İlhan

Avensis
Makyajlanan Toyota Avensis, 1.6 Dizel Motora da Kavuşuyor.

Bu konuda 27 ileti var

Toyota, Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği makyajlı Avensis modelinde 1.6 litrelik dizel motoru sunmaya başlıyor.

 

 

D segmentinde yer alan Avensis modelini bir kez daha makyajlayan Toyota, görsel değişikliklerin yanında yenilediği motor gamı ile de aracın satışlarını yükseltmeyi amaçlıyor. Beş farklı motor seçeneğinden iki adedi dizel olan yeni Avensis'te mevcut 2.0 litrelik motorun yernini yeni 1.6 litrelik dizel alırken, 2.2 litrelik güçlü dizelin yerine ise 2.0 litrelik farklı bir dizel motor geçiyor. benzinli cephesinde yer alan 132 beygirlik güç üreten 1.6 litrelik, 147 hp güç üreten 1.8 litrelik ve 152 hp güç üreten 2.0 litre atmosferik motorlar ise Euro6 emisyon normlarına uyacak şekilde güncellenerek Avensis'te sunulmaya devam ediyor. 

 

Güncel Avensis'te yer alan 2.0 litrelik dizel motorun yerini alan Toyota'nın BMW raflarından alıp ilk olarak Verso modelinde yer verdiği 1.6 litrelik D-4D dizel motor, araçta şimdilik sadece 6 ileri manuel şanzıman ile sunuluyor. Yerini aldığı 2.0 litrelik üniteden 20 kg daha hafif olan yeni 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 100 km’de ortalama 4.1 litrelik tüketim değeri ile öncüsüne göre yüzde sekiz oranında daha ekonomik olmasının yanında emisyon değerinin de 119 gr/km'den 108 gr/km'ye gerilemesi sağlıyor. 4.000 devirde 112 hp güç ve 1.750 ile 2.250 devir bandında 270 Nm tork üreten 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 0'dan 100 km/s hıza 11.4 saniyede ivmelenmesini ve 180 km/s hıza ulaşmasını sağlıyor. Motorun gaz tepkilerini devir bandına göre düzenleyen Toyota mühendisleri Avensis'te sunulan 1.6 litrelik dizel motorun alt devirlerde geliştiirlen tork değeri ile 3.000 devire kadar kesintisiz bir şekilde rahatlıkla ulaşabildiğini belirtiyor.

 

Yeni Avensis'te görev başlayan 2.0 litrelik dizel ise 4.000 devirde 143 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir bandında 320 Nm tork üretiyor. Farklı markalar tarafından geliştirilen yeni 1.6 litrelik dizel motorların bile gerisinde kalan bu motor, 6 kademeli manuel şanzıman ile Avensis'in 0'dan 100 km/s hıza 9.5 saniyede ulaşmasını ve 200 km/s hıza erişebilmesini sağlıyor. Ortalama 4.5 litrelik tüketim değerine sahip olan 2.0 litrelik D-4D dizel motorlu Avensis'in emsiyon değeri ise 119 gr/km olarak veriliyor. 

 

2143-2559973311852960448.jpg

 

Kaynak

Efebey ve mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu motorlar bu aracı zor taşır...Toyota, içten yanmalı motordan soğutmaya  çalışıyor anlaşılan milleti..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajlı diğer görüntüleri.

 

2143-9691557121839382312.jpg

 

2143-9604059891205384069.jpg

 

2143-46976667718427754.jpg

 

2143-543950745610990041.jpg

 

 

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu koltuklardaki zıt renk kullanma modası saçları ortadan ayırma modası gibi tez biter umarım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç gelmeden İsviçre'ye teste gitmişler. Bu aracı test etmek için, değil Türkiye'den İsviçre'ye gitmek. Oturduğum daireden, garaja inmek istemem. Sebebi açık ve net !! Otomatik şanzıman değil. :D 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu motorlar bu aracı zor taşır...Toyota, içten yanmalı motordan soğutmaya çalışıyor anlaşılan milleti..

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

bosphoruss9 ve Erceylan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomobil.Com'un test sonuçlarına göre izlenimler şu şekilde.

 

Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan BMW kökenli 1.6 litrelik, değişken geometrili turboya sahip dizel motor, 4000 d/d’de 112 HP güç ve 1750-2250 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor. Sessiz çalışan, stop-start teknolojili motor 1750 d/d’nin altında biraz cansız kalsa da yine de yeterli çekişi sunuyor. Bu motor seçeneğinde otomatik şanzıman seçeneği yok, sadece 6 ileri oranlı manuel şanzıman var ve vites geçişleri rahat. Akustik konforsa eskisiye göre daha fazla yalıtım malzemesi kullanılması sayesinde daha başarılı. Ayrıca süspansiyon konforu da daha yumuşak yaylar kullanıldığı için daha iyi. Ancak bu durum yol tutuşu olumsuz etkilememiş çünkü daha kalın viraj denge çubuğu ve daha gelişmiş amortisör kullanımı ile yol tutuştan da ödün verilmemiş. Sürüş özellikleri Ford Mondeo kadar canlı olmasa da eskiye göre daha iyi. Bu otomobili kullanırken frenlerin ilk anda verdiği hissizlik pek hoşuma gitmese de bu duruma zamanla alışılıyor.

 

Sonuç

1.6 dizel BMW motorlu Toyota Avensis, konfor ve iç mekan özellikleri olarak iyi olsa da, otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması dezavantaj. Bazı basit ergonomi sorunlarının olması ise şaşırtıcı. Yazı yayına hazırlandığında otomobilin fiyatları açıklanmamış olduğu için bu konuda şimdilik yorum yapamıyoruz.

Yeni_Toyota_Avensis_1.6_D-4D_2015-3.jpg

Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum güç: 112 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750-2250 d/d
Maksimum hız: 180 km/s
0-100 km/s: 11.7 sn sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4820 / 1810 / 1480 mm
Bagaj hacmi: 543-1609 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.3 / 4.0 / 4.5 lt /100 km (18 inçlik jantlar ile)
Fiyat: Henüz açıklanmadı

+ Vites geçişleri, makul motor
– Bazı ergonomi sorunları
CO2: 116 g/km

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatlar da benden olsun...

 

 

Yeni Avensis 1.6 Advance 76,900 TL

Yeni Avensis 1.6 Premium 84,900 TL

Yeni Avensis 1.8 Premium Multidrive S 126,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Multidrive S 131,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S 142,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 147,400 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Advance 92,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium 100,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 108,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 111,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 151,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 156,400 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Multidrive S 141,500 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S 152,900 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 157,400 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium 108,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 116,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 119,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 161,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 166,400 TL

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konuyla alakasız olucak ama manzaraya bayıldım :)

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

 

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

evranoz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

 

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor,    C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş  :nazar:  tebrikler Toyotaya...

 

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

İlhan kardeşim doğru söylüyorsun. Tabiki o eski sağlamlık olmayabilir. Ama şuna inan parça satisimin çoğu arizadan dolayı değilde , kazadan dolayı hep. Bende arizadan satmak isterim ama pek öyle olmuyor nedense ☺

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezbere konuşuluyor Toyota şöyledir böyledir diye... arkada bağımsız amortisör bile yok mevcut Corolla'da ...

Semih Uluca bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor, C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş :nazar: tebrikler Toyotaya...

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

Corolla ve aurise bakarsak kullanılan 1.6 motorun 132 hp olduğunu ve gayet güzel gittiğini görürsünüz. Dediğim gibi ÖTV yüzünden toyotanın avensiste 1.6 motor seçeneğini de sunması Türkiyeyi düşündüğündendir. Parası olan avensis 1.6 nın gitmediğini düşünen gidip 2.0 lık araca 100bin tl nin üstünde verebilir.

Gücü kg ya oranlarsanız da avensisin güç/kg oranının mazda bl kasayla aynı olduğunu görebilirsiniz.

Yıllarca hitler motoruyla (105hp) satılan passata gitmiyor denilmeyip de atmosferik motorda tüm dünyayı katlayan mazda nın da bu yüzden anlaşma imzaladığı toyotaya gitmiyor demek hakarettir.

Ha derseniz ki ben 2.0 lık araçlara ya da turbolu dizelli araçlara alıştım sonrasında bu araç bana göre gitmiyor derseniz amenna.

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezbere konuşuluyor Toyota şöyledir böyledir diye... arkada bağımsız amortisör bile yok mevcut Corolla'da ...

 

Bu dediğiniz çoğu şeyi özetliyor aslında. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötü değil , hoş , güzel ama bir Mazda 6 değil yani :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Ford Mondeoyu gördükten sonra. Avensis çok tatsız, tuzsuz kalıyor. Tamam motor, performans, ekonomi, sağlamlık vs. önemli ama. Otomobil dediğin yakışıklı da olacak yahu. Toyota'nın her modelde ciddi anlamda tasarım sıkıntısı var. Toyota ve Honda bir an önce kendilerine iyi bir tasarımcı bulmaları gerekiyor. 

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

 

Multidrive s 2010'da avensis ve rav4, 2012 de yaris 2013 de de corolla ve auriste sunulmaya başlandı.Kimisine göre çok güzel kimisine göre oyuncak sürüyormuş hissettiriyor, ama tek bir sorun, şikayet çıkmamıştır kimseden. Şikayet edenlerin de nedenleri çok hissiz demesi. Adamlar onu da düşünüp sanal 7 vites koymuşlar isteyen kullansın diye. 

 

Tek kavrama şanzımanını deseniz anlarım eyvallah MMT'den ağzı yanan çok kişi var. DGS de başta çok can yakmıştı. MMT'yi de düzelttiler, hiç bir zaman sıkıntısız olmayacak ama, balata bitince serviste değiştirmekten başka çare yok ve 2000 tl yi verince de şikayet edecek kullanıcı. Toyota'da MMT (önceki M/M'in yeni versiyonu), 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanı ve multidrive s cvt şanzımanı var. Balata ile uğraşmak istemeyen kullanıcı gidecek tork konvertörlü ya da cvtli araç alacak o zaman. Bilmeden araç alıp da ya da aşırı hor kullanıp sonrasında bu araç kötü demeyecek. bu forumda bile gereksiz ağır bakım yaptırılmaması gerektiğini savunanlar var. Hidrolikleri kaç kişi değiştiriyor? 2 senede bir değişmesi gereken hidrolik kapkara oluyor kullanıcılar yine de değiştirtmiyor. MMT'yi otomatikleştirilmiş manuel vites olduğunu unutup otomatik vitesmiş gibi kullananlar için tabi tad vermez, kötülenir. Mazdamın otomatik vitesini manuel şanzımanmış gibi kullanıp uzun yolda N'ye atsam, durmadan p ye alsam, şanzımanı sonra elime alsam, Mazda mı kötü olur? 

 

Arkada bağımsız süspansiyon yok diye bir şey denilmiş, firmaların maliyeti düşük tutma politikasından başka bir şey değildir bu. Fakat yeni corolla bağımsız süspansiyon kadar konforludur. Corolla bağımsız süspansiyonu yok, ama auris de var, Hondanın civic sedanında bağımsız süspansiyon var, ama hb inde yok. (tam tersi de olabilir) Golf 7, jetta tam bağımsız süspansyion mu?

 

Günümüzün en büyük sıkıntısı da ezbere konuşulması bence de, arabaya binmeden ya da kişinin kendi standartları çok yüksekken arabanın şanzıman oranlarına bakmadan gitmiyor diye ezbere konuşmak... Üreticilerin mühendisleri hatalı tasarım yapmışlar demek. MMT sıkıntılarını görünce dünyanın en sorunsuz firmalarından biri Toyota'ya tüm şanzımanlarının sorunlu diye çamur atılması... Araştırmadan, o araca sahip olmadan, denemeden kötülenmesi, yerinde olmayan şeyler. Gönül ister ki ABD'deki gibi v6 3.5 lt lik motorlara binelim, en düşük motor 2.0 olsun, gitmiyor bu araç tartışmaları bitsin ama baştakilerin mentalitesi değişmeden zor bu iş.

 

Tasarım ise tamamen kişisel zevkler ve renkler İlhan abi :) bana göre de çok yakışıklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Arabalar
      Yazan: Arabalar
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Akrabamin aldığı dizel corollayi dun test etme imkani buldum Arac gercekten cok ferah bir ic hacme sahip Bej rengi ic doseme genis ic hacme ayri bir ferahlik katiyor Oturus pozisyonu ve koltuklar Mazda 3 ten daha rahat geldi Direksiyon tasarimi ve hissiyati cok iyi Gösterge grubu cok sik aracin en cok beğendiğim yeriydi Ancak orta konsol 2012 model araçtan cok 2000 lerin basindaki duz konsol tasarimina benzettim arabanin havasini tek bozan yerin orta konsol olduğunu soyleyebilirim Kol dayama cok genis ve hareket etmesi konfora buyuk katkıda bulunuyor Tek bolgeli otomatik klimasi gayet yeterli ancak 60k lik bir araçta çift bolgeli bir klima olmalıydı Motor gercekten kasaya cok yeterli ben 1.4 bu kadar performans beklemiyordum ortalama yakit tuketimide 5.8 
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde ve dünyada en çok satılan otomobillerden birisidir "Toyota Corolla".  1998-2015 yılları arası Toyota Corolla'nın tüm jenerasyonlarına şirketçe sahip olup kullanmış bulunmaktayım. Kullandığım dönemdeki diğer markaların tasarımlarını baz aldığımda. Aklımda kalıp, en beğendiğim ve keyif aldığım Corolla modeli 7.Jenerasyondur (1991-1995 Model). Halen daha yolda gördüğümde dikkatle bakar incelerim 7.nesil Corolla'yı.
      8.Nesil sanırım E110 kasa diye tabir edilen yuvarlak farlı Corolla resmen beni kendisinden soğutmuştu. Çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. O dönem ki yazılı ve görsel basında dönen Corolla haberlerini hatırlıyorumda. Bayağı bir yüksek beklenti oluşturmuşlardı millette. Yeni Corolla şöyle, böyle, bekleyin, az kaldı..vs.. Sonra üzerindeki örtü bir kaldırıldı !! O da ne yuvarlak farlı bir Corolla.. Genel anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Bu arada bu model çok kısa sürmüştü akabinde aracı hemen makyajlamışlardı sanırım. Eski Toyota'cı arkadaşlarımızdan daha iyi hatırlayanlar olabilir...
      8.Nesille birlikte modelden ve markadan soğuyunca, bir daha da ısınamadım diyebilirim. Ama 7. nesilin halen bendeki yeri farklıdır. Başlıktan da anlaşılacağı gibi Corolla modellerini dünden bu güne şöyle bir hatırlayalım. Ve anketi de oylayalım lütfen. Keyifli forumlar diliyorum herkese.
      Alıntıdır
      Tarihçesi
      Japon devi Toyota’nın kuruluş tarihi 1937 olarak bilinse de kuruluş aşamasının öncesine de muhakkak bakmamız gerekiyor. Baktığımızda markanın kurucusu olan Kiichiro Toyoda‘ın 1937’ye gelmeden önce 1929 yılı içerisinde gerek Avrupa gerekse Amerika’da otomobil üretimi ve yatırım planlaması için araştırmalar yaptığını görüyoruz. 1930 yılına gelindiğinde Kiichiro Toyoda, benzinli motorlar üzerine olan araştırmalarını yoğunlaştırdığını ve bu konuda gereken verileri elde etmesiyle birlikte otomobil üretimi konusunda gereken bilgileri topladığını görüyoruz. Aradan geçen üç yılın ardından Japon hükümetinin Çin ile yaşanan savaş sürecinde Toyoda’yı otomobil üretimi konusunda desteklediğini söyleyebiliriz.
      Japon hükümetinin de desteğini arkasına alan ve bu fırsatı uzun zamandır kollayan Toyoda 3.4 litrelik altı silindirli ilk resmi motoru Type A’yı üretir. Motorun gelişim sürecinin ardından Toyoda Automatic Loom Works markasının ilk otomobili A1 ve ardından G1‘in üretiminde kullanılmaya başlanır. Markanın günümüzdeki adı olan Toyota Motor ise 1937 yılında kurulur. Aradan geçen on yılın ardın Toyota küçük segment otomobili Toyopet‘i kullanıcılara sunduğunu görüyoruz. 1957 yılından Amerikan pazarına giriş yapan Toyota, 60’ların ortalarına kadar diğer pazarlarda varlığını sürdürmeye devam ettiriyor. Toyota’nın 1966 yılında ilk kez kullanıcıların karşısına çıkardığı modelininse dünyanın en çok satan otomobillerinden biri olacağını kim bilebilirdi?
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Birinci Jenerasyon: Corolla E10 (1966-1970)
      Toyota, Corolla‘yı sahneye ilk kez 1966 yılının Kasım ayında çıkardı. En büyük rakiplerinden biri olan Nissan’ın (O zamanın adıyla Datsun) Datsun 1000 modelini piyasaya sunmasından bir ay önce kullanıcıların karşısına çıkan Corolla, Toyota’nın zamanının başarılı modellerinden birisi olan hava soğutma boxer motora sahip, Publica’nın yerine getirdiğini görüyoruz.
      İlk Corolla toplamda 2.286 mm‘lik aks, 3.848 mm uzunluk, 1.491 mm genişlik ve 1.379 mm yükseklik değerlerine sahipti. Tasarım hatlarıyla o döneminin Japon otomobillerine benzer yapıda karşımıza çıkan birinci jenerasyon Corolla’da coupe, sedan ve station wagon kasa tipleri kullanıcılara sunulan seçenekler arasındaydı. Arka tekerlekten itiş altyapısına sahip olan Corolla’nin ön süspansiyonunda MacPherson yapısı kullanılıyordu.
      Birinci jenerasyon Corolla’nın ilk safhada vergiler düşünülerekten 1.0 litrenin altında olması planlanan motor seçenekleri, rakibi olduğu Datsun 1000 modelinin gerisinde kalmamak için 1.1 litreden başladı. Sekiz valflik bu motoruyla birinci jenerasyon Corollanın maksimum güç değeri 60 beygir olarak kayıtlara geçti. Toyota, 1969 yılında Corolla’da sunduğu motora ekstra bir karbüratör daha ekleyerek 13 beygir güçlendirdiği 1.1 litrelik motorla birlikte 78 beygir güç üreten 1.2 litrelik motoru da sunmaya devam etti. Toyota bu motorlarla birlikte Corolla’yı dört ileri manuel ve iki ileri otomatik şanzıman kombinasyonlarıyla satışa sundu.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

      İkinci Jenerasyon: Corolla E30 (1970-1974)
      İlk jenerasyonun ardından ilgiden memnun olan Toyota, çıktığı yıl dünyanın en çok satan otomobili ünvanını ele geçiren ikinci jenerasyonu 1970 yılında kullanıcıların karşısına çıkardı. İlk jenerasyona göre daha uzun ve daha fazla aks mesafesine sahip olan birinci jenerasyonda ön ızgara ve ışıklandırmalarda yapılan küçük tasarım değişiklikleriyle birlikte Kola kutusu” olarak bilinen ve Ford, Corvette ve AMC gibi markaların yanı sıra uçaklarda da kullanılan tasarım hatlarına yer verildi.
      İkinci jenerasyonla birlikte motor seçeneklerinde de değişim gözlenen Corolla’da 1.2 litrelik motora ek olarak 1.4 ve 1.6 litrelik motorlar yelpazeye dahil oldu. 86 beygirden başlayan 1.4 litrelik yeni motor yelpazesinde, Japonya’da sunulan motorlar DOHC yapısına sahip versiyonlarda bulunuyordu. Corolla’nın bu jenerasyonda sunulan en güçlü versiyonuysa 110 beygirlik güç değerine sahipti. Toyota bu jenerasyonda yer verdiği motorlarla iki ileri otomatik ve dört ileri manuel şanzımanlarını kombin etmeye devam etti.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Üçüncü Jenerasyon: Corolla E70 (1974-1979)
      70’li yıllara gelindiğinde dünyadaki diğer tüm üreticiler gibi küresel bazda yaşanan petrol krizinden Toyota’da olumsuz etkilendi. Üçüncü jenerasyon Corolla kriz döneminde yaşanan durgunluktan ötürü 1981’e kadar üretilen bazı versiyonlarıyla birlikte Corolla ailesinin ürün hayatı en uzun jenerasyonlarından birisi olarak kayıtlara geçti. Coupe, sedan, station wagon ve van seçeneklerine liftback ve hardtop coupe (ayrılabilen açılır tavan) opsiyonu eklenen üçüncü jenerasyonda ön ızgara ve küçük makyajlar dışında tasarımsal olarak radikal bir değişim gözlenmedi.
      Üçüncü jenerasyon Corolla’da sunulan motor seçenekleri ikinci jenerasyonda olduğu gibi 1.2 litrelik motor seçeneğinden başladı. Bununla birlikte 1.3 litrelik motor seçeneğini Corolla ailesine dahil eden Toyota 1975 yılında motor içerisinde yer alan yakıt hava karışımını en doğru şekilde verilmesi prensibi üzerine geliştirilen lean burn teknolojisine sahip 1.6 litrelik yeni motorunu Corolla ailesinde sunmaya başladı. Bu motoruyla birlikte daha çevreci olan Corolla, yakıt tüketimi açısından da kullanıcısını daha memnun eder hale gelmişti. Maksimum 124 beygir güç değerine sahip olan bu jenerasyonda manuel şanzıman seçeneğine beş ileri otomatik şanzıman seçeneğine üç ileri değerli vites kutusu eklendi. Corolla’nın E50 koduyla bilinen üçüncü jenerasyon makyajlı kasasının üretimine 1981 yılına kadar devam edildi.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Dördüncü Jenerasyon: Corolla E80 (1979-1983)
      İlk jenerasyondan itibaren sunulan Corolla ailesinin tasarımsal olarak en büyük değişikliğine ilk olarak dördüncü jenerasyonda karşılaşıyoruz. 1979 yılında karşımıza çıkan dördüncü jenerasyonun tasarımında daha aerodinamik daha rahat ve araç içerisinde daha ferah bir yaşam alanı sunulması üzerine bir felsefe belirlenmiş. Yerini aldığı jenerasyona göre 30 mm artış gösteren aks mesafesi ve genişlik değerinde 80 mm’lik artış dışarıdan baktığımızda aracın ilk fark edilen boyutsal değişiklikleri arasında yer alıyor.
      Tasarım çizgileriyle birlikte motor konusunda da sunulduğu pazara göre daha da büyüyen Corolla ailesinde dizel motor seçeneğinin ilk kez bu jenerasyonda sunulduğunu görüyoruz. 1.3 litreden başlayan benzinli motor seçenekleriyle birlikte Toyota Corolla’da 65 beygir güç üreten 1.8 litrelik dizelünite kullanıcılara sunuldu. Bu jenerasyonla birlikte ön tarafta sunulan MacPherson süspansiyon sistemine arka tarafta darbe emiş derecesi daha iyi olan coil spring süspansiyonlar eşlik etti. Dördüncü jenerasyonun toplam ağırlığıysa sadece 855 kg olarak kayıtlara geçti.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Beşinci Jenerasyon: Corolla E90 (1983-1987)
      Toyota, Corolla ile büyümesini devam ettirirken modelin büyümesini de sürekli olarak devam ettirdi. 3.3 milyonluk üretim rakamıyla en popüler Corolla jenerasyonlarından birisi olan beşinci jenerasyonda 30 mm’lik artışla toplamda 2.430 mm‘lik aks mesafesi bulunuyordu (Ön tekerlekten çekiş). Geride bıraktığı her jenerasyonda daha modernleşen ve büyüyen Corolla’nın bu jenerasyonunda hatchback, sedan, liftback, coupe ve hatchback coupe kasa tipleri farklı pazarlarda sunulan opsiyonlar arasında yer alıyordu.
      Ülkemizde yavaş yavaş daha çok görmeye başladığımız Corolla ile birlikte diğer jenerasyonlara nazaran Avrupa pazarında sunulan motor tipleri ve özelliklerine yakından baktığımızda, 69 beygir güç üreten 1.3 litrelik motor seçeneğinden başladığını görüyoruz. 8V’lik motorların yanında 16V DOHC (124 beygir maksimum) ile birlikte mekanik enjeksiyonu 1.8 litrelik dizel motorun (58 beygir) Toyota’nın Avrupa’da pazarında sunduğu motorlar arasında yer alıyordu. Bu jenerasyon dahilinde AE86 koduyla bilinen Corolla GTS kullanıcılara sunulan versiyonlardandı. Üretim hayatı sadece dört yıl süren bu sportif özel versiyonda 1.6 litrelik dört silindirli motor görev yapıyordu. Maksimum 128 beygir güç ve 150 nm güç üreten Corolla GTS’de emme manifoldunda değişikliği gidilerek değişken zamanlama ile yüksek değerlerin elde edilmesini sağlayan T-VIS (Toyota Variabla Intake System) sistemi yer alıyordu. Corolla GTS’de LSD (Limited speed differantial) diferansiyel opsiyonel olarak sunuldu.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Altıncı Jenerasyon: Corolla E100 (1987-1991)
      Altıncı jenerasyon Corolla’da ilk jenerasyondan itibaren sunulan arka tekerlekten itiş altyapısının tamamen kalktığını ve bu süreçten sonra üretilen Corolla modellerin tamamen ön tekerlekten çekişkarakterinde kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Yerini aldığı jenerasyona göre aks mesafesinden ziyade uzunluk ve diğer boyutsal değerlerde artışlar gözlenen bu jenerasyonda XL, GL, SE ve SE Limited donanım versiyonu seçenekleri sunuldu. Bu seçeneklerle birlikte Toyota, altıncı jenerasyon Corolla’da GT-i versiyonunu sınırlı üretim olarak belirlediği ülkelerde satışa sundu.
      Toyota, bu jenerasyon Corolla’da motor seçeneklerinde daha net ve belirli seçeneklere yöneldiğini söyleyebiliriz. Avrupa pazarı da dahil olmak üzere 1.3 litrelik benzinli motor seçeneğinin yanı sıra 1.5, 1.6 litrelik benzinli motor ve 1.8 litrelik dizel ünitenin kullanıcılara sunulmaya devam edildiğini görüyoruz. Corolla dahilinde sunulan en güçlü benzinli motor 125 beygir gücündeyken 1.8 litrelik dizel ünitenin altı beygirlik artışla 64 beygir güç ürettiğini görüyoruz.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Yedinci Jenerasyon: Corolla E110 (1991-1995)
      Ve geldik ülkemizde döneminin en çok tercih edilen ve halen çoğu kullanıcı için ayrı bir yeri olan yedinci jenerasyona. Corolla, bu jenerasyonla birlikte daha büyük daha ağır ve daha aerodinamik olarak kullanıcıların karşısına çıktı. Tasarım olarak daha yuvarlak hatlara sahip olan Corolla’da 33 mm’lik aks mesafesi artışıyla toplamda 2.464 mm‘lik aks mesafesi bulunuyor. Bununla birlikte yedinci jenerasyon Corolla’nın 4.369 mm’lik toplam uzunluk (Bir önceki jenerasyon 4.326 mm ) ve 1.656 mm’lik genişlik değerine sahip olduğunu görüyoruz.
      Sedan, hatchback, coupé, liftback ve station wagon kasa seçenekleriyle kullanıcılara sunulan yedinci jenerasyonda dizel motor ailesi tamamen yenilenmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. 1.3 litredenbaşlayan benzinli motor ailesinin en yüksek versiyonunda 1.8 litrelik seçenek bulunurken yedinci jenerasyon Corolla dahilinde sunulan dizel motorlarda 72 beygir güç üreten 2.0 ve turbo versiyonuyla 106 beygire kadar güç üretebilen 2.2 litrelik üniteler yer alıyor.
         
       
        
      Sekizinci Jenerasyon: Corolla E120 (1995-2000)
      Toyota, sekizinci jenerasyon Corolla’nın üretimine Mayıs 1995‘te başladı. Geride bıraktığı jenerasyona göre daha toplu bir görünümle karşımıza çıkan sekizinci jenerasyon Corolla’da genel hatlarda daha oval çizgiler hakimdi. Toyota’nın iç tasarımında gözle görülür iyileştirme yaptığı yeni jenerasyonunda boyutsal olarak fazla bir değişiklik gözlenmese de sekizinci jenerasyon motor teknolojileri bakımından ilklerin yaşandığı bir jenerasyon olarak kayıtlara geçti.
      Toyota ilk kez bir motor bloğunu tamemen alüminyumdan üreterek bu jenerasyonun karakteristik farkını ortaya koydu. Motor bloğuyla birlikte silindir yapılarında da alüminyum komponentlere yer veren Toyota bu jenerasyonun ağırlık değerlerinde iyileşme konusunda da ciddi mesafe kaydetti. Toyota, Corolla ailesine 1997 yılında Verso versiyonunu da ekleyerek kullanıcılara yeni bir model varyasyonu sundu. 1999 yılında yapılan makyajla birlikte daha dinamik bir görünüme kavuşan Corolla’da benzinli motor seçenekleri 1.3 litreden 1.7 litreye kadar çeşitlilik gösterdi. Dizel ayağında herhangi bir değişiklik bulunmayan Corolla’da 2.0 ve 2.2 litrelik motorlar sunulmaya devam edildi.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Dokuzuncu Jenerasyon: Corolla E140 (2000-2006)
      Toyota, milenyumun ilk Corolla modelini Ağustos 2000‘de karşımıza çıkardı. İlk aşamada sedan ve station wagon kasa tipleriyle sunulan yeni Corolla’da beş kapı hatchback 2001, üç kapı hatchback ise 2002 yılında kullanıcılara sunuldu. Corolla jenerasyonları arasında tasarımsal olarak büyük farklılık olarak nitelendirebileceğimiz bir model de dokuzuncu jenerasyon diyebiliriz. Araç genelinde yapılan gerek aks mesafesi gerek diğer boyutsal değişimler ile Corolla artık daha geniş ve daha büyük bir otomobil haline gelmişti. Dış tasarımla birlikte iç tasarımda da daha modern hatlara sahip olarak kullanıcılara sunuldu.
      Dokuzuncu jenerasyon Corolla’da 1.3 litrelik motor seçeneğinin yerini 1.4 litrelik ünite aldı. Benzinli motor seçeneğinin en tepesinde 1.8 litrelik motora sahip olan Corolla’da, 1.4 litrelik D-4D ve 2.0 litrelik D-4D dizel motor seçenekleri ilk kez kullanıcılara sunuldu. D-4D motorlarının yakıt sisteminde common rail teknolojisine sahip olan dokuzuncu jenerasyon Corolla modellerinin en düşük dizel motoru 90 beygir güç üretirken en güçlüsü 116 beygir gücündeydi.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Onuncu Jenerasyon: Corolla E160 (2006-2013)
      Geride bıraktığı her jenerasyonda daha da aile arabası kimliğine bürünen Corolla’nın bu jenerasyonunda da bu izleri görmek mümkün. Dokuzuncu jenerasyona göre tasarımsal olarak küçük makyajlarla karşımıza çıkan yeni nesil Corolla’da dış tasarım makyajının yanı sıra araç içerisinde sunulan ekipmanlarda iyileştirmeler gözlendi. JBL ses sistemi, araç stabilizasyon sistemi, çekiş kontrol sistemi gibi teknolojik donanımlar Corolla dahilinde sunulan opsiyonlar arasındaydı.
      Sunulduğu pazarlara göre çeşitlilik gösteren onuncu jenerasyon Corolla’da, benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik motordan 2.4 litreye kadar değişiklik gösteriyordu. Bu jenerasyonda sunulan dizel motor seçenekleri 1.4 litre ve 2.0 litre olarak devamlılığını sürdürdü. Toyota, Corolla’nın şanzıman ayağında yeniliğe giderek yedi ileri sürekli değişken yapıda CVT-i otomatik vites kutusu seçeneğini kullanıcılara sundu.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      On Birinci Jenerasyon: Corolla E170 (2012-…)
      Toyota’nın Corolla macerasında günümüzde de kullanıcılara sunduğu jenerasyon olan on birinci jenerasyon Japonya’da 2012, globalde ise 2013 yılında kullanıcılara sunuldu. Tasarım yüzüyle geçtiğimiz jenerasyonlara oranla en dinamik formuyla karşımıza çıkan son jenerasyon Corolla, geçtiğimiz yıl itibarıyla en teknolojik formuna da kavuştu. Yapılan yeni makyajla birlikte biraz daha sivrilen ve agresifleşen ön tamponu, LED teknolojisine sahip stop lambaları, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri Corolla’nın kozmetik değişiklerini oluşturuyor. Toyota’nın çarpışma öncesi frenleme, adaptif cruise control, otomatik yanan uzun farlar ve şeritten ayrılma uyarısı gibi özelliklere sahip Safety Sense-P paketi ile geri görüş kamerası bu versiyonun dikkat çeken destek sistemleri arasında yer alıyor. 2016 model yılıyla 50. yaş ve 10 jenerasyonu geride bırakan Corolla için Toyota, 50. yıl özel versiyonunu da sunmayı ihmal etmedi. 17 inçlik jantlar ve küçük değişimlere sahip olan bu versiyonda özel renk seçenekleri de sunuluyor.
      Son jenerasyon Corolla’nın benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik üniteden başlayarak 2.0 litrelik üniteye kadar değişiklik gösteriyor. Dizel motor seçeneklerine baktığımızda 1.4 litrelik ve 2.0 litrelik ünitelerin kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Toyota pazarlara değişiklik gösteren şanzımanlarda ise beş ve altı ileri manuelle birlikte dört ileri otomatik, yedi ve sekiz ileri CVT-i seçeneklerini kombin ediyor. 1966 yılından günümüze kadar adımlarını kendinden emin şekilde atan Corolla arkasında bir sürü ve farklı farklı hayran kitlesi bırakarak yoluna devam ediyor.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.