Jump to content

Makyajlanan Toyota Avensis, 1.6 Dizel Motora da Kavuşuyor.


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toyota, Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği makyajlı Avensis modelinde 1.6 litrelik dizel motoru sunmaya başlıyor.

 

 

D segmentinde yer alan Avensis modelini bir kez daha makyajlayan Toyota, görsel değişikliklerin yanında yenilediği motor gamı ile de aracın satışlarını yükseltmeyi amaçlıyor. Beş farklı motor seçeneğinden iki adedi dizel olan yeni Avensis'te mevcut 2.0 litrelik motorun yernini yeni 1.6 litrelik dizel alırken, 2.2 litrelik güçlü dizelin yerine ise 2.0 litrelik farklı bir dizel motor geçiyor. benzinli cephesinde yer alan 132 beygirlik güç üreten 1.6 litrelik, 147 hp güç üreten 1.8 litrelik ve 152 hp güç üreten 2.0 litre atmosferik motorlar ise Euro6 emisyon normlarına uyacak şekilde güncellenerek Avensis'te sunulmaya devam ediyor. 

 

Güncel Avensis'te yer alan 2.0 litrelik dizel motorun yerini alan Toyota'nın BMW raflarından alıp ilk olarak Verso modelinde yer verdiği 1.6 litrelik D-4D dizel motor, araçta şimdilik sadece 6 ileri manuel şanzıman ile sunuluyor. Yerini aldığı 2.0 litrelik üniteden 20 kg daha hafif olan yeni 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 100 km’de ortalama 4.1 litrelik tüketim değeri ile öncüsüne göre yüzde sekiz oranında daha ekonomik olmasının yanında emisyon değerinin de 119 gr/km'den 108 gr/km'ye gerilemesi sağlıyor. 4.000 devirde 112 hp güç ve 1.750 ile 2.250 devir bandında 270 Nm tork üreten 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 0'dan 100 km/s hıza 11.4 saniyede ivmelenmesini ve 180 km/s hıza ulaşmasını sağlıyor. Motorun gaz tepkilerini devir bandına göre düzenleyen Toyota mühendisleri Avensis'te sunulan 1.6 litrelik dizel motorun alt devirlerde geliştiirlen tork değeri ile 3.000 devire kadar kesintisiz bir şekilde rahatlıkla ulaşabildiğini belirtiyor.

 

Yeni Avensis'te görev başlayan 2.0 litrelik dizel ise 4.000 devirde 143 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir bandında 320 Nm tork üretiyor. Farklı markalar tarafından geliştirilen yeni 1.6 litrelik dizel motorların bile gerisinde kalan bu motor, 6 kademeli manuel şanzıman ile Avensis'in 0'dan 100 km/s hıza 9.5 saniyede ulaşmasını ve 200 km/s hıza erişebilmesini sağlıyor. Ortalama 4.5 litrelik tüketim değerine sahip olan 2.0 litrelik D-4D dizel motorlu Avensis'in emsiyon değeri ise 119 gr/km olarak veriliyor. 

 

2143-2559973311852960448.jpg

 

Kaynak

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç gelmeden İsviçre'ye teste gitmişler. Bu aracı test etmek için, değil Türkiye'den İsviçre'ye gitmek. Oturduğum daireden, garaja inmek istemem. Sebebi açık ve net !! Otomatik şanzıman değil. :D 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu motorlar bu aracı zor taşır...Toyota, içten yanmalı motordan soğutmaya çalışıyor anlaşılan milleti..

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobil.Com'un test sonuçlarına göre izlenimler şu şekilde.

 

Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan BMW kökenli 1.6 litrelik, değişken geometrili turboya sahip dizel motor, 4000 d/d’de 112 HP güç ve 1750-2250 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor. Sessiz çalışan, stop-start teknolojili motor 1750 d/d’nin altında biraz cansız kalsa da yine de yeterli çekişi sunuyor. Bu motor seçeneğinde otomatik şanzıman seçeneği yok, sadece 6 ileri oranlı manuel şanzıman var ve vites geçişleri rahat. Akustik konforsa eskisiye göre daha fazla yalıtım malzemesi kullanılması sayesinde daha başarılı. Ayrıca süspansiyon konforu da daha yumuşak yaylar kullanıldığı için daha iyi. Ancak bu durum yol tutuşu olumsuz etkilememiş çünkü daha kalın viraj denge çubuğu ve daha gelişmiş amortisör kullanımı ile yol tutuştan da ödün verilmemiş. Sürüş özellikleri Ford Mondeo kadar canlı olmasa da eskiye göre daha iyi. Bu otomobili kullanırken frenlerin ilk anda verdiği hissizlik pek hoşuma gitmese de bu duruma zamanla alışılıyor.

 

Sonuç

1.6 dizel BMW motorlu Toyota Avensis, konfor ve iç mekan özellikleri olarak iyi olsa da, otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması dezavantaj. Bazı basit ergonomi sorunlarının olması ise şaşırtıcı. Yazı yayına hazırlandığında otomobilin fiyatları açıklanmamış olduğu için bu konuda şimdilik yorum yapamıyoruz.

Yeni_Toyota_Avensis_1.6_D-4D_2015-3.jpg

Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum güç: 112 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750-2250 d/d
Maksimum hız: 180 km/s
0-100 km/s: 11.7 sn sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4820 / 1810 / 1480 mm
Bagaj hacmi: 543-1609 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.3 / 4.0 / 4.5 lt /100 km (18 inçlik jantlar ile)
Fiyat: Henüz açıklanmadı

+ Vites geçişleri, makul motor
– Bazı ergonomi sorunları
CO2: 116 g/km

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fiyatlar da benden olsun...

 

 

Yeni Avensis 1.6 Advance 76,900 TL

Yeni Avensis 1.6 Premium 84,900 TL

Yeni Avensis 1.8 Premium Multidrive S 126,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Multidrive S 131,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S 142,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 147,400 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Advance 92,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium 100,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 108,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 111,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 151,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 156,400 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Multidrive S 141,500 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S 152,900 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 157,400 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium 108,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 116,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 119,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 161,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 166,400 TL

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

 

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

 

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor,    C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş  :nazar:  tebrikler Toyotaya...

 

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

İlhan kardeşim doğru söylüyorsun. Tabiki o eski sağlamlık olmayabilir. Ama şuna inan parça satisimin çoğu arizadan dolayı değilde , kazadan dolayı hep. Bende arizadan satmak isterim ama pek öyle olmuyor nedense ☺

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor, C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş :nazar: tebrikler Toyotaya...

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

Corolla ve aurise bakarsak kullanılan 1.6 motorun 132 hp olduğunu ve gayet güzel gittiğini görürsünüz. Dediğim gibi ÖTV yüzünden toyotanın avensiste 1.6 motor seçeneğini de sunması Türkiyeyi düşündüğündendir. Parası olan avensis 1.6 nın gitmediğini düşünen gidip 2.0 lık araca 100bin tl nin üstünde verebilir.

Gücü kg ya oranlarsanız da avensisin güç/kg oranının mazda bl kasayla aynı olduğunu görebilirsiniz.

Yıllarca hitler motoruyla (105hp) satılan passata gitmiyor denilmeyip de atmosferik motorda tüm dünyayı katlayan mazda nın da bu yüzden anlaşma imzaladığı toyotaya gitmiyor demek hakarettir.

Ha derseniz ki ben 2.0 lık araçlara ya da turbolu dizelli araçlara alıştım sonrasında bu araç bana göre gitmiyor derseniz amenna.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ezbere konuşuluyor Toyota şöyledir böyledir diye... arkada bağımsız amortisör bile yok mevcut Corolla'da ...

 

Bu dediğiniz çoğu şeyi özetliyor aslında. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni Ford Mondeoyu gördükten sonra. Avensis çok tatsız, tuzsuz kalıyor. Tamam motor, performans, ekonomi, sağlamlık vs. önemli ama. Otomobil dediğin yakışıklı da olacak yahu. Toyota'nın her modelde ciddi anlamda tasarım sıkıntısı var. Toyota ve Honda bir an önce kendilerine iyi bir tasarımcı bulmaları gerekiyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

 

Multidrive s 2010'da avensis ve rav4, 2012 de yaris 2013 de de corolla ve auriste sunulmaya başlandı.Kimisine göre çok güzel kimisine göre oyuncak sürüyormuş hissettiriyor, ama tek bir sorun, şikayet çıkmamıştır kimseden. Şikayet edenlerin de nedenleri çok hissiz demesi. Adamlar onu da düşünüp sanal 7 vites koymuşlar isteyen kullansın diye. 

 

Tek kavrama şanzımanını deseniz anlarım eyvallah MMT'den ağzı yanan çok kişi var. DGS de başta çok can yakmıştı. MMT'yi de düzelttiler, hiç bir zaman sıkıntısız olmayacak ama, balata bitince serviste değiştirmekten başka çare yok ve 2000 tl yi verince de şikayet edecek kullanıcı. Toyota'da MMT (önceki M/M'in yeni versiyonu), 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanı ve multidrive s cvt şanzımanı var. Balata ile uğraşmak istemeyen kullanıcı gidecek tork konvertörlü ya da cvtli araç alacak o zaman. Bilmeden araç alıp da ya da aşırı hor kullanıp sonrasında bu araç kötü demeyecek. bu forumda bile gereksiz ağır bakım yaptırılmaması gerektiğini savunanlar var. Hidrolikleri kaç kişi değiştiriyor? 2 senede bir değişmesi gereken hidrolik kapkara oluyor kullanıcılar yine de değiştirtmiyor. MMT'yi otomatikleştirilmiş manuel vites olduğunu unutup otomatik vitesmiş gibi kullananlar için tabi tad vermez, kötülenir. Mazdamın otomatik vitesini manuel şanzımanmış gibi kullanıp uzun yolda N'ye atsam, durmadan p ye alsam, şanzımanı sonra elime alsam, Mazda mı kötü olur? 

 

Arkada bağımsız süspansiyon yok diye bir şey denilmiş, firmaların maliyeti düşük tutma politikasından başka bir şey değildir bu. Fakat yeni corolla bağımsız süspansiyon kadar konforludur. Corolla bağımsız süspansiyonu yok, ama auris de var, Hondanın civic sedanında bağımsız süspansiyon var, ama hb inde yok. (tam tersi de olabilir) Golf 7, jetta tam bağımsız süspansyion mu?

 

Günümüzün en büyük sıkıntısı da ezbere konuşulması bence de, arabaya binmeden ya da kişinin kendi standartları çok yüksekken arabanın şanzıman oranlarına bakmadan gitmiyor diye ezbere konuşmak... Üreticilerin mühendisleri hatalı tasarım yapmışlar demek. MMT sıkıntılarını görünce dünyanın en sorunsuz firmalarından biri Toyota'ya tüm şanzımanlarının sorunlu diye çamur atılması... Araştırmadan, o araca sahip olmadan, denemeden kötülenmesi, yerinde olmayan şeyler. Gönül ister ki ABD'deki gibi v6 3.5 lt lik motorlara binelim, en düşük motor 2.0 olsun, gitmiyor bu araç tartışmaları bitsin ama baştakilerin mentalitesi değişmeden zor bu iş.

 

Tasarım ise tamamen kişisel zevkler ve renkler İlhan abi :) bana göre de çok yakışıklı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
×
×
  • Yeni Oluştur...