Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Dizel Yakıt Tüketimi


Arilda07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

geçen gün adana dan konya ya gidip geldim. ortalama 100-110 km/h ile sürdüm. yol bilgisayarı 5.2 lt/100 km gösteriyordu. benzinlikte tekrar depoyu doldurdum ve hesap yaptım sonuç 4.7 lt/100km. bence harika bir değer. benim aracım şehir içinde de 6.0 lt/100km  tüketiyor. bu biraz yüksek gibi görünse de benzer sınıf benzinlilerin 10-11lt yaktığını düşünecek olursak normal aslında. eşimde 1.2benzinli easytronic corsa var. şehir içi corsa bile 8 lt yakıyor.gerçi  bence sorun araçlarda değil saçma sapan akaryakıt fiyatı politikasında. ama bu da zaten düzelmeyecek birşey. 2011 deki en büyük ithalat kalemi de oldu ki dua edelim de tekrar vergi artışı yapmasınlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

geçen gün adana dan konya ya gidip geldim. ortalama 100-110 km/h ile sürdüm. yol bilgisayarı 5.2 lt/100 km gösteriyordu. benzinlikte tekrar depoyu doldurdum ve hesap yaptım sonuç 4.7 lt/100km. bence harika bir değer. benim aracım şehir içinde de 6.0 lt/100km  tüketiyor. bu biraz yüksek gibi görünse de benzer sınıf benzinlilerin 10-11lt yaktığını düşünecek olursak normal aslında. eşimde 1.2benzinli easytronic corsa var. şehir içi corsa bile 8 lt yakıyor.gerçi  bence sorun araçlarda değil saçma sapan akaryakıt fiyatı politikasında. ama bu da zaten düzelmeyecek birşey. 2011 deki en büyük ithalat kalemi de oldu ki dua edelim de tekrar vergi artışı yapmasınlar.

Güle güle kullan, ölçümlerde kendin hesap yapıp yazdığın için şahsen çok teşekkür ederim. Değerler benim düşündüğümün de altında... Adana ılıman ve düz ayak yer olduğunu için şehir içi değerlerin Ankara'ya göre daha düşük olması beklenir. Bu arada bir Mersin çocuğu olarak Adana'lılara sevgi ve selamlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arada da malatya ya gidip geliyorum. oraya giderken araç dolu oluyor. orda da 5 lt. indi çıktı çook:) önceki astramda aynı yakıyordu. aradaki performans farkı da yanımıza kar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katalog ölçümlerinin şartları 100km/h 6. vites camlar kapalı, klima kapalı, farlar kapalı,  yol otoban asfaltı, rüzgarın olmadığı ( arkadan eserse daha iyi olur) , ve hava sıcaklığının 20- 25 derecenin üstünde olduğu ortamda ölçülüyor.  buyrun deneyin :)

+4 derece sıcaklıkta deniz seviyesinde sürücü ve +20 kilo yükle...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

katalog ölçümlerinin şartları 100km/h 6. vites camlar kapalı, klima kapalı, farlar kapalı,  yol otoban asfaltı, rüzgarın olmadığı ( arkadan eserse daha iyi olur) , ve hava sıcaklığının 20- 25 derecenin üstünde olduğu ortamda ölçülüyor.  buyrun deneyin :)

Benim ortalamam katalog değerlerinin aldında çıkıyor. Bu değerlerin bir standartı vardır tabi neye göre yapılıyor bilmiyorum. Hatta her firma farklı değerleri baz alabiliyor diye bir yazıda geçmişti forumda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

test şartları standart ancak değerleri yayınlama şekli ve ölçüm şekilleri farklı.

çeşitli normlar var. misal DIN, SAE, ECE, JIS gibi.

bunlar çeşitli ülke ve topluluklların ölçüm standartlarını belirleyen kurumlar. aralarında bazı farklar olabiliyor.

ama katalog değeri yakıt konusunda benim bildiğim: tamamen düz ve rüzgarsız bir yolda sürücü +20kg yükle +4 derece sıcaklıkta deniz seviyesinde (çünkü sıcaklık ve basınç farkları atmosferik motorlarda özellikle ciddi etki edebilir.) yapılıyor.

hava sıcaklığının 25 derece ve üstü olması atmosferik motorlarda sorun yaratır.

bunlar dışında normal yol testleri kutuplardan çöllere kadar milyon km' leri bulacak denli yapılıyor.

misal güncel Mazda 3' ün testleri sırasında 60 gün -35 derecede binlerce km yol yapılmıştı. aynısı +50 derecelerde çöl şartlarında tekrarlanmıştı. videolar vb vardı bir ara youtube' da 2009' da ZoomZoom magazine' de yayımlanmıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar, cuma günü elazığan shell gtl+ yakıt aldım, gaziantep e gittim ve pazar ( bugün) geri döndüm. gidiş dönüş 4.14 tl * 40 lt =  165,6 tl ödedim. gidiş geliş ve antepte 28km kadar şehir içi kullanım dahil, sayaç 705 km yi gösteriyordu. km ye 0.234 lira yakmış, litresi 4.14tl olan mazota göre. şehirler arası ( 40- 50 km şehirler içi yoldu, hatta yolda inşaat ve çukurlar sayesinde belki 100 km dir. ) yaklaşık 5.6 lt/ 100 km tüketim.

arabam haftaya 6. aylık bakıma girecek. bugün 7000km yi devirdi. hızımız düzgün yollarda 120 üzerindeydi (sollayan araba yoktu) . 340 km lik yolu tam 4 saatte aldım. ortalama hız 85 km/h.

5-6 saatte gelseydim tahminimce ortalama yakıt tüketimim 5.2lt/100km olurdu diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Evet bir depo yakiti daha geride biraktim.

51.69 lt mazot ile 663 km yol yaptim; 7.8 lt/100 km ortalama yakit tuketimi hesapladim.

Bilgisayar 8.6 lt/100 km gosteriyordu.

Yani gercekle bilgisayarin olcumu arasinda 0.8 lt/100 km`lik bir fark var. Su ana kadar yaptigim her olcumde cikan klasik fark.

Olcum kosullari: sehir ici yogun trafik, genelde eksi hava sicakliklarinda, genelde karli veya islak yolda yazlik lastikler ile, genellikle vites degisim gostergesine uyarak, genellikle mesafelere gore aracin motorunun tam verimde calismasini saglayacak sicakliga ulasmadan, genellikle kalorifer, koltuk isitici ve cam buz cozuculer devrede iken.

Bu arada Burak, gosterge, ortalama tuketim ve ortalama hizi gosterirken ``info`` tusuna basip 2 saniye basili tuttugunda ikisini birden sifirlayabiliyorsun. Menu`ye girmene ve tek tek sifirlamak icin ugrasmana gerek kalmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selam bende kendi ölçümlerimi yazayım en azından diğer arkadaşlara göre kısmen düşük

aracım 7000 kilometrede 115 bg olan motordan

hafta sonu izmir istanbul yaptım dönüşte depoyu fullemediğim için sadece gidiş verilerini giricem

gece gittiğim için çok trafik yoktu , körfezi dolandım , genelde cruise ile 90-110 arası gittim bursa çevre yollunda 40-50 km lik mesafe 130-150 arası idi , araçta 3 kişi idik bagajda da 30-40 kilo yük vardı 600 km sonra depoyu fullediğimde kendi hesabıma göre 5,6 lt/100 km yakıt tüketimi mevcutttu

şehir içinde net bişey söyleyemiycem ama yol bilgisayarı 6,9 lt gösteriyor benim tahmini hesabım 6,2 lt civarında...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya benim araç 3000km' yi geçti...hiç 7.8 veya 8.6 yaktıramadım...

Evet görünen o ki, en yüksek şehir içi yakıt tüketimi bana ait. Normalden 1,5-2.0 litre daha fazla yaktığımın farkındayım. Ama durum bu...

Bu konuda bir öneriniz varsa ya da servise gitmem veya sormam gereken bir durum varsa paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim şuan sehir içi 8.5 lt.  tabi 1 km dik yokuş çıkıyor benim silvester. sabah sporu  :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Evet görünen o ki, en yüksek şehir içi yakıt tüketimi bana ait. Normalden 1,5-2.0 litre daha fazla yaktığımın farkındayım. Ama durum bu...

Bu konuda bir öneriniz varsa ya da servise gitmem veya sormam gereken bir durum varsa paylaşırsanız sevinirim.

ya bu sanırım biraz da nasıl bir parkurunuz olduğuyla da alakalı ama ben benimkinden bahsedeyim:

büyükçekmece-sinanoba' dan şişli' ye gidiyorum her sabah. akşamları da e-5' ten bayrampaşa-mahmutbey-hadımköy' güzergahından sinanobaya dönüyorum.

sürekli trafik trafik trafik anlayacağınız.

ben sabahları ısıtmadan çıkmam pek. en fazla maksimum tork devirlerini geçer geçmez vites değiştiriyorum. zira yukarısında yakıt (ve performans tabii) artıyor. bunun dışında aracın en az yaktığı an düz yolda maksimum tork devrinin hemen altında yüksek vitesler.

genelde tüm araçlarımda ayağımı gazdan "çekerek" kullanıyorum. progresif şekilde gaza basmak yerine -ki bu performansı pek hissetmemek anlamına geliyor- aracı ataletini kaybettirmemek üstüne kurulu bir tarzım var.

pedaldan ayağı çekerek kullanmak ve pedala gereğinden fazla basmamak çok önemli bence. aracın çekişe geçmekle geçmemek arasında kaldığı bir nokta var. onun 1 tık ilerisinde kalıyorum genelde...

bunun için elbette trafiği çok dikkatli izlemek gerekiyor blablabla... :)

aklıma ilk bunlar geldi.

ha bu arada ben klimayı ve koltuk ısıtmasını sürekli kullanırım...kalorifer bile klima ile auto konumunda çalışır benim araçlarımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Coriolis, bilgiler için çok teşekkürler... Her yazdığından yeni birşeyler öğreniyorum. Özellikle max. tork devre ile yakıt arasındaki bağlantı önemli bir bilgi oldu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Coriolis, bilgiler için çok teşekkürler... Her yazdığından yeni birşeyler öğreniyorum. Özellikle max. tork devre ile yakıt arasındaki bağlantı önemli bir bilgi oldu...

estağfurullah,

yardımcı olabildiysek ne mutlu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben biraz agresif kullanıyorum şehir içi 8.1 lt görüyorum bugünlerde, daha temkinli kullanırsam havalar da ılıkken 7-7.5 olabiliyor, trafiğin dur kalk sıklığına da bağlı.  şehir dışı fazla yapmıyorum ama onda da 6 lt aşağısına fazla inemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Son tüketim değeri, hemen hemen tamamı şehir içi 6.8 lt/100 km'ye düştü.

Biliyorsunuz daha evvel, kışın, 8.0 lt, 7.8 lt gibi değerler hesaplamıştım.

Kullanım koşulları önceki ölçümlerle benzer fakat bu kez havalar ısındı, kar yok ve kullanım şekli itibariyle vites değişim göstergelerine uymadım, daha agresif kullandım. Şunu anlıyorum ki bu otomobil sakinlikten anlamıyor.  ;)

Ben reel tüketimi 6.8 lt hesaplamama rağmen bilgisayar ortalalama 7.7 lt gösteriyordu. Buna göre belki şu sonucu çıkarabiliriz; en azından 2010 ve sonrası dizel mazdalarda bilgisayar ile gerçek tüketim arasından 0.8-0.9 lt gibi bir farklılık oluşuyor ve bilgisayar daha yüksek değeri gösteriyor. Tam olsun denirse belki bir yazılım düzenlemesiyle Mazda bunu halledebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O zaman benim araç yol bilgisayarında 6.7/100km gösteriyor. Gerçekte 5.8 - 6lt ise çok güzel. Üstelik benim kullanımımda genelde şehir içinde. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...