Jump to content

LPG Zararının Maliyeti


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Allah sağlık sıhhat verip, birde para kazanacak bir iş olduğu sürece. Lpg kendi kendini amorti etmese bile bir şekilde cepimizden karşılayıp, sineye çekebiliriz. Arıza çıkarsa Olacağı varmış, olmuş diyerek, kendi kendimizi teselli edebiliriz.

Birde zararın amorti edilemez, hiç bir şekilde ödenemez, telafi edilemez yönü var. Nedir ?

Kendi canımız, otomobilimizin içinde taşıdığımız çocuğumuzun, eşimizin, annemizin, babamızın, kardeşimizin...ailemizin....kısacası insan canı var.

Malk mülk hikaye herşey yerine konulur bir şekilde. Çok zor olup, çok sıkıntıda çekilse sonuçta çaresi var.

Ama insan canının telafisi varmı. Bir fiyatı varmı ?

Lpg'de işin güvenlik boyutu var. Geçtiğimiz gün iftar sonrası buluşmada bir konu açılmıştı katılanlar hatırlarlar. Sabiha Gökçen Hava Limanındaki Lpg'li bir aracın karıştığı kazada, arka koltukta oturan kişi öldü diye, Mustafa abi anlatmıştı.

Güvenlik zaafı var nedir bu yaralanma ve ölüm riskleri var. Sıradan basit atlatılacak bir kazanın sonucunda, ciddi yaralanmalara ve ölümlere sebebiyet verebiliyor. Lpg'li aracı geçtim, çarptığı karşı araç içinde çok büyük tehlike arz ediyor. Park halindeyken bile risk teşkil ediyor.

Vijdani boyutu dahada vahim. Lpg'li araç sahibisiniz, arka koltuğunuzda birileri var, bir kaza oldu ve size bir araç, arkadan çarptı. Arka koltuktaki yolcu sıkışıp kaldı, araç alev aldı, siz araçtan dışarı çıkabildiniz. Dahada gerisini anlatmayayım......

Bir arkadaş daha yeni mesaj yazmış Lpg'den kaynaklı 4500.-TL'lik hasar çıktı aracımda diye. (tugrulersan) kullancısı.

Bilmiyorum bu konuda bana "felaket tellalcısı" diyebilirsiniz. Ama işin sonunda benim ve çevremdekilerin canı olunca, en kötü ihtimali düşünmeden edemiyorum.

Allah kimseye bu tip kazalar yaşatmasın. Kazasız belasız ve güvenli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 129
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    22

  • Fotifoti

    10

  • dakyildiz

    11

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

ilhan bey herşeyin en olumsuzunu yazmışsınız tabi bunlar ihtimal dahilinde olan şeyler. uçak la uçmakta çok korkunç ve tehlikeli gelebilir insanlara ama karayolundan daha güvenli olduğunu istatistiklerden biliyoruz. bence bu işer birazda kısmet, nasip,

Allah sağlık sıhhat verip, birde para kazanacak bir iş olduğu sürece. Lpg kendi kendini amorti etmese bile bir şekilde cepimizden karşılayıp, sineye çekebiliriz. Arıza çıkarsa Olacağı varmış, olmuş diyerek, kendi kendimizi teselli edebiliriz.

Birde zararın amorti edilemez, hiç bir şekilde ödenemez, telafi edilemez yönü var. Nedir ?

Kendi canımız, otomobilimizin içinde taşıdığımız çocuğumuzun, eşimizin, annemizin, babamızın, kardeşimizin...ailemizin....kısacası insan canı var.

Malk mülk hikaye herşey yerine konulur bir şekilde. Çok zor olup, çok sıkıntıda çekilse sonuçta çaresi var.

Ama insan canının telafisi varmı. Bir fiyatı varmı ?

Lpg'de işin güvenlik boyutu var. Geçtiğimiz gün iftar sonrası buluşmada bir konu açılmıştı katılanlar hatırlarlar. Sabiha Gökçen Hava Limanındaki Lpg'li bir aracın karıştığı kazada, arka koltukta oturan kişi öldü diye, Mustafa abi anlatmıştı.

Güvenlik zaafı var nedir bu yaralanma ve ölüm riskleri var. Sıradan basit atlatılacak bir kazanın sonucunda, ciddi yaralanmalara ve ölümlere sebebiyet verebiliyor. Lpg'li aracı geçtim, çarptığı karşı araç içinde çok büyük tehlike arz ediyor. Park halindeyken bile risk teşkil ediyor.

Vijdani boyutu dahada vahim. Lpg'li araç sahibisiniz, arka koltuğunuzda birileri var, bir kaza oldu ve size bir araç, arkadan çarptı. Arka koltuktaki yolcu sıkışıp kaldı, araç alev aldı, siz araçtan dışarı çıkabildiniz. Dahada gerisini anlatmayayım......

Bir arkadaş daha yeni mesaj yazmış Lpg'den kaynaklı 4500.-TL'lik hasar çıktı aracımda diye. (tugrulersan) kullancısı.

Bilmiyorum bu konuda bana "felaket tellalcısı" diyebilirsiniz. Ama işin sonunda benim ve çevremdekilerin canı olunca, en kötü ihtimali düşünmeden edemiyorum.

Allah kimseye bu tip kazalar yaşatmasın. Kazasız belasız ve güvenli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan bey herşeyin en olumsuzunu yazmışsınız tabi bunlar ihtimal dahilinde olan şeyler. uçak la uçmakta çok korkunç ve tehlikeli gelebilir insanlara ama karayolundan daha güvenli olduğunu istatistiklerden biliyoruz. bence bu işer birazda kısmet, nasip,

Uçak daha güvenli niye ? Lpg'li uçak yok. Karayollarında Lpg'li araç dolu. :) Şaka bir yana bu paylaştıklarım, tamam benim düşüncelerim. Ama ben bu düşüncelerin birdenmi sahibi oldum ?

Basında, internette, Tv'de, sohbet ortamında.vs.. birşekilde gördüm,duydum,öğrendim yaşanılan Lpg'li araç vakaalarını.

Ben asla böyle bir konu için Nasip/Kısmet işidir diyemem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

arkadaşlar bu lpg konusu daha çok insanların maddi durumuyla alakalı yani kimse sevdiklerini göz göre göre tabikide tehlikeye atmaz.dünyanın en pahalı yakıtını kullanıyoruz buda belimizi büküyor.ya aracı evin önünde seyredicez ayda yılda mecburi kullanıcaz yada lpg nin sorumluluklarına katlanıp fahiş yakıt vergileriyle baş etmeye çalışacağız.bende mustafa abinin sohbetinde bulunduktan sonra tamamen vazgeçtim lpg olayından.keyfe keder sürüşlerden vazgeçmeyi öğrenicez malesef :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobil seçimi yaparken, yakıt ve motor seçeneklerinde yanlış tercihler yapılıyor. Kişi gelir seviyesine ve buna paralel kat edeceği Km'ye göre araç almalıdır.

Ama bizde genelde araç beğenilir alınır, bir süre keyfi sürülür, gezilir,tozulur, sonra ay sonu gelip kredi kartı ekstresine bakılır. Yakıt harcamaları almış başını gidiyor !!!....Üst üste gelen yakıt zamlarından dolayı önce hükümete isyan edilir, sonra araca kulp bulunulur çok yakıyor diye...

Burada Nasreddin Hoca'nın şu sözü aklıma geliyor Hırsızın hiçmi suçu yok....:)

Kişinin araç almadan evvel gelir seviyesi bellidir, üç aşağı beş yukarı yıllık kat edeceği km'de bellidir aslında. Bu durumda yine bir söz aklıma geliyor "ayağını yorganına göre uzatacaksın"

Benim Mazda 3'ten önceki aracım, Honda Jazz idi. Otomatik olmasına rağmen yakıt sarfiyatı çok ekonomik bir araçtı. 32-33 Litre yakıtla şehir içi 470-500 Km yol yapardım. Yine aynı şekilde 32-33 litre ile şehirler arası 730 Km'yi görmüştüm.

Hem yakıttan şikayet edip, hemde 1600-2000 cc otomobillere binmeye anlam veremiyorum. 1000-1400 cc arası bir sürü marka ve model seçenekleri var. Birde kaldıki Lpg kullanan arkadaşlar senelik Kaç Km yapıyorlar ???

Lpg konusunda tek hak vereceğim kişiler, Ticari amaçlı işi gereği kullananlar, ticari Taksiler ve gerçekten keyif amaçlı çok Km yapan araç sahipleridir. Senede 10 Bin Km'yi zor yapan bile Lpg taktırıyor. Burda da şu söz aklıma geliyor :) bu ne perhiz bu ne lahana turşusu...Sözler aldı başını gidiyor... Bu konu uzar gider...Herkesin bir şekilde kendisine göre teselli yolu var. Polyanna'cılık oynamayı toplum olarak severiz biz....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilhan usta maşallah senin yazılarda mustafa abiyi solladı :) şaka bi yana zevkle okuyorum ;)

Estağfurullah, Mustafa Abimin eline su dökemem bu konuda. Mustafa abi gibi Bakırköy'lü oluşumdanmıdır artık nedir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güvenlik zaafı var nedir bu yaralanma ve ölüm riskleri var. Sıradan basit atlatılacak bir kazanın sonucunda, ciddi yaralanmalara ve ölümlere sebebiyet verebiliyor. Lpg'li aracı geçtim, çarptığı karşı araç içinde çok büyük tehlike arz ediyor. Park halindeyken bile risk teşkil ediyor.

Yaklaşık 1 saattir nette dolaşıyorum ve LPG'nin benzin veya dizelden daha tehlikeli yada daha güvenli olduğuna dair bir belge/çalışma/istatistik bulamadım.

Aksine litre başına LPG daha az enerji verdiği için 45 litrelik dizel tankı olan bir araç 30 litrelik LPG den yaklaşık 3 kat daha fazla potansiyel güce sahip.

Her ne kadar ülkemizde 1995 yılında takılmasına resmi olarak izin verilsede 1912 yılında küçük ölçekli olarak lpg araçlarda kullanıldı.

1970 ve 1980 lerde amerikada ve kanadada ham petrole karşı alternatif olarak kullanılmaya başlansada 1990larda hava kirliliğini azaltmak için kullanılmaya başlandı ve 1992 yılındaki kanun ile piyasaya çıkan araçların belirli bir oranı LPGli/hybrid olmalıdır amerikada ve günümüzdede çoğu taksi ve tırlarda lpg kullanımı yaygındır.

Hong_Kong daki bütün taksiler devlet tarafından lpg ye çevrilmiştir. (Neden Hong-KOng örneğini verdiğimi gidenler-okuyanlar bilir)

Elbette LPGnin daha geniş tutuşma alanı olduğu için benzin ve dizelden daha yanıcı özelliği vardır. Fakat LPG kaynaklı yanmanın tek sebebi insan hatasıdır. yani montaj. kalitesiz marka ve merdiven altında yapılan montajlarda LPG hakkındaki bütün şüphe ve çekincelerinizde sonuna kadar haklısınız.

mesela Japonyada 1960ların başında gerçekleşen 2 kaza sonucu denetim ve standartları iyileştirerek 30 yıl boyunca hiç bir LPG kaynaklı kazaya rastlanmamıştır.

Güney Kore de fabrika çıkışlı hyundailer kialar var. İtalya bu işin doğdu yer denebilir. Fiatın bazı modelliri var, Opelin 7 farklı modeli, Dacia nın da var ve yakında GM den Cruze lar fabrika çıkışlı LPG olacak.

Bu firmalar geniş bir Ar&Ge çalışması yapmadan piyasaya lpgli araç sürmezler diye düşünüyorum..

İşin özü,LPG nin daha tehlikeli ve zararlı olduğu hakkında kapsamlı bir araştırma-çalışma görmeden ve İtalya,G.Kore,Japonya ve Amerika-Kanada gibi lgp yi en çok kullanan ülkelerden lpg li araçlara yasak gelmediği sürece (kaliteli bir montaj ile) lgg li araç kullanmaya devam edeceğim. ;)

NOT: Yıllardır filmlerde izlediğimiz araba kazalarındaki patlamalara lpg sebep olmuyordur umarım. Hani araç devrilir, aracın içinden zar zor çıkılır ve biraz uzaklaştıktan sonra gümm  :o diye patlar ya araçlar :)

neyse bu iişin geyiği :geyik:

Allah  kimseye kaza bela vermesin. Herkes gönlünce binsin arabasına..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok güzel bir yere değinmişsiniz. Bu Lpg işini hakkıyla yapabiliyorlarmı. Dediğiniz gibi merdiven altı bu işi yapan o kadar çok ki. Ve yaptıkları iş aslında, hata kabul etmeyen bir iş bu. Bu araçlar keşke orjinal fabrika çıkışlı Lpg'li olsalar. Ben işin güvenlik boyutu kadar ekonomik boyutundan da çok bahsettim.

Lpg'de sadece patlama,yanma, alev alma olarak düşünmeyin. Geçen günkü Mazda toplantısında Mustafa abi (mthun) Lpg'li aracın yaptığı kazadan bahsetti. Kaza görünürde küçük çaplı bir kaza gibiydi ama, arka koltukta oturan yolcu vefat etmiş. Sebebi ise araç Lpg'li ve arkadan çarpma sonucu darbe alıyor. Lpg tankı o darbeyle yerinden çıkıp, arka koltuktan içeri giriyor. Muhtemelen omiriliğine aldığı darbeyle vefat ediyor.

Otomobil şasisi ile ilgili bir çok bilgiyi paylaştı o gün Mustafa abi. Bir kaza anında şasinin katlandığı darbeleri emdiği noktalar olduğunu. Bu olmadığı taktirde bütün darbeyi içerideki yolcuların ne şekilde aldığını örneklerler anlatmıştı. Arkadan darbe aldığında şasi katlanmaya başlıyor, ama çok sağlam bir yapıya sahip Lpg tankına geldiğinde darbeyi emecek yada dağıtacak bir şey olmadığı için. Lpg kazanı/tankı yerinden çıkıyor ve içeri geliyor diye örnek vererek anlattı.

Dediğiniz gibi Allah kimseciklere kaza bela vermesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

VSR sistemi Mazdalarda aktif şekilde kalsa daha iyi olur, ama araç sizin karar sizin arzu ediyorsanız pasif ettirebilirsiniz. Ben pasif ettirmenizi tavsiye etmem.

%80 lpg,

%20 benzin olarak

MAP basıncı 500 mbar,

geçiş eşiğinin 4000 RPM kalmasında yarar var.

FS Otogaz Faruk Sevgili

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...