Jump to content

Mazda 3 Çok Yakmıyor


A.Ziya
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaslar sali gunu aracimi alarak araniza katildim.2010 hb imp. Mavi..yakit tuketimi ile ilgili fikrim sole..hava sartlari + mesafe + trafik..bu uc etken bende hergun kotu etkene donusuyor malesef..12 km işe gidişim.sabahlari yogun bi trafik(maltepe-göztepe arasi)..ee bide motorun isinmasi eklenince..sozun kisasi 11 litre yakit ortalamam var..dun gece bi deneme yapip sifirladim..motoru isittim ortalama 99.9 u gosterdi (motoru isitmayi dahil ettim)..atasehirden maltepeye geldim trafik 0 gibi gece saat 2 ortalama 6.2 oldu..en onemlisi trafik kanimca.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 78
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • M.E.G

    6

  • ALİİHSAN

    7

  • Touring

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

selam arkadaşlar;

Bende 2005 mazda3 sedan aldım.Yaklaşık iki hafta oluyor.Sonunda depoyu fulleyip km sıfırladım.Yalova-İstanbul(ümraniye)Bursa arasında çoğunluklada şehir içinde mazda'yı kullandım.Otobanda da 140 Km aşağı neredeyse hiç düşmedim.615 km olduğunda yakıt deposu ikaz ışığı yandı.Bence makul bir yakıt tüketimi.Yanımda hanım ikide bir yavaş demese muhtemelen 600 km bile zor görürdük.. ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar Mazda 3 cok yakiyor diyen ta$ olur ta$! Ortalamaya bakin :)

imagefifw.jpg

:geyik:

Saka bir yana, yakit tuketimi icin yol durumu, trafik durumu, arabanin bakim durumu, arabanin agirligi, yol egimi, sofor kullanimi, yakit kalitesi, hava durumu gibi bir suru kriter var ve bunlarin hepsini sabitlemeden gercekten duzgun ve net bir karsilastirma yapmak cok da mumkun degil. Piyasada mazdanin icine dahi oturmamis bi kac dingil iskemden salliyor "mazda cok yakiyor..." Bid bid bid!!! Kime goreee neye gore arkadas. Muadili bir motora sahip bir araclami karsilastirdin, muadil agirliktaki bir araclami karsilastirdin...

Yani demem o ki; fazla kafamiza takmayalim, arabamizin keyfini cikaralim  :hi:

(Merak edenler icin not: yakit bilgi ekranina ait goruntu karsiyaka-bornova tunel cikisi yokus asagi sifirlandiktan sonra 120-125 arasi tutularak elde edildi.) :boks:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:geyik:

İki hafta kadar oldu aracı alalı.İlk defa mazda kullanıyorum.

Aracı alırken bir çok,çok bilmiş arkadaş servis ve yakıt konusunda kafa ütüledi açıkçası.

Gözü karartıp aldım mazda 3 ü..iyikide almışım.

mazda 3 te ki sürüş zevkini kullandığım bir çok araçta bulamadım..,

açıkçacı yakıt tabiki önemli bir maliyet ancak çok ta takılmamak gerek kanımca..

en nihayetinde sağ ayagına hakim olamıyorsan her aracın şartlara göre yakıtı yükselir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani :)

......karsilastirdin, muadil agirliktaki bir araclami karsilastirdin...

Yani demem o ki; fazla kafamiza takmayalim, arabamizin keyfini cikaralim  :hi:

(Merak edenler icin not: yakit bilgi ekranina ait goruntu karsiyaka-bornova tunel cikisi yokus asagi sifirlandiktan sonra 120-125 arasi tutularak elde edildi.) :boks:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hmmm evet doğru. Bende manuel 4 te giderken (cruise kontrolde) D ye aldığımda devir neden bir miktar düşüyor diyordum. Demek D iki kademeliymiș. Bilgi için çok teşekkür ederiz arkadaşlar.

evet ben de bunu dusunurek 5 ılerı demıstım
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nasıl beş ileri? D de kullanirsak 5 ileri mi?

evet dikkat et manuelde dorduncu vıteste d ye al devir dusuyo yanı besıncı vıtese takıyo en azından ben oyle dusunuyuorum:D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 ileri her ikiside. 4. vites 2 kademe.

1. Kademe 3000 devirde 100 civari hiz yapiyor.

2. Kademe 3000 devirde 115 civari hiz yapiyor.

Net rakamlari suan hatirlayamiyorum.

abi pek hız yaparken hangısı daha avantajlı olur yanı yarısırken
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 lerde ayni ozhan abim :)

2012-2013 kurban olsun sana can kardeşim. :)

Bu arada bende yüksek arac sevmem derdim amma kullaninca anladim ki, başka bi rahatlıkmış :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi pek hız yaparken hangısı daha avantajlı olur yanı yarısırken

yarışmak demeyelim de performanslı kullanım diyelim biz ona :)

Özellikle şehir içinde manuel daha avantajlı oluyor tabiki, otomatikte ayağını gazdan çektiğinde vites büyültüyor tekrar gaza bastığında kendi toparlayıp vites küçültmesi zaman kaybı.

Tabi bunlar acil durumlar için geçerli yoksa hız yapmak kesinlikle tehlikelidir... ( Sosyal mesajımızı da verelim bu arada :D )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012-2013 kurban olsun sana can kardeşim. :)

Bu arada bende yüksek arac sevmem derdim amma kullaninca anladim ki, başka bi rahatlıkmış :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yok abicim ya bende işim gereği kullanıyorum arasıra 4x4 suvları ama alışamadım gitti. Virajlarda güven vermemesi falan.

İlerleyen yaşlarda ( sana yaşlı demek istemiyorum abi yanlış anlaşılmasın :D ) fikrim değişebilir belki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yarışmak demeyelim de performanslı kullanım diyelim biz ona :)

Özellikle şehir içinde manuel daha avantajlı oluyor tabiki, otomatikte ayağını gazdan çektiğinde vites büyültüyor tekrar gaza bastığında kendi toparlayıp vites küçültmesi zaman kaybı.

Tabi bunlar acil durumlar için geçerli yoksa hız yapmak kesinlikle tehlikelidir... ( Sosyal mesajımızı da verelim bu arada :D )

tabi canım yarıs derken yanı anı bı durum anlamındaydı:D anladım abı manuel ıyıdır yanı:D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok abicim ya bende işim gereği kullanıyorum arasıra 4x4 suvları ama alışamadım gitti. Virajlarda güven vermemesi falan.

İlerleyen yaşlarda ( sana yaşlı demek istemiyorum abi yanlış anlaşılmasın :D ) fikrim değişebilir belki :)

Valla zaten bana yaşlı dersen, Selman Abi çok çok kızar benden söylemesi.  :D

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla zaten bana yaşlı dersen, Selman Abi çok çok kızar benden söylemesi.  :D

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Yok abi benden gençsiniz :D Eskiden bandırmaya falan gönderilirdik 2-3 gün o da kalktı :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Yakıt tüketimi o kadar çok şeye bağlı ki. Arkadaşlardan biri çoğunu saymış, ona kendim bir de şunu ekleyeyim: Buji, Buji kablosu ve Ateşleme bobini. Buji birkaç onbin km 'den sonra eskiyip kötü ateşlemeye başlar, tüketim artar. Buji kablosu kalitesiz ise 50-60bin km'den sonra içi kurumlanır, iletmemeye başlar, tüketim artar. Bobin ise 100bin km'den sonra bozulmaya başlayabilir ve yetersiz ateşleme olur, tüketim artar. Verdiğim tüm km değerleri kabaca fikir verme amaçlı, araç ve modele göre değişir.

Mazda için birşey diyemem fakat geçenlerde bir otomatik vites VW kullandım, kesinlikle tüketimi arttıran unsur cunku motoru hep optimum devirde kullanmak çok zordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı motora sahip VW, Ford ve Opel kullandım. bu araçlar içinde şuana kadar en iyi yakıt performansı Mazda 3 te gördüm. bir önceki kasada yakıt biraz fazlaydı lakin bu yeni kasada herşey değişti. En az yakan denilen megan var arkadaşımda ve araçlarla Tekirdağ'a gidip geldik. araçlarda 5 er kişi vardı. Mazda 3 ortalama 6.7 (İstanbul Trafiginden 1 saatte çıkabildik) Megan ise ortalama 7.8 yakıt tüketti. Golf 1.4 TSİ motordan bile şuanda daha az yakıyor araç. Alt komşumdaki Golf şehir içi 8.9 yakıyor. Mazda 3 1.6 motorla 7.9 yakıyor. yeni çıkacak motorla yakında dizel araçlarla yarışacak Mazda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...