Jump to content

Nurkan Yurdakul : "Verimsiz Bayilerle Vedalaşacağız"


Zotone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sorun çok ve evet genel müdürlükte mazda bayileri de bunların birer parçaları... Servis sorunu için naçizane tavsiyem servis izni/yetkisi verilirken satış zorunluluğu aranmaması. Eskişehir'de Volvo satış yok ama resmi servisi var mesela.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 218
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    51

  • A-Lee

    47

  • emregc

    16

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

ben mazda'nın Türkiye de daha fazla birşey olabileceğine inanmıyorum.Hani''körler sağırlar birbirini ağırlar'' formunda ilerliyorlar..üretmek başka satış,pazarlama başka..biryandan da ortalıkda megane vb. gibi bir sürü guzu görmeyi de istemiyorum..ama Mazda Türkiye de hak ettiği yerde değil,bu bir gerçek..servis olarak da istanbul da sadece EVO ve Belki Koşuyolu Merser..o kadar..EVO bu konuda bence rakipsiz.önce insan deriz hep,evet EVO nun çalışanlarıdır  Orayı EVO yapan..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Sayın YURDAKUL' un 1 yıl önce mazdaclub sitesinde bir röpörtajını okumustum " Verimsiz Bayilerle Vedalaşacağız" diye bende verimsiz bayiler degil verimsiz genel müdürlük diye bugun bir örneğini yine yaşadım sizinle paylaşmak istiyorum.

Bugun Konya Zeki Kaya Mazda servisine aracim icin lazım olan yedek parçaların fiyatlarını öğrenmek adına ugradım. hizmet kalite süper her seyiyle süper personelin tutum davranislari mükemmel. A dan Z ye 100 üzerinden 100 puan.

Motor Şase numalarası ile girdik. ihtiyaç duyduğum parçalara bakılıyor. amartisör ..... tl+kdv

fren balataları seti ........tl +kdv tabi malum pahalı yedek parça. suç bizde her zaman orjinal yedek parçayı tercih ediyoruz :) aracım 99 model glx sedan olsa bile. şimdi sıkı durun madem araca iyi bakım yapacaz direksiyon simidi cok eskidi mazda 99 modellerin bütün hepsinde direksiyon simidi kaucuklari dökülür herkes bilir. fabrika hatasidir. ama mazda kabullenmez cünkü bütün 99 modellerde bu sıkıntı var. teknik servisteki arkadas fiyata bir ekrana bakti bir de bana :) abi dedi bunu geçelim. fiyat nedir dedim? 1.200 tl + kdv evet yanlis duymadiniz eski parayla bir milyar ikiyüz milyon direksiyon simidi degil scotter motorsiklet aliyoruz. sayın nurkan yurdakul beyefendi birakin bayilerle ugrasmayida mazda genel müdürlük olarak kendinize bir çeki düzen verin yedek parçaların fiyatlarina bir göz atın. tedarik durumlarına bir göz atın temin sürecine bir göz atın. ilk önce genel müdürlügü bir düzeltin lütfen. servisler zaten üstüne düsenden fazlasini yapiyor. simdi size soruyorum sayin yurdakul 15 milyarlik bir arabanin direksiyon simidine 1.200 tl verirmisiniz ? bu hangi marka aracta var sadece mazda da.  sizce sorun kimde ??? ayni direksiyon simidinin yurt disindaki  58 dolar olan bayide mi yoksa 1.200 tl ye satan türkiye mazda genek müdürlügünde mi ?? kendi kendinize bu soruyu sorun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın YURDAKUL' un 1 yıl önce mazdaclub sitesinde bir röpörtajını okumustum " Verimsiz Bayilerle Vedalaşacağız" diye bende verimsiz bayiler degil verimsiz genel müdürlük diye bugun bir örneğini yine yaşadım sizinle paylaşmak istiyorum.

Bugun Konya Zeki Kaya Mazda servisine aracim icin lazım olan yedek parçaların fiyatlarını öğrenmek adına ugradım. hizmet kalite süper her seyiyle süper personelin tutum davranislari mükemmel. A dan Z ye 100 üzerinden 100 puan.

Motor Şase numalarası ile girdik. ihtiyaç duyduğum parçalara bakılıyor. amartisör ..... tl+kdv

fren balataları seti ........tl +kdv tabi malum pahalı yedek parça. suç bizde her zaman orjinal yedek parçayı tercih ediyoruz aracım 99 model glx sedan olsa bile. şimdi sıkı durun madem araca iyi bakım yapacaz direksiyon simidi cok eskidi mazda 99 modellerin bütün hepsinde direksiyon simidi kaucuklari dökülür herkes bilir. fabrika hatasidir. ama mazda kabullenmez cünkü bütün 99 modellerde bu sıkıntı var. teknik servisteki arkadas fiyata bir ekrana bakti bir de bana abi dedi bunu geçelim. fiyat nedir dedim? 1.200 tl + kdv evet yanlis duymadiniz eski parayla bir milyar ikiyüz milyon direksiyon simidi degil scotter motorsiklet aliyoruz. sayın nurkan yurdakul beyefendi birakin bayilerle ugrasmayida mazda genel müdürlük olarak kendinize bir çeki düzen verin yedek parçaların fiyatlarina bir göz atın. tedarik durumlarına bir göz atın temin sürecine bir göz atın. ilk önce genel müdürlügü bir düzeltin lütfen. servisler zaten üstüne düsenden fazlasini yapiyor. simdi size soruyorum sayin yurdakul 15 milyarlik bir arabanin direksiyon simidine 1.200 tl verirmisiniz ? bu hangi marka aracta var sadece mazda da.  sizce sorun kimde ayni direksiyon simidinin yurt disindaki  58 dolar olan bayide mi yoksa 1.200 tl ye satan türkiye mazda genek müdürlügünde mi ?? kendi kendinize bu soruyu sorun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı şeyi bende yaşadım. 2006 model mazda 6'm için birer adet rot başı ve rot kolu için fiyat aldım. 558 tl + işçilik fiyat verdi en düşük yer. "oohaaaaa" dedim içimden. eski aracım olan volvo s60'ın bile bu parçalarının orjinali 200 tl civarı tutuyor. ki volvo'ya parçaları pahalı denir. yan sanayisinin toplam fiyatı 60 tl olan bir parçanın orjinal fiyatı, yan sanayi fiyatının neredeyse 10 katı. şahsen ben fiyat sormak için telefon açarken fiyatı 2 katı olsun, orjinal olsun düşüncesindeydim. ancak şu şartlarda yan sanayiye yönelmekten başka çare yok. birer tanesine 558 tl vereceğim parçalara, 2'şer taneden 5 takım rot başı ve rot kolu alırım. takım başı da en kötü şartlarda 2 sene kullanaraktan, 10 senelik parçam olur elimde. ki 2 seneden fazla gider bu parçalar benim kullanım şartlarımda...

bence de bu fiyatlara bi çeki düzen gelmesi lazım. bu şartlarda ancak garantisi devam eden, orjinal takıntısı olan paralı müşteriyi ve sanayi yolu bilmeyen müşteriyi elinde tutabilir mazda ancak. gerçi bu fiyatları duyunca parası olan müşteri bile acır kendine. Allah'a şükür sanayide yol yordam biliyorum, arabalardan anlıyorum da, yoldurmuyorum kendimi yetkili servislere :sopa: :sopa: :sopa:

mesela yarın 20 tl'ye orjinal yağ filtresini yetkili servisten alıp, sanayide de;

castrol magnatec 5w-30 A1 yağ 5 lt: 80 tl

hava filtresi: 15 tl

polen filtresi: 15 tl

işçilik: 10-20 tl

verip, sanayide 10.000 km bakımı 140-150 tl'ye halledicem. yağ filtresinin yan sanayisine 10-15 tl istedi parçacılar. orjinali 20 tl olunca, orjinal olanı tercih ettim tabi ki. yağ, mazda'nın önerdiği viskozite değeri olan 5w30 ve A1 sınıfı. zaten japon arabaları castrol'ü sever, mazda servislerinde de genelde dexelia dışında castrol kullanıyolarmış zaten. polen ve hava filtresi kore malı olacak sadece. serviste bu bakım için 300-350 tl arası fiyat istiyolar. yaptıkları işte neyse sanki 100-120 tl işçilik yazıyolar bir de...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çoğu marka bence aynı para, Ford fusion'un baskı balatasına servis 1400 tl istemişdi,  aynı OEM parçalarla speedy de 700 tl ye yaptırdım...  Herzaman OEM parçalar alıp güvendiğiniz yere taktırmak en iyisi...

Direksiyon konusunda 150 tl civarına deri kaplarlar, yahut  plastikçiler , döşemeciler vs. var bunlar direksiyonları tamir edebiliyor... Adpz daki sanayide gördüm  döşemeci adam kaskodan çıkma aracın eskimiş direksiyonu yepyeni  yaptı boya ve biraz pütürle , "galericilere yapıyoruz  genelde" dedi usta  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen parçaların bu kadar pahalı olması fazlasıyla abes, inanılır gibi değil. Rakamlar bu ise eski distribütörü geri istiyoruz. En azından kazıklanarak ödediğimiz para ülkemizde kalıyordu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla bütün araçların orjinal "eski" yedek parçaları pahalı oluyor. Çünkü üretim ve sürümü yok. 626'da kronik gaz kelebeği sorunu vardır. Kronik dediğime bakmayın 200-300bin km de sıkıntı başlıyor :D

http://www.ebay.com/itm/NEW-THROTTLE-BODY-MAZDA-FS56-13-640-FITS-MAZDA-626-MX-6-2-0L-94-95-/150876785682?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2320f50c12&vxp=mtr

Ebay fiyatı kabaca 1200 TL , Servis fiyatı da yanlış hatırlamıyorsam 1500 civarı olmalı.

http://www.ebay.com/itm/NEW-92-93-94-95-Honda-CIVIC-DEL-SOL-Throttle-Body-Manual-Transmission-OEM-/230926387602?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35c4490992&vxp=mtr

bu da honda civic fiyatı :D

onun orjinali serviste kaç para bilmiyorum. Eski araba ve orjinal parça çok iyi bir ikili değil. Bazı noktalarda yan sanayi kullanmak caizdir :)

Yani Sayın Yurdakul'un da  yapabileceği fazla bir şey yok. Ama gözden kaçan parçalar olabilir. yedek parçaya bakan bölüm tek tek incelese bizim için daha faydalı olabilir tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsi geçen parçaların bu kadar pahalı olması fazlasıyla abes, inanılır gibi değil. Rakamlar bu ise eski distribütörü geri istiyoruz. En azından kazıklanarak ödediğimiz para ülkemizde kalıyordu...

Ben kazıklandıktan sonra; parayı kimin kazandığının fazla önemi kalmıyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

distribütörden 10-15 yaşın üzerindeki araçların parçasını temin edebileceğiniz 5 markadan birisi mazdadır. kaldı ki araç yaşlandıkça parçası pahalılaşır. fatihin dediği gibi üretimi bitmiş araca parça tedariğinin maliyeti hali hazırda üretilen araç gibi değil.

aracımız 15 yaşındaysa orjinal direksiyon falan almak, revizyon veya kaplama varken lükse kaçar.

diğer bir arkadaş bakıma 120TL işçilik veremeyeceğini belirtmiş. bende yağ değişimine o parayı vermem, almam da. bakım adı üzerinde bakımdır. aracın altı, üstü, lastikleri, balataları, aksları vs bakılır, kontrol edilir, yağlanır, sıkılır vs.vs.. sadece yağ değişimine 20 TL değil, para bile alınmaz. kendiniz bile değiştirirsiniz ki yağı.

bakıma gelmeyip 30TLlik termostatı değiştirileceği vakti bilmeyen yerde YAĞ DEĞİŞTİREN çok kişinin aracının bir süre sonra hararet yapıp motor yaptırdığını, yad rot kesip denize uçtuğunu bildiğim gibi, nizami bakımını yaptırıp pikabına 770.000km'dir silindir kapağını söktürmeden binen tanıdıklarım da var...

taktir ve tercih sizin ama bu şekilde hiçbir üst düzey yöneticiden yapıcı bir cevap alabileceğinizi sanmıyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar konuyu bu konu ile birleştirdim. Yalnız belirtmem gereken bir şey var;

Bu site kimseye mesaj gönderme sitesi değil. Daha önce de benzer denemeler oldu ve mesajı yazana fayda sağlamayı bırakın bize zarar verdi.

Mazda Türkiye yönetimi yazılanların sorumlusu sanki bizmişiz gibi bize bu konuda suç isnat edip sitelerindeki linki kaldırmaya kadar götürdüler.

Bu sebeple eğer yönetime bir mesaj göndermek istiyorsanız lütfen bunu kendiniz direk olarak yapın. Email, telefon v.b. yöntemlerin hepsi elinizin altında.

Onun dışında doğrular, yanlışları konuşmayı, "yapıcı" eleştirileri hep birlikte yapalım. Okan'ın da dediği gibi yukarıdaki üslup ile kimseye birşey kabul ettiremez, sözünüzü dinletemezsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuya dönersek ;

8 yaşındaki oğlum Selim bu sabah şunu dedi ;

"Baba Mazda'yı yolda hiç görmüyoruz, çünkü hiç reklam yapmıyorlar. Satmak istemiyorlar mı ? "

Daha başka bir yoruma gerek var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuya dönersek ;

8 yaşındaki oğlum Selim bu sabah şunu dedi ;

"Baba Mazda'yı yolda hiç görmüyoruz, çünkü hiç reklam yapmıyorlar. Satmak istemiyorlar mı ? "

Daha başka bir yoruma gerek var mı ?

yerim ben onu yaa Allah nazarlardan saklasın abi zoom zoom ruhunu aşılamışsın ne güzel ya  :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yerim ben onu yaa Allah nazarlardan saklasın abi zoom zoom ruhunu aşılamışsın ne güzel ya  :clap:

Amin :) Sağolasın. Bugüne kadar kaçırdığı toplantı benim hatırladığım kadarı ile hiç olmadı :) Küçükken toplantılarımızın maskotu idi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuya dönersek ;

8 yaşındaki oğlum Selim bu sabah şunu dedi ;

"Baba Mazda'yı yolda hiç görmüyoruz, çünkü hiç reklam yapmıyorlar. Satmak istemiyorlar mı ? "

Daha başka bir yoruma gerek var mı ?

delikanlının farkettigini

keske mazda türkiye de farketse demi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amin :) Sağolasın. Bugüne kadar kaçırdığı toplantı benim hatırladığım kadarı ile hiç olmadı :) Küçükken toplantılarımızın maskotu idi..

4 Ağustos toplantısında uykusuna yenik düştüğü için biz tantuni partisini kaçırmıştık...

:D

Allah acılarını göstermesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Reklam vermemekteki mantık buymuş  :)

21.05.2012

http://www.sabah.com.tr/Otomobil/2012/05/21/mazdanin-asil-patronu-muhendisler

Japon üretici Mazda'nın ilginç bir özelliği ortaya çıktı. Kalite ve teknolojiye odaklanan markada, mühendislerin sözü geçiyormuş. Yani şirketin asıl patronu, diğer markalarda olduğu gibi satışa odaklı pazarlamacılar değil, mühendislermiş. Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, Mazda'nın, öncelikle teknoloji ve kaliteye önem verdiğini, bunun da şirketi pazarlamacıların değil mühendislerin yönetmesinden kaynaklandığını ifade etti. Yurdakul, "Az satalım ama kaliteli araç satalım mantığı hakim. Önce mühendislik tarafına eğilip, sonrasında satış adetlerine bakılıyor" dedi.

Öyle olsaydı bayilere Satış Mühendisi koyarlardı Japonlar, hiç bu Amerikalılar  Satışa Odaklı Pazarlamacı yerine Mühendise benziyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...