. Demek ki direkt uzak duracağız onlardan. Ben iyice emin olmadan internet üzerinden alışveriş yapmıyorum. Geçmiş olsun. İade etmeniz iyi olmuş sonuçta hakkınız var kullanmışsınız.
  48. 2 points
    doganayomer

    Bir pedal eksik

    İnsanoğlu neleri düşünmüyor ki sabah ilk gördüğümde sağ bacağı olmayan birisi kendisine göre yaptırmıştır falan dedim sonra mantık hatası yaptım falan derken en son bu geldi aklıma, araba için hayırlısı diyelim o zaman.
  49. 2 points
    Seriatsu

    2018 - 2019 Lefter Küçükandonyadis sezonu şampiyonu

    2018 - 2019 Lefter Küçükandonyadis sezonu şampiyonu Galatasaray ! Gönül verdiğimiz Sarı - Kırmızı renkler sezon bitimine 1 hafta kala , 19.05 Atatürk'ü anma,gençlik ve spor bayramında şampiyonluğu göğüsledi. olarak tüm Galatasaray taraftarlarını tebrik ederiz.
  50. 2 points
    Leanback

    Wankel Motorun Tarihi Ve Gelişimi

    @tansu87 Sadece anadol değil, petrol krizinden önce bir çok dev üretici wankel motora geçiyordu. Bundan kastım da bir kaç model çıkarmaları değil, GM'nin planı 1980'in ortalarında model gamının %80'inin wankel motor olması idi, Mercedes bir çok wankel prototipi geliştirdi ve bütün modellerini wankel yapmak istiyorlardı, Alfa Romeo, Porsche, Toyota vs çoğu dev marka Mazda'nın cosmo sport modelinden sonra wankel motoru lisansladılar. Şaka maka dünya pistonlu motorlardan wankele geçiş dönemi yaşamak üzereydi ki, petrol krizi patlak verdi. Wankel anadol'un hikayesini de ekliyorum, Anadolun pistonlu motoru 48-54hp gücündeyken, daha küçük wankel motor 107hp imiş, muazzam bir rakam, http://www.anadolturkey.com/web/tr/modeller/prototipler/wankel-motor.html
This leaderboard is set to Istanbul/GMT+03:00

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...